Het tegen-tegeltuinentopic twee

08-07-2016 16:08 3002 berichten
Hier keuvelen we verder over alles tuingerelateerd, iedereen is welkom, of je nou een balkon hebt, een groene postzegel of een lap grond om van te kwijlen.



Schep hier op over je mussennest, klaag over je slakken of de buren met een betonnen woestenij!



Klim hier op je zeepkist en vertel waarom kale tegeltuinen stom zijn. Of laat zien met plaatjes hoe het niet moet en hoe het wel moet. Misschien inspireren we op deze manier de twijfelaars.



voorbeeld:



Dit is geen tuin.





Dit wel





link naar deel 1
Alle reacties Link kopieren
RR, dit is een mega pompoen, foutje van mijn dochter (ik dacht dat we er een courgette in hadden gezet) dit is geloof ik een atlantic giant.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn terug van vakantie en de tuin is ontploft!



Toch teveel en te hoge planten geplaatst. Volgend jaar moet het anders. Het zit wel helemaal vol met vlinders, bijen en hommels, dat dan weer wel.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:Hobbezak schreef op 24 juli 2016 @ 07:13:

Meer plek voor bloemen is altijd goed! En minder dieren in het asiel ook!



Nog even een vraag: mijn aarde wordt altijd zo lelijk... De grond is een soort klei en hoe vaak ik er ook nieuwe aarde opgooi, het verandert allemaal in no time in een soort lelijke harde hompen . Iemand een idee of ik daar iets aan kan doen? Als er net nieuwe aarde op ligt, ziet het er mooi uit.



Zou het helpen om de boel om te ploegen en te mengen? Dan ben ik weer zo bang dat ik alle zaadjes die ik heb gestrooid kwaad doe.

Aarde hoef je niet te zien

Zet overal waar je lelijke aarde ziet een bodembedekker en je hebt er geen last meer van.
Bosbessen returns en weer helemaal bijgelezen.



Wat een mooie foto's weer en leuke verhalen! Wordt er helemaal blij van. Verder nog te moe van het reizen om hard in de tuin te werken, dus het maar gehouden bij extra water geven. Het stond er allemaal een beetje sipjes bij. Ik had wel de hedera aan 1 kant gesloopt, stammetjes door gezaagd en die hangt nu alleen nog sip op de muur van het huis. Die gaan we mooi vervangen voor passiebloem, thaise jasmijn, kamperfoeilie en vuurdoorn. Centjes zijn weer binnen dus we kunnen weer aan de slag! Nadat ik ben bijgekomen van de vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Welkom terug Bosbessen! Nu even lekker bijkomen van je vakantie

En wat gaaf dat jullie die saaie hedera willen vervangen door zoveel moois, klinkt als een perfecte combi
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Steampunkcat88 schreef op 23 juli 2016 @ 18:22:

[...]





Dat zou mijn redenering ook zijn, alles waar bijen blij van worden word ik ook blij van!



Cc, meneer janssen gaan we 13 augustus halen. Dan zijn we terug van festival en kunnen we hem goed in de gaten houden.



Er komt namelijk hoogstwaarschijnlijk ook een derde kater bij, eentje met drie poten, eentje achter mist. Ik had op beide katers gereageerd,en beide bleken aan mijn eisen te voldoen. Ook een rood geval. Daarmee gaan we maandag kennis maken, als het klikt komt die dan ook half augustus. De eigenaar daarvan en de opvang van meneer janssen vonden dat allebei geen probleem, het is beter voor de katten. En makkelijker voor mij ook nog.

Leuk hoor, dat is al bijna. Echt spannend.

Mooi dat je juist voor de katten gaat die niet zo snel worden uitgekozen in het asiel

Door jou ben ik dat nu ook aan het overwegen. Er kunnen nog wel 1 of 2 katten bij.

Jij hebt dus straks drie katers? Wat is jouw ervaring daarmee? Gaat dat goed samen, beter dan bijvoorbeeld een combinatie van katers en poezen? Ik heb nu een kater en een poes (kater is totaal niet dominant), zou ik dan beter een kater of een poes erbij kunnen nemen? Hangt natuurlijk erg van het karakter van het beestje af maar ik vraag me gewoon af wat de beste keuze zou zijn.
...
Ik lees niet alles en ik wilde ook iets over katten schrijven, maar vanwege privacy laat dat weg.



Mijn Rozemarijn die ik vorig jaar of zelfs eerder had gezaaid. Maar helemaal zeker weet ik niet meer. Ik heb meerdere zaadmengsels.

Die bak staat nu vol met rozemarijn. Het zaad kan alleen ontkiemen met deze hoge temperaturen.

Het staat in een bak op de enige plek waar alles groeit en bloeit.



Geuren doet het minder dan eerder, maar al het zaad dat een of twee jaar geleden niet wilde ontkiemen. Dat zaad komt nu vol tot ontwikkeling. Rozemarijn kan alleen ontkiemen als het 4 dagen met minimale temperatuur van > 20 °C heeft gehad.

Vorig jaar oktober kwamen er twee kiemen uit. Die zijn dood. De pot staat in de zon en daar komen steeds meer planten.

Alleen vraag ik me af of de planten over gezet kunnen worden zonder afsterven. De lengte is nu 10 keer zo hoog.
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten inmiddels in ons vakantiehuisje in het noorden van Nederland. Bonus bij dit huis is een hele mooie tuin met uitzicht op een wei met koeien!

Ik weet nu al dat ik hier zaadjes ga verzamelen en zeker een stekje ga meenemen. Het barst hier ook van de vlinders. De hele tuin zit vol.
Alle reacties Link kopieren
Van de ene prachttuin naar de ander Duet en nog koeien op de koop toe ook, geniet ervan



Pumps, zou je het niet bij een paar kunnen proberen en de rest nog even laten staan?
...
Dat had ik al besloten. De aardbeien en tomaten blijven mini als ze te dicht op elkaar staan.

Ik ga het dus zeker wel proberen, maar moet een goede pot vinden waarin ze hoger staan met meer zon.

Nu ik weet hoe ik het zaad kan laten ontkiemen. Nu kan ik de gok wel wagen.

Voor mij was het toch leren hoe het moet. Voor het geval dat ik elders toch nog iets kan plaatsen.

De rozemarijn is eigenlijk om te eten, maar hier verandert alles in hout. Een mooie bak met bloemen vind ik het prima.

Planten kopen doe ik niet. Zaaien is dan nog spannend en kale plekken zijn snel weg gewerkt. Wat hier begint te groeien. Dat heeft ook een goede kans om het te overleven.



Peterselie is opnieuw gaan groeien in de oude bak. Nadat het de bijen en hommels blij heeft gemaakt. Salie, munt en citroenmelisse blijft echt minuscuul klein. Daar is een schaalverdeling van mm voor nodig om dat op te meten.



Prettig weekeinde. (Ik ga even checken of de vallen nog geklapt zijn. Ook genieten van het warme weer en buiten frisse lucht ademen.)
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 24-07-2016 14:02
Reden: Denk even teveel in Engels en zinsbouw is soms krom.
% gewijzigd
kwam deze tegen op pinterest. Ook mooi in je tuin met klimmer

Alle reacties Link kopieren
Ohh, wat leuk zeg. Opgeslagen!
...
quote:Calamitycat schreef op 24 juli 2016 @ 12:21:

[...]



Leuk hoor, dat is al bijna. Echt spannend.

Mooi dat je juist voor de katten gaat die niet zo snel worden uitgekozen in het asiel

Door jou ben ik dat nu ook aan het overwegen. Er kunnen nog wel 1 of 2 katten bij.

Jij hebt dus straks drie katers? Wat is jouw ervaring daarmee? Gaat dat goed samen, beter dan bijvoorbeeld een combinatie van katers en poezen? Ik heb nu een kater en een poes (kater is totaal niet dominant), zou ik dan beter een kater of een poes erbij kunnen nemen? Hangt natuurlijk erg van het karakter van het beestje af maar ik vraag me gewoon af wat de beste keuze zou zijn.



Ik klik zelf beter met katers dan met poezen. Wat beter samen gaat ligt totaal aan de karakters van de katten zelf.



De kater die ik al heb is niet heel dominant, driepoot ook niet (graag geziene gast in kattenpension) en meneer janssen is gewoon een ouwe lul die alleen maar ern warm plekje zoekt om te slapen. De opvang schreef me letterlijk dat het hem allemaal worst zal wezen.





Ik heb vroeger zelf in een asiel gewerkt, dr katten die er al langer zitten zijn echt heel dankbaar voor een beetje aandacht. Vaak wat verlegen of ze kunnen zichzelf slecht verkopen. De extraverte kat die kroelend op elk nieuw gezicht afkomt is zo weg, terwijl een introverte kat super is bij bekenden. Maar dat zie je in een asielsituatie alleen als je er werkt.



Als je er serieus over denkt, ga naar een asiel, leg de vaste medewerkers je thuissituatie uit en laat hen de kat kiezen die ze het meest bij jou vinden passen en die ze een gouden mandje het meest gunnen.



Als je er inderdaad 2 wil, ik kwam laatst een advertentie tegen van twee langzitters, onafscheidelijke broertjes. Niemand wil ze blijkbaar, alleen maar omdat ze samen moeten. Geen gedragsproblemen, nog redelijk jong. Zitten al bijna hun hele leven in een opvang.



Ik kijk van de week wel of ik de advertentie kan terugvinden.
Leuk friezin, makkelijk na te maken ook.!
ik bedoel Fiep & Joep
Alle reacties Link kopieren
Steampunkcat;

Jerome en Bibi!

Wat een schatten! Het is dat partner niet 100% tegen katten kan (zwaar allergisch) en wij aan een drukke weg wonen, maar wat een schatten! Ook Dark is enig. Ik hou van stumperds! dat zegt mijn partner ook altijd

Mijn partner is dus een hondenmens en ik een kattenvrouw. Als hij met pensioen gaat wil hij een hond en als hij de pijp uit gaat neem ik een kat! Dat is de afspraak
Dark van die site is ook leuk. Men, ik moet dat soort dingen niet bekijken, dan kan ik net zo goed een eigen opvang begin. Eerst maar eens de loterij winnen ofzo.
Ik zie het wel zitten. Gewoon een flink grote omheinde tuin van 20.000 m2 ( waarom bescheiden) met daarop een grote tropische kas en een enorme tuin met grote bomen en doorkijkjes en dan 100 katten erin laten wonen.

Ik zou me helemaal vermaken als ik de loterij won
Jaaa ik zou ook wel al die katten willen adopteren uit je linkje. Helaas kan madam niet tegen andere poezels in de buurt, dus we laten het maar zo. Ze bloeit helemaal op, prachtig om te zien, en dat voor een oma'tje.



Okay ander dilemma; ik heb even een tijdelijke oplossing tegen stront in de voortuin nodig. Sinds ik de planten uit een stuk van de voortuin heb gehaald, zie ik pas wat voor een openbaar toilet het is... En aangezien het allemaal bij de voordeur is, kan je er dus niet even snel langs lopen. Ik zat al te denken aan van die houtsnippers op de bodem gooien, want er zitten nu toch geen planten meer in. Op een gegeven moment moet dat stukje weer betegeld worden (jaja, ik durf het bijna niet te zeggen) omdat vriendlief een overkapping moet hebben voor de motor. Dus, iemand een idee wat niet al te prijzig gaat worden?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maar 's bedacht dat mijn hut van oom Tom niet het eeuwige leven heeft en dat ik over de lattenconstructie passibloem en wilde wingerd laat groeien. Groeien beide snel en zijn sterk. Nou heeft mijn passiebloem nog niet echt winter gehad, maar als de voet evt. beschermd wordt, is het het uitproberen waard.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
dubbel
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
@BB zeker weten dat katten niet op houtsnippers gaan zitten poepen?

Zo ja, dan kan het wel; zit wel verschil in soort (en prijs).
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
quote:Steampunkcat88 schreef op 24 juli 2016 @ 22:49:

Dark van die site is ook leuk. Men, ik moet dat soort dingen niet bekijken, dan kan ik net zo goed een eigen opvang begin. Eerst maar eens de loterij winnen ofzo.Ohhh spc; in Veghel zit een zwart witte kat die mevrouw Jansen heet. Zou wel een hele mooie combinatie zijn met die meneer van je. Moest er ineens aan denken
quote:simbalabimba schreef op 25 juli 2016 @ 18:32:

@BB zeker weten dat katten niet op houtsnippers gaan zitten poepen?

Zo ja, dan kan het wel; zit wel verschil in soort (en prijs).Geen idee! Kan het altijd proberen. Zodra voor de tegels erin liggen, kunnen de snippers weer naar achteren. Maar ik dacht, gooi het weer even in de groep, misschien heeft iemand anders nog een geniaal idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven