Wanneer bellen voor 2de bezichtiging?

22-07-2016 06:05 13 berichten
Hallo,



Gisteren zijn mijn vriend en ik wezen kijken bij een koophuis. Ik was direct enthousiast mijn vriend iets minder maar hoelanger hij er over nadenkt hij meer mogelijkheden hij ziet. We willen graag een 2de keer bezichtigen om te kijken welke mogelijkheden daadwerkelijk toegepast kunnen worden. Nu wou ik vandaag bellen maar is dit niet te snel? Laten we dan niet te veel merken dat wij het huis eventueel graag zouden willen. Wij waren de eerste kijkers en verder stonden er ook nog geen andere bezichtigen gepland. Het huis staat nog maar 2 weken te koop in een klein dorpje waar de huizen niet zo over de toonbank vliegen als in grote steden om het zomaar te zeggen. Ik ontvang graag advies van jullie. Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen wat goed voelt. Als je zin hebt om nu nog een keer te gaan kijken en ook tijd hebt, dan kun je prima bellen. En qua 'verwachtingen' van de makelaar; als jullie in het biedproces terecht komen betaal je toch niet meer dan dat jij vindt dat het waard is. Dus dan hebben ze er niets aan dat ze het gevoel hadden dat jullie enthousiast zijn over het huis; je betaalt namelijk toch niet meer dan dat jij wilt!

Gewoon lekker bellen dus
Wat hierboven staat plus een tweede bezichtig wordt natuurlijk gezien al interesse.
Alle reacties Link kopieren
Ze mogen toch weten dat je enthousiast bent; wil niet meteen zeggen dat je het daadwerkelijk koopt of de hoofdprijs gaat betalen.
Alle reacties Link kopieren
Ze weten toch wel dat je interesse hebt, als je voor een tweede keer gaat kijken dus dat maakt ook niet meer uit dan. En verder eens met Ariana.
Ik zou het risico niet willen nemen om te lang te wachten, dus hup, gauw weer bellen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon bellen. Maaktecht niet uit.

Wij hebben vrijdagavond bezichtigd en zaterdag om 10uur de onderhandelingen laten starten. En is allrmaal goed gekomen.



Veel plezier
Alle reacties Link kopieren
Gewoon bellen. Wij hebben recent nieuw gekocht. Ik laat altijd gewoon zien hoe ik het vind, ook als ik enthousiast ben. De onderhandelingen doe ik zelf en dan komt de verkoopmakelaar er toch wel achter dat ik, ondanks mijn enthousiasme over het huis, niet meer betaal dan we in gedachten hebben. Ik ben ook altijd bereid een huis te laten lopen als ik het niet krijg voor wat wij de juiste prijs vinden. Dus gewoon bellen en gaan kijken
Gewoon bellen, wat maakt het uit of ze weten of je enthousiast bent of niet? Zolang jij je aan je budget houdt maakt dat helemaal niks uit.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een aankoopmakelaar? Die zou ik sowieso meenemen bij een 2e bezichtiging.



Gewoon zo snel mogelijk inplannen. Het maakt niet uit hoe enthousiast de verkoper denkt dat jij bent. Het biedingsproces verandert daar echt niet door..
Wat maakt het uit als ze weten dat jullie geïnteresseerd zijn? Dat is toch ook zo?

Jullie zijn geïnteresseerd, zij willen van hun huis af.
Vrijdag gebeld en aankomende week gaan we nog een keer kijken. Ik kijk soms iets te veel op internet wat je wel/niet moet doen waardoor ik soms even niet weet wat het beste is. Maar jullie hebben helemaal gelijk. Bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
quote:citroen6 schreef op 24 juli 2016 @ 12:17:

Vrijdag gebeld en aankomende week gaan we nog een keer kijken. Ik kijk soms iets te veel op internet wat je wel/niet moet doen waardoor ik soms even niet weet wat het beste is. Maar jullie hebben helemaal gelijk. Bedankt voor de reacties!



Heel herkenbaar citroen; ik heb precies hetzelfde gehad toen wij huizen aan het kijken waren. Ik liet me ook meeslepen in allerlei theorieën. Gelukkig ook goed advies gekregen, waardoor ik weer normaal ging denken

Succes met de volgende bezichtiging (en daarna mogelijk het bieden )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven