Én, wat eten we vandaag?

11-12-2015 12:32 3031 berichten




Dit is deel tig van een langer lopend topic, maar iedereen is welkom, kook en klets gezellig mee!



vorig topic vind je hier
Alle reacties Link kopieren
Wel een mooi verhaal over de marmitako, Teigera.



GB, sterkte met en voor je vader

En Rastan met en voor je moeder



Hier inmiddels vakantie. Vandaag was man ook vrij en hebben we lekker samen geluncht en daarna zijn we naar Finding Dory geweest. En nu wachten we op de sushibezorger.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Thnx ladies. Ik heb net alles gelezen, maar ik houd mijn reactie even kort. Het lijkt ietsjes beter te gaan met mijn vader. Maar het is per dag verschillend. Gelukkig heeft hij zijn gevoel voor humor niet verloren, het verplegend personeel moet af en toe verschrikkelijk lachen.



We aten net tortilla de patatas met een spinazie salade met tomaat, gegrilde courgette en pijnboompitten.
Alle reacties Link kopieren
GB.



Ik heb eindelijk weer eens een beetje uitgeslapen. Vanmiddag naar een feestje, begint om 16.00 dus ik ga er van uit dat we daar wat te eten krijgen.
Alle reacties Link kopieren
GB, fijn dat het een beetje beter gaat met je vader.

Het lijkt me zwaar, zien dat het niet goed gaat met een van je ouders, de zorgen. Dat geldt natuurlijk ook voor Rastan



Ik heb vakantie!!

Gisteren op mijn werk gelukkig nog veel kunnen doen en daarna mijn best gedaan het allemaal los te laten. Nu een rustig weekend en dan vertrekken we maandag.

Vriend is voor werk weg, gisteren en vandaag. Ik ben gisteren wat wezen eten met een goede vriendin in een pinxtos restaurant. Dat was erg geslaagd. Verschillende koude pinxtos (empanada met zalm, tortilla, kaas, een gevulde peper met ansjovis) en daarnaast champignonkroketjes met een bietentruffel sausje en patatas bravas. Op de terugweg naar huis hebben we een ijsje gegeten.

Donderdagavond hebben we roti gehaald. We hadden geen idee meer wat ik uit de vriezer gehaald had. Ook niet toen het ontdooid was. Wisten ook niet meer hoe lang geleden we het erin gestopt hadden dus voor de zekerheid maar niet op gegeten.

Vanavond eet ik het laatste bakje uit de vriezer. Dat is een pastasaus.
Alle reacties Link kopieren
Beh GB, helemaal niet leuk. Heel veel sterkte en ik hoop dat het snel beter gaat!



Ik meld me voorlopig maar even af hier, wij zitten in voorbereiding voor mams operatie nummer zoveel - midden van de week is het zover en ze zal een week of vier minimaal van huis zijn (eerst ziekenhuis, daarna verpleeghuis als alles goed gaat) en dan zijn we nu ook nog voorzichtig in gesprek of ze uberhaupt nog wel thuis kan wonen maar dat is nog een veel moeilijker discussie. Take care meiden, ik lees vast nog wel mee komende weken maar denk zomaar dat ik weinig puf heb om mee te schrijven. Komt daarna wel weer.



Fijne vakantie Drift en alle anderen die ook op vakantie gaan de komende weken. Ik zag al schitterende foto's langskomen van KV ook. Super.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte GB en Rastan!!



Ik ben een beetje van slag door een heel naar bericht in de familie. Gelukkig niets met m'n eigen ouders, maar toch wel met mensen die ik heel goed ken en redelijk dichtbij staan. Ivm herkenbaarheid hou ik het vaag, maar buh... Ik probeer me af te leiden met een cursus Italiaans, maar het lukt niet echt. Man is een tropische taart aan het maken, vanavond gaan we bij vrienden eten en hij zorgt voor het toetje.
Sterkte GB en Rastan en RaisinGirl!



Ik had laatst ook een sterfgeval in de familie. Hakt er toch behoorlijk in.. Al kwam het niet bepaald onverwachts, die persoon had vorig jaar te horen gekregen dat hij ziek was en niet meer te genezen was. Maar toch.. Heb gelukkig veel afleiding op het moment.

Vanavond heb ik een bbq. Wel fijn, hoef ik zelf niet voor eten te zorgen.



@GB dat wat je gemaakt hebt klinkt wel lekker!
Oeh wat een delicaat gespreksonderwerp Rastan. Wens je veel sterkte en je moeder natuurlijk al helemaal. Vergeet niet voor jezelf te zorgen hè?



GB, fijn dat het iets beter met je vader lijkt te gaan. Hopelijk houdt hij die stijgende lijn vast.



RaisinGirl voor jou.



Wij waren vanochtend met vrienden op het strand, superleuk. Kinderen lekker spelen en wij bijkletsen met een bakkie koffie. Fijn hoor, zomer! Vanavond wil ik een frisse couscoussalade maken met erbij gegrilde kip.
Rast, ik begrijp je helemaal. Ik maak me ook meer druk om de aftermath dan over het herstel en verdere verblijf in het ziekenhuis...



Raisin en Kwebbeltje, ook allebei veel sterkte!



Drift, fijn dat je eindelijk vakantie hebt. Over een paar dagen kun je het vast van je af schudden. Even lekker uitrusten en bijtanken.



Heb net de oven ratatouille gemaakt. Courgette, aubergine, tomaat, paprika, ui en aardappel in de oven en op het einde nog wat feta erover. Mijn moeder vond het heerlijk. Maar die vindt eigenlijk alles lekker wat ik maak, dus of dat nu zoveel zegt...
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend al die benodigde mantelzorg. Hier zorg ik me ook een slag in de rondte, maar voor zo'n klein propje voelt toch wat anders dan voor je ouders ;)



Gisteren aten we een restje van donderdag. Vrijdag maakte ik zelf (WOOP WOOP) risotto met gekarameliseerde rode uien en een groene salade ernaast). Voor vandaag weet ik het nog niet.
Lekker, risotto!



Straks lekker even naar de Tilburgse kermis. even afleiding! Zonnetje komt ook al door, heel fijn. Zal wel een frietje worden denk ik, in ieder geval iets makkelijks

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Fijn, Kaaaaaatje, zelf koken!



Raisingirl, sterkte! Cursus Italiaans en tropische taart klinken als welkome afleiding.



Hier gisteren een restje sushi gegeten. Vanavond waarschijnlijk pita met falafel en salade.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Ben je al helemaal aan jullie nieuwe huis gewend Teig? Nou vond je je vorige huis niet zo heel fijn volgens mij dus misschien gaat het wennen wel heel snel?



Fijn Kaaaaaatje, dat je weer eens zelf gekookt hebt!



Een voor iedereen die het nodig heeft. Sterkte met de mantelzorg Rastand en GB. Moeilijke onderwerpen en besluiten Rastan. Kan me helemaal voorstellen dat je je op dat soort dingen wilt richten en dan weinig energie over hebt.

En RaisinGirl en Kwebbeltje ook veel sterkte met de nare berichten.



Wij vertrekken morgen op vakantie. Vandaag onze spullen inpakken, wat opruimen en rustig aan doen. Vanavond eten we met de laatste restjes groenten springrolls.

Ik ben drie weken vrij, we gaan eerst naar het buitenland en daarna ook nog in Nederland op vakantie. Ik heb me voorgenomen mijn laptop thuis te laten en zo min mogelijk te internetten. Even helemaal niets.

Tot over een aantal weken!
Veel plezier Drift, tot over een paar weken!

Ja, we zijn helemaal gewend in ons nieuwe huis. Het is natuurlijk nog lang niet klaar, maar het voelt zó fijn. Merk ook dat ik dat 'huiselijke' gevoel in ons vorige huis toch echt heel erg gemist heb. Ik geniet er nu erg van.



Vanmiddag viert m'n vader zijn verjaardag, we blijven eten en ik geloof dat hij de barbecue aanslingert. Prima.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten gado gado en sateetjes.
Vandaag waren Brown en mijn broer hier ook om te eten. Ik kookte rode curry met bloemkool, aubergine, paprika en lente ui. Het was best veel, maar het ging schoon op. Het viel dus in de smaak.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak vandaag denk ik butter chicken voor morgen , heb nog een pot van pataks.

Voor vandaag nog even wat verzinnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vanavond uit eten en ze hebben daar een hele lekkere carpaccio salade. Die neem ik :-)!
Never let the fear of striking out, keep you from playing the game
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie Drift!!



Gisteren vrienden op bezoek die hier kwamen eten. Als voorgerecht had ik een salade gemaakt van rucola, nectarine, parmaham, parmezaanse kaas en een balsamicodressing. Als hoofdgerecht gegrilde kip (met véél knoflook en citroen), broccoli en aardappeltjes uit de oven. Man had als nagerecht de resten tropische cremes van die taart genomen, een portie kruimeldeeg ontdooid en gebakken en er sorbetijs bij gedaan. Als je het maar leuk serveert wordt zo'n toetje van restjes toch echt een leuk toetje. Was lekker. Voor vandaag weet ik nog niet wat ik ga maken. In ieder geval een maaltijdsalade, want ik wil hardlopen vanavond.. Maar met wat zie ik in de supermarkt wel.
Alle reacties Link kopieren
Voor vandaag wordt het gevulde courgette met gehakt/tomatensaus.
Alle reacties Link kopieren
Drift, geniet van je vakantie!!



Teigera, fijn dat je je zo thuis voelt in je nieuwe huis. Zo belangrijk is dat. Hier inmiddels ruim 2 jr geleden verhuisd en nog elke dag blij.



Vanavond eten we waarschijnlijk ook een maaltijdsalade, met orzo, watermeloen, feta en dille enzo.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie Drift!



voor de mantelzorgers



Ik kwam gisteravond laat terug van festival, erg leuk gehad. Lekker gewerkt en leuke bandjes gezien en erg gezellig gehad. En toch ook nog redelijk genoeg geslapen. Wat wil een mens nog meer.

Nu alweer de eerste vergadering achter de rug en ik zit met de laptop in een fijn cafe om de emailberg bij te werken. Ik denk dat ik hier ook eet (er staan mosselen op de kaart, misschien ga ik daar wel voor) en daarna weer richting provinciestadje om te pilatessen en dan naar huis.



Zag vanochtend dat de moestuin werkelijk ontploft is afgelopen weekend, sla, courgettes, tomaten, palmkool. Echt leuk, ik hoef geen boodschappen te doen voorlopig



Zit as we speak trouwens een geweldige muffin op te snoepen bij de koffie, lemon-poppyseed met ook nog een dot lemoncurd van binnen. Yum! Zo ns vragen waar ze die vandaan halen.
@RaisinGirl: vooral je voorgerecht klinkt erg lekker!



Helaas voelt poes zich kennelijk nog niet helemaal thuis hier, want die is vijf dagen weggeweest. Hij is wel vaker een dag of twee weg, de andere twee komen altijd thuis maar hij is nogal een vagebond. Maar vijf dagen, dat was niet oké! Lief was al steeds langs ons oude huis gegaan, en vandaag kwam hij daar gelukkig weer aanrennen. Poes is vervolgens braaf meegelopen naar huis. Hij zit dus nu even binnen, want kennelijk moet hij er nog even aan wennen. Stom beest. Ik hecht me zo aan de poezen, ik was echt van slag dat hij er niet was. Hij is wat magerder dan anders, maar hij zal zich wel gevoed hebben met muizen / kikkers / vogels, hij ziet er verder prima uit.



Wij aten vanavond Kung Pao Chicken, op speciaal verzoek van mij. Lief maakt dat heel erg lekker. Minus de pinda's is het ook erg geschikt voor frut.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn er veel dingen gebeurd in de tijd dat ik niet mee kon lezen en wat hebben jullie allemaal heerlijke dingen gemaakt.

Ik heb de indo pulled porc die hier een tijd geleden op stond intussen een paar keer gemaakt en het was altijd een succes, heerlijk!



Ik was van plan om vrijdag cashew chicken te maken maar dat gebeurde pas gisteren. We hebben vrijdagavond afhaal van een lokaal indiaas restaurant gedaan. Het was heerlijk en ik bestel altijd iets spicier als onze zoon er niet is, maar had er niet bij nagedacht dat dat niet zo fijn is wanneer het buiten 32 graden is en je er extra van gaat zweten. We houden altijd voldoende over voor nog een portie dus blijft in de vriezer voor wanneer het iets koeler is.

De Cashew chicken was heerlijk en gemakkelijk. Ik had niet veel tijd, we zijn een grote garage aan het bouwen met een appartement erboven en we zijn in de eindfase. En dat betekende verven, de eerste laag zit op het plafond en de wanden en nu moeten eerst de deuren geinstalleerd worden zodat dat geverfd kan worden en daarna weer de muren.



Vanavond nog geen idee, het is weer warm en ik wil eigenlijk een rondje hardlopen en dan moet ik iets lichts eten. En anders wordt het een rondje zwemmen.....
We hadden net spinazietaart (met feta, beetje munt en walnoten), en erbij een salade van gegrilde courgette, geroosterde tomaten en zwarte olijven. En vooraf witlof met ansjovis/kappertjes dip

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven