Zie ik spoken door eigen onzekerheid?

26-06-2016 20:02 1077 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik hier mijn verhaal neergezet. Wegens anonimiteit heb ik de intro verwijderd enige tijd terug.

Korte samenvatting; ik was zwanger, oudcollega van man plaatste een uitdagende foto als reactie op zijn (totaal niet uitdagende) status op fb, ik ben gaan speuren en kreeg een naar gevoel. Hem ermee geconfronteerd maar hij had voor alles een logische verklaring. Althans voor hem heel logisch, voor mij nog steeds beetje dubieus.

Maar goed, ik heb hem het voordeel van de twijfel gegeven: het verweten aan zwangerschapshormonen en zijn onwetendheid en besloten hem te vertrouwen.



Nu zit ik toch weer met een dilemma en vraag me af wat ik hiermee moet.



Hij heeft een nieuwe baan.

Vorig weekend zaten we in de auto met kinderen en moest ik wederzijdse kennis appen,vroeg of dat even met zijn telefoon kon (mijne lag achterin). Ik weet niet meer waarom maar hij legde de telefoon even op zijn schoot (hadden geparkeerd) en toen hij zijn app opende zag ik dat hij had geappt met een vrouw waarvan ik vermoed dat ze een collega is.

Ondanks voorgaande info vond ik dat niet vreemd, hij mag gerust appen met vrouwelijke collega's. Hij rommelde iets met zijn telefoon en zei opeens: ach ik kan net zo goed zelf even appen nu.

Toen hij weer de app opende zag ik dat hij het gesprek had verwijderd. Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik spoken zie, misschien de naam niet goed gezien,of vergist want de eerste letters lijken op die van een vriend etc.

Toen ik vanmorgen op fb keek had deze collega (een geheel onschuldige!) reactie op hem gegeven. Nog steeds prima, maar ik heb het dus toch goed gezien, de naam 'bestaat' wel degelijk in zijn kennissenkring.

Voor de duidelijkheid: het wantrouwen komt voort uit het vermoeden van het wissen van het gesprek, als het gesprek er nog gewoon in had gestaan was ik niet ongerust geweest.

Maar goed, het gelaten voor wat het was, we gingen immers een weekend weg en ik zal wel spoken zien.



De afgelopen dagen hebben we ruzie, de kinderen vragen veel negatieve aandacht,we zijn moe en zien elkaar weinig. Hij wil dat ik meer aandacht heb voor hem, en voor ons samen. Maar ik vind dat hij daar de afgelopen dagen weinig moeite voor deed nadat hij een feestje met collega's heeft gehad, anderhalf later thuis kwam midden in de nacht omdat hij was verdwaald (dit trek ik niet echt in twijfel) maar onze enige vrije avond samen dan wel om 20.00 in bed ligt en ik alleen op de bank.

Ik ben vandaag erg boos, boos om alles, boos om niets. Ik weet niet zo goed of het onderliggende probleem eigenlijk mijn wantrouwen is. En ligt dat wantrouwen bij mij? Ik ben erg onzeker over mijn uiterlijk na mijn zwangerschappen.

Moet ik dit voorval (WEER) gaan aankaarten? Ik vrees dat hij alles zal ontkennen en ik me weer een muts voel. En ik wil ook niet voor ongemakkelijke situaties gaan zorgen bij een bedrijfsfeestje..



Wat te doen?
quote:Grafitti schreef op 23 juli 2016 @ 21:39:

Bedankt voor jullie reacties! Het doet me goed om te lezen dat er ook stellen zijn die hier uit komen.

Ik vind het alleen erg moeilijk want ik heb het idee dat zijn verstand voor mij kiest maar zijn hart voor haar. En dat wil ik niet. Daarvoor vind ik mezelf teveel waard. Maar hoe kom je daar nou achter? Ik wil vast teveel antwoorden in een keer. Heb misschien vanavond wel mijn eigen glazen ingegooid door te zeggen even geen app contact te willen,tenzij het over de kinderen gaat. Ik voelde me zo gekwetst.Nee joh juist niet. Als je hem nu het idee geeft dat hij er mee wegkomt heeft hij er helemaal geen reet van geleerd. Ik betwijfel sowieso of hij dat wel doet als ik lees wat hij allemaal tegen je zegt/appt.
Alle reacties Link kopieren
Het spijt me om,te zeggen maar ik betwijfel of hij echte liefde voor je voelt
Alle reacties Link kopieren
Als je hem echt zoveel waard bent, verlies je hem niet door even geen contact te willen.
OMG zijn we nu met z'n allen losgeslagen hier? Wat is er nu helemaal feitelijk gebeurd wat we zeker weten? Een korte kus op initiatief van haar, wat gesjoemel met z'n telefoon en iemand die zegt dat hij super veel spijt heeft van alles.



En daarom krijgt TO het advies om hem maar de deur te wijzen? Hij is de vader van haar kinderen. Dat is een verbond dat je voor altijd met elkaar aangaat. En ik kan goed begrijpen dat het in sommige omstandigheden wenselijk is om uit elkaar te gaan. Maar om nu om één kus je gezin te grabbel te gooien? Alles maar op te geven, want niet te vertrouwen? Volgens mij wordt iedereen in een lange relatie wel eens verliefd op een ander en rommelt er hier en daar wat.



Juist door TO op te jutten om zo hysterisch te reageren (serieus, TO, slaan..... dat kan écht niet), werken er maar weinig mensen helpend mee hier.



Het lijkt mij dat TO moet bedenken of ze met deze man verder wil. En dan niet gebaseerd op dit incident, maar op alles bij elkaar. En het lijkt me niet dat ze geforceerd moet reageren, gebaseerd op alle zure en verbitterde reacties die hier binnenkomen. Als zij haar vriend de kinderen in bed wil laten stoppen (Appelientjex), dan moet ze dat vooral doen. Wat een geprojecteer hier. Geen wonder dat er zo veel scheidingen zijn tegenwoordig als iedereen zich om elke scheet en hick-up in een relatie hysterisch gaat gedragen en de handdoek in de ring gooit.



Ik wens je veel sterkte TO, want het is ongetwijfeld een klote situatie. Maar het enige wat helpt is praten. Niet buitensluiten en vertrekken en de kinderen bij hem weghouden. Maar praten. Wat wil jij. Wat wil hij. En nogmaals, niet gebaseerd op dit incident maar op de gehele relatie.
Ik zeg nergens dat ze permanent bij hem weg moet maar ik denk wel dat wat ze nu doet (hem even een weekje in zijn sop gaar te laten koken) helemaal geen slecht signaal is. Door nu al meteen te capituleren leer je imho je man dat je een deurmat bent. Hij mag best even schrikken en met de neus op de feiten wat hij heeft gedaan.
En het hoeft niet zo te zijn natuurlijk maar heel vaak geven betrapte mannen in eerste instantie een veel mildere versie van wat er gebeurd is. Zoveel mogelijk damage control. Of de man van TO dat ook doet geen idee maar er is wel degelijk een grote kans op. Dus ja ik zou dat in TO's schoenen niet allemaal meteen voor zoete koek slikken.
Toch wel bijzonder dat ieder ik vertrouw mijn man niet begint met geroep dat er net zo goed niets aan de hand kan zijn en dat niet elke man zo is.. En iedere keer blijkt er toch een ander in het spel..



Sterkte graffiti..
Alle reacties Link kopieren
quote:Deadpool schreef op 23 juli 2016 @ 22:19:

Ik zeg nergens dat ze permanent bij hem weg moet maar ik denk wel dat wat ze nu doet (hem even een weekje in zijn sop gaar te laten koken) helemaal geen slecht signaal is. Door nu al meteen te capituleren leer je imho je man dat je een deurmat bent. Hij mag best even schrikken en met de neus op de feiten wat hij heeft gedaan.



Precies! TO, als jullie uit elkaar gaan alleen maar omdat jij hem minimaal een week hebt weggestuurd en geen app contact wil, dan is het geen echte liefde. Ik denk zelfs dat (als het goed is) zijn gevoel voor jou juist aangewakkerd wordt zodra je onbereikbaar bent en hij doodsangsten uit moet staan dat hij je kwijt is. Een onbereikbaar iemand is aantrekkelijker dan een iemand die alles pikt. 'Een man weet pas wat hij mist als ze er niet is'.



Ik ben ook een week weggeweest met kind en heb niet gereageerd op al zijn spijt apps, pas nadat hij me een brief had gestuurd met daarin oa een 'plan' (naar Jellinek, half jaar niet drinken, relatietherapie) hebben we op 'neutraal terrein' een afspraak gepland voor een goed gesprek en ging ik de volgende dag naar huis. Sorry maar ik zie dat dus niet als 'hem zijn kind ontzeggen'. Hij kan best een weekie zonder kind. Het was even niet anders, zo was de situatie nou eenmaal. Bovendien had ie die week niet eens voor ons kind kunnen zorgen, psychisch gezien. Hij was een wrak.



Bij ons is het ook goedgekomen (ik voel me dus niet aangesproken minime3), alhoewel ik hem (of mannen überhaupt) nooit meer voor 100% zal vertrouwen en het nog steeds een pijnlijke plek is.

Maar in mijn geval koos hij echt met zijn hart voor mij, er was geen sprake van verliefdheid of gevoelens. Ik twijfelde niet aan zijn gevoel voor mij. Dat maakt het natuurlijk veel makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eens kijken bij dat hotel... of mevrouw daar ook is ..
Alle reacties Link kopieren
Minime ik begrijp wat je bedoeld en ik probeer mijn eigen weg tussen het advies te zoeken. Maar dit is niet teweeggebracht door een kus, die kus had hem niet het huis uit gekregen. Het is het stiekeme, het proberen alles te verbergen,zelfs appen met haar als wij met de kinderen in de pretpark zijn.

En wat betreft dat slaan; ik sta er volledig achter en het voelde heerlijk op dat moment. Daar kan ik geen spijt van hebben,sorry. Hoewel ik wel begrijp dat een ander daarvan schrikt. Ik kan me geen andere situatie bedenken wanneer ik het zou doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grafitti schreef op 23 juli 2016 @ 22:55:

Minime ik begrijp wat je bedoeld en ik probeer mijn eigen weg tussen het advies te zoeken. Maar dit is niet teweeggebracht door een kus, die kus had hem niet het huis uit gekregen. Het is het stiekeme, het proberen alles te verbergen,zelfs appen met haar als wij met de kinderen in de pretpark zijn.

En wat betreft dat slaan; ik sta er volledig achter en het voelde heerlijk op dat moment. Daar kan ik geen spijt van hebben,sorry. Hoewel ik wel begrijp dat een ander daarvan schrikt. Ik kan me geen andere situatie bedenken wanneer ik het zou doen.Iedereen reageert ook vanuit zijn eigen referentiekader. Het is heel makkelijk om vanachter je beeldscherm te roepen, ga weg bij die klojo, laat hem maar bloeden of juist wat stelt het nou helemaal voor een zoen. Maar jij zit in die situatie, met al je gevoelens en emoties, een toekomst die je in elkaar ziet storten en natuurlijk je kinderen waar je alleen het beste voor wilt. Dus heel verstandig om dicht bij jezelf te blijven!
quote:Grafitti schreef op 23 juli 2016 @ 22:55:

En wat betreft dat slaan; ik sta er volledig achter en het voelde heerlijk op dat moment. Daar kan ik geen spijt van hebben,sorry. Hoewel ik wel begrijp dat een ander daarvan schrikt. Ik kan me geen andere situatie bedenken wanneer ik het zou doen.



Vrouwen die slaan vallen ook onder huiselijk geweld he? Als je man jou een klap uit boosheid had gegeven was de tent vast te klein geweest.



@ MiniMe3

Nou inderdaad. Vroeg me al af of de brandstapel inmiddels al klaar stond.
Fijn MiniMe, jij zegt het nog wat duidelijker dan ik. Vreselijk hoe er opgejut werd.
quote:Medina schreef op 23 juli 2016 @ 17:55:

@Marana, we maken zelf wel uit hoe we reageren.En Grafitti maakt zelf wel uit wat zij doet. Daar heeft ze jullie (namens wie spreek jij allemaal trouwens?) niet voor nodig. Hart laten luchten, luisterend oor bieden, prima. Maar niet opjutten. Er zijn kinderen in het spel. Niets overhaast beslissen nu. Over een week kan ze nog besluiten te scheiden.
Jou dus ook niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 24 juli 2016 @ 00:47:

[...]



En Grafitti maakt zelf wel uit wat zij doet. Daar heeft ze jullie (namens wie spreek jij allemaal trouwens?) niet voor nodig. Hart laten luchten, luisterend oor bieden, prima. Maar niet opjutten. Er zijn kinderen in het spel. Niets overhaast beslissen nu. Over een week kan ze nog besluiten te scheiden.



Inderdaad, Graffiti maakt zelf wel uit wat ze doet. Wat zij heeft gedaan, is een topic openen op een forum (!). Op een forum krijg je allerlei soorten reacties, want iedereen geeft zijn/haar mening. Daar is het een forum voor.



Wil je alleen je hart luchten en een luisterend oor, dan ga je naar een psycholoog of naar je moeder of naar vriendinnen. Dan ga je niet naar een forum. Een forum is niet een luisterend oor. Op een forum wordt gereageerd.



Je bent dus wel echt brutaal om voor het forum te bepalen hoe er gereageerd moet worden.
Trouwens ik vind het totaal geen opjutten om te zeggen dat ik zijn eerste uitleg niet voor zoete koek te slikken. Doe maar eens een rondje bedrogen vrouwen. Zeer dikwijls kwam er na de eerste schok nog een klap overheen waarbij bleek dat er veel meer aan de hand is geweest. Ik zeg niet dat het in dit geval ook zo is maar het heeft de schijn wel lekker tegen. Ik bedoel de man van TO doet alsof hij door haar is verleid als een soort willoos slachtoffer. Het kwam allemaal bij haar vandaan. En toch rara hoe kan dat verstopt hij wekenlang zijn telefoon en zit keer op keer met haar te appen. Waar ging dat dan in hemelsnaam over? Vast over het weer? Of eerder over 'wanneer doen we het weer'.



Dat kunnen wij inderdaad vanaf hier niet beoordelen. En of die man daar ooit openheid in gaat geven vast niet. Ik zeg er alleen van dat ze niet moet schrikken als het alsnog zo blijkt te zijn. Want ik moet de dolverliefde kerel nog tegenkomen die het bij zoenen houdt en van alleen een beetje 'ik vind jou leuk en ik ben op jou' gepiep schiet een man echt niet zo in de stress dat ie alles op alles zet om zijn minnares te bereiken. Want tja de verhalen moeten natuurlijk wel kloppen mocht TO ooit verhaal bij haar gaan halen.



Dit is een grote aanname maar echt wel een reële.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren nog geappt met hem, omdat ik vragen had. Ik voel sterk de drang antwoorden te krijgen,kan het niet uitschakelen.

Ik heb me gisteren zoveel bedacht, zoveel dingen van de afgelopen weken die ik nu plaats. Ik ben geschokt, vreselijk.

Ik haal momenten terug dat hij blijkbaar met haar contact had,terwijl hij met ons kind op een kamer lag tijdens een weekend weg. Ik op de kamer ernaast met ons andere kind.

Jezus hoe kun je zoiets doen met je kind naast je?

En wat heb ik een zin contact met haar op te nemen. Zal het (nu nog?) niet doen maar wat wil ik haar graag spreken.
Grote kans dat die nu allang hun verhalen op elkaar afgestemd hebben alleen. Meestal schilderen getrouwde kerels hun vrouw nogal negatief af waardoor een minnares haar geklooi met hen rechtvaardigt (alleen nog bij elkaar voor de kinderen... geen aandacht meer voor mij... niet genoeg seks....)



Kan iemand het topic van de befaamde smoezen lijst even plakken hier?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat dat is gebeurd..ik kan hier niks mee, hij zegt dat hij voor ons kiest, voor mij en kinderen,maar zo voelt het niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker geen contact met haar opnemen. Wie weet wat hij allemaal over jou tegen haar gezegd heeft. Sta daar boven.
Alle reacties Link kopieren
Ach wat win ik er ook mee...
Alle reacties Link kopieren
Hoe weet je nou of hij jou wil, echt om jou, of dat hij het gezin niet kwijt wil en tja, daar hoor jij nou eenmaal bij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grafitti schreef op 24 juli 2016 @ 08:45:

Ik heb gisteren nog geappt met hem, omdat ik vragen had. Ik voel sterk de drang antwoorden te krijgen,kan het niet uitschakelen.

Ik heb me gisteren zoveel bedacht, zoveel dingen van de afgelopen weken die ik nu plaats. Ik ben geschokt, vreselijk.

Ik haal momenten terug dat hij blijkbaar met haar contact had,terwijl hij met ons kind op een kamer lag tijdens een weekend weg. Ik op de kamer ernaast met ons andere kind.

Jezus hoe kun je zoiets doen met je kind naast je?

En wat heb ik een zin contact met haar op te nemen. Zal het (nu nog?) niet doen maar wat wil ik haar graag spreken.

Haar treft geen schuld, alleen maar ..hem!

Maar moeilijk he?..hem de schuld te geven?...dat is nou typisch gedrag van vrouwen, om hun man bij zich te houden.

.



Maar hij was al niet meer bij je.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
En wat heb ik een zin contact met haar op te nemen. Zal het (nu nog?) niet doen maar wat wil ik haar graag spreken.[/quote]



Ik snap best dat je haar wilt spreken. Waarschijnlijk krijg je geen eerlijk antwoordt maar het gaat erom wat jij eruit haalt.

Het hoeft geen ordinaire scheldpartij te worden, het kan ook een moment worden waarop jij menselijk voor haar wordt en zij voor jou.

Dan is het niet meer zo abstract nu ben jij de boze, saaie, weet ik veel wat je man over je gezegd heeft vrouw en zij de minnares.



Laat haar zich maar schuldig voelen. Plus je weet meteen hoe de vlag erbij hangt, bv als zij aangeeft verder met hem te willen of niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven