Itunes: hoe sorteer je verzamelalbums?

29-11-2008 00:24 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik heb net mijn eerste Ipod gekocht en ben dus druk bezig om via Itunes mijn muziek er op te zetten. Dat gaat aardig, maar is best veel werk: bij veel van mijn mp3 bestanden staan bij de eigenschappen de artiest en de naam van het nummer niet ingevuld. Wanneer ik ze dan importeer in Itunes zie ik alleen maar unknown staan.



Maar goed - dat is opgelost door veel knip en plakwerk, zodat ik nu netjes op mijn Ipod de artiest, de naam van het album, de track (incl. nummer) en de album art kan bewonderen bij het afspelen.



Ik heb inmiddels al mijn cd's in Itunes staan, maar nu kom ik het volgende tegen: bij de verzamelalbums staan allemaal verschillende artiestennamen ingevuld. Klopt ook, maar als ik het zo in Itunes importeer, sorteert hij niet op album, maar op artiest. Ook op mijn Ipod (in de coverflow) zie ik dan niet mijn verzamelalbum terug.



Mijn oplossing nu is: voor de artiest VA (various artists) invullen en vervolgens de naam van de artiest in de naam van de trach kopieren. Dus zo: Duffy - Mercy.



Dit is natuurlijk enorm veel werk voor 80 verzamelalbums! Heeft er iemand een gouden tip om dit slimmer aan te pakken, maar tóch mijn coverflow in stand kan houden?
Alle reacties Link kopieren
Ik hou dit topic in de gaten.... loop tegen hetzelfde op!
Alle reacties Link kopieren
ik heb er lang over nagedacht, maar ik zou het niet weten...

denk eigenlijk dat er niks anders opzit dan het per track aan te passen..
Alle reacties Link kopieren
Je moet alle track van het album selecteren en dan via de RECHTERMUISKNOP naar het menu INFO gaan..



op het tabblad OPTIES kan je aanvinken dat het een DEEL VAN VERZAMELING is .. deze optie zet je op JA



en je verzamelalbum is klaar...



succes!
Alle reacties Link kopieren
Fantastisch!! Dat is het!



Duizendmaal dank - dat het zó simpel bleek te zijn...!
Alle reacties Link kopieren
Goh, nou heb ik al 4 jaar een ipod en ik deed het al die tijd zoals olivia boven beschreef, veel werk dus. Bedankt voor de tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven