Ritme tweelingbabys!

24-07-2016 23:27 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag moeders,



Ik heb een tweeling van bijna 6 weken.

Ik vraag mij af hoe jullie dagindeling er uit ziet.

Ik geef nu ongeveer 8 flessen per 24 uur. Deze variëren van 80cc-130, maar net waar ze behoefte aan hebben.

Soms vallen ze in slaap en soms drinken ze de hele fles leeg. Vaak blijft er wel wat over.

Zou het beter zijn me te houden aan een vaste hoeveelheid? Het CB zegt dat als ze 120 drinken er 4 uren tussen moet zitten, maar mijn baby's melden zich vaak om de 3 uur.



En houden jullie je aan een soort schema voor de dag? Spelen, fles, knuffelen, bed (bijv??)

Ik wil graag regelmaat creëren maar merk dat dit me wat lastig af gaat. Ook omdat ik twijfel wat nou het beste is om te doen.



Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
1: CB heeft altijd ongelijk

2: jouw tweeling heeft altijd gelijk.



Wij hebben altijd hevoed op vraag, maar dan wel beide tegelijk. Ja, in het begin voed je er dan wel eens 1 zonder dat die er om vraagt. Maar dat corrigeert snel



Stuur vooral op je gevoel en niet op wat het CB zegt. Is onze tweeling heel groot en gezond mee geworden.
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Ja precies. Dat doe ik ook hoor!

Alleen wat ook zo lastig is, als ik de en ga voeden (sliep nog) dan drinkt hij soms weinig (40cc) om na een uur weer wakker te worden. Ik voed dan altijd bij.. Maar is hier misschien een tip voor??
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met een tweeling maar ik maak mijn baby nooit wakker voor een fles ( op de eerste week na) en qua ritme is het hier altijd wakker worden, verschonen, fles, boeren, kroelen en weer slapen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Twinena schreef op 24 juli 2016 @ 23:38:

Ja precies. Dat doe ik ook hoor!

Alleen wat ook zo lastig is, als ik de en ga voeden (sliep nog) dan drinkt hij soms weinig (40cc) om na een uur weer wakker te worden. Ik voed dan altijd bij.. Maar is hier misschien een tip voor??



Hier geen tweeling maar een baby van 11 weken. Ik merk nu dat er vanzelf wat ritme inkomt en de tijden iets langer worden tussen de voedingen. Dochter drinkt nu 5 à 6 flessen van 70-150 ml.



Vandaag Om 05.00 uur 90

9.00 uur 70

13.00 uur 150

16.00 uur 100

19.00 uur 150

22.00 uur 70



Dochter drinkt selectief, maar begint eindelijk af en toe een flesje leeg te drinken. Vorige week zat ze nog op 8 flessen van 90 ml. Maar ze groeit verder prima, dus ik bied gewoon op verzoek flessen aan. Als ze slaapt dan slaapt ze, ook al zit er al 6 uur tussen een voeding. En na 3 uur honger? Prima, dan ga ik het geen uur rekken. Dit is ons 2e kind, en ik doe veel meer op gevoel. Wel houd ik ritme aan tussen de voedingen, dus slapen, verschonen, fles, boeren, in de box spelen en dan weer slapen. Dat werkt prima.



Succes en vertrouw op je gevoel. Het zal al pittig genoeg zijn met 2 babies!
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is wel een schema waar ik me ook in kan vinden. Zal er vandaag eens mee gaan beginnen. Ook dat ze elke keer in hun bedje gaan slapen is misschien een goed idee. Wellicht zijn ze dan minder onrustig Savonds. (Leg ze nu pas rond 9 uur in bed)
Alle reacties Link kopieren
Alle baby's zijn de eerste maanden onrustig s avonds. Ik hield ze beneden.

Over de voeding geen tips. Maar om de vier uur drinken heb ik nooit begrepen. Lijkt mij een hele lange tijd.

Zes weken is nog erg jong. Ze zijn ook eerder geboren neem ik aan? Er volgt vanzelf meer ritme.
Alle reacties Link kopieren
Ja ze zijn met 36 weken geboren.

Gister heb ik een redelijke dag gehad qua voeding. Rond de 3 uur. Maar sinds vanmorgen melden ze Zich om de 2 uur. Ze drinken dan ook rond de 50-60cc. Maart ze zitten vanaf 00:00 uur tot nu al op 6 flessen...

Omdat ik dat verhaal van het consultatiebureau zo in m'n hoofd heb denk ik, is dat wel goed?

Aan de andere kant, m'n gevoel zegt JA.

Wat moet je anders doen. Ik denk ze gegeven het zelf aan en drinken de hoeveelheid die ze willen..

Het moet natuurlijk niet uit de hand gaan lopen.

Ik ben ook begonnen ze na de fles(en t boertje en de knuffels) op bed te leggen. 1 van de baby's gaat elke keer huilen maar houdt na 5 min ook weer op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Twinena schreef op 25 juli 2016 @ 13:02:

Ja ze zijn met 36 weken geboren.

Gister heb ik een redelijke dag gehad qua voeding. Rond de 3 uur. Maar sinds vanmorgen melden ze Zich om de 2 uur. Ze drinken dan ook rond de 50-60cc. Maart ze zitten vanaf 00:00 uur tot nu al op 6 flessen...

Omdat ik dat verhaal van het consultatiebureau zo in m'n hoofd heb denk ik, is dat wel goed?

Aan de andere kant, m'n gevoel zegt JA.

Wat moet je anders doen. Ik denk ze gegeven het zelf aan en drinken de hoeveelheid die ze willen..

Het moet natuurlijk niet uit de hand gaan lopen.

Ik ben ook begonnen ze na de fles(en t boertje en de knuffels) op bed te leggen. 1 van de baby's gaat elke keer huilen maar houdt na 5 min ook weer op.Maar als ze het beter doen op 10 kleine voedingen ipv 6 grote dan is dat toch prima? Blijf lekker je gevoel volgen!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een tweeling met 36 weken geboren en nu 10 weken oud.

Ik geef deels bv en deels kv, in het begin veel gekolft en flesjes gegeven. Ze zitten hier nu sinds paar weken op 150 om de vier uur. Lukt niet altijd de volledige fles, vooral laatste dagen met warme weer komen ze vaker en drinken dan minder.

Ik probeer ze toch wel wat te sturen in het ritme van om de vier uur want anders blijf ik voeden en dat is niet te doen met nog twee oudere kinderen.

Als de eerste komt maak ik (tegelijk of soms na elkaar) de ander ook wakker. Als er drie uur tussen zit vind ik het ook prima maar daarvoor gaan we toch wat rekken. Nu pikken ze dit gelukkig best goed dat scheelt...

Maar jouw kleintjes zijn net nog wat jonger, vanaf een werk of 7 a 8 ging het hier ook wat beter.

Ik merk dat ze vooral in de avond vaker komen en dan krijgen ze ook meer. De laatste fles van 23 uur drinken ze vaak maar weing omdat ze daarvoor al verl gehad hebben. Ze liggen hier ook veel beneden, tot nu toe sliepenze prima in de box/wagen. Maar merk nu ze ouder worden, meer wakker zijn dat ze elkaar wakker houden in de box????. Dus heb ze daarnet boven in wiegje gelegd en ze zijn heerlijk stil. In de avond zijn ze juist veel wakker laatste weken en willen aandacht! Maar dat mag dan ook...



Ik zou zeggen: volg je kinderen en je gevoel maar het moet wel te doen zijn voor jezelf. Bij mij werkt een strakker schema beter (ook ivm andere kids en school tijden etc), maar misschien vind jij het fijner om meer voedingen te geven. Zolang ze genoeg aan komen en happy zijn is dat prima toch?!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog een zoontje van 2,5.

En ik ben ook opzoek naar een bepaald ritme/schema. En om de 2 uur voeden vind ik prima, maar ik voed ze

Liever om de 4 uur, net als jij.

Vooral Savonds/Snachts merk ik dat het me soms veel energie kost. Ook omdat ik weinig slaap(wat normaal is bij baby's natuurlijk) en je er gelijk 2 hebt.



Hoe zag het bij jou er uit na 7-8 weken? Hoeveel gaf je ze toen?

En wat deed je als ze na 2 uren weer wakker werken?



Ik heb mijn jongens om half 1 op bed gelegd en er ligt nu weer 1 op mij omdat ie wakker werdt net en bleef huilen.



Ik begrijp dat ze jong zijn en dat het misschien tijd nodig heeft.



Hoelang doen jou baby's over de fles?
Alle reacties Link kopieren
Hoe krijg ik ze ook in het schema van 4 uur? Kan je dat trainen dan?
Alle reacties Link kopieren
Lastig is het he.. Ik ben ook nog erg zoekende hoor en het zijn natuurlijk kinderen dus per dag verschillend hoe ze het doen. Zit ook regelmatig met m'n handen in het haar van: nee niet weer honger! Of: ik wou dat ik eventjes voor mezelf had pfff...

Vandaag zijn de anderen op het Kdv/Bso maar heb nog nauwelijks iets anders gedaan dan voeden, badje, knuffelen m/aandacht geven haha.

Rond de 7/8 weken zaten ze op ongeveer 120 voeding. Weet eigenlijk niet zo goed hoe ze in het ritme komen van om de vier uur. Ging eigenlijk de laatste weken (nu ze ineens voor m'n gevoel wat ouder worden, meer wakker en allert zijn) vanzelf en misschien ook wel door wat te rekken voor zover dat mogelijk is. Ook komen ze de laatste twee weken snachts pas later (vaak tenminste, niet altijd helaas haha), dat scheelt ook al.

Ze deden eerst heel lang over aan de borst drinken, bijna een uur, maar dat gaat nu beter. Flesje ligt eraan hoe slaperig ze zijn maar meestal ongeveer 20-30 min. Geef je ze tegelijk de fles? En maak je de ander dan ook wakker of beiden op verzoek?



Moet zeggen dat ik de eerste zes a zeven weken ook zoooo intensief vond! Was helemaal op zelf vaak...Nu ook nog best pittig maar de laatste paar weken maakt echt verschil. Hoop dat dit bij jouw kleintjes ook zo is!
Alle reacties Link kopieren
Ps met 7 a 8 weken dronken ze ook nog om de drie uur hier...
Alle reacties Link kopieren
Nou wat je zegt idd!! Dat heb ik ook heel sterk. Het is nu 16:00 uur maar wat heb ik gedaan? Voeden, luiers verschoond. Iedereen gefatsoeneerd. Met m'n oudste gespeeld. Eten gemaakt... Echt alleen verzorgen en vermaken hahaha! Die 4 uurtjes zouden dan gewoon wat meer speling geven idd. En als de ene wakker is maak ik de ander ook wakker. Heb t wel eens geprobeerd de ander te laten slapen, kijken wat er gebeurde. Maar die meldde zich een half uur later. Dus dat schoot niet op. ????



Ik geef ze bijna tegelijk de fles. Zodat als de eerste z'n fles leeg heeft ik hem kan laten boeren en de ander nog wat aan het drinken is haha.
Alle reacties Link kopieren
M'n bericht loopt een beetje door elkaar zie ik nu!!
Hebben ze ook honger als ze wakker worden? Na 'slapen' komt niet per se 'eten'. Ons zoontje maakt gewoon veel korte slaapjes en slaapt dus soms meerdere keren tussen twee flessen in.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa ze hebben wel echt honger. Alleen nu vallen ze ineens in slaap na 70 te hebben gedronken. Krijg ze niet echt wakker (op kindvriendelijke manier ;) )

Dus nu melden Ze zich om de 2 uur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven