Uitspraken die je zijn bijgebleven

25-07-2016 00:04 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms hoor ik op t.v. of om me heen een grappige, bijzondere uitspraak die me lang bijblijft. Zo vroeg tijdens de verkiezingen een reporter tijdens een straatinterview aan een vrouw, op wie ze ging stemmen, haar antwoord;

"Politiek? Oh, dat regelt mijn man allemaal"



En andere leuke die ik weleens hoorde bij een actualiteitenprogramma;

"Dat ligt voorbij mijn denkhorizon"



Hebben jullie ook nog leuke uitspraken opgevangen?
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ik las net broers ben je, vrienden word je.
Alle reacties Link kopieren
Ik werd twintig jaar en zat al jaren in een moeilijke situatie waarin ik niet uit durfde te stappen. Toen kreeg ik van de beste vriendin van mijn moeder een verjaardagskaart met daarin ook de geschreven tekst: 'een schip staat veilig in de haven, maar daar zijn schepen niet voor gemaakt'. Mede dat trok me over de streep en toen kon ik gelukkig worden. Die uitspraak is me altijd bijgebleven en de kaart heb ik ook nog steeds.



Mijn vader vertelde me ooit 'spiegel jezelf nooit aan anderen blue, en kijk altijd al eerste naar jezelf en zorg dat je van jezelf op aan kunt. Uiteindelijk sterft iedereen toch alleen'. Die wijze woorden zijn me ook altijd bijgebleven.
Wat ik me jaren later nog herinner was de moeder die op tv reageerde op het idee van een 4 daagse schoolweek, "ik heb ze in het weekend ook al!"
Alle reacties Link kopieren
Ooit in de trein, een aantal mannen keurig in pak in gesprek met elkaar. Zei er een: "Toen zat ik in een emotionele spagaat."u

En laatst hoorde ik een meisje accentloos zeggen:"Ik voel me echt Amsterdammer, before anything else."



Erg trouwens, die van 'politiek, dat regelt mijn man allemaal'.

Zo reageerde iemand aan wie ik vroeg of ze geen krant las: "Nee hoor, dat doet mijn man al."
Mind the gap
Ik zat eens met man op het terras toen we een gesprek overhoorden tussen twee stratenmakers.

Blijkbaar was de vrouw van stratenmaker 1 recent bevallen want toen stratenmaker 2 vroeg of "hij nu onderhand al weer eens van bil had kennen gaan na het werpen" sprak nummer 1 de legendarische woorden:



"Ja maat, het is alsof je een komkommer in het trapgat gooit"







Te ordinair en te vrouwonvriendelijk maar we hebben vreselijk in een deuk gelegen, en deze uitspraak inmiddels geadopteerd.
Alle reacties Link kopieren
Een collega die graag 2 weken vrij wilde, want haar man kon niet op een ander moment "Ja maar mijn man heeft een échte baan".



Ja meid, gefeliciteerd jij ook.
Alle reacties Link kopieren
Never underestimate the power of denial
Alle reacties Link kopieren
Ooit lang geleden bij Lingo een woord met een "S". Zegt de kandidaat (man): "Windje: S C H E E T". Je zegt het woord "Scheet" natuurlijk niet op tv
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 25 juli 2016 @ 01:53:

Ik zat eens met man op het terras toen we een gesprek overhoorden tussen twee stratenmakers.

Blijkbaar was de vrouw van stratenmaker 1 recent bevallen want toen stratenmaker 2 vroeg of "hij nu onderhand al weer eens van bil had kennen gaan na het werpen" sprak nummer 1 de legendarische woorden:



"Ja maat, het is alsof je een komkommer in het trapgat gooit"







Te ordinair en te vrouwonvriendelijk maar we hebben vreselijk in een deuk gelegen, en deze uitspraak inmiddels geadopteerd.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik een jaar of 13was zei de vader van een vriendin: we zullen zien zei de blinde.



Ik vind het nog altijd een geniale uitspraak en weet niet of het een bestaand gezegde is, maar ik wil m best wel een gebruiken!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 25 juli 2016 @ 01:53:

Ik zat eens met man op het terras toen we een gesprek overhoorden tussen twee stratenmakers.

Blijkbaar was de vrouw van stratenmaker 1 recent bevallen want toen stratenmaker 2 vroeg of "hij nu onderhand al weer eens van bil had kennen gaan na het werpen" sprak nummer 1 de legendarische woorden:



"Ja maat, het is alsof je een komkommer in het trapgat gooit"







Te ordinair en te vrouwonvriendelijk maar we hebben vreselijk in een deuk gelegen, en deze uitspraak inmiddels geadopteerd.Oh, die is te erg!
Alle reacties Link kopieren
quote:mOnstur schreef op 25 juli 2016 @ 02:57:

Toen ik een jaar of 13was zei de vader van een vriendin: we zullen zien zei de blinde.



Ik vind het nog altijd een geniale uitspraak en weet niet of het een bestaand gezegde is, maar ik wil m best wel een gebruiken!Mijn schoonvader zegt altijd: we zullen wel zien, zei de blinde tegen de dove. Mijn schoonvader blinkt uit in allerlei vreemde spreekwoorden.
In een uitzending van Ik Vertrek (al eerder aangehaald door Pauline Cornelisse): 'En nu zit mijn dochter hier op deze berg weg te kwijlen'. Briljante uitspraak. Wegkwijnen is ook helemaal niet meer van deze tijd natuurlijk. Wel vol overgave wegkwijlen. Doorkwijlen tot je er helemaal niet meer bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 25 juli 2016 @ 01:53:

Ik zat eens met man op het terras toen we een gesprek overhoorden tussen twee stratenmakers.

Blijkbaar was de vrouw van stratenmaker 1 recent bevallen want toen stratenmaker 2 vroeg of "hij nu onderhand al weer eens van bil had kennen gaan na het werpen" sprak nummer 1 de legendarische woorden:



"Ja maat, het is alsof je een komkommer in het trapgat gooit"







Te ordinair en te vrouwonvriendelijk maar we hebben vreselijk in een deuk gelegen, en deze uitspraak inmiddels geadopteerd.Haha, te foute maar heerlijke uitspraak idd.. Ik ken 'm als "alsof je een frikadel door de gang gooit"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven