Trouwen in Japan

18-07-2016 15:33 248 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Even een nieuwe nick aangemaakt in verband met herkenbaarheid (alhoewel ik door de situatie die ik nu ga schetsen toch vast wel herkend zal worden ).

Het zit zo: mijn vriendin en ik gaan trouwen!!!

Alhoewel we nog niets concreets op papier hebben staan of geboekt hebben, hebben we wel een idee hoe we onze trouwerij willen houden: namelijk graag kleinschalig. Als we beginnen te tellen komen op niet zo heel veel mensen:



Ik en mijn vriendin

van 'mijn' kant: ouders, zus (+haar vriend), oma, oma, twee goede vrienden

van 'haar' kant: vader, broer (+zijn vriendin), oma, oma&opa, twee goede vriendinnen

--------------------+

18 mensen in totaal



Verder willen we eigenlijk niemand uitnodigen, ook geen ooms en tantes o.i.d. Niet omdat we niet van ze houden of zo, maar omdat we ze maar eens per jaar zien en dus niet een heel goede band hebben.



We willen graag trouwen in Japan omdat dit land voor mijn aanstaande heel speciaal is. Ze is altijd al verzot geweest op Japan, ze heeft zelf ook de taal geleerd, en we zijn er samen ook al een paar keer geweest. (In de toekomst willen we misschien ook wel emigreren naar Japan. Nouja, 'misschien'; mijn vriendin wil sowieso emigreren het enige wat haar nog tegenhoudt ben ik Ik twijfel ergens nog, maar ja, als zij dit echt wil dan ga ik natuurlijk heel graag mee! Ik kan niet zonder haar leven )

En Japan is voor ons beide ook heel speciaal, omdat zij mij in dit land ten huwelijk heeft gevraagd.



Nou goed, Japan dus! We zitten alleen wel in dubio met een aantal zaken. Zo wil ik graag mijn oma's uitnodigen maar ik weet niet of dat heel verstandig is, door de lange vlucht... Mijn ene oma vloog tot voor kort elk jaar naar Amerika (ze heeft daar familie wonen) en zij zal niet zo'n probleem hebben met zo'n lange vlucht.

Maar mijn andere oma heeft nog nooit gevlogen, en nu moet ze helemaal naar Japan!? Zij is lichamelijk ook de jongste niet meer, en ik wil haar eigenlijk die vlucht niet aandoen... Ik weet haast zeker dat ze wel mee zou gaan naar Japan om bij de trouwerij aanwezig te zijn als ik het haar vraag, maar dat zou ze dan puur om mij doen... Want als het even kan "zou ze voor geen goud gaan vliegen." De kwestie is dus of ik zo'n groot offer wel kan en mag verlangen van mijn oma? Moet ik haar dit wel aandoen?



En als die oma niet meegaat, (niet meekan), willen we eigenlijk helemaal geen oma's en opa uitnodigen... Of is dat heel cru?



Dan heb ik nog een goede vriend die ik er wel heel graag bij wil hebben, alleen hij heeft nu een vriendin.. Nou is het punt dat ik deze vriendin niet zo heel goed ken (ze is wel aardig verder, maar ons contact is heel oppervlakkig wat dat betreft). Het liefst zou ik alleen mijn goede vriend uitnodigen en zijn vriendin dus niet... Maar ik weet niet of ik dat kan maken? Ik zou daar zelf ook niet gecharmeerd van zijn denk ik, als alleen ik werd uitgenodigd en mijn partner mocht niet mee... Ik wil onze vriendschap ook niet bederven verder.

Wat zouden jullie hiermee doen?



Zo, sorry dat het zo'n lang verhaal geworden is. Vragen/tips/opmerkingen/suggesties zijn allemaal welkom!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de suggestie van trouwen/feestje in NL en dan op huwelijksreis naar Japan, maar dat gaat hem dus mooi niet worden



Omdat we al een paar keer naar Japan zijn gegaan en mijn vriendin elk jaar weer naar Japan wil, hebben we besloten om met de huwelijksreis iets anders te doen. (Ik bedoel, het zal heus niet de laatste keer zijn dat we in Japan komen.)

Met de huwelijksreis gaan we dus (waarschijnlijk) naar Australië! (omdat mij dat zo'n mooi land lijkt)
Alle reacties Link kopieren
quote:trouweninjapan schreef op 18 juli 2016 @ 16:19:

[...]





Precies, dit is ook zo lastig. Nu heeft er nog niemand kinderen en is er nog niemand zwanger (tenminste, voor zover wij weten ) maar wat gebeurt er als de status quo verandert?

Trekken we dan gewoon 1 lijn en nodigen we alleen de intimi uit, zonder (enige vorm van) aanhang?Alles zonder aanhang om gedoe te voorkomen. Kunnen ze zelf bepalen of ze zo meewillen of toch liever thuisblijven.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Egotripperij al die buitenlandhuwelijken. Je trouwt niet alleen voor jezelf he, anders zou je al die mensen niet uitnodigen. Doe de oma's een plezier, trouw lekker in NL en ga op huwelijksreis naar Japan. Iedereen blij.
't Is al met al een heel gedoe
TO, jullie moeten een ontzettend vette spaarpot hebben met al deze plannen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is het nou het idee dat al die mensen voor 1 a 2 nachten naar Japan komen? Dat lijkt me echt geen prettige onderneming. Ik denk dat jullie jezelf er een plezier mee doen, maar de gasten niet.

Wat iemand hierboven al voorstelde, een kleine bruiloft in NL (in een Japanse tuin bijvoorbeeld) en op huwelijksreis naar Japan, lijkt me een prettigere onderneming. Wat je aan het prijsverschil in je zak houdt kun je gebruiken om het je naasten makkelijke te maken om jullie te bezoeken, mochten jullie besluiten te emigreren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Europe86 schreef op 18 juli 2016 @ 16:21:

een snelle rekensom want ik vind dit toch vrij bizar



20 x 600 euro (goedkope tickets naar Tokyo). Ik weet niet waar je in Japan gaat trouwen maar anders komen de kosten om er te komen er ook nog eens bij en zoals je weet is het OV niet bepaald goedkoop!

gemakshalve ga ik dan uit van 10x 80 euro per nacht en dan minimaal 2 of 3 nachten zou ik zeggen?



Dit is samen al 20k... ehhhh en dan ben je nog niet getrouwd, heb je daar nog niets gegeten of gedronken en zit je de helft van de tijd in het vliegtuig.



Ik wil verder eigenlijk niet zoveel ingaan op (persoonlijke) financiële details. Ja inderdaad, het is heel duur.

Maar vriendin is, laten we zeggen, nogal welvarend. Daarmee is dan ook alles gezegd wat mij betreft.
quote:trouweninjapan schreef op 18 juli 2016 @ 16:19:

[...]





Precies, dit is ook zo lastig. Nu heeft er nog niemand kinderen en is er nog niemand zwanger (tenminste, voor zover wij weten ) maar wat gebeurt er als de status quo verandert?

Trekken we dan gewoon 1 lijn en nodigen we alleen de intimi uit, zonder (enige vorm van) aanhang?



Neefjes en nichtjes zou ik toch echt wel uitnodigen.

Baby's en kinderen onder de 2 jaar kosten weinig qua vliegen.



En ik blijf erbij dat ik die vrienden achterwege zou laten. Ofwel dus ook de partners zou uitnodigen. (Maar stel dat ze tegen dat je tickets moet boeken allemaal een partner hebben, zijn dat dus 4 extra tickets. Dan liever gewoon geen vrienden.)
Alle reacties Link kopieren
quote:trouweninjapan schreef op 18 juli 2016 @ 16:19:

[...]





Precies, dit is ook zo lastig. Nu heeft er nog niemand kinderen en is er nog niemand zwanger (tenminste, voor zover wij weten ) maar wat gebeurt er als de status quo verandert?

Trekken we dan gewoon 1 lijn en nodigen we alleen de intimi uit, zonder (enige vorm van) aanhang?Dat zijn best wat onzekere factoren. Bij een bepaald aantal weken zwangerschap mag er niet meer gevlogen worden en dan kan ik me voorstellen dat de partner van de zwangere ook afzegt. Lijkt me voor jullie niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:trouweninjapan schreef op 18 juli 2016 @ 16:27:

[...]





Ik wil verder eigenlijk niet zoveel ingaan op (persoonlijke) financiële details. Ja inderdaad, het is heel duur.

Maar vriendin is, laten we zeggen, nogal welvarend. Daarmee is dan ook alles gezegd wat mij betreft.





fair enough maar dan zou ik ook niet twijfelen of ik een parner van een goede vriend wel of niet mee zou nemen



Waar in Japan willen jullie gaan trouwen? Weten jullie dat al?
Heel snel alles regelen TO, voordat er partners of babies (bij)komen
Alle reacties Link kopieren
Als je niet van je plan bent af te brengen in Japan te trouwen, dan zou ik eerst aan oma die nog nooit gevlogen heeft, vragen of ze dit ziet zitten. Ziet ze het niet zitten, dan hoef je de andere oma's / opa's ook niet uit te nodigen. Als jullie toch geld genoeg hebben, dan zou ik wel de vriendin van je vriend meenemen. Op de foto's haar aan de buitenkant laten staan, kan je haar zo weer eraf knippen, mocht het een week later uit zijn.
quote:trouweninjapan schreef op 18 juli 2016 @ 16:27:

[...]

Ik wil verder eigenlijk niet zoveel ingaan op (persoonlijke) financiële details. Ja inderdaad, het is heel duur.

Maar vriendin is, laten we zeggen, nogal welvarend. Daarmee is dan ook alles gezegd wat mij betreft.Mag ik zeggen dat het overkomt dat je vriendin nogal bepalend is voor jullie relatie?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 18 juli 2016 @ 16:29:

[...]





Neefjes en nichtjes zou ik toch echt wel uitnodigen.

Baby's en kinderen onder de 2 jaar kosten weinig qua vliegen.



En ik blijf erbij dat ik die vrienden achterwege zou laten. Ofwel dus ook de partners zou uitnodigen. (Maar stel dat ze tegen dat je tickets moet boeken allemaal een partner hebben, zijn dat dus 4 extra tickets. Dan liever gewoon geen vrienden.)



Nou ja, dat is 't 'm nou juist, ik heb verder heel weinig contact met mijn neefjes en nichtjes. Ik zie die hoogstens eens per jaar (net als de meeste ooms en tantes). Wat mij betreft hoeven ze dus helemaal niet te komen, en daarom nodig ik ze ook niet uit (idem voor haar).

Die vrienden, ja dat zijn toch wel heel belangrijke personen geweest in mijn leven waar ik jaren mee opgetrokken heb (en nog steeds). Ik heb daar veel meer contact mee en zou ze er daarom graag bij willen hebben.



Hoe vinden jullie deze regeling dan?:

- voor broer en zus geldt: partner mag mee (en eventueel ook de kinderen, als daar sprake van is). Mocht iemand hoogzwanger zijn dan verplaatsen we de datum van de bruiloft.

- voor vrienden/vriendinnen geldt: geen aanhang mee. De desbetreffende vriend(in) komt alleen, of komt niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ga je dit trouwens juridisch doen? Is het huwelijk geldig in Nederland en wat moet je daarvoor doen?
Alle reacties Link kopieren
No way trouwens dat ik coach ging zitten naar Japan dus ik zou mijn vliegticket upgraden.
Wat is dat toch met die buitenlandse bruiloften?! Mensen lijken verblind door het romantische idee van een buitenlandse bruiloft, terwijl je mensen met nogal iets opzadelt. Al ben je mijn zus of broer, ik heb het er niet voor over en zou niet gaan. Ook niet als je alles zou betalen.



Weet je zeker dat je het geen probleem vindt als mensen niet mee willen komen? Want je zadelt ze ook op met een gewetensvraag. Als ze nee zeggen, krijg je dan geen knallende ruzie?
Alle reacties Link kopieren
quote:vergrootglas schreef op 18 juli 2016 @ 16:32:

Als je niet van je plan bent af te brengen in Japan te trouwen, dan zou ik eerst aan oma die nog nooit gevlogen heeft, vragen of ze dit ziet zitten. Ziet ze het niet zitten, dan hoef je de andere oma's / opa's ook niet uit te nodigen. Als jullie toch geld genoeg hebben, dan zou ik wel de vriendin van je vriend meenemen. Op de foto's haar aan de buitenkant laten staan, kan je haar zo weer eraf knippen, mocht het een week later uit zijn. Slim!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mrs-P schreef op 18 juli 2016 @ 16:36:

Hoe ga je dit trouwens juridisch doen? Is het huwelijk geldig in Nederland en wat moet je daarvoor doen?Ja, want als je vriendin zo vermogend is, dan zou ik wel een rechtsgeldig huwelijk willen hebben, voor het geval het misloopt
Alle reacties Link kopieren
quote:Kirikou schreef op 18 juli 2016 @ 16:33:

[...]



Mag ik zeggen dat het overkomt dat je vriendin nogal bepalend is voor jullie relatie?



Ja dat mag je zeggen. Sorry als het zo overkomt!

We zitten namelijk in een heel evenwichtige relatie hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:trouweninjapan schreef op 18 juli 2016 @ 16:36:

[...]





Nou ja, dat is 't 'm nou juist, ik heb verder heel weinig contact met mijn neefjes en nichtjes. Ik zie die hoogstens eens per jaar (net als de meeste ooms en tantes). Wat mij betreft hoeven ze dus helemaal niet te komen, en daarom nodig ik ze ook niet uit (idem voor haar).

Die vrienden, ja dat zijn toch wel heel belangrijke personen geweest in mijn leven waar ik jaren mee opgetrokken heb (en nog steeds). Ik heb daar veel meer contact mee en zou ze er daarom graag bij willen hebben.



Hoe vinden jullie deze regeling dan?:

- voor broer en zus geldt: partner mag mee (en eventueel ook de kinderen, als daar sprake van is). Mocht iemand hoogzwanger zijn dan verplaatsen we de datum van de bruiloft.

- voor vrienden/vriendinnen geldt: geen aanhang mee. De desbetreffende vriend(in) komt alleen, of komt niet.Dat zou ik alleen doen als je het niet jammer zou vinden als je vrienden besluiten niet te komen (bijv vanwege de gevolgen voor vakantieplannen met partner).
quote:trouweninjapan schreef op 18 juli 2016 @ 16:36:

[...]





Nou ja, dat is 't 'm nou juist, ik heb verder heel weinig contact met mijn neefjes en nichtjes. Ik zie die hoogstens eens per jaar (net als de meeste ooms en tantes). Wat mij betreft hoeven ze dus helemaal niet te komen, en daarom nodig ik ze ook niet uit (idem voor haar).

Die vrienden, ja dat zijn toch wel heel belangrijke personen geweest in mijn leven waar ik jaren mee opgetrokken heb (en nog steeds). Ik heb daar veel meer contact mee en zou ze er daarom graag bij willen hebben.



Hoe vinden jullie deze regeling dan?:

- voor broer en zus geldt: partner mag mee (en eventueel ook de kinderen, als daar sprake van is). Mocht iemand hoogzwanger zijn dan verplaatsen we de datum van de bruiloft.

- voor vrienden/vriendinnen geldt: geen aanhang mee. De desbetreffende vriend(in) komt alleen, of komt niet.



Geen aanhang mee, dan krijg je mij (of mijn partner) dus ook niet mee.

Echt niet dat ik een week naar Japan vlieg zonder mijn partner.

En hij denkt daar identiek over.



Binnen Nederland wil ik het nog overwegen, mijn partner zelfs dat niet.



Het is dus maar hoe belangrijk je het vindt dat die vrienden effectief meegaan.





Daarnaast zou ik me als vriend(in) ook de hele tijd opgelaten voelen tussen al die familie. Die ik waarschijnlijk niet ken.

Alleen dat al zou mij reden geven om te zeggen "ik blijf wel thuis". Al helemaal als mijn partner niet mee is.

Een paar uur op een feest oké. Maar 5 à 7 dagen is wat anders.
Alle reacties Link kopieren
[quote]vergrootglas schreef op 18 juli 2016 @ 16:32:

Als je niet van je plan bent af te brengen in Japan te trouwen, dan zou ik eerst aan oma die nog nooit gevlogen heeft, vragen of ze dit ziet zitten. Ziet ze het niet zitten, dan hoef je de andere oma's / opa's ook niet uit te nodigen. Als jullie toch geld genoeg hebben, dan zou ik wel de vriendin van je vriend meenemen. Op de foto's haar aan de buitenkant laten staan, kan je haar zo weer eraf knippen, mocht het een week later uit zijn.[/quote]



Zelfs mensen die 40 jaar samen zijn kunnen een week later besluiten dat ze gaan scheiden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook in Nederland in Japanse stijl trouwen: Japanse bruiloft
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
To, ben jij een man of een vrouw?



Mocht je ook een vrouw zijn, hoe staat Japan tegenover same-sex-marriage?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:Kirikou schreef op 18 juli 2016 @ 16:33:

[...]



Mag ik zeggen dat het overkomt dat je vriendin nogal bepalend is voor jullie relatie?Who cares? Ze heeft blijkbaar geld dus TO zit gebeiteld
Shoot first, ask questions later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven