Lijf & Lijn alle pijlers

VEEL te zwaar: tijd voor actie!

11-07-2016 20:38 301 berichten
Dag allemaal,



Ik ben veel en VEEL te zwaar. Ik wil graag 50 (!) kilo afvallen, en ik ben er nu 7 kwijt.



Zijn er meer mensen met een fors overgewicht die mee willen schrijven? Ik zie dat er veel topics zijn van mensen die een kilo of 10 kwijt willen, maar dat voelt nog een beetje te ver weg.



Ik las vanmiddag hier een topic waarin mensen die veel afgevallen waren beschreven wat ze allemaal weer kunnen doen nu ze zoveel minder wegen, dat motiveerde me enorm. Ik heb een dochter waar ik vooral heel graag een gezonde moeder voor wil blijven.



Ik hoop dat ik hier gelijkgestemden vind en dat we voor het eind van het jaar al heel wat kilo's minder hoeven mee te torsen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er nu achter dat ik na mijn eerste post niets meer geschreven heb.

Ik zou me toen nog gaaan wegen, heb ik ondertussen uiteraard gedaan. Weegschaal geeft 102 kilo aan.



Ik wil heel graag weer veel gaan sporten, maar met dit weer trek ik dat echt niet.



Drinken doe ik wel veel, vandaag al ruim 3 liter water op, met wat citroen en komkommer erin. Heerlijk.

Mijn eetlijstje van vandaag:

Ontbijt: smoothie met banaan, yoghurt, komkommer en mango.

Lunch: 2 waldkorn boterhammen met ham (en een likje boter)

Diner: lekkerbekje, worteltjes en zoete aardappel

Tussendoor: vandaag eigenlijk niets, wel een nectarine. Ik zat om 7 uur op kantoor en voordat ik het wist was het al 12 uur, dus niets meer in de ochtend gegeten. Als ik wel wat eet in de morgen is het wat fruit of een mueslireep.



Ik wil maar 1x per week op de weegschaal, morgenochtend ga ik weer.
Ik kan me ook heel hard fixeren op de weegschaal. Vandaar sta ik er nu eventjes niet op. Dat komt wel als ik weer goed in de flow zit. Nu merk ik dat ik afval als mijn broeken minder knellen.

Anders durf ik er wel elke dag op te staan. En mij dan druk maken als ik ééns 100 gr ben bijgekomen. Dat is niet oké.

Ik las in dit topic dan mensen tussendoelen hebben.

Mijn eerste tussendoel is 10 kg. Dan naar de dokter en nakijken hoe het zit met mijn cyclus.

Als ik het nu niet kan opbrengen om af te vallen, dan nooit niet. Nu is mijn doel een kindje krijgen. Anders ben ik het niet waard om moeder te worden. Zo voelt dat aan voor mijzelf. Ik wil hiermee niemand anders viseren.
Iedereen al weggesmolten door de warmte?? Ik was vrij vandaag, maar had nog wel wat een planning vanmorgen. HA, telefoontjes, boodschappen en een afspraak. Toen lekker in de tuin gaan zitten, in de schaduw. Boek erbij en verder niet zo veel.

Vanavond een salade gemaakt van gebakken kipfilet, witlof, oude kaas, peer en ui. Wat dressing er door en klaar. Zo meteen nog een lekker stuk watermeloen.
ik voel mij een opgeblazen ballon vreselijk ik ben niet gemaakt voor dit weer
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, kalote wat een weer.. Nog een ballon hier. Morgen wegen wordt vast een plus.
Hier zaterdag wegen maar word ook een plus kan haast niet anders
Alle reacties Link kopieren
Volgende week maar samen een klapper dan Single
Zo is het bloem
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmorgen op de weegschaal gestaan, dag later dan normaal, maar gisterochtend had ik te veel hoofdpijn om ook maar ergens aan te kunnen denken. Maar vanmorgen was ik 101,2, dus 8 ons eraf in een week. Ben ik blij mee. Merk wel dat ik met deze warmte erg veel vocht vast hou.



En hoe gaat het met jullie?



Vandaag werk ik thus, zit nu aan een smoothie met rood fruit, banaan, yoghurt en spinazie. En uiteraard een kop koffie. Anders kan ik echt niet wakker worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee aan jouwfiguur. Programma op de sportschool. Weeg om de twee weken. Het heeft geen zin om dagelijks op de weegschaal te gaan staan.



Vanavond weer wegen. Ben goed afgevallen. Kleding zit te los en focus mij meer daarop.
Bij mij is mijn lichaam helemaal van slag. Gisteravond al duizelig en vanmorgen na het ontbijt niets beter. Ik denk dat het een combinatie is van menstruatie en warmte. Ik hou me vandaag gedeisd en doe alleen het noodzakelijke. Hopelijk gaat het morgen weer beter.



Ik ga morgen weer wegen. Ik weeg me voor het weekend en erna. Om mezelf scherp te houden.
Ik weeg mij morgen maar hou rekening met een plus hou vocht vast en heb niet gesport door de warmte deze week.



Bloem hoe was het wegen?
Alle reacties Link kopieren
Ha Single, lief dat je naar mijn wegen vraagt. +0.5 viel me ondanks warmte en menstruatie nog mee. Baal er wel van, maar hoop dat het volgende week goed komt. Zie ook uit naar wat minder warmte, kan er echt slecht tegen.

Jij succes morgen!
bedankt ik weet het morgen ochtend ik heb echt geen idee.



Ik ben ook niet gemaakt voor dit weer geef mij maar die regen heerlijk vind ik dat.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook weer even een berichtje van mij, vanuit zonnig en heet Portugal. Ben dus op vakantie. Het is hier echt heet en het wordt de komende dagen nog warmer. Het is nu 38 graden. Gelukkig zijn de nachten niet zo warm en slapen we goed. Ik eet veel fruit en salade etc. Kan alleen de wijntjes niet altijd laten staan met dit weer. Dus het is een beetje halfslachtig lijnen hier.
Ik had het zwaar deze week, pffff. Heel warm, en na één avond uit eten en hapjes en wijn op een terras was ik direct 2,5 kilo aangekomen. Zó demotiverend! Maar wel gezellig. Nu alweer een paar dagen back on track en die 2,5 kilo zijn er weer af.



We zullen doooorgaaaaan!
Alle reacties Link kopieren
Padoempats, die 2,5 kg na een avond doorzakken komen w.s. door zout eten en vocht vast houden. Je kan in 1 avond bijna onmogelijk zoveel aankomen, dat zijn 21000 kcal die je extra zou moeten eten/ drinken. Niet wegen na zo een avond is misschien beter Idd gewoon stug doorgaan!
Ja je hebt natuurlijk helemaal gelijk bloem!



Vandaag een heerlijke salade gegeten met avocado, feta, tomaat, veldsla en gerookte kip.



Fijne zondag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Jij ook fijne avond en alvast een goede zodag!



(Mijn post was trouwens niet belerend bedoeld, meer relativerend en om duidelijk te maken dat af en toe genieten best heel prima past binnen een gezonde levenstijl )
Zo vatte ik m ook helemaal op hoor! Elke aanmoediging om MEER wijn te drinken juich ik toe
Alle reacties Link kopieren
ik ga er deze week weer voor
Alle reacties Link kopieren
Deze week wordt lastiger voor mij. Ik zit de hele week in een hotel voor mijn werk. Ook tussen de middag eet ik nu meer, maar vooral het ontbijt is lastiger, veel dingen in het hotel, maar niets echt gezond en mager (enkel volle yoghurt en bijna geen fruit enzo. Een koelkast op de kamer heb ik niet..

Ik kom vrijdagavond pas weer thuis, na de bbq van het werk.



Ik kan me deze week dus ook niet wegen, wordt zaterdagochtend pas weer.



Succes iedereen deze week!
Lijkt mij ook lastig. Ik zit in nog in de beginfase van het afvallen en ik merk dat thuis zijn, mijn eigen ritme volgen nu heel belangrijk voor me zijn. Het is lastig mijn eten te managen in andere situaties. Hopelijk gaat dat na verloop van tijd makkelijker.

Ik hoop dat het je een beetje lukt deze week.



Toen ik maandag op de weegschaal ging staan was er voor het eerst niets vanaf, maar wat er bij. Vroeger was dat een reden om het bijltje er bij neer te gooien. Nu niet. Ik ga gestaag door en vertrouw erop dat de trend naar beneden doorzet.
Sterrenkijker zulke dingen horen er bij ik heb 2 maanden lopen hannesen met de 120 grens daar kwam ik maar niet onder kwam ik er dicht bij ging het mis en kwam ik weer aan. Nu zit ik er onder en lijk ik op de 117 vast te lopen.



Ben gistermiddag avond ook totaal ontspoort kwa eten en loop nu te vechten om in het gareel te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven