Dochter 1 jaar slaapt ineens veel

02-07-2016 00:27 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat er nog mensen wakker zijn...ik heb nachtdienst



(Ze is 2 weken geleden 1 geworden)

Gisteren sliep mijn dochter overdag ook al veel...

Vandaag kwam ik haar bij de creche halen.. had ze van 9.15-12.15 geslapen en van 14.15 tot 17.15(ze hebben haar om 17.15 wakker gemaakt!!!)



Is dit normaal? Iemand ervaring hiermee?
Alle reacties Link kopieren
Agh misschien is ze wat ziekjes aan het worden ofzo? Ik vind het nog wel meevallen.

Hoeveel slaapt ze normaal?
Alle reacties Link kopieren
Meevallen :O



Meestal komt ze er om 7.30 uit en ligt ze er om 9.00 tot 10.30/11.00.. Dan van 14.00-16.00



En dan om 19 uur weer...
Op een kinderdagverblijf doen ze doorgaans meer indrukken op en is het vermoeiender dan thuis. Ik zou er geen problemen mee Gebben, tenzij ze daardoor thuis niet meer slapen.
Een ontwikkelingssprong aan 't maken misschien?

Zolang het geen weken duurt, zou ik er mij voorlopig geen vragen bij stellen.
Alle reacties Link kopieren
Ze slapen als ze dat nodig hebben

Van de indrukken, omdat ze een ontwikkelingssprong maken, omdat ze even niet zo lekker in hun vel zitten, omdat ze ziekjes zijn....



Mijn jongste is bijna vier, en tukt al tijden niet meer overdag. En dan soms ineens een paar dagen wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:patchouli_ schreef op 02 juli 2016 @ 00:55:

Ze slapen als ze dat nodig hebben

Van de indrukken, omdat ze een ontwikkelingssprong maken, omdat ze even niet zo lekker in hun vel zitten, omdat ze ziekjes zijn....



Mijn jongste is bijna vier, en tukt al tijden niet meer overdag. En dan soms ineens een paar dagen wel.Dank! Pfff altijd zorgen om je kinderen he
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter slaapt al een aantal maanden niet meer overdag (ze is2,5), maar op de twee dagen dat ze naar kdv gaat, slaapt ze daar dus wél. Ongeveer 2 a 2,5 uur.



Blijkbaar heeft ze het daar echt nodig. Als ik haar thuis in bed leg (zelf zwanger en soms toe aan een middagdut), dan gaat ze heel gezellig spelen en slaapt ze niet.



Ik zou me er niet te druk om maken. Tenzij het nu ineens een dagelijks patroon is. Dan heb je kans dat ze ziek is/wordt, een sprong maakt, groeit, tanden krijgt etc.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochtertje is een slechte slaper. Maar er is een periode geweest van paar dagen, dat ze 1 was en de hele dag sliep en maar 3 uurtjes wakker was op een dag. Ze was niet ziek en had niks, maar waarschijnlijk gewoon even nodig ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Lekker laten slapen, ze zal het nodig hebben. Als je zou merken dat ze hierdoor bv. 's avonds moeilijker gaat slapen of 's nachts minder goed doorslaapt, kun je haar wel eerder wekken overdag. Maar als dat geen probleem is, lekker laten gaan.
quote:Wieoowiej schreef op 02 juli 2016 @ 00:33:

Meevallen :O



Meestal komt ze er om 7.30 uit en ligt ze er om 9.00 tot 10.30/11.00.. Dan van 14.00-16.00



En dan om 19 uur weer...Ik zou me al zorgen maken als mijn kind zoveel als dit sliep Het mag duidelijk zijn dat ik geen slapers heb. De mijne zouden doodziek zijn en ik al bij de huisarts, maar zolang ze ' snachts nog redelijk slaapt en geen koorts of andere verontrustende tekenen vertoond, tja... Zal ze het wel nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
Haha ik heb wel een slaapkopje hoor, maar ik vond dit wel heel extreem



@Regrette...die van mijn slaapt vanaf al het begin af aan al door, we hebben nog nooit een gebroken nacht gehad.. :O
*steekt vingers in de oren* Mijn oudste sliep vanaf 3 weken door ' snachts en maximaal 2 keer 45 minuten vanaf 5 maanden, 18 maanden niet meer. Mijn jongste ging pas met een maand of 16 echt doorslapen maar die sliep met 1 jaar tenminste nog anderhalf uur overdag . Vind ik veel!
Alle reacties Link kopieren
Is ze aan het leren lopen? Worden kinderen ook heel moe van in het begin.
Alle reacties Link kopieren
Nee ze loopt al een poosje...(10 maanden)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel meer moe sinds ze loopt
Alle reacties Link kopieren
quote:Wieoowiej schreef op 02 juli 2016 @ 14:44:

Ik ben wel meer moe sinds ze loopt



Haha. Herkenbaar! Wel goed voor de lijn trouwens.



Is ze niet ziek aan het worden?
Alle reacties Link kopieren
Ja ze is wat snotterig. Verder is ze wel heel happy...

Ik wist niet dat ik me zo vaak en snel zorgen kon maken om iemand! Dat zal helaas wel voor altijd blijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Wieoowiej schreef op 02 juli 2016 @ 15:12:

Ja ze is wat snotterig. Verder is ze wel heel happy...

Ik wist niet dat ik me zo vaak en snel zorgen kon maken om iemand! Dat zal helaas wel voor altijd blijven



Yep....En dat wordt alleen maar meer naarmate ze groter worden.

Hopelijk is ze snel weer oke. En zolang ze blij is, is het prima!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven