Een eigen blog hebben

01-10-2014 16:19 1102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag!



Ik vroeg me af of er hier meerdere mensen zijn die een eigen site bijhouden? Misschien leuk om ervaringen uit te wisselen, elkaar tips te geven en feedback te krijgen?



Je mag hier de link naar je eigen blog posten mits deze niet commercieel is. Geen links naar webshops, websites die veel inkomen genereren of andere commerciele sites dus! Mensen die dit toch doen zullen gestaft worden.
quote:Dreamer schreef op 22 juli 2016 @ 22:38:

[...]





Ik bedacht vandaag wel een lijstje, maar ik ben het onderwerp vergeten
Ik vergeet ook veel plotselinge geweldige ideeën . De beste ideeën krijg ik onder het douchen en in bed.

En in plaats van dat ik een notitieboekje naast mijn bed leg en een notitieboekje die nat kan worden in de douche. Maar nee hoor elke keer denk ik dat onthoud ik wel. Nee dat onthoud je niet. Even note voor mezelf.
Alle reacties Link kopieren
IK heb daar Evernote voor op mijn privé-/en werklaptop + telefoon staan. Daar heb ik natuurlijk niks aan als ik onder de douche sta, maar daar kan ik ook ideeën of stukjes in zetten. Als ik dan thuis ben heb ik het al voor een deel staan en hoef ik er alleen nog maar een mooi stukje van te maken, dat scheelt wel een hoop..
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Het valt me op dat sommigen hier het behoorlijk serieus / professioneel / berekenend aanpakken, dat bloggen. Ik lees dingen als een maand vooruit schrijven, lijstjes en andere handigheidjes om snel even een paar blogjes te vullen, meerdere blogs... Ik denk dat er best veel bloggers zo werken, maar heb me dat eerder niet zo gerealiseerd.



Ik blog niet om het bloggen. Ik vind het leuk om te schrijven (sterker nog, het is deels mijn beroep), maar ik zou geen blog hebben als ik het onderwerp min of meer moest verzinnen. Ik blog als ik iets wil vertellen. Ik heb vroeger bijvoorbeeld reisblogs gehad en die waren enerzijds om het thuisfront op de hoogte te houden en deelgenoot te maken van mijn reis (mijn moeder was mijn grootste fan) en anderzijds voor mezelf, zodat ik een digitaal aandenken heb van een bijzondere tijd. Het maakte het bovendien na thuiskomst een stuk eenvoudiger om een fotoboek te maken, want ik hoefde me niet steeds af te vragen waar en wanneer iets ook alweer geweest was



Bovenstaande is wel een beetje veranderd (ik vind het nu bijvoorbeeld wel heel leuk dat mijn bezoekerscijfers stijgen), maar ik kan me niet zo goed voorstellen dat ik aan de slag zou gaan met Google ads, affiliate marketing en het schrijven over producten die ik gratis toegestuurd heb gekregen. Elke blog kost mij ook veel tijd om te schrijven, omdat ik er echt wat van wil maken en veel zit te schaven. Misschien word ik daar later wel makkelijker in, maar ik ben niet zo bezig met handigheidjes om snel een blogje te vullen. Bij mij is mijn blog een middel voor andere dingen, geen doel op zich.
De een blogt nou eenmaal anders dan de ander, Skaep Ik denk dat jouw manier van bloggen helemaal goed is, omdat het bij jou past. Mijn manier van bloggen past weer bij mij, en als die supercommerciële beautyblog een maand vooruit wil schrijven moet ze dat lekker doen. Ik doe het niet, maar ik hoef dan ook niet mijn maandsalaris te verdienen aan lippenstift aanprijzen (Sorry, het is heel gaaf voor haar dat ze zo groot geworden is, maar als het om bloggen gaat is Miss Lipgloss voor mij niet bepaald een goeroe of zo.)



Ik pak het in jouw ogen misschien relatief groot aan, maar dat is voor mij gedeeltelijk ook omdat ik het fijn vind om ergens beter in te blijven worden. Ik wil mezelf uit blijven dagen.
ik zie nu dat het misschien wat kritisch overkomt, maar ik ben het met je eens hoor, schattigmeisje. In de blogwereld is het genre gelukkig breed. En iedereen mag lekker zelf kiezen hoe hij of zij het aanpakt. Miss Lipgloss is commercieel een enorm succes en dat vind ik echt knap, maar het is niet voor mij geschreven inderdaad. Vind het interessant dat er in dit topic ook aardig wat diversiteit is.



Ik ben ook weer even schoon schip aan het maken in mijn feed op Bloglovin. Ik vind het echt jammer dat veel grote, bekende blogs over besparen steeds meer niemendalletjes posten, die niets met besparen te maken hebben. Ik geloof dat ik wat dat betreft een grotere fan begin te worden van een aantal Engelstalige blogs. Die publiceren veel minder (vaak minder dan 1x per week), maar wat ze publiceren is tenminste wel relevant.
Alle reacties Link kopieren
quote:schattigmeisje schreef op 23 juli 2016 @ 22:05:

Ik denk dat ze op je blog sowieso al sneller gelezen worden. Ik hoorde vanmiddag van een blogger die in het bewuste Hebban-artikel genoemd was, mét dieplink, dat ze daar gewoon 0 clicks vandaan had. En als ik eerlijk ben vind ik Hebban helemaal niet fijn - maar dat kan zijn omdat ik Goodreads al gewend ben, en Hebban alleen Nederlandstalig heeft, terwijl ik veel Engels lees, en Goodreads ook Nederlandstalig heeft (of je kan het er zelf toevoegen). Voor mij voegt het niets toe, als ik wil bloggen doe ik het namelijk wel op mijn eigen blog



Naar aanleiding van het praten over boekenblogs hier ben ik trouwens juist wel weer een aparte boekenblog begonnen. Maar bij mij is het onderdeel 'boeken' wel meer dan een recensie per maand, terwijl het eigenlijk niet echt paste bij de rest van mijn blog.



Ik vind op zich schrijven over een boek wel handig, omdat dat het blog ook weer wat vult, weer nieuwe content op momenten dat ik niet weet waarover te schrijven. Ik heb meerdere blogs gezien, waar men bijvoorbeeld regelmatig een recept plaatst of zoiets. Als ik er een nieuwe blog voor aanmaak, dan geeft het gelijk ook een bepaalde druk, die ik er liever nog niet aan wil hangen.



maar.. ik moet eerst eens boekenblogs gaan lezen, denk ik, om er echt achter te komen wat voor vorm ik eraan wil geven.



Ik gebruikte mijn blog trouwens sowieso voor het schrijven van de recensie in klad, omdat ik er overal bij kan en niet hoef te publiceren.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:cybermeisje schreef op 24 juli 2016 @ 06:14:

IK heb daar Evernote voor op mijn privé-/en werklaptop + telefoon staan. Daar heb ik natuurlijk niks aan als ik onder de douche sta, maar daar kan ik ook ideeën of stukjes in zetten. Als ik dan thuis ben heb ik het al voor een deel staan en hoef ik er alleen nog maar een mooi stukje van te maken, dat scheelt wel een hoop..Ik heb ook evernote, maar toch gebruik ik liever het schriftje, dat ik altijd bij me heb, en een notitieblokje op de telefoon. Die laatste vooral als ik in gezelschap ben en het zo 'pretentieus' lijkt, dat ik een idee voor m'n blog opschrijf. Als ik nou een gerenommeerd blogger of schrijver was, zou dat minder erg zijn
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Skaep schreef op 24 juli 2016 @ 09:25:

ik zie nu dat het misschien wat kritisch overkomt, maar ik ben het met je eens hoor, schattigmeisje. In de blogwereld is het genre gelukkig breed. En iedereen mag lekker zelf kiezen hoe hij of zij het aanpakt. Miss Lipgloss is commercieel een enorm succes en dat vind ik echt knap, maar het is niet voor mij geschreven inderdaad. Vind het interessant dat er in dit topic ook aardig wat diversiteit is.



Ik ben ook weer even schoon schip aan het maken in mijn feed op Bloglovin. Ik vind het echt jammer dat veel grote, bekende blogs over besparen steeds meer niemendalletjes posten, die niets met besparen te maken hebben. Ik geloof dat ik wat dat betreft een grotere fan begin te worden van een aantal Engelstalige blogs. Die publiceren veel minder (vaak minder dan 1x per week), maar wat ze publiceren is tenminste wel relevant.



Dat is voor mij ook de reden om vooruit te gaan schrijven en mijn blog eventueel uit te breiden met een boekenblog. Niet omdat ik commercieel ben, verre van dat, maar omdat ik wél wil dat er regelmatig nieuwe tekst op komt. Dat vind ik zelf ook prettig van blogs die ik lees. En als je over een bepaald onderwerp schrijft, is de kans groot dat de ideeën en onderwerpen op een gegeven moment op zijn. Nou schrijf ik over mijn leven met.. dus is er altijd wat, maar zo heel bruisend en veelzijdig is mijn leven niet, dat ik daar wekelijks over kan schrijven.



Om dus te voorkomen dat ik ga schrijven om het schrijven, want ik doe het ook voor m'n lol, en aan de andere kant dat m'n blog stagneert, probeer ik het uit te breiden. En af en toe wat vooruit te schrijven, zodat er in een stille week toch wat online komt
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 24 juli 2016 @ 11:12:

Ik heb ook evernote, maar toch gebruik ik liever het schriftje, dat ik altijd bij me heb, en een notitieblokje op de telefoon. Die laatste vooral als ik in gezelschap ben en het zo 'pretentieus' lijkt, dat ik een idee voor m'n blog opschrijf. Als ik nou een gerenommeerd blogger of schrijver was, zou dat minder erg zijn



Ik heb een schriftje ook geprobeerd, maar als ik op mijn werk een idee zou hebben is het juist heel raar als ik ineens een notitieblokje zou pakken. Evernote valt dan veel minder op.



Die extra stukjes zijn voor mijn blog wel een beetje noodzakelijk, omdat ik vooral recepten post maar dan een beetje volgens het idee van 'Gewoon wat een studentje eet'. Maar ik heb ook niet tijd om iets uit te schrijven en soms eet ik gewoon een paar dagen 'rijst-groente-tempeh' oid en dat is natuurlijk niet zo spannend om te posten. Dus dan is zo'n 'opvulpost' wel handig.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Dank voor de linkjes die ik in PB kreeg van een aantal van jullie, leuk om zo mee te lezen!



Ik vind persoonlijke blogs het leukst om te lezen moet ik zeggen. Ik kan niet zoveel met bloglijstjes, en met '10 tips voor...' Alleen als een deskundige dat schrijft is het interessant. Ik denk vaak 'wat maakt jou de autoriteit op dit gebied, waarom weet jij er meer van dan ik'. Als voorbeeld de blogjes die viva linkt, daar stonden eerst ook van die lijstjes bij, en ik heb er wel eens een paar gelezen. Steeds dacht ik 'dit is gewoon geschreven door een redacteurmiep die net zoveel verstand heeft van liefdesverdriet of waarom mannen kleine borsten leuk vinden als ieder ander, er staat gewoon niets zinvols in.'

Als ik echt iets wil lezen over besparen, dan volg ik wel de blog van Gerhard Hormann. Als ik iets wil weten over gezonde voeding lees ik de blog van I am a Foodie. Beautyblogs vind ik persoonlijk helemaal niet interessant (iemand die iets gratis krijgt is per definitie niet negatief over dat product, dus de geloofwaardigheid is niet zo groot).



Ik vind het dus juist leuk om te lezen over wat je meemaakt bij 'leven met...' Of wat jij persoonlijk van een boek vindt. Of hoe het gaat met besparen bij jou, of je je doelen behaald hebt en waarom wel/niet. Dat maakt persoonlijke blogs juist leuk.



Oh en complimenten voor jullie schrijven dames, het leest iha heel makkelijk en prettig, eigenlijk een soort van gezellig, alsof je naast me zit te vertellen. Erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Leuk Marana



Ik krijg vaak de kriebels bij lijstjes als '10 dingen die je nog niet wist.. over/van..' zeker als ik er dan 5 al wel van wist. Net als '5 dingen die je niet doet' en dan blijkt dat ik 4 daarvan al doe. Het staat er zo alsof het een gegeven is, maar meestal vind ik de blogger in kwestie dom, omdat hij die 5 dingen niet al wist of eerder deed



Ik bedenk nu, ter plekke, wel een lijstje, oa naar aanleiding van een topic dat ik hier aanmaakte "10 lekkere manieren om water een smaakje te gegeven"
Later is nu
Ah ja dat soort lijstjes dus, over wat je nog niet wist enzo, vreselijk! Maar misschien is het ook wel iets wat veranderd bij het ouder worden (blegh), toen ik 20 was las ik stapels tijdschriften met dat soort artikelen en nu prik ik er zo doorheen.
Vanmorgen een blogartikel geschreven en meteen een nieuwe artikel op Word helemaal uitgeschreven. Jeej. Overmorgen publiceren denk ik. Aangezien ik drie á vier keer per week een artikel op mijn blog wil plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 24 juli 2016 @ 12:05:

Ah ja dat soort lijstjes dus, over wat je nog niet wist enzo, vreselijk! Maar misschien is het ook wel iets wat veranderd bij het ouder worden (blegh), toen ik 20 was las ik stapels tijdschriften met dat soort artikelen en nu prik ik er zo doorheen.10 dingen waar je je aan ergert nu je ouder wordt terwijl je ze vroeger juist opzocht
Later is nu




Misschien jouw blog even vermijden komende week
10 dingen die je nog niet wist over arm zijn

1. Veel arme mensen maken domme keuzes

2. Je kan niet zomaar op vakantie

3. ehm ... Wat voor obvious dingen kan ik nog meer oplepelen?



Nah ... Ik maak soms wel gebruik van lijstjes, maar wel graag vanuit mijn eigen ervaring, en niet op een clickbait manier
Oh ja, Dreamer, volg je mij op Bloglovin'? Dan kan je als het goed is ook zien welke boekenblogs ik volg, en daar zitten een paar erg leuke tussen ;)
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik volg geen bloglovin. Ik ken verder jouw blog ook nog niet



Ik ga denk ik gewoon googlen op boekenblog en vervolgens volgen die boekenblogs weer andere boekenblogs en zo kom ik al een eind. Op twitter volg ik trouwens ook al boekenbloggers, bedenk ik me nu
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
OH.. en als je arm bent, schijn je ook niet elke maand nieuwe schoenen te kunnen kopen.. ook zo'n eye-opener
Later is nu
Mijn doel is wel commercieel, maar wel graag met inhoud. Hoewel ik miss lipgloss en beautygloss bewonder, kan ik mij werkelijk waar niet voorstellen dat je na zoveel jaar nog over make up kan praten. Maar wel mooi dat zij dat kunnen. Ik ga meer blogs posten vanuit mijn vakgebied. Maar ik wil graag ook andere mensen interviewen vanuit hun vakgebied.

Gisteren zijn de teksten voor mijn nieuwe site nagekeken. En deze week ga ik beginnen met het schrijven van mijn ebook, de gratis weggever.
quote:schattigmeisje schreef op 24 juli 2016 @ 12:23:

10 dingen die je nog niet wist over arm zijn

1. Veel arme mensen maken domme keuzes

2. Je kan niet zomaar op vakantie

3. ehm ... Wat voor obvious dingen kan ik nog meer oplepelen?



Nah ... Ik maak soms wel gebruik van lijstjes, maar wel graag vanuit mijn eigen ervaring, en niet op een clickbait manier Zulke lijstjes vind ik echt gênant inderdaad. Wat iemand hier ook zei dat doen ze op viva ook weleens. Soms vind ik dat echt verkeerd. Zo las ik een lijstje over de keizersnede. Klopte niets van. Heel naar,want straks krijgen sommige mensen hele verkeerde informatie. Er zijn genoeg mensen die niet kijken wie het heeft geschreven en welke bron het is.
Alle reacties Link kopieren
quote:fientje1982 schreef op 24 juli 2016 @ 15:29:

Zulke lijstjes vind ik echt gênant inderdaad. Wat iemand hier ook zei dat doen ze op viva ook weleens. Soms vind ik dat echt verkeerd. Zo las ik een lijstje over de keizersnede. Klopte niets van. Heel naar,want straks krijgen sommige mensen hele verkeerde informatie. Er zijn genoeg mensen die niet kijken wie het heeft geschreven en welke bron het is.



Bij mij hebben die lijstjes altijd wel een connectie met iets wat ik heb gedaan of waar ik zelf tegenaan loop. Zo heb ik vlak voor mijn verjaardag eens een post gemaakt over vegan verjaardagstaarten, omdat ik dus zelf inspiratie nodig had.

Gek genoeg ben ik daar dan toch vaak nog best veel tijd aan kwijt, omdat je dan informatie moet zoeken, de juiste links moet plaatsen (ik verwijs dan altijd naar de site waar ik het recept heb gevonden) en de afbeeldingen die erbij horen. Maar ik vind ze altijd wel leuk om te maken.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
quote:cybermeisje schreef op 24 juli 2016 @ 15:43:

[...]





Bij mij hebben die lijstjes altijd wel een connectie met iets wat ik heb gedaan of waar ik zelf tegenaan loop. Zo heb ik vlak voor mijn verjaardag eens een post gemaakt over vegan verjaardagstaarten, omdat ik dus zelf inspiratie nodig had.

Gek genoeg ben ik daar dan toch vaak nog best veel tijd aan kwijt, omdat je dan informatie moet zoeken, de juiste links moet plaatsen (ik verwijs dan altijd naar de site waar ik het recept heb gevonden) en de afbeeldingen die erbij horen. Maar ik vind ze altijd wel leuk om te maken.Ja snap ik. Sommige lijstjes kun je nog best veel van leren, maar ik bedoel meer lijstjes waar de schrijver totaal geen verstand van heeft. Of zonder een andere deskundige hebben gevraagd.
quote:Marana_ schreef op 24 juli 2016 @ 11:42:

Dank voor de linkjes die ik in PB kreeg van een aantal van jullie, leuk om zo mee te lezen!



Oh en complimenten voor jullie schrijven dames, het leest iha heel makkelijk en prettig, eigenlijk een soort van gezellig, alsof je naast me zit te vertellen. Erg leuk!

Leuk om te lezen, Marana!



@Fientje, ah ja, de beroemde gratis weggever! Ik zie hem zo vaak dat ik me weleens afvraag of ie nog werkt...

Op welke manier blog jij commercieel? Wil je met je blog zelf geld verdienen of is je blog bijvoorbeeld gekoppeld aan een webshop of een andere dienst?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven