Geld & Recht alle pijlers

Even zeuren...marktplaats-ergernissen!

21-07-2015 09:00 3014 berichten
En we gaan hier weer verder



Laatste reactie uit het vorige topic :



quote:sinnombre schreef op 21 juli 2015 @ 08:58:

Ik erger me aan verkopers die alleen foto's laten zien van van internet geplukte foto's van het product.

Ik wil zelf gemaakte eigen foto's. Als mensen dat niet laten zien, dan heb ik geen interesse meer.
quote:Eindeloos schreef op 21 juli 2016 @ 01:23:

[...]





Ik ken het fenomeen, heel misselijk inderdaad, verkopers met 212 advertenties, dikke doei !!Ik heb er nu ook zo eentje. Ze biedt een leuke rok aan en dan kijk ik vaak of er nog meer leuke kleding wordt aangeboden. Ruim 400 advertenties! Heel veel daarvan zijn kleding en in allerlei maten. Ze biedt heel veel nieuw aan (kaartje er nog aan) en ze heeft er veel geld voor betaald. Yeah right, je hebt allemaal kleding in verschillende maten nieuw gekocht en gaat dat nu ineens verkopen. Gewoon een handelaar.
quote:Bolletje88 schreef op 21 juli 2016 @ 13:55:

Een pakket op marktplaats gekocht, functioneert t niet. En verkoper gaat niet akkoord met terugsturen. Zou zo graag de gegevens van haar plaatsen... Maar geloof niet dat dit topic daarvoor bedoeld is..



Nee inderdaad.



Dat is het risico van kopen op Marktplaats. Als je zekerheid had gewild, had je het op moeten halen en kon je direct testen of het nog werkte. Of in een (web)winkel kopen. Voor hetzelfde geld heb jij het product gesloopt, dat weet de verkoopster ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Op onze auto rust een vloek lijkt het wel.

Die wil niet bij ons weg.



Heel veel intresse. Mensen die komen kijken.

Nu al 4x akoord gehad, bod enzo. Zelfs afspraak voor ophalen en dan wordt er, al dan niet met smoesje, afgezegd.



Het is me iets te toevallig dat van 2 kopers de vriendin de dag van ophalen de andere auto in de prak rijden.

Onze auto is een gti die vooral bij liefhebbers populair is om er als auto bij te hebben.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 21 juli 2016 @ 14:22:

[...]





Ik heb er nu ook zo eentje. Ze biedt een leuke rok aan en dan kijk ik vaak of er nog meer leuke kleding wordt aangeboden. Ruim 400 advertenties! Heel veel daarvan zijn kleding en in allerlei maten. Ze biedt heel veel nieuw aan (kaartje er nog aan) en ze heeft er veel geld voor betaald. Yeah right, je hebt allemaal kleding in verschillende maten nieuw gekocht en gaat dat nu ineens verkopen. Gewoon een handelaar.Dat denk ik ook, al hangen er hier ook nog wel 35 dure kledingstukken met de kaartjes er nog in. Ik heb gewoon een verslaving. Heb zelfs het eerste vest voor de winter al gekocht van Marco polo ????
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 21 juli 2016 @ 16:04:

Op onze auto rust een vloek lijkt het wel.

Die wil niet bij ons weg.



Heel veel intresse. Mensen die komen kijken.

Nu al 4x akoord gehad, bod enzo. Zelfs afspraak voor ophalen en dan wordt er, al dan niet met smoesje, afgezegd.



Het is me iets te toevallig dat van 2 kopers de vriendin de dag van ophalen de andere auto in de prak rijden.

Onze auto is een gti die vooral bij liefhebbers populair is om er als auto bij te hebben.Lijkt me juist een goede reden om een nieuwe auto te kopen
[quote]bodhisattva schreef op 21 juli 2016 @ 00:56:

Ik zocht een leuk opbergblikkie voor m'n knopenverzameling en ging eens kijken of ik een kek retro blik kon scoren.



Bodhisattva : ga eens kijken bij de Kringloopwinkels, daar staat heel vaak een verzameling blikken.

Laatst wilde ik ineens een blik voor zeeppoeder en ik ben tweemaal leuk geslaagd voor niet meer dan € 1,50 per stuk!
quote:Beter.Laat schreef op 21 juli 2016 @ 17:01:

[quote]bodhisattva schreef op 21 juli 2016 @ 00:56:

Ik zocht een leuk opbergblikkie voor m'n knopenverzameling en ging eens kijken of ik een kek retro blik kon scoren.



Bodhisattva : ga eens kijken bij de Kringloopwinkels, daar staat heel vaak een verzameling blikken.

Laatst wilde ik ineens een blik voor zeeppoeder en ik ben tweemaal leuk geslaagd voor niet meer dan € 1,50 per stuk!



Ja, daar heb ik gekeken! Dank voor de tip! Nou woon ik helaas niet meer in een grote stad, maar bij de dichtstbijzijnde kringloop waar ik nu woon hadden ze echt niks leuks en het blikkie wat ik nog wel aardig vond, moest maar liefst 6,50 kosten. Ammehoela.

Ik was ooit in een fantastische kringloop in Dokkum of all places. Daar heb ik fantastische items gescoord. Daar moet ik ooit nog eens naar terug.
Ondertussen ben ik een beetje klaar met Marktplaats. Waarom tref ik iedere keer van die horken van verkopers? Ik stuur een e-mail naar iemand die een artikel te koop heeft met de vraag wat ze ervoor wil hebben. Verkoper noemt een bedrag en ik stuur gelijk een mail terug dat ik akkoord ben met de prijs en wanneer ik het artikel (te groot om op te sturen) kan komen ophalen. Vervolgens hoor ik niets meer, dus een dag later weer een mail gestuurd. Nu zie ik dus op Marktplaats dat het artikel verkocht is aan iemand anders. Dat is dus de 2e keer in één week dat ik dit tref.
Alle reacties Link kopieren
Best onbeschoft dit.



Ik heb een deal met een verkoper. We spreken een prijs inclusief verzendkosten af. Het gaat om sandalen die niet door de brievenbus kunnen. Pakketpost dus. Zij wil ze als brievenbuspakket verzenden. Ik geef aan dat dat niet lukt omdat onze brievenbus een stuk kleiner is dan de normale brievenbussen. Ok. Ze stuur ze op als pakketpost (na overleg blijft de prijs inclusief verzendkosten hetzelfde).



En ja hoor, ik kom thuis, en pakketje ligt bij de buren omdat het als brievenbuspakketje is verzonden. Maar eerdaags zal ze wel een kaartje krijgen van post.nl om de portokosten te betalen. Haar adres als afzender stond er namelijk op. Nu is ze nog meer kwijt aan verzendkosten. Zucht....



En een ergernis van mij waarvan ik denk (maar hoop het niet) dat ik de enige ben. Ik erger me dood aan al die zogenaamde Kim Kardashian met hun kont vol op de foto om kleding te showen.
Ik heb geen motto.
Grapjas.. Ik heb 2 minuten een advertentie erop staan (was nog met advertentie 2 bezig) en krijg een bod van € 30 op de gellakset+lamp die ik voor € 60 aanbied.

Nee, daar ga ik niet gelijk op happen
quote:Begentle schreef op 23 juli 2016 @ 07:49:

Best onbeschoft dit.



Ik heb een deal met een verkoper. We spreken een prijs inclusief verzendkosten af. Het gaat om sandalen die niet door de brievenbus kunnen. Pakketpost dus. Zij wil ze als brievenbuspakket verzenden. Ik geef aan dat dat niet lukt omdat onze brievenbus een stuk kleiner is dan de normale brievenbussen. Ok. Ze stuur ze op als pakketpost (na overleg blijft de prijs inclusief verzendkosten hetzelfde).



En ja hoor, ik kom thuis, en pakketje ligt bij de buren omdat het als brievenbuspakketje is verzonden. Maar eerdaags zal ze wel een kaartje krijgen van post.nl om de portokosten te betalen. Haar adres als afzender stond er namelijk op. Nu is ze nog meer kwijt aan verzendkosten. Zucht....



En een ergernis van mij waarvan ik denk (maar hoop het niet) dat ik de enige ben. Ik erger me dood aan al die zogenaamde Kim Kardashian met hun kont vol op de foto om kleding te showen.OK als je een afspraak hebt om als pakketpost te versturen moet verkoper dat natuurlijk gewoon doen. Maar afgezien daarvan zijn er wettelijke eisen aan brievenbusafmetingen en pakketformaten zijn daarop afgestemd. Als jouw brievenbus te klein is, is dat dus feitelijk jouw probleem en niet dat van de verzender.
Alle reacties Link kopieren
@paper-note



Een probleem is het eigenlijk niet, want als ik iets koop wat echt niet door de brievenbus kan, laat ik het versturen als pakketpost. Dat heb ik met deze verkoper ook nadrukkelijk afgesproken.



Als je het dan toch als brievenbuspakketje verstuurd vind ik dat niet netjes. Ook geen reactie op mijn (nette) mail gekregen.
Ik heb geen motto.
Alle reacties Link kopieren
Mijn grootste MP-ergernis is denk ik wel de hoeveelheid creeps die erop actief zijn



Zet ik er een rokje op, krijg ik gelijk een reactie van een man of hij ook een foto mag van mij met het rokje aan.

Zet ik er een babymutsje op, krijg ik een reactie van een adult baby.

Zet ik er een paar heel normale laarzen op, krijg ik de vraag of er "misschien ook sigaretten in uitgedrukt zijn, want dat vind ik opwindend".



Ga lekker naar een sekssite ofzo maar laat mij met rust!
Alle reacties Link kopieren
Iemand die op een FB groep een berichtje post.

Gezocht, kleding in die en die maat.

Daar heb ik nog tonnen van liggen.



Oké, ik heb precies wat ze zoekt (specifiek soort shirts) en beloof dat ik de volgende dag uit zal zoeken wat en hoeveel ik precies heb.

Ze geeft al aan dat ze niet veel geld heeft, dramaverhaal bla bla.

Geeft niks, ik vraag wat ze te besteden heeft en zeg dat ik best een pakketje wil maken voor dat geld.



Ik kom voor het geld wat zij te besteden heeft op een mooi pakket kleding, voor nog geen 2 euro per kledingstuk totaal.

Stuur een overzichtsfoto van het pakket en krijg alleen terug "dat is niet wat ik zoek".

Terwijl ze me gedetailleerd uitgelegd had wat ze moest hebben en het exact dat was. EN ze had van een of twee shirts al individuele foto's gezien en dat was helemaal wel wat ze zocht
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:abstract schreef op 24 juli 2016 @ 21:52:

Mijn grootste MP-ergernis is denk ik wel de hoeveelheid creeps die erop actief zijn



Zet ik er een rokje op, krijg ik gelijk een reactie van een man of hij ook een foto mag van mij met het rokje aan.

Zet ik er een babymutsje op, krijg ik een reactie van een adult baby.

Zet ik er een paar heel normale laarzen op, krijg ik de vraag of er "misschien ook sigaretten in uitgedrukt zijn, want dat vind ik opwindend".



Ga lekker naar een sekssite ofzo maar laat mij met rust!
quote:Marels schreef op 24 juli 2016 @ 21:55:

Iemand die op een FB groep een berichtje post.

Gezocht, kleding in die en die maat.

Daar heb ik nog tonnen van liggen.



Oké, ik heb precies wat ze zoekt (specifiek soort shirts) en beloof dat ik de volgende dag uit zal zoeken wat en hoeveel ik precies heb.

Ze geeft al aan dat ze niet veel geld heeft, dramaverhaal bla bla.

Geeft niks, ik vraag wat ze te besteden heeft en zeg dat ik best een pakketje wil maken voor dat geld.



Ik kom voor het geld wat zij te besteden heeft op een mooi pakket kleding, voor nog geen 2 euro per kledingstuk totaal.

Stuur een overzichtsfoto van het pakket en krijg alleen terug "dat is niet wat ik zoek".

Terwijl ze me gedetailleerd uitgelegd had wat ze moest hebben en het exact dat was. EN ze had van een of twee shirts al individuele foto's gezien en dat was helemaal wel wat ze zocht Ze zocht gratis gok ik.
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 24 juli 2016 @ 19:56:

Grapjas.. Ik heb 2 minuten een advertentie erop staan (was nog met advertentie 2 bezig) en krijg een bod van € 30 op de gellakset+lamp die ik voor € 60 aanbied.

Nee, daar ga ik niet gelijk op happen Deze vraagt er maar 40 euro voor: http://www.marktplaats.nl ... c1b&previousPage=lr&pos=8
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 24 juli 2016 @ 23:19:

[...]



Ze zocht gratis gok ik.Natuurlijk, maar zeg dat dan en noem geen bedrag wat je te besteden hebt en een prijs per kledingstuk waar ik dan nog dik onder zit.
668, the neighbour of the Beast
Ik heb een laptop te koop staan die ik niet meer gebruik. Wilde er minimaal €50 voor hebben. Gaan er opeens 2 mannen tegen elkaar opbieden, waardoor de prijs onrealistisch hoog wordt. Geen van beiden reageren ook op mijn berichtje met akkoord. Zucht, morgenochtend maar weer verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een groot artikel over uit de verbouwing van ons huis - is maar een enkel ding, normaal gezien heb je er hier meer van nodig voor een mooie uitstraling. Mag (mede daarom) dus gratis opgehaald worden. Niet normaal hoeveel gekke reacties we hierop krijgen. Variërend van: "geef adres nou ik kom halen vandaag maar wel snel" tot een heel verhaal over moeilijke scheiding, miscalculatie met eigen verbouwing dus nu met 4 kleine kinderen in een caravan achter het huis en de vraag of we nog meer bouwmaterialen kunnen missen want het leven is zo oneerlijk enzo.



Beiden geef ik liever niet mijn adres en het artikel gaat dan toch maar mee met de puincontainer.
Alle reacties Link kopieren
Yoogs, is er een mogelijkheid om het voor je deur te zetten met een briefje erop 'gratis mee te nemen'?

Toen ik nog in de stad woonde, deed ik dat vaak, en dan bij voorkeur op een zonnige zaterdagmiddag, duurde nooit langer dan een half uur voor het weg was, en ik had geen gezeur aan m'n kop
Alle reacties Link kopieren
Oh ja Monica dat is ook nog de moeite van het proberen waard! VInd het ook echt zonde dat het weggegooid wordt. Ik ga het zo aan de straat zetten, hou jullie op de hoogte
Bij de kringloop zie ik ook wel eens een hoek met bouwmaterialen.
Alle reacties Link kopieren
quote:abstract schreef op 24 juli 2016 @ 21:52:

Mijn grootste MP-ergernis is denk ik wel de hoeveelheid creeps die erop actief zijn



Zet ik er een rokje op, krijg ik gelijk een reactie van een man of hij ook een foto mag van mij met het rokje aan.

Zet ik er een babymutsje op, krijg ik een reactie van een adult baby.

Zet ik er een paar heel normale laarzen op, krijg ik de vraag of er "misschien ook sigaretten in uitgedrukt zijn, want dat vind ik opwindend".



Ga lekker naar een sekssite ofzo maar laat mij met rust!Wat een volk
quote:abstract schreef op 24 juli 2016 @ 21:52:

Mijn grootste MP-ergernis is denk ik wel de hoeveelheid creeps die erop actief zijn



Zet ik er een rokje op, krijg ik gelijk een reactie van een man of hij ook een foto mag van mij met het rokje aan.

Zet ik er een babymutsje op, krijg ik een reactie van een adult baby.

Zet ik er een paar heel normale laarzen op, krijg ik de vraag of er "misschien ook sigaretten in uitgedrukt zijn, want dat vind ik opwindend".



Ga lekker naar een sekssite ofzo maar laat mij met rust!Heb ik nog nóóit meegemaakt, en ik zit toch heel wat jaar op MP.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven