Nuvaring en onbeschermde seks

15-07-2016 13:39 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede-forummers.



Ik ben pas begonnen aan de nuvaring en heb dus nog niet zoveel ervaring, vandaar dat ik het voor de zekerheid even na wil vragen.



Ik ben een maand geleden (4 weken) begonnen met de nuvaring. Ik heb dus een extra week doorgeringt omdat ik niet ongesteld wilde worden. Op de laatste dag van die vier weken heb ik ongeschermde seks gehad. Daarbij heb ik mijn oude ring uitgedaan (korter dan 3 uur). Naderhand heb ik meteen mijn nieuwe ring ingebracht, omdat ik bang was dat ik het anders zou vergeten.

Nu is mijn vraag: mag dat zomaar? Loop ik enig risico of is er niets aan de hand?



Groetjes,

Laura
En er zit geen bijsluiter bij zo'n ding? Schande
Staat in de bijsluiter, je kan prima voordat je sex hebt die ring uitdoen en na afloop weer terugplaatsen zonder dat je kans hebt op zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat had ik ook gelezen idd, maar omdat ik het echt op de laatste dag van die vier weken heb gedaan twijfelde ik toch een beetje... Vandaar

Oh en ook omdat ik op een andere tijd met de nieuwe ring ben begonnen dan de eerste keer.
Wat zou het risico moeten zijn dan?
quote:laura_92 schreef op 15 juli 2016 @ 13:44:

Ja, dat had ik ook gelezen idd, maar omdat ik het echt op de laatste dag van die vier weken heb gedaan twijfelde ik toch een beetje... Vandaar

Oh en ook omdat ik op een andere tijd met de nieuwe ring ben begonnen dan de eerste keer.Dan heb je de bijsluiter niet goed gelezen, je bent ook de 4de week beschermd, en als je de ring minder dan 3 uur uit doet ben je ook beschermd.
Maar je hebt je eerste ring dus 4 weken gedragen in plaats van 3?
quote:Elisabeth1988 schreef op 15 juli 2016 @ 13:47:

Maar je hebt je eerste ring dus 4 weken gedragen in plaats van 3?Dat kan gewoon, deed ik ook. Scheelde een pakje nuvaring per jaar.
Ja wist ik dus niet, ik deed braaf na drie weken een nieuwe in als ik een menstruatie wilde overslaan haha



Maar goed mijn moeder werkt in de farmaceutische industrie en toen ze hoorde dat ik een nuvaring had heeft ze m zowat eigenhandig verwijderd, en dat is alweer lang geleden
Deed m trouwens nooit uit tijdens seks

Vond t wel lollig om een potje te ringsteken
Alle reacties Link kopieren
quote:Jolene89 schreef op 15 juli 2016 @ 13:45:

Wat zou het risico moeten zijn dan?

Zwangerschap bedoel ik ;)



Misschien maakte ik me idd teveel zorgen, maar zoals ik al zei, ik ben nieuw ermee en heb al een keer eerder een map moeten nemen, en wil dat niet nog een keer ;)
Alle reacties Link kopieren
Vroeger dacht ik dat het UVO ring heette. Ik heb mijn ha zelden zo raar zien kijken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elisabeth1988 schreef op 15 juli 2016 @ 13:52:

Deed m trouwens nooit uit tijdens seks

Vond t wel lollig om een potje te ringsteken

hahaha, mijn sekspartner vond dat iets minder leuk ^^



Waarom vond je moeder de nuvaring geen goed idee?
quote:laura_92 schreef op 15 juli 2016 @ 13:54:

[...]



Zwangerschap bedoel ik ;)



Misschien maakte ik me idd teveel zorgen, maar zoals ik al zei, ik ben nieuw ermee en heb al een keer eerder een map moeten nemen, en wil dat niet nog een keer ;)Ja dat snap ik ;) Ik bedoelde meer dat er simpelweg geen risico is. Niets aan de hand! Heb de nuvaring zelf ook een paar jaar gebruikt.
Vanwege de gigantische kans op bloedstolsels



Inmiddels ben ik van de hormoonvrije maffia, dus dat zal toen ook al wel een rol hebben gespeeld
quote:Elisabeth1988 schreef op 15 juli 2016 @ 14:33:





Inmiddels ben ik van de hormoonvrije maffia



Waar kan ik me aanmelden?



Ik kreeg na 6(!) jaar gebruik een hele heftige bloeding tijdens seks. Toen de huisarts tijdens een onderzoek zei dat het er onrustig uitzag van binnen ben ik gelijk gestopt..brrr. Nooooit meer hormonen voor mij, in wat voor vorm dan ook.
quote:toxic666 schreef op 15 juli 2016 @ 15:13:

[...]





Waar kan ik me aanmelden?



Ik kreeg na 6(!) jaar gebruik een hele heftige bloeding tijdens seks. Toen de huisarts tijdens een onderzoek zei dat het er onrustig uitzag van binnen ben ik gelijk gestopt..brrr. Nooooit meer hormonen voor mij, in wat voor vorm dan ook.Ja ik heb later nog een cyste op m'n eierstok gehad waarvan de dokter niet wilde uitsluiten dat er een relatie was met het gebruik van de nuvaring
quote:Elisabeth1988 schreef op 15 juli 2016 @ 15:21:

[...]





Ja ik heb later nog een cyste op m'n eierstok gehad waarvan de dokter niet wilde uitsluiten dat er een relatie was met het gebruik van de nuvaringJasses, was dat nadat je al gestopt was?
Ja enige tijd daarna

Maar goed ze kon het ook niet bevestigen dus wat dat betreft is t maar speculatie



Sorry voor off-topic to
Alle reacties Link kopieren
quote:Jolene89 schreef op 15 juli 2016 @ 13:45:

Wat zou het risico moeten zijn dan?SOA bijv.
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 15 juli 2016 @ 15:54:

[...]





SOA bijv.Ik denk niet dat die ring enige invloed op soa's heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Steampunkcat88 schreef op 15 juli 2016 @ 16:00:

[...]





Ik denk niet dat die ring enige invloed op soa's heeft.Precies
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven