Moeder blunders

23-07-2016 22:25 271 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een luchtig leuk topic.



Welke blunders heb je begaan als (nieuwbakken) moeder tov je kind(je)?



TO trapt af:



Toen ik kind net had uitgepoept had ik moeite om de slaapsignalen te herkennen. Zo sabbelde ze in t begin op haar knuisje en ik dacht "o kind heeft honger", dus hop fles erin (ook als ze kort daarvoor gegeten had ).



Na een paar maanden trok ze iedere keer aan haar oor of zat ze erin te peuren, tot 3x toe heb ik bij de HA gezeten omdat ik dacht dat kind oorontsteking had.



Schroom dus niet om je blunders te delen, die andere moeders doen ook maar wat
Alle reacties Link kopieren
Bij het in de auto stoeltje tillen haar hoofd tegen de deurpost stoten. Vervolgens sorry zeggen. Zo vaak gebeurd dat het eerste woordje sorry was!



Bij kind 2 en 3 ging het beter..
quote:GateKeeper schreef op 23 juli 2016 @ 22:45:

Laatst aan het spelen met kind op de grond. De hond wilde ook meespelen, bracht zijn frisbee, ik een beetje trekken aan de frisbee, hond liet los en de frisbee kwam vol tegen kind's snufferd aan
Alle reacties Link kopieren
quote:marjolein853 schreef op 23 juli 2016 @ 22:46:

Bij het in de auto stoeltje tillen haar hoofd tegen de deurpost stoten. Vervolgens sorry zeggen. Zo vaak gebeurd dat het eerste woordje sorry was!



Bij kind 2 en 3 ging het beter..
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Tvp, heb zelf geen kinderen maar vind het heel leuk om te lezen !!
Jonassen met babybroertje en hem op het bed laten stuiteren. En hop daar stuiterde hij op de grond.



Jongste kon net in het achterzitje op de fiets, had nog maar een paar keer achterop gezeten.

Hij vond dat zo leuk dat hij bij het erin zetten zijn armpjes uitstrekte om me een knuffel te geven.

En ik was daar zo door gecharmeerd dat ik hem vergat vast te zetten.

Onderweg een stukje met veel bobbels, hij joelen, ik harder fietsen.

We komen aan en hij had zich keurig vastgehouden aan de zijkanten van zijn stoeltje
Alle reacties Link kopieren
Na het eerste fruithapje werd het tijd voor het eerste groentehapje. Alleen even niet bij stilgestaan dat dat verwarmd moest worden. Na een paar keer begreep ik pas waarom hij er zo'n vies gezicht bij trok...
Alle reacties Link kopieren
De kap van de buggy weer in willen klappen en maar afvragen waarom ie niet dicht ging. Ik nog een paar keer goed duwen, maar het ding wilde maar niet ingeklapt worden. Ik ga aan de voorkant kijken of ik kan achterhalen waarom. Zie ik haar vingers ertussen zitten, oeps.



Zelfde verhaal met een traphekje. Kind heeft het maar moeilijk met mij
Alle reacties Link kopieren
Ik had een half uur gedaan over het inpakken van de luiertas, alles gecheckt en trots op pad gegaan. Baby spuitluier. Mooi, tomtiedomtieddom, luier, lalala, schone romper, tiediedie, billendoekjes, verschoonmatje, the works. Alles om mijn baby uitgestald in het ontzettend vieze toilethok in het cafeetje waar ik zat. Terwijl ik voorzichtig de luiertas neerzet, breekt de band en de hele inhoud gaat over de vieze vloer. Ik vloek, baby brult, ik schrik, pak snel de halfblote, bepoepte baby op, stoot daarbij de schone spullen van de verschoontafel op de gore vloer... Het was december en baby móest wat aan. Dus gepoetst tot ze schoon was, luier om gedaan, geen romper, vestje aan, mijn trui om haar gewikkeld, mijn sjaal daar weer omheen, een dekentje erover en huilend en rillend terug naar huis gelopen. En kind heeft zelfs nog wraak genomen door weer een spuitluier te krijgen: in mijn sjaal en trui...
Mijn dochter moest heel nodig naar de wc....maar onderweg naar vakantiehuis met familie. Man scheurt oprit op en ik pluk kind uit auto en zet haar op de wc. Blijkt dat we een huisje verder zitten.
Alle reacties Link kopieren


Met koningsdag buggy loslaten om iets te pakken terwijl buggy vol was geladen met speelgoed en zoontje.

Boem, zo achterover met tassen en al, zoontje lachen en ik rood van schaamte (en schrik).
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 23 juli 2016 @ 22:51:

Jonassen met babybroertje en hem op het bed laten stuiteren. En hop daar stuiterde hij op de grond.



Jongste kon net in het achterzitje op de fiets, had nog maar een paar keer achterop gezeten.

Hij vond dat zo leuk dat hij bij het erin zetten zijn armpjes uitstrekte om me een knuffel te geven.

En ik was daar zo door gecharmeerd dat ik hem vergat vast te zetten.

Onderweg een stukje met veel bobbels, hij joelen, ik harder fietsen.

We komen aan en hij had zich keurig vastgehouden aan de zijkanten van zijn stoeltje



(Sorrie..mag t ?)
Alle reacties Link kopieren
Koelkastdeur openen die dan in deuropening uitsteekt en ik vergeet voor honderste x dat hekje naar de keuken dicht te doen... Dreumes is er meerdere keren tegen aan geknald....



Ook andersom trouwens, dreumes in keuken die enthousiast begint te rennen en ik trek de koelkast deur open
Alle reacties Link kopieren
quote:Damselindistress schreef op 23 juli 2016 @ 22:58:

Mijn dochter moest heel nodig naar de wc....maar onderweg naar vakantiehuis met familie. Man scheurt oprit op en ik pluk kind uit auto en zet haar op de wc. Blijkt dat we een huisje verder zitten.
Alle reacties Link kopieren
Denken dat ik wel even alles efficiënt zou doen.. Samen met baby van 9 maanden een emmer water gehaald om te dwijlen als hij zijn boterham zou eten. Baby aan de ene kant van de kamer en emmer aan de andere kant en dan denken dat ik vast wel die 3 meter heen en weer kon lopen omdat ik de smeerkaas nog wilde pakken voor op zijn boterham



Man o man, de hele kamer stond blank en hij zat naast de omgetrokken emmer in het laagje water te slaan omdat hij spetteren zo leuk vind...
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk topic om te lezen
Alle reacties Link kopieren
Kind van net een jaar kruipt naar buiten, over de natte vlonders in de tuin. Ik wil haar gauw oppakken omdat ze zichzelf helemaal smerig maakt. Ben ik bijna bij haar, ga ik languit over de groene glibberige vlonders. En mevrouwtje láchen! Gelukkig kan ze het nog aan niemand vertellen
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 23 juli 2016 @ 22:51:

Jonassen met babybroertje en hem op het bed laten stuiteren. En hop daar stuiterde hij op de grond.



Jongste kon net in het achterzitje op de fiets, had nog maar een paar keer achterop gezeten.

Hij vond dat zo leuk dat hij bij het erin zetten zijn armpjes uitstrekte om me een knuffel te geven.

En ik was daar zo door gecharmeerd dat ik hem vergat vast te zetten.

Onderweg een stukje met veel bobbels, hij joelen, ik harder fietsen.

We komen aan en hij had zich keurig vastgehouden aan de zijkanten van zijn stoeltje
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 23 juli 2016 @ 22:40:

Dat weet ik nog. Zelf heengebracht maandag.Ponykamp toevallig?
Wat zit er zoal in een luiertas?



Nou voeding enzo.



Oh.... Ook luiers en schone kleding?
Alle reacties Link kopieren
Eerste keer boodschappen doen met oudste. Druk bij de bakker en kinderwagen even geparkeerd. Ik was al in de volgende winkel toen ik bedacht niet alleen op stap te zijn gegaan :-)
Before you assume, there is this thing called asking.
Alle reacties Link kopieren
quote:aquamarijne schreef op 23 juli 2016 @ 23:20:

Eerste keer boodschappen doen met oudste. Druk bij de bakker en kinderwagen even geparkeerd. Ik was al in de volgende winkel toen ik bedacht niet alleen op stap te zijn gegaan :-)
quote:beetjegek schreef op 23 juli 2016 @ 23:17:

[...]



Ponykamp toevallig?Hee daar was ik ook van de week
Alle reacties Link kopieren
Geweldig topic!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Rusticaa schreef op 23 juli 2016 @ 23:24:

[...]



Hee daar was ik ook van de week Manege V te V toevallig?
Alle reacties Link kopieren
Vergeten het weerbericht te checken... We waren op vakantie en gingen 50 km verderop een stadje bezoeken, twee kids, allebei in de buggy... Het was dik 30 graden dus meer dan een romper (zoon) en jurkje (dochter) hadden ze niet aan. Ineens een gitzwarte lucht en er breekt een enorm noodweer los. Temperatuur daalt naar 18 graden en beide kindjes volledig doorweekt aan het koukleumen. Natuurlijk hadden we geen extra kleertjes mee

In de auto maar gauw de verwarming op max gezet, gelukkig hebben ze er niks aan over gehouden maar ik check nu voortaan wel even het weerbericht én ik neem extra kleertjes mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven