Entertainment alle pijlers

Pokemon Go

10-07-2016 00:17 3010 berichten
Dus... Pokemon Go is met een omweg downloadbaar en speelbaar wat een enorm leuk spel voor op je telefoon:)! Ik heb vandaag met vriend al 12 km gefietst en tegelijkertijd pokemon gevangen. Echt wel een leuke manier om lekker buiten te zijn



Heb jij het al geprobeerd? Iemand nog slimme tips, of trotse prestaties:)?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag veel kunnen spelen in andere plaatsen en daar kwamen veel nieuwe Pokémon uit!



Uit 2 km ei een Jigglypuff (wat een schatje!) en 5 km ei een Ekans. Ook een aantal Staryu gevangen en ik heb nu een Pidgeot van over de 500 cp!

Ook nog een Raticate en een Paras.
Uit mijn 10 km ei kwam een Omanyte en die had ik nog niet! Uit mijn 2- en 5km eieren steeds alleen maar Pidgey en Rattata, daar barst het overal al van.
Yay, een Doduo rijker hier.
Alle reacties Link kopieren
Bijna een week bezig nu (gemiddeld uurtje per dag?) en nu level 16. Ik heb nog steeds maar 55 verschillende Pokemon
Alle reacties Link kopieren
Vanavond een hapje gegeten met vrienden en daarna op het terras gezeten. Drie pokestops bij elkaar met constante lure (heb er zelf ook nog een aan gezet, voor het eerst )

Opbrengst; heel veel goldeen, staryu en magikarp. Goldeen en staryu dankzij deze opbrengst kunnen evolueren en nog een tentacruel gevangen van 693cp. Die laatste kostte me echt enorm veel ballen, maar ik vond hem te goed om te laten lopen

Geen nieuwe Pokémon helaas, maar het was een leuk avondje spelen zo.
Uhm... stuff... and things
Ik heb ook mijn avond doorgebracht bij een knooppunt van pokelures

Veel gevangen, maar ik ben level 15 en nog geen 1 pokemon boven de 500 cp en ook nog niet veel verschillende pokemon, anderen van mijn level hebben veel betere scores.
Alle reacties Link kopieren
https://pokevision.com/

deze is dan wel weer heel handig Weet je in elk geval wat, waar zit
Deskundigheid is het laatste wat U nodig hebt voor een levendige discussie.
Woohoo! Vannacht gruwelijk slecht geslapen en toen waren er plots Graveler en een Electabuzz in mijn woonkamer. Ik zie nu ook dat Truus weer flink aan de wandel is geweest. Een km 'gelopen' voor mijn ei terwijl ik gewoon op de zetel zat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marquise schreef op 24 juli 2016 @ 07:40:

Woohoo! Vannacht gruwelijk slecht geslapen en toen waren er plots Graveler en een Electabuzz in mijn woonkamer. Ik zie nu ook dat Truus weer flink aan de wandel is geweest. Een km 'gelopen' voor mijn ei terwijl ik gewoon op de zetel zat.



Is de slapeloosheid toch nog ergens goed voor

Ja, bij mij loopt Truus ook wat af. Is er opeens een ei uitgebroed terwijl ik op de bank zat.. Wel lullig, want bij anderen werkt de GPS slecht en die lopen dan de nodige km zonder dat het wordt geregistreerd.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja, dat kwam vooral omdat op het moment dat ik net was ingedommeld, een kerel hier in de buurt besloot ruig te doen met zijn motor. Enfin, ik heb weer wat nieuwe pokémon, ook leuk. :D



Dat doet de GPS bij mij af en toe ook, ik moet de app buiten wel genoeg in de gaten houden om te kijken of hij nog wel helemaal mee is.
Alle reacties Link kopieren
Vraagje, hoe zie je dat iemand een lure aan heeft staan?

En kan ik daar dan ook op meeliften?
Alle reacties Link kopieren
quote:Chili-concarne schreef op 24 juli 2016 @ 09:01:

Vraagje, hoe zie je dat iemand een lure aan heeft staan?

En kan ik daar dan ook op meeliften?

Dan zie je van die roze flinters bij een stop: je moet hem activeren bij een stop. Je kunt dan meeliften.

Als jij of iemand anders incense gebruikt is dat puur persoonlijk.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 24 juli 2016 @ 09:05:

[...]



Dan zie je van die roze flinters bij een stop: je moet hem activeren bij een stop. Je kunt dan meeliften.

Als jij of iemand anders incense gebruikt is dat puur persoonlijk.



Bedankt!

Ik ben kennelijk in de war (speel nog maar kort, geen ervaring)

Ik dacht dat een lure een incense was...



Wat is dan een lure?
Alle reacties Link kopieren
quote:Chili-concarne schreef op 24 juli 2016 @ 09:17:

[...]





Bedankt!

Ik ben kennelijk in de war (speel nog maar kort, geen ervaring)

Ik dacht dat een lure een incense was...



Wat is dan een lure?



Een lure is een paars dingetje in je inventory, als je die hebt: Je krijgt hem bij het bereiken van een bepaald level, en ik heb er 1x een gekregen bij een pokestop.

Van incense kun je alleen zelf genieten, van jouw lure kunnen ook anderen genieten (en jij dus ook van die van hen, zie mijn bericht hier boven).
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 24 juli 2016 @ 09:28:

[...]





Een lure is een paars dingetje in je inventory, als je die hebt: Je krijgt hem bij het bereiken van een bepaald level, en ik heb er 1x een gekregen bij een pokestop.

Van incense kun je alleen zelf genieten, van jouw lure kunnen ook anderen genieten (en jij dus ook van die van hen, zie mijn bericht hier boven).



Het enige paarse dingetje wat ik heb is een Potion (10 stuks)

Die bedoel je niet, denk ik?
Alle reacties Link kopieren
quote:Chili-concarne schreef op 24 juli 2016 @ 09:32:

[...]

Het enige paarse dingetje wat ik heb is een Potion (10 stuks)

Die bedoel je niet, denk ik?Nee, de lure is een soort 'schuifje'. Ik kan geen plaatjes plakken via mijn telefoon. Maar hij wordt ook gewoon Lure genoemd, dus als je hem niet ziet heb je hem nog niet
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor je uitleg!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een mannelijk en vrouwelijk konijn-achtige Pokemon. Ben benieuwd of daar nog iets leuks van komt
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Oh, en gisteren zei ik dat ballen terwijl de Pokemon nog dichtbij in je scherm is niet werkte. Dat klopt nog steeds, maar ik heb tot nu toe nog wel altijd raak gegooid op het moment dat de bal verscheen, dus ga toch maar gewoon verder met het vegen-terwijl-er-nog-geen-bal-is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nidoran! Ja, die worden wel leuk en minder konijnachtig.
Ik ga straks naar een andere stad. Ik kijk nu al uit naar op een terrasje zitten
Alle reacties Link kopieren
Om ballen te besparen gooi ik meestal curveballen.

Het is even oefenen maar zo gaat het;

Je draait rondjes met de bal tot er glitters omheen verschijnen, dan gooi/swipe je hem via de zijkant van het scherm naar de Pokemon. Via een hoek dus.

Het is lastig om hem zo in het kleinste rondje te raken dus ik ga meestal voor een grotere ronde, ook dan krijg je extra xp. Het voordeel is dat als dit misgaat, je de bal niet gooit en dus ook niet kwijt bent. (als je buiten t scherm gooit)

Volgens Reddit zou het de kans op weglopen van Pokemon ook verminderen maar daar merk ik niet veel van.

Moeilijker als de Pokemon ver weg staat zoals een Zubat. Dus als je het eens wilt proberen zou ik beginnen bij een Rattata of Weezle.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga straks ook naar de stad om te 'shoppen' Haha. In de haven zitten veel waterpokemon. Ik vond Goldeen midden op de weg en zag een Magikarp waar ik net niet bijkon, zag er grappig uit.

Hier in het dorp zit weinig, ook in het bos niets gevonden.

In welke levels zitten jullie?
Alle reacties Link kopieren
Verdorie ik had een Golbat in de kamer en ik kreeg hem niet te pakken. 2e keer al.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensis schreef op 24 juli 2016 @ 11:26:

Ik ga straks ook naar de stad om te 'shoppen' Haha. In de haven zitten veel waterpokemon. Ik vond Goldeen midden op de weg en zag een Magikarp waar ik net niet bijkon, zag er grappig uit.

Hier in het dorp zit weinig, ook in het bos niets gevonden.

In welke levels zitten jullie?Level 5 intussen. Ik krijg bij een PokéStop ineens veel meer naast PokéBalls. In totaal 12 Potions en 10 Revives. Zou er maar één type potions bestaan? Van Diablo en WoW ken ik heel veel potions. De Pokémon Go potions zijn voor mij healing potions. Beschadigde Pokémon worden gedeeltelijk of geheel hersteld.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven