Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Pluk de dag
Alle reacties Link kopieren
Eerder deze maand op een gratis weggeefgroep ...



In de categorie gezocht:



,,Wie kan mij Helpen met een laptop die hem gratis weg doet ?

Waar Ik de sims op kan spellen"



Guess what? Geen reacties... ( link 1)



Guess what? Geen reacties... ( link 2)



quote:SpeakingSilence schreef op 21 juli 2016 @ 23:38:

Ik las ergens in dit topic iets over sandalen met de teenafdrukken er nog in . Kwam er net eentje tegen

Geen weggeefgroep trouwens, maar gewoon facebook verkoop.



Zo goed als nieuw?



Niet om lullig te doen maar dit ziet er idd voor birkenstocks nog relatief nieuw uit. Die teenafdrukken krijg je al snel( al heeft iedereen ze altijd behalve ik, heel vaag) Als je ziet hoe ze eruit zien na een tijd dragen. Gatver! Die zwarte glimmende teenafdrukken erin!



Ook ik zie ze regelmatig nog aangeboden worden. Vooral de kindervariant die ik dan net op het randje vind qua afdruk.
Deze wil ik jullie niet onthouden



Heb vreselijk gelachen!



http://www.upcoming.nl/m/ ... om-moet-huilen-als-lachen
Alle reacties Link kopieren
quote:Rockchick-007 schreef op 21 juli 2016 @ 07:50:

[...]





Nee ze is in verwachting van haar eerste kindje

<Als het voor haarzelf is.

Misschien deed ze mee voor een ander. Ik hoop het maar.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:miss_h schreef op 22 juli 2016 @ 00:53:

Deze wil ik jullie niet onthouden



Heb vreselijk gelachen!



http://www.upcoming.nl/m/ ... om-moet-huilen-als-lachenIk moet ook lachen, zou de arme man/vrouw bijna een magnetron brengen
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Op de weggeefhoek werd een prachtige box/loophek aangeboden. Dus ik schrijf mijn naam onder de advertentie omdat ik ook graag mee wil loten.

Word ik helemaal afgebrand door een kennis omdat ik nog maar 12 weken zwanger ben en zij 36 weken en dat het dus niet eerlijk is dat ik mee doe. Want ik heb immers nog een half jaar om spulletjes te kopen enseu.

Uiteindelijk wordt zij bij gestaan door andere hormonsters en werd ik helemaal afgeblaft. Aanbieder vond het zielig voor mij denk ik, want ze had mij uitgeloot. Nog meer drama onder die advertentie.



Maar; victory, victory! En ik ben er super super blij mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:miss_h schreef op 22 juli 2016 @ 00:53:

Deze wil ik jullie niet onthouden



Heb vreselijk gelachen!



http://www.upcoming.nl/m/ ... om-moet-huilen-als-lachenhahahaha hallo Ad
quote:ZombieQueen schreef op 22 juli 2016 @ 01:12:

Op de weggeefhoek werd een prachtige box/loophek aangeboden. Dus ik schrijf mijn naam onder de advertentie omdat ik ook graag mee wil loten.

Word ik helemaal afgebrand door een kennis omdat ik nog maar 12 weken zwanger ben en zij 36 weken en dat het dus niet eerlijk is dat ik mee doe. Want ik heb immers nog een half jaar om spulletjes te kopen enseu.

Uiteindelijk wordt zij bij gestaan door andere hormonsters en werd ik helemaal afgeblaft. Aanbieder vond het zielig voor mij denk ik, want ze had mij uitgeloot. Nog meer drama onder die advertentie.



Maar; victory, victory! En ik ben er super super blij mee.Hahaha goed zo! Karma is a bitch
quote:SpeakingSilence schreef op 21 juli 2016 @ 23:38:

Ik las ergens in dit topic iets over sandalen met de teenafdrukken er nog in . Kwam er net eentje tegen

Geen weggeefgroep trouwens, maar gewoon facebook verkoop.



Zo goed als nieuw?

Die afdrukken zouden zomaar van een keer vijf minuten dragen kunnen zijn. Voor Birkenstocks is dit inderdaad zo goed als nieuw Je wilt niet weten hoe die van mij er nu na drie weken uitzien. Maar ze lopen nog steeds enorm lekker gelukkig ...



En die link ...
Alle reacties Link kopieren
Die uggs die moeten dienen "voor als ik belangrijke gesprekken heb"



@ZombieQueen: ik had in de plaats van de aanbiedster exact hetzelfde gereageerd, en mijn beweegredenen ook nog even op de groep gegooid.



Ik heb ooit een draagdoek weggegeven aan een meisje dat zelfs nog niet zwanger was. Zij was wel de enige die fatsoenlijk reageerde. De anderen hadden een nogal groot Tokkiegehalte en ik had de indruk dat ze vooral wilden hebben om de heb, kon me bij die vrouwen niet voorstellen dat ze de doek ook werkelijk zouden gebruiken.

Het meisje aan wie ik 'm gaf vertelde dat ze probeerde zwanger te worden, had duidelijk ook goed nagedacht over kinderen krijgen, was zich al volop aan het inlezen...

Zo iemand gun ik het dan net iets meer dan een vrouw die op haar profielfoto staat met bolle buik, een halve kleurboek op haar lijf en een sigaret in de mond.
Alle reacties Link kopieren
quote:schattigmeisje schreef op 22 juli 2016 @ 08:55:

[...]



Die afdrukken zouden zomaar van een keer vijf minuten dragen kunnen zijn. Voor Birkenstocks is dit inderdaad zo goed als nieuw Je wilt niet weten hoe die van mij er nu na drie weken uitzien. Maar ze lopen nog steeds enorm lekker gelukkig ...



En die link ...



Hah ok...ik heb er duidelijk geen verstand van! 'k Heb die dingen nooit gekocht/gedragen/gewild...Vandaar.

Maar persoonlijk zou ik deze ' 10 teenafdrukken voor 30 euro' dus niet kopen. ( Komt neer op 3 euro per teenafdruk ... !)

Het idee alleen al dat de zweetrestjes en DNA-korrels van een totale onbekende via mijn poriën in mijn bloedbanen komen...No thanks !
Alle reacties Link kopieren
*dubbel*
Alle reacties Link kopieren
Dit is toch lastig te bevatten: Kansloos Uppen als Dagbesteding of erger...Levensinvulling ?

Waarom doen mensen dit?!



Ergens in de lente van 2014 hield ik grote schoonmaak.

Ik was een maand lang 'intensief bezig' op weggeefsites en verkoopsites.

Na een fascinerende & frustrerende maand was het opruimen klaar!

Heerlijk! Geen gebedel, jankverhalen en tijdrovende ' ik-ben-NU- onderweg' afspraken meer...

Vervolgens meer dan twee jaar niet meer gekeken op die sites.

Tot deze maand, nu ik weer een opruim bui heb...



En serieus...

Ik kom NA RUIM TWEE JAAR gewoon DEZELFDE KANSLOZE advertentie tegen op verschillende groepen.

Deze advertentie werd in 2014 voor mijn gevoel bijna elke dag ge-upt....

Want elke keer als ik inlogde, zag ik 'Het Mooie Pak' weer...



Ik snap dat bepaalde kleding een emotionele waarde voor iemand kan hebben.

Maar als na twee jaar uppen je



Mooie Pak ( link 1)



Mooi Pak ( link 2)



nog niet verkocht is...

En je toch hardnekkig door upt...



Wat zou dan de diepere reden daarachter zijn?

Pure eenzaamheid misschien? Gierigheid? Bord-voor-je-kopheid?

Ik heb nu echt de neiging om er iets onder te posten wat deze arme man kan helpen uit zijn tijdrovende waan....

Ik ben zelfs bereid 5 euro te bieden, het op te halen en daarna naar de Kringloop te brengen!!!





Alle reacties Link kopieren
Zie zoiets hier ook vaak voorbij komen, of mensen die iets vragen op zo'n weggeefgroep en dat dan zeer regelmatig uppen.

Als niemand jouw item wil of te geef heeft, accepteer dat dan.



Zeker zo'n verkoper heeft vaak zelf een idee van de (emotionele) waarde of overschat zijn/haar item zeer zwaar en weigert dat onder ogen te zien.

Terwijl uiteindelijk de vraag grotendeels de waarde van iets bepaalt, niet de aanbieder.



Denk dat die mensen denken 'de aanhouder wint', ik vind het zelf eerder sneu dan volhardend.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Hier het MOOIE PAK waar SpeakingSilence over schrijft....



Alle reacties Link kopieren
[img]http://[IMG]http://i64.tinypic.com/2zsbuvm.jpg[/IMG][/img]



Hoeveel teenafdrukken?



Sorry, plaatjes plakken ben ik niet thuis in... even zoeken hoe dat moet.



Ik moet eerst rechten aanvragen om plaatjes te plakken. Toevallig genoeg heb ik met deze post tweehonderd en één (!) posts geplaatst. Dus ik weet niet hoe snel zo'n aanvraag gehonoreerd wordt...

Het ging in ieder geval om Birkies die bij ons op de weggeefhoek staan en die toch wel wat ouder zijn... getverderrie.
Alle reacties Link kopieren
TVP
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
[img]http://
Zulke mooie pakken zie ik regelmatig in de kringloopwinkel hangen.. Heel geschikt om je armlastige oom in te cremeren ofzo maar dat is het ook wel.
Iehwl, die birckenstocks zijn echt ouder ...

En SpeakingSilence, ik zou ze zo ook niet kopen hoor
Alle reacties Link kopieren
Ja, die birkenstocks waren het! Dank je voor het plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mwcactus schreef op 22 juli 2016 @ 17:17:

Zulke mooie pakken zie ik regelmatig in de kringloopwinkel hangen.. Heel geschikt om je armlastige oom in te cremeren ofzo maar dat is het ook wel.









Kun je dat niet onder die advertentie zetten van dat mooie pak? Of breekt dan de hel ongeveer los?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven