Tablet versie 5.0

03-07-2016 22:16 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraagje. Ik ben gister op pad geweest voor een nieuwe tablet. Mijn oude nu alweer zo een 4 jaar oud, wordt wat traag.

Ik was gisteren bij een electronicazaak en zag daar een betaalbare tablet welke draait op android 5.0.

De verkoper zei dat dit een oude versie is en het mogelijk wat problemen gaat geven met updaten. Nu nog niet maar mogelijk over een jaar wel. Hij raadde op zijn minst een 6.0 aan omdat ik hier veel langer mee zou doen.



Kan iemand mij vertellen of dat echt zo is. Dat een tablet niet tot in de eeuwigheid geupdate kan worden begrijp ik. Ik wil er graag een jaar of 4 mee doen. Is het dan verstandiger om toch voor de 6.0 te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Ligt ook een beetje aan het merk of dat er updates voor zullen verschijnen. Als het één of ander onbekend merk is heeft hij wel een punt. De bekendere grotere merken voeren wel vaak updates door. Maar aangezien er nu al 5.0 op staat en de nieuwere versie van de 5 al 5.1 is kan hij wel eens gelijk hebben en zal de 6.0 er wel helemaal niet voor komen. 6.0 is ook wat gebruiksvriendelijker als het het overzetten betreft van apps naar de sd-kaart bij ruimtegebrek op de harde schijf van de tablet. Op zich zal je met de 5.0 nog wel vier jaar voort kunnen maar als je toch voor een nieuwe gaat kan je maar beter gelijk een "up to date" kopen.
Geen.
Alle reacties Link kopieren
Het is een 10 inch Lenovo. Het scheelt qua prijs best aardig wat maar heb ook nog echt heel intensief prijzen vergeleken. En lenovo update in principe ook. Maar of het ook naar 6.0 is dat weet ik niet.

Binnenkort schijnt de 7.0 er aan te komen. Dan is de 5.0 misschien toch wat minder.



En hoe belangrijk zijn de updates eigenlijk? Heeft het nog consueqenties voor de beveiliging zoals Avast. Werkt dit dan op een gegeven moment niet meer? Ik hoef niet perse het nieuwste te hebben. De virusscanner vind ik dan wel een belangrijk punt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Acer1968 schreef op 03 juli 2016 @ 22:34:

Het is een 10 inch Lenovo. Het scheelt qua prijs best aardig wat maar heb ook nog echt heel intensief prijzen vergeleken. En lenovo update in principe ook. Maar of het ook naar 6.0 is dat weet ik niet.

Binnenkort schijnt de 7.0 er aan te komen. Dan is de 5.0 misschien toch wat minder.



Maar wat jij zegt dat ik er wel een jaar of 4 mee kan doen, zou voor mij al voldoende zijn.Lees dit even door van de consumentenbond. Dat geeft je een duidelijk inzicht of het verstandig is:

http://www.consumentenbond.nl/tablet/an ... ts-updates
Geen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rmvdt schreef op 03 juli 2016 @ 22:42:

[...]





Lees dit even door van de consumentenbond. Dat geeft je een duidelijk inzicht of het verstandig is:

http://www.consumentenbond.nl/tablet/an ... ts-updates





Dank je!



Ik had mijn post alweer aangepast met een vraagje over Avast en updatrn.
Alle reacties Link kopieren
Antwoord op mijn vraag ook gevonden.



"Veiligheid. De meeste updates bevatten namelijk oplossingen voor veiligheidsrisico's die in het besturingssysteem zitten. Met de meest recente versie van het besturingssysteem beperk je dit risico"
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn android naar 5.0 ging kon ik mijn tablet niet meer reanimeren.

Gelukkig nog fabrieksgarantie.

Nieuw moederbord er in gekregen en hij draait nu nog steeds prima op 4.4.2.

Zolang hij het doet ga ik niet weer updaten.



Gewoon iets kopen met de nieuwste androidversie, denk ik.



Google Nexus 7 (2012) overleden ??



Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Jee snoes wat een drama zeg met jouw tablet. Doet hij het nog wel na een jaar?



Zou android 5.0 en 5.1 een drama zijn denk je? Of waren het de kinderziektes bij een update?



Ik heb hier een oude samsung tablet die draait op 4.2.2. Maar het is wat traag en ik dacht dat het komt omdat ik nooit update naar een nieuwere android versie. Kan me trouwens ook niet herinneren dat ik daar ooit een automatische melding van heb gekregen.,

Het is een kleine tablet en ik wil een 10 inch. Word een dagje ouder en 7 inch is voor mij te klein nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik draai nog steeds naar volle tevredenheid op 4.4.2.

Geen problemen meer gehad.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Fijn voor je. Hier een 4.2.2. Nog nooit problemen mee gehad.



Weet jij of 5.0 en 5.1 slechte versies zijn of waren het kinderziektes?



De lenovo die ik heb gezien draait op 5.0,,op sommige sites staat 5.1.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven