Macbook Pro laadt niet op.

19-07-2016 14:39 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal !



Ik heb vrij recent een macbook pro gekocht. Heel blij mee, werkt prima ( tot nu toe dan ).



Plotseling laadt de batterij van de macbook niet meer op, en geeft een melding als ik op het batterijtje boven in het scherm klik: Staat: Vervang nu. Ik heb de macbook rond April nieuw aangeschaft bij media markt. De macbook is weinig gebruikt, maar nu al de batterij vervangen? Lijkt me toch vreemd.



Het lampje op de adapter kleurt Oranje, Batterij percentage is dus 0%, en laadt niet op.



Is er hier iemand die bekend is met dit probleem? Misschien is het simpel op te lossen, anders ga ik gewoon ermee naar media markt en verwacht ik dat hun het oplossen
Nothing worth having ever comes easy
Alle reacties Link kopieren
Heb je het meest basale al geprobeerd? Ding afsluiten, stekker eruit, batterij eruit, batterij er weer in, stekker er weer in en opnieuw opstarten dus.........
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 19 juli 2016 @ 14:42:

Heb je het meest basale al geprobeerd? Ding afsluiten, stekker eruit, batterij eruit, batterij er weer in, stekker er weer in en opnieuw opstarten dus.........



Lijkt me toch wat moeilijk bij een macbook



Als je laptop die melding geeft zou ik er gewoon mee teruggaan naar de winkel.
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
En als je je topictitel in Google intoetst?
Alle reacties Link kopieren
quote:DuploPanda schreef op 19 juli 2016 @ 14:44:

[...]





Lijkt me toch wat moeilijk bij een macbook



Als je laptop die melding geeft zou ik er gewoon mee teruggaan naar de winkel.Serieus? Kun je de accu er niet eens uithalen bij zo'n ding? Wat zien mensen er toch in?????
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 19 juli 2016 @ 14:42:

Heb je het meest basale al geprobeerd? Ding afsluiten, stekker eruit, batterij eruit, batterij er weer in, stekker er weer in en opnieuw opstarten dus.........



Het is een interne batterij, kan ik dus niet bij zonder hem open te schroeven. Wel heb ik dit geprobeerd, stond op appeltips.nl



MacBook, Pro of Air met een interne batterij:



1. Sluit je MacBook af.

2. Sluit de netstroom adapter aan.

3. Houd Shift?+Control+Option? en de aan/uit knop ingedrukt voor 10 sec.

4. Herstart je Mac op de normale manier.



Werkte niet.
Nothing worth having ever comes easy
Alle reacties Link kopieren
Kijk eerst of het niet aan de lader zelf ligt. Dus even met je MacBook bij vrienden langs of in de winkel om uit te sluiten dat het aan de oplader zelf ligt.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenjevriend schreef op 19 juli 2016 @ 14:45:

En als je je topictitel in Google intoetst?Heb ik gedaan, kwam niet verder dan een SMC reset, die niet werkte :P
Nothing worth having ever comes easy
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 19 juli 2016 @ 14:45:

[...]



Serieus? Kun je de accu er niet eens uithalen bij zo'n ding? Wat zien mensen er toch in?????



Nee ik geloof het niet.



Redenen om een Apple computer aan te schaffen kunnen heel divers zijn: gebruiksgemak, degelijkheid (alhoewel dat in TO's situatie niet echt opgaat ), interactie met andere Apple producten, schoonheid, etc.
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
quote:k.middleton schreef op 19 juli 2016 @ 14:46:

Kijk eerst of het niet aan de lader zelf ligt. Dus even met je MacBook bij vrienden langs of in de winkel om uit te sluiten dat het aan de oplader zelf ligt.Als het aan de lader ligt, zou 'ie het toch helemaal niet doen?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:k.middleton schreef op 19 juli 2016 @ 14:46:

Kijk eerst of het niet aan de lader zelf ligt. Dus even met je MacBook bij vrienden langs of in de winkel om uit te sluiten dat het aan de oplader zelf ligt.Ligt niet aan de lader denk ik, de mac start alleen nog maar op als die aan de lader ligt.
Nothing worth having ever comes easy
Alle reacties Link kopieren
quote:DuploPanda schreef op 19 juli 2016 @ 14:48:

[...]





Nee ik geloof het niet.



Redenen om een Apple computer aan te schaffen kunnen heel divers zijn: gebruiksgemak, degelijkheid (alhoewel dat in TO's situatie niet echt opgaat ), interactie met andere Apple producten, schoonheid, etc.



Bij sommige kan je wel makkelijk bij de accu, deze versie niet !



( Ja, gebruikersgemak, beetje Apple fan... beetje van alles wat .. ) ( Gebruikersgemak waar ik nu weinig aan heb )
Nothing worth having ever comes easy
Alle reacties Link kopieren
TO, je zou eens kunnen kijken wat de macbook zelf zegt over de batterij.



Klik eens op het appeltje linksboven, dan 'over deze mac', dan op de knop 'Systeemoverzicht' (onder het tabblad 'overzicht'), dan klik je op 'Voeding' (onder het kopje 'Hardware'). Daar staat dan ergens: statusinformatie: conditie: XXX



(Bij mij is de conditie 'normaal', heel prima dus.)



Als de batterij echt kapot is zou daar iets moeten staan, dunkt mij?



Zelf denk ik dat je gewoon pech hebt gehad dat je net een foute batterij kreeg. Maar de mensen bij Apple zijn vast wel zo vriendelijk om die batterij te vervangen.
Vivo per lei
Eerst even zoeken op de Apple site onder kopje support.



Je hebt gewoon nog garantie. Ik zou eerst even Apple bellen voordat je naar de Mediamarkt teruggaat. Mocht er echt wat met de hardware aan de hand zijn dan wordt je laptop door Apple opgehaald en heb je 'm heel snel weer gemaakt weer terug.
Alle reacties Link kopieren
quote:DuploPanda schreef op 19 juli 2016 @ 14:55:

TO, je zou eens kunnen kijken wat de macbook zelf zegt over de batterij.



Klik eens op het appeltje linksboven, dan 'over deze mac', dan op de knop 'Systeemoverzicht' (onder het tabblad 'overzicht'), dan klik je op 'Voeding' (onder het kopje 'Hardware'). Daar staat dan ergens: statusinformatie: conditie: XXX



(Bij mij is de conditie 'normaal', heel prima dus.)



Als de batterij echt kapot is zou daar iets moeten staan, dunkt mij?



Zelf denk ik dat je gewoon pech hebt gehad dat je net een foute batterij kreeg. Maar de mensen bij Apple zijn vast wel zo vriendelijk om die batterij te vervangen.Conditie is dus: Vervang nu, maar aangezien hij relatief nieuw is vond ik dat dus vreemd ! Verder staat er wel dat de accu en lader gewoon zijn verbonden. Ach, denk dat ik hem dan gewoon naar media markt breng
Nothing worth having ever comes easy
Alle reacties Link kopieren
quote:damocles schreef op 19 juli 2016 @ 14:56:

Eerst even zoeken op de Apple site onder kopje support.



Je hebt gewoon nog garantie. Ik zou eerst even Apple bellen voordat je naar de Mediamarkt teruggaat. Mocht er echt wat met de hardware aan de hand zijn dan wordt je laptop door Apple opgehaald en heb je 'm heel snel weer gemaakt weer terug.Bedankt voor de tip !
Nothing worth having ever comes easy
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je gewoon een pechgevalletje te pakken hebt gehad. Even vervelend voor jou, omdat je waarschijnlijk de macbook op moet sturen en dus een paar dagen kwijt bent. Gelukkig heb je nog gewoon recht op garantie.



Voor de zekerheid wel even een backup maken van je bestanden voordat je je macbook uit handen geeft (evt. in iCloud).
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
quote:DuploPanda schreef op 19 juli 2016 @ 15:12:

Denk dat je gewoon een pechgevalletje te pakken hebt gehad. Even vervelend voor jou, omdat je waarschijnlijk de macbook op moet sturen en dus een paar dagen kwijt bent. Gelukkig heb je nog gewoon recht op garantie.



Voor de zekerheid wel even een backup maken van je bestanden voordat je je macbook uit handen geeft (evt. in iCloud).Ach het is geen heel groot drama als ik hem even kwijt ben, wel beetje balen maar goed Ik neem dan even contact op met de service van apple.
Nothing worth having ever comes easy
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 19 juli 2016 @ 14:45:

[...]



Serieus? Kun je de accu er niet eens uithalen bij zo'n ding? Wat zien mensen er toch in?????



Verplicht aan moeten schaffen ivm school, onwijs duur maar geen andere geschikte school bereikbaar, behalve waar het schoolgeld nog duurder had geweest.

Tweedehands op de kop kunnen tikken, hopen dat t apparaat lang mee gaat.
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Alle reacties Link kopieren
Kijk anders eens op het forum van Tweakers onder Apple Talk - Mac's (ik weet niet of ik hier een linkje naar een ander forum mag zetten), maar daar vind je zeker gelijkaardige situaties terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven