Baby veel slijm

23-07-2016 23:14 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Baby van 11 weken heeft de laatste week een rochelende ademhaling, alsof er veel slijm ergens vast zit. Baby moet ook erg vaak niezen en hoesten. Ben al met baby naar de huisarts geweest om een verkoudheid uit te sluiten, maar volgens huisarts was alles in orde. De huisarts scheepte het af met een virusje en zou een zoutoplossing kunnen gaan halen bij de drogist.m



Ik vertrouw het toch niet helemaal. En weet niet goed wat te doen.. Misschien andere huisarts naar laten kijken?



Hebben jullie dit ook wel eens gehad bij jullie kinderen? Zo ja wat heb je er aan gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Pff hou op schei uit. Ik bleef sprayen met zoutoplossing, luuf op de voetjes en vicks in een heet bakje water in de kamer. Dat rochelende geluid daar kreeg je t zelf benauwd van. Uiteindelijk gaat t zelf over, maar ik heb wel zeker meerdere keren bij de HA gezeten omdat ik bang was dat ze bronchitis had oid.
Alle reacties Link kopieren
Het niezen en hoesten herken ik niet, een rochelende adem wel. Door meerdere (huis)artsen naar laten kijken maar allemaal gaven zij aan dat het geen reden tot zorg was. Het heeft tot een maand of 9 aangehouden en daarna nog na flinke inspanning, nu (richting 2) komt het sporadisch nog voor na rennen, wat scheelt is dat hij nu geleerd heeft goed te kuchen en dat helpt vaak.

Al is het maar voor je eigen gemoedsrust, zou ik inderdaad toch langs een andere arts gaan. In mijn ervaring was het dus niets, maar het kan geen kwaad het extra na te laten kijken want je hebt natuurlijk geen garanties.



Succes en een want het is naar om te moeten horen.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 23 juli 2016 @ 23:18:

Pff hou op schei uit. Ik bleef sprayen met zoutoplossing, luuf op de voetjes en vicks in een heet bakje water in de kamer. Dat rochelende geluid daar kreeg je t zelf benauwd van. Uiteindelijk gaat t zelf over, maar ik heb wel zeker meerdere keren bij de HA gezeten omdat ik bang was dat ze bronchitis had oid.Oh vervelend zeg! Gelukkig is het over gegaan. Jammer genoeg heb ik niet zo'n vertrouwen in onze huisarts. Weg gestuurd worden met "baby's huilen nou eenmaal" na aandringen naar de kinderarts bleek het kma te zijn.. Arm kind!
Alle reacties Link kopieren
Duurde wel lang hoor. Dan was ze er net vanaf en toen ging ze weer naar t kdv en hoppa toen had ze t weer. En ze kunnen hun keel nog niet schrapen, zo zielig. Ik ging dan zelf kuchen in de hoop dat ze me na ging doen. Soms deed ze dat ook, maar dat was denk ik meer geluk dan wijsheid.
Wel eens gehad ja. Eerste keer niks mee gedaan (ik dacht, gewoon een verkoudheid). Toen kind meer ziekteverschijnselen ging tonen en ik de aanhoudende rochelende ademhaling noemde tegen de assistente, moest ik direct langs komen. Zoon bleek al zeer dicht tegen een lontontsteking aan te zitten en moest direct aan de AB en inhalator. Werd me verweten niet snel genoeg te hebben opgetreden.

Keren erop dus sneller aan de bel getrokken. Alle keren weggestuurd, met de boodschap uitzieken.
Dit hebben wij dus al sinds de geboorte nu al 9 maanden, alleen tijdens de vakantie (en geen Kdv) was t weg. Al 4 keer bij de HA maar die zeggen dat dat er bij hoort. Kan me niet herinneren dat de eerste dit had
Alle reacties Link kopieren
Zoontje van mn zus heeft het ook al vanaf heel vroeg. Nu 7 maand en nog steeds wisselend. Wel wat verkouden en slijm, maar geen enge dingen. Hij rochelt gewoon veel. Je zou een ui onder het bed kunnen zetten, dat deden wij als onze kleine verkouden was. Voor Luuf enzo is hij dan nog veel te klein. Ik zou het aanzien en als het niet verbeterd of erger wordt terug gaan.
Ik was blij dat mijn dochter op een gegeven moment op commando kon kuchen. Tot die tijd veel gerochel. Ik zat regelmatig bij de huisarts om even. Naar de longen te laten luisteren. Vaak was er niks, een enkele keer moest ze aan de ventolin.
Alle reacties Link kopieren
Als je het niet vertrouwt laat je doorverwijzen! Laat je niet afschepen met "tis je eerste zeker" "baby s huilen nou eenmaal" etc.

Er worden te vaak babys weggestuurd die toch wat blijken te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon had slijmen en moest altijd hoesten tot hij spuugde. Bleek op de melk te reageren. Ging over bij overstap naar sojamelk.



Hij is nu 11 en nog heeft hij er last van als hij te veel of verkeerd eet niet lang voor het slapengaan.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
Heeft de huisarts naar de longen geluisterd?



Maar wat ik je vooral wil meegeven: als je een klacht hebt of je huisarts, maar deze dan bespreekbaar. En als je je huisarts niet vertrouwt, zoek dan een ander.
Alle reacties Link kopieren
Drinkt je baby goed? Heeft je baby koorts? Is hij goed alert als hij wakker is?
Alle reacties Link kopieren
Als je ziet dat hij moeite heeft met ademen en dus de borst echt in gaat dan zou ik zeker weer aan de bel trekken. Verder zijn neusje proberen beetje vrij te houden en bedje wat hoger leggen bij hoofdeinde.
Alle reacties Link kopieren
Hier is mijn zoontje bijna 14 maanden en heeft dit continue sinds zijn geboort. Hij is bekend met een tracheamalacie (slappe luchtpijp die dicht slaat) klinkt llenaal enger dan het is,is niet gevaarlijk maar hij heeft altijd een erg rochelende/ piepende ademhaling..voor ons is het normaal, andere mensen kunnen er nog steeds er van schrikken
Alle reacties Link kopieren
Vergeet Antwoord te geven op je vrAag,

Als je twijfelt of hij nu echt benauwd /ziek is bel je de huisartsenpost

En anders ga je morgen terug naar de huisarts..Als je hem niet vertrouwd is het denk ik wel van belang een andere huisarts te zoeken!!

Het kan sowieso echt wel een virus zijn maar doorboor geef je sowieso te weinig info
Alle reacties Link kopieren
quote:maribos schreef op 24 juli 2016 @ 07:55:

Hier is mijn zoontje bijna 14 maanden en heeft dit continue sinds zijn geboort. Hij is bekend met een tracheamalacie (slappe luchtpijp die dicht slaat) klinkt llenaal enger dan het is,is niet gevaarlijk maar hij heeft altijd een erg rochelende/ piepende ademhaling..voor ons is het normaal, andere mensen kunnen er nog steeds er van schrikkenOnze zoon van 10 maanden heeft hetzelfde. Daarnaast heeft hij kma, reflux en bronchiale hyperreactiveit.. Dus rochelen/slijm, zwaardere hoorbare ademhaling is hier heel normaal, maar anderen vinden het vaak eng. Wij in het begin ook hoor. Wel is iedere verkoudheid hier standaard heftiger en zoon gebruikt dan ook puffers. En bij een verkoudheid mag hij sneller voor 2 of 3 dagen aan de xylometazoline omdat het anders wel echt dichtslaat bij hem en hij heel benauwd word.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat ik dus wil zeggen.

Als je het niet vertrouwd ga terug naar een andere arts. Wij zijn de eerste 4 maanden weggestuurd met niks. Daarna kwamen er pas oplossingen(andere arts)
Alle reacties Link kopieren
Gesneden ui naast bed (dat het flink ruikt), de lucht van de ui laat de slijmvliezen slinken waardoor er minder slijm wordt geproduceerd.
Wij hebben met zoon rond die tijd ook twee keer bij de huisarts gezeten. Omdat er een vies virus heerste, de tweede keer doorverwezen naar een kinderarts. Die heeft kind zo goed bekeken, en me echt verzekerd dat er niets aan de hand was, dat ik gerustgesteld was. Inmiddels is zoon 5 maanden en is het gerochel grotendeels over.

Dus als je het echt niet vertrouwt, kun je je ook door laten verwijzen naar een kinderarts.
Alle reacties Link kopieren
Stoppen met zuivel
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon gaf vanaf zijn geboorte over. Bleek zijn maagspier te zijn. Met 9 weken geopereerd. Helaas bleef hij overgeven en wij hoorden hem beneden door een dichte deur zwaar ademhalen. Vele dokters hebben er naar gekeken maar konden niets vinden. Uiteindelijk heb ik hem een homeopathisch middel tegen slijmvorming gegeven. Helaas weet ik niet meer wat. Het was geen midden tegen hoest. Binnen een paar dagen was het afgelopen. Ook nooit meer overgegeven. Vooral dat laatste was heel fijn. Er kwam altijd maagzuur mee en dat deed echt heel veel pijn.
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft over kma. Heb je al verd in die hoek gezocht? De lijst intoleranties van mijn zoontje bleek veel langer, en een van de (milder) reacties was veel slijm produceren.
Alle reacties Link kopieren
quote:MRengine schreef op 24 juli 2016 @ 10:12:

Stoppen met zuivelWat wil je dan een baby van 11 weken geven?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dibididoeba schreef op 24 juli 2016 @ 10:24:

Je schrijft over kma. Heb je al verd in die hoek gezocht? De lijst intoleranties van mijn zoontje bleek veel langer, en een van de (milder) reacties was veel slijm produceren.Was dit tegen mij? Want ik ben niet de TO, maar zag bij haar niks over kma. Voor het geval dat het tegen mij was.. Ja zoonlief eet ook geen gluten meer. Overigens ook geen soja. Juist omdat hij op deze 2 dingen ook flink reageerde inderdaad. Sinds hij glutenvrij eet is hij wel minder rochelig inderdaad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven