Geld & Recht alle pijlers

Vergoeding vragen of het erbij laten?

22-07-2016 13:24 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment zijn we op vakantie in het buitenland.

We waren in het hotel restaurant aan het lunchen.

De meneer aan de tafel naast ons gooide een glas rode wijn omver.

Hierdoor zit mijn dochters jurk onder de rode wijn spetters.

Duizendmaal excusses en ze vonden het oprecht vervelend.

De vrouw zei dat ze hoopte dat het eruit zou gaan met wassen en zo niet dat ik het moest laten weten.

Deze mensen komen overigens uit een ander land.

Gelukkig had ik wat wasmiddel mee en heb ik de jurk met de hand gewassen. Zoals het nu lijkt gaat het er helaas niet uit. Heb ook wel eens gehoord dat rode wijn vlekken erg lastig zijn. Laat staan in het buitenland waar ik geen wasmachine tot beschikking heb.

Baal er best een beetje van...het jurkje was 34,95 en had gisteravond net het prijs kaartje eraf gehaald. Het was dus pas de tweede dag dat ze hem aan had.



Wat zouden jullie doen...het erbij laten? Want vind het zo lullig om geld te vragen en hoeveel vraag je dan?
Alle reacties Link kopieren
Heb wel vaker rode wijn vlekken gehad en dat gaat er in de wasmachine gewoon uit hoor. Even in het hotel of bij een wasserette laten wassen?
Alle reacties Link kopieren
Ik had besloten om het er bij te laten.

Zal het thuis nog eens proberen te wassen en als het er niet uitgaat dan heb ik pech.

Wasserette zoeken heb ik met de warmte van 35 graden niet zoveel zin in.



Gisteravond tijdens een show in het hotel kwamen ze nog bij ons, hadden ze voor onze beide dochters een horloge gekocht.

Echt heel erg attent...en was echt niet nodig geweest.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon bij laten, dit soort dingen kunnen gebeuren. Zou eerlijk gezegd ook totaal niet in mij opkomen om die mensen een vergoeding te gaan vragen. Verlies nemen en nieuw jurkje kopen als de vlekken er niet uitgaan.
Alle reacties Link kopieren
Hadden wij laatst ook. Vriend was op zakenreis en had een nieuwe lamswollen trui van 100 euro aan, letterlijk voor de 2e keer aan. Zijn baas gooit er een volledig glas rode wijn op. Hij belde mij erover want het is daar echt not done om dat dan aan te kaarten tegen "een meerdere". Ik heb hem de trui laten uitspoelen en heb hem zelf naar de stomerij gebracht toen hij terug was. Niks meer van te zien! En het was nog een lichte trui ook. Zou dus kijken of daar een stomerij zit.
Alle reacties Link kopieren
Hij is nu al gewassen, dus waarschijnlijk gaat de vlek er niet meer uit. De meeste trucjes werken alleen op een verse vlek.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
quote:zonnigschildpadje schreef op 22 juli 2016 @ 14:00:

[...]





+1

En vooral heel snel weer van je vakantie gaan genieten! :-)Dit! Je bent er nu al veel te lang mee bezig geweest. Zonde van je vakantie.
Alle reacties Link kopieren
In de Biotex weken!
Alle reacties Link kopieren
Even bij de receptie van het hotel vragen of het jurkje naar de stomerij kan.

Vermoedelijk ben je dan voor een euro of 10-15 klaar.



Of je dat doorberekent aan de andere gasten zou ik laten afhangen van het feit of ze er zelf nog een keer over beginnen. Niet, dan zou ik het laten. Zijn geen wereldbedragen he.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
biotex
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 22 juli 2016 @ 13:28:

Gewoon de rekening presenteren aan die mensen zodat zij het bij hun reisverzekering kunnen indienen. Daarvoor heeft men reisverzekeringen uitgevonden.Verzekeringen uitgevonden om bedragen te vergoeden die men normaal gesproken niet kan ophoesten. 35 euro lijkt me geen reden voor een verzekering. Afhandeling van de claim is duurder dan de vergoeding. Dit soort claims zorgen ervoor dat de premies omhoog moeten.
Alle reacties Link kopieren
Als het hotel een wasservice heeft daar laten wassen en door hun laten betalen. Anders idd naar een wasserette /stomerij.

Het is op vakantie hé je hebt niet een kast vol kleding dus dat jurkje zal best nodig zijn en net nieuw is ook eigenlijk best lullig.
Alle reacties Link kopieren
quote:valisa schreef op 23 juli 2016 @ 07:13:

Ik had besloten om het er bij te laten.

Zal het thuis nog eens proberen te wassen en als het er niet uitgaat dan heb ik pech.

Wasserette zoeken heb ik met de warmte van 35 graden niet zoveel zin in.



Gisteravond tijdens een show in het hotel kwamen ze nog bij ons, hadden ze voor onze beide dochters een horloge gekocht.

Echt heel erg attent...en was echt niet nodig geweest.



Wat attent van deze mensen. Ik zou echt niets meer zeggen hierover. Waarschijnlijk gaat de vlek er gewoon uit wanneer je hem door de machine laat wassen. Breng die jurk even naar een wasserij of naar het hotel, want hoe langer de vlek erin zit, hoe groter de kans is dat hij er niet meer uitgaat.



Die mensen valt weinig te verwijten. Een ongelukje zit in een klein hoekje. En de mensen klinken heel vriendelijk en oprecht door 2 horloge's te kopen. Dan zou ik echt geen rekening voor gaan schotelen, beetje vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Je had er witte wijn over moeten doen. Ik zou het laten zitten, het is geen dure jurk.
Ik zou het laten zitten, bij thuiskomst proberen met vanish en dan bij onvoldoende resultaat de jurk effe verven.
Alle reacties Link kopieren
Volgende keer direct heel veel zout erop, voordat de vlek droog is.



Nu minder kans op succes, maar het proberen waard, de vlek weer nat maken met witte wijn, en alsnog veel zout erop, (een halve centimeter ofzo.
Altijd in voor een lekkere leuke middag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven