Wat voor stofzuiger?

08-07-2016 09:59 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



We zijn toe aan een nieuwe stofzuiger. Ik ben niet perse op zoek naar een aanrader qua merk/soort (woon in het buitenland en hebben hier niet alles, wel veel) maar ben benieuwd naar ervaringen met name mbt zakloos & aantal watt.



Onze oude stofzuiger was zakloos en dat vond ik toch niet prettig. Ik heb astma en er kwam altijd een hele stofwolk mee, de filter schoonmaken was echt priegelen en dat moest haast iedere keer. Zijn er stofzuigers waarbij dit geen probleem is of kan ik beter voor een stofzuiger met zak gaan?



Ik zie ook een groot verschil in watt/ energielabel. Het liefst koop ik een zuinige stofzuiger (700/800 wat), maar als die geen goede zuigkracht heeft dan houdt het toch op en wordt het er een met meer watt.



Wij hebben overigens 2 katten, stenen vloeren (1 tapijt, bank en wat stoelen die ook gezogen worden). En we willen best investeren in een goede die dan ook lang mee kan gaan.



Alle tips zijn welkom, dankje!
Als stofzuigers in het buitenland bij jullie zo duur zijn, is het dan geen optie om hem in Nederland in een webshop of via bekenden te kopen en op te laten sturen? Geen idee overigens wat het kost om een groot pakket te verzenden naar het buitenland. Maar een dyson van 600 euro kost hier zo'n 350 euro volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:horenzienenzwijgen schreef op 10 juli 2016 @ 15:24:

[...]



Ja die heb ik ook. En die hoef ik dus echt niet in de hoogste stand te zetten, want dan zuigt ie de vloerbedekking van de grond. Zuigt als de beste! En inderdaad wel een kort snoertje, maar daar is mee te leven.Ja heb ik inderdaad ook. Als ik m op de hoogste stand zet, trekt ie waarschijnlijk het laminaat eruit! Ben er echt heel blij mee
Alle reacties Link kopieren
Energielabel maakt niet zo veel uit. Uiteindelijk bespaar je maar een paar euro's uit op jaarbasis.

Je kijkt best naar dit label:

http://iboodimage.cachefl ... il-zakloze-stofzuiger.jpg



De letters geven informatie over hoe goed de stofzuiger presteert op harde vloer, tapijt enzovoort... Een A betekent heel goed en en G heel slecht.



Op http://www.bestestofzuigergids.nl/ vind je heel nuttige informatie om een stofzuiger te kopen. ;)
Alle reacties Link kopieren
Heb een Henry (numatic), zeer tevreden over....
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven