Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Ik voelde me er toen wel een beetje schuldig maar dat is na al die jaren wel weg, hoor.
Oh ja, en een paar maanden terug was onze oven stuk, maar het gasstel-gedeelte deed het nog gewoon goed. Ik heb hem uiteindelijk aan een van de oud-ijzer-handelaren meegegeven, die was de enige die normaal reageerde. Niet veel reacties verder (had ik ook niet verwacht, het was meer een weten dat het in het ergste geval toch bij zo'n handelaar terecht zou komen, want zoals gezegd zitten er daar een paar van in onze weggeefgroep, maar je zou maar zo'n ding naar de stort brengen terwijl er iemand echt omhoog zat). Maar er was één pb die echt de kroon spande, bestaand uit één woord: 'waar'. Meer niet, alleen dat ene woord, alsof het sowieso vanzelfsprekend was dat het ding naar haar ging. Ja, dacht het dan niet he
Alle reacties Link kopieren
quote:ZombieQueen schreef op 23 juli 2016 @ 20:48:

[...]





Oh, maar dat doe ik ook hoor. Alle zielige reacties skip ik gewoon. Je kan zelf wel eerlijk gaan loten, maar dat schiet helemaal niet op met mensen die oneerlijk mee willen loten. Die hopen dat een extra lief of zielig berichtje hen een grotere kans geeft.Ik druk net zolang op die generator tot de naam tevoorschijn komt die ik zoek/aan wie ik het wil geven
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:Tickel schreef op 23 juli 2016 @ 23:46:

[...]



Ik druk net zolang op die generator tot de naam tevoorschijn komt die ik zoek/aan wie ik het wil geven Gewoon naam op een briefje schrijven, foto er van maken, klaar, gaat veel sneller ;)
Jeeeeeej een 2e deel!



Hier een dame die gaat verhuizen en om hulp vraagt. Of mensen haar dozen willen sjouwen.

Op zich weinig mis mee maar het verhaal er om heen..... *zucht*



**Ze heeft helemaal geen vrienden en familie en kan het niet alleen...... en ze had dan wel van iemand een naam gekregen maar die persoon gaf geen reactie meer. Oh en er moet ook laminaat worden gelegd,

**Mensen geven tips over groepen waar ze dit ook kan plaatsen.(grote stad dus ook veel groepen met titels als : ff helpen oid)

** Zuur berichtje van mvr dat ze het wel weer alleen zal moeten doen zoals altijd terwijl ze zooooooveel voor andere doet.

** Tot mijn verbazing toch 2 mensen die willen helpen waarvan ik na jaren ervaring van 1tje weet dat ze toch niet komt maar goed.
Bfp
Alle reacties Link kopieren
quote:mwcactus schreef op 23 juli 2016 @ 20:32:

[...]





Dat doe ik regelmatig. Dan geef ik het gewoon heel toevallig aan de persoon/reactie die me aanstaat. Het is niet er iemand kan controleren of ik geloot heb. Maar goed regels of niet ik vind dat ik mijn spullen mag geven aan wie ik wil en anders gaat het toch lekker naar de kringloop als het ze niet aanstaat, dan krijgt niemand het.. Ze mogen blij zijn dat ik de moeite doe het erop te zetten, bij het vuil is veel sneller..



+1



De weggeefgroep van mijn vorige woonplaats heeft als regel dat je pas mag loten na 24 uur.

Ik vind dat eigenlijk van het zotte: die groepen bestaan verdorie bij gratie van de gevers en dan zou ik niet zelf mogen bepalen wanneer en aan wie je je van je spullen af wil? Dacht het niet



In de groep waar ik nu lid van ben is de beheerster iemand die van die groep haar levensmissie heeft gemaakt of zo.

De groep beslaat een aantal gemeentes, en regel is dat je bij je bericht je woonplaats zet.

Staat er een bericht zonder woonplaats, dan duurt het nooit langer dan 5 minuten voor diegene met zeer grote bewoordingen terecht wordt gewezen.

Ze heeft nu zelfs beslist dat 3 keer een bericht zonder woonplaats zetten betekent dat je verwijderd wordt; een kleuterklas is er toch echt niks tegen



O ja, ik kijk bij iedereen die loot op mijn spullen of ik ervaring met haar heb. Die groep waar ik in zit heeft maar een 100-tal leden, dus na een tijdje herken je bepaalde namen wel.

Uit mensen hun openbaar profiel leer je soms ook het een en het ander, een profiel dat vol staat met vb. 'alle moslims zijn terroristen' heeft niet direct mijn voorkeur zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:ZombieQueen schreef op 23 juli 2016 @ 19:44:

Ik heb dat een keer met een kledingkast gehad die nieuw in doos op zolder stond. Die had de vorige bewoner achter gelaten.



Binnen een uur had ik meer dan 150 reacties. En de ene pb nog zieliger dan de andere. Uiteindelijk gingen mensen ook aanbieden om te ruilen. Als huppeldepup de kledingkast mocht hebben dan kreeg ik 2 flessen cola.

Of reacties in de trant van 'Ik wil de kast graag hebben maar heb geen vervoer, dus graag brengen'...



Uiteindelijk is het nog een heel gedoe geweest want ik had heel duidelijk bij vermeld dat de kast op zolder staat en dat 2 sterke mannen best handig zouden zijn want wij gingen niet helpen met sjouwen. En zo vielen puntje bij paaltje heel veel mensen af.

Uiteindelijk is door een stel de kledingkast opgehaald. Hij vroeg of er nog meer spullen waren waar wij van af wouden. Hij stond ook lekker te neuzen op zolder naar alles wat daar stond.



Wat heb je gezegd?
quote:minnimouse schreef op 24 juli 2016 @ 14:43:

[...]





Wat heb je gezegd?Niks... Ik wist niet hoe ik daar op moest reageren. Ik twijfelde eerst of ik het wel goed had verstaan. Het liefste had ik ze zonder kledingkast mijn huis uit getrapt. Maar ik wou zo graag die kast kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:ZombieQueen schreef op 24 juli 2016 @ 14:49:

[...]





Niks... Ik wist niet hoe ik daar op moest reageren. Ik twijfelde eerst of ik het wel goed had verstaan. Het liefste had ik ze zonder kledingkast mijn huis uit getrapt. Maar ik wou zo graag die kast kwijt.



Snap ik wel ja, het is ook een brutale vraag!

Ik heb ook ooit zoiets gehad toen ik een defecte oven weggaf. Vroeg de vrouw in kwestie ook of ik nog meer elektrische apparaten weg te geven had
quote:Tickel schreef op 23 juli 2016 @ 23:46:

[...]



Ik druk net zolang op die generator tot de naam tevoorschijn komt die ik zoek/aan wie ik het wil geven



Moet je dan bewijzen dat je geloot hebt ofzo?



Wat een gezeur met die regeltjes, wees blij dat iemand iets aanbied anders bestonden ze niet eens. Als het ze niet aanstaat dan zet ik het wel op een andere groep of naar de kringloop ofzo. Graag of helemaal niet hoor.
Alle reacties Link kopieren


Gratis afhalen. Tasje levensmiddelem, zijn wel over datum. Vleutenseweg/Marjellapark.



De reacties:



Heel graag moet deze week van 12 euro leven das niet te doen heb niks meer



Niet hatelijk hoezo verkoop je het



Alle reacties Link kopieren
Mooie Case Logic rugtassen met ruimte voor 15-17,3 inch laptop gratis af te halen in Tolsteeg-Rotsoord. Reageer onder dit bericht als je interesse hebt en waarom. Ik zal morgenavond laten weten wie een tas mag komen ophalen...







De reacties



Graag

Zodat hij niet weer berooft word van zijn laptop



ik zou er heel graag 1 willen voor mijn dochter met autisme

Dan kan ze veilig haar laptop mee nemen naar oma als ze daar slaapt



mijn zoon gaat ook laptop krijgen van school



Graag voor mezelf daar ik er 1 te kort kom en nu alles in een plastic tas moet vervoeren



Heel graag! Voor deze "arme student"



Graag voor mn kleinzoon, die eindelijk zn laptop heeft, maar nog geen tas



Heel graag! Studentje waarvan de huidige rugtas op stervan na dood is....



Vooral het feit dat iemands dochter autisme heeft doet ter zake
Alle reacties Link kopieren
Te LEEN gevraagd voor 29 juli! (Want dan vier ik na 7jr voor het eerst mijn verjaardag :D <3 )

- Verjaardagsslinger + paar ballonnen! :D Sfeer!

- Tuintafelzeil

- Tuinkussens

- Limonadekannen (met zo'n kraantje).

En wel 'gevraagd', want valt niet te lenen ;) Heb jij nog in je (koel)kasten liggen...

- Restjes chips in allerlei smaken.

- Borrelnootjes, pinda's, cashewnoten of iets in die trant

- Beleg voor op (al gekregen van een lid ?) Turks brood & toastjes. Zoals brie, kruidenboter, filet american of iets wat mensen lekker vinden (ben daar niet in thuis). Verzin wat..

- Verder iets van olijven, komkommer, tomaatjes?

Of misschien weet jij zelf iets wat je nog in voorraad hebt en denkt, oh komt niet op tijd op! Anders moet ik het weggooien.

LET OP:

De 'restjes' term zeg ik bewust. Want : Hoeft geen volle zak/pak/doos! Mag wel uiteraard. Zeker weten. Maar ik kan zelf niet eten door ziekte, dus het is echt enkel voor mijn bezoek. En die zijn er slechts 4 uurtjes in de middag, aangezien ik niet langer volhoud.

Dus het is meer voor de sfeer/verjaardagsgevoel wat je daarmee opbrengt en ik mijn lieve vrienden, wel wat wil aanbieden natuurlijk! <3

Op eten&ballonnen na, alles te leen! Dus tuinkussens, slingers, limonadekannen, geef ik terug!!

Liefst ophalen in Utrecht, rondom Diaconessenhuis, waar ik momenteel overnacht. - brengen mag altijd! -

Alvast bedankt!
Ik ga straks barbecueën wat stom dat ik boodschappen gedaan heb ik had wel even kunnen vragen of er nog iemand, vlees, drinken, stokbrood, kruidenboter, groenten en sausjes over had die ze even wilde komen brengen..



Tjonge jonge dat men je verjaardag moet gaan sponsoren.. Je weet toch al een jaar dat je volgend jaar weer jarig bent, spaar in dat jaar elke maand een euro en je kunt een fles limonade, wat goedkope toastjes, smeersels, pinda's, chips, borrelnootjes en een zakje ballonnen halen. Dat is misschien karig maar kom op zeg je zet je gasten toch niet de aangeknaagde borrelnootjes van wildvreemde voor? Bah
Valt me tegen dat er niet naar flessen wijn wordt gevraagt. Als je geen geld hebt om je verjaardag te vieren, moet je ook niet je verjaardag gaan vieren.
Alle reacties Link kopieren
quote:ZombieQueen schreef op 24 juli 2016 @ 15:43:

Valt me tegen dat er niet naar flessen wijn wordt gevraagt. Als je geen geld hebt om je verjaardag te vieren, moet je ook niet je verjaardag gaan vieren.Dat dacht ik ook
Alle reacties Link kopieren
Er werd vandaag op de kinderkledinghoek een witte mayo aangeboden
quote:juul29 schreef op 25 juli 2016 @ 00:27:

Er werd vandaag op de kinderkledinghoek een witte mayo aangeboden
Alle reacties Link kopieren
En ik maar denken dat mayo altijd wit was ????
quote:ZombieQueen schreef op 24 juli 2016 @ 15:43:

Valt me tegen dat er niet naar flessen wijn wordt gevraagt. Als je geen geld hebt om je verjaardag te vieren, moet je ook niet je verjaardag gaan vieren.Precies, dat. En sowieso, bij de Action kosten slingers en balonnen bijna niets. Haal bij de kringloop een paar glazen kannen in plaats van die schenkflessen met tuitjes. Koop je hapjes bij de Aldi of van basic. Ik heb wel eens een verjaardag gevierd en erg weinig uitgegeven, maar ja, dan moet je wel de energie hebben om op zoek te gaan naar kleine dingen die weinig kosten om te versieren. En de dingen die ze vraagt zijn niet echt wat een verjaardag duur hoeven te maken.
Alle reacties Link kopieren
Goh, die mevrouw zegt dat ze zelf niet kan eten door ziekte, dus ik vrees dat het met 'een beetje energie hebben om dingen te zoeken' nog dik tegenvalt.

Neemt niet weg dat ik het ook een rare actie vind om zo je verjaardag te willen vieren.

Vraag dan aan de genodigden of een paar close vrienden/familieleden of ze wat willen meebrengen en dan geen cadeau geven.
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
quote:lizenlotte schreef op 25 juli 2016 @ 07:44:

En ik maar denken dat mayo altijd wit was ????Sorry, maar
Lieve mensen,



Mag ik hier n oproepje doen?



Ik zou graag een weekje met mn drie kindjes op vakantie gaan.. Helaas geen financieën om dit te bekostigen.

Heeft er misschien iemand een caravan of huisje waar wij een weekje mogen verblijven??



Het hoeft niet helemaal gratis...



Groetjes Denise



Ben benieuwd wat ze er voor uit wil geven, staat op een weggeefhoek, dus zal niet veel zijn. Blijf dan lekker thuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven