Werk & Studie alle pijlers

Stoppen met mijn bijbaantje?

23-07-2016 10:19 82 berichten
Hoi allemaal,
Alle reacties Link kopieren
Toen ik, in de vorige eeuw nog, bijbaantjes had, vond ik sommige baantjes superleuk en sommige verschrikkelijk.

In de supermarkt was erg gezellig. Er werkten veel scholieren en studenten, dus we hadden veel lol onderling.

Ook schoonmaakwerk in het bejaardencentrum vond ik een heel leuk baantje. Ik werkte dan wel ' solo: ik ging met mijn schoonmaakkarretje bij de kamers langs en was daar drie kwartier per kamer aan het poetsen. Ik was toen nog maar 15, verdiende geen ruk, maar wat was het een goede levensles om om te leren gaan met de bejaarde medemens - met uiteenlopende gezondheidsklachten tot dementerend - het opknappen van 'echt vies werk' (sommigen smeerde letterlijk poep aan de muren), maar ook het sociale aspect; even aandacht hebben voor eenzame mensjes, die dan op hun beurt een reepjes chocola meegeven als ik klaar was met poetsen en er oprecht van hadden genoten om even te kunnen kletsen.

Kortom; zeer waardevolle bijbaantjes, waar ik nu als 30-plusser nog steeds met plezier aan terugdenk.



Het bijbaantje dat ik slechts enkele weken volgehouden heb, was in een gerenommeerde kledingzaak. Verschrikkelijk om verplicht op klanten af te moeten stappen, ook al wilden ze gewoon even lekker rondneuzen in de winkel zonder bemoeienis. Nee, dat vond ik echt vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
Mijn ergste baantje was de horeca, VRESELIJK. vooral toen ik op mn eerste werkdag bier over een gast liet vallen



Mijn leukste bijbaantje: postbode. Heerlijk alleen werken, muziekje op en gaan!
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbz schreef op 23 juli 2016 @ 11:04:

Het kan ook zijn dat het type bijbaan niet bij de past. Misschien doe jij het beter als je achter de kassa zit, of je vakkenvult.



Ik had vroeger een bijbaantje in de horeca, moest ik ook voor op mijn tenen lopen. Het vhaotische, alles door elkaar, veel onthouden door elkaar, paste gewoon niet bij me.



Daar heb ik lang over gedaan om daar achter te komen, ik heb als verpleegkundige op heel hectische afdelingen gewerkt en daar ervaarde ik hetzelfde. Ik werd er nerveus en onzeker van.



Pas later begreep ik waarom: ik heb meer rust in mijn werk nodig, geen chaos en hectiek. Nu werk ik nog steeds als verpleegkundige maar ij een heel andere functie. Waar ik me verdiep in de client en die casus onder mijn hoede heb gedurende soms wel jaren.



Wat ik wil zeggen is: het kan beginnersnerveusiteit zijn, maar het kan ook dat dit werk niet past bij hoe jouw brein werkt.

Hier zijn wel testen voor trouwens, hoe je leert, en hoe je werkt. Het heeft totaal niks met intelligentie oid te maken, maar gewoon met jou als persoon. We kunnen niet allemaal hetzelfde.





Het had mij vroeger veel onzekerheid bespaard als ik dit eerder had geweten.



Succes!



Waardevolle inbreng! Sluit ik mij bij aan.

Verder is het helemaal niet gek hoe je je voelt TO! Probeer daarbij aardig voor jezelf te zijn: jij mag ook fouten maken!



p.s. Dubbz mag ik vragen wat je nu precies doet (voor mijn persoonlijke carriereplan ;))?
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 23 juli 2016 @ 15:12:

Mijn ergste baantje was de horeca, VRESELIJK. vooral toen ik op mn eerste werkdag bier over een gast liet vallen



Mijn leukste bijbaantje: postbode. Heerlijk alleen werken, muziekje op en gaan!Voor mij is dit vice versa! Ik hou van mensen aanspreken, contact en kan goed hoofdrekenen, ook kan ik drukke situatie goed overzien en hou ervan om druk bezig te zijn. Ik heb een tijdje post bezorgd en dat is voor mij hersendodend. Alsnog ben ik nooit met een bijbaantje gestopt omdat ik het niet leuk vond.
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:paspas schreef op 23 juli 2016 @ 20:33:

[...]





Waardevolle inbreng! Sluit ik mij bij aan.

Verder is het helemaal niet gek hoe je je voelt TO! Probeer daarbij aardig voor jezelf te zijn: jij mag ook fouten maken!



p.s. Dubbz mag ik vragen wat je nu precies doet (voor mijn persoonlijke carriereplan ;))?Oke! Dankjewel.
quote:blackberry1980 schreef op 23 juli 2016 @ 14:26:

Toen ik, in de vorige eeuw nog, bijbaantjes had, vond ik sommige baantjes superleuk en sommige verschrikkelijk.

In de supermarkt was erg gezellig. Er werkten veel scholieren en studenten, dus we hadden veel lol onderling.

Ook schoonmaakwerk in het bejaardencentrum vond ik een heel leuk baantje. Ik werkte dan wel ' solo: ik ging met mijn schoonmaakkarretje bij de kamers langs en was daar drie kwartier per kamer aan het poetsen. Ik was toen nog maar 15, verdiende geen ruk, maar wat was het een goede levensles om om te leren gaan met de bejaarde medemens - met uiteenlopende gezondheidsklachten tot dementerend - het opknappen van 'echt vies werk' (sommigen smeerde letterlijk poep aan de muren), maar ook het sociale aspect; even aandacht hebben voor eenzame mensjes, die dan op hun beurt een reepjes chocola meegeven als ik klaar was met poetsen en er oprecht van hadden genoten om even te kunnen kletsen.

Kortom; zeer waardevolle bijbaantjes, waar ik nu als 30-plusser nog steeds met plezier aan terugdenk.



Het bijbaantje dat ik slechts enkele weken volgehouden heb, was in een gerenommeerde kledingzaak. Verschrikkelijk om verplicht op klanten af te moeten stappen, ook al wilden ze gewoon even lekker rondneuzen in de winkel zonder bemoeienis. Nee, dat vond ik echt vreselijk!Oe, nee dat lijkt mij ook niet zo fijn haha. Supermarkt is misschien ook iets beter voor mij, wie weet!
quote:ladygaga_xx schreef op 23 juli 2016 @ 15:12:

Mijn ergste baantje was de horeca, VRESELIJK. vooral toen ik op mn eerste werkdag bier over een gast liet vallen



Mijn leukste bijbaantje: postbode. Heerlijk alleen werken, muziekje op en gaan!Ik denk dat ik eigenlijk precies hetzelfde heb ja, veel fijner om alleen te werken en je eigen gangetje te gaan. HAHA dat is zo genânt. maarja, ben je vast niet de enige in geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven