Gezondheid alle pijlers

Cyste in de borst

24-07-2016 20:38 20 berichten
Wij verblijven tijdelijk op kreta.

Mijn dochter us nu hier ook.

Nu heeft ze een wondje op haar tepel wat pijnlijk is.

We dachten eerst eczeem omdat ze dat veel heeft.

Sinds vorige week doet haar borst ook zeer. En voelde ze een bobbeltje.

Ze is naar de ars geweest en heeft een echo gehad

Volgens de uitslagen zou ze een cyste hebben.

Ze heeft antibiotica en zalf meegekregen.

Sinds vandaag doet de birst weer erg zeer

Ze is nu 5 dagen bezig met die AB.

Net weer bij de arts geweest en pijnstillers meegekregen en morgen weer een echo.



Vraag

Moet het niet zo zijn dat het verbeterd met de AB?

Heeft iemand hier ooit een cyste in de birst gehad?

kun je daar zoveel pijn van hebben?

We eachten eerst de echo morgen af, vertrouwen we get niet, dan gaan we naar nederland.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer zou je oorspronkelijk terugkomen naar Nederland?

Heb je al contact gehad met je reisverzekering of die de vluchten dekt?

Realiseer je dat last minute tickets extreem duur zijn, kan zo 500 per ticket gaan kosten...



Tuurlijk is het enorm vervelend dat je borst zeer doet. Maar persoonlijk zou ik je aanraden om morgenochtend eerst eens je eigen huisarts in Nederland te bellen. Kijjken wat hij/zei zegt aangezien hij de voorgeschiedenis van je dochter kent, en goed weet of je bij terugkomst in Nederland gelijk pijnverlichting zal hebben.



De antibioticakuur die ik het laatst heb gehad was een 10daagse kuur en begon pas vanaf dag 5/6 te werken waardoor de pijn minder werd.



Tuurlijk allemaal heel erg balen maar de pijn zal in Nederland niet ineens minder zijn, en dan zit je alsnog met een kut vakantie. Probeer er het beste van te maken, en leg je focus meer op afleiding zoeken als je dochter in een 'zielige' positie duwen. Ik denk dat ze dan al veel minder bewust is van haar pijn.
Ik ben niet stuntelig, hooguit beetje onhandig.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte, ik hoop dat je dochter snel opknapt, ik heb er geen ervaring mee, dus kan je helaas niet helpen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je dochter?
Alle reacties Link kopieren
Oh trouwens, een borstontsteking kan verschrikkelijk zeer doen, dus ik kan me voorstellen dat een cyste ook zeer kan doen als die het omringende weefsel misschien ook infecteert.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter had vorig jaar een cyste in haar borst, een stukje borst was vuurrood, ze had lichte verhoging en de borst was idd flink pijnlijk. Een paar dagen later hadden wij een vakantie in het buitenland gepland en de arts waarschuwde ons om vooral niet in de borst te laten snijden. Volgens hem was dit een achterhaalde methode met de nodige nadelen. Uiteindelijk heeft de arts vlak voor vertrek met een naald de rommel uit de cyste gehaald en zijn wij met AB op vakantie gegaan. Na het verwijderen van de rommel was de pijn grotendeels weg. Verder heeft mijn dochter er geen last van gehad. Sterkte met je dochter.
Ik heb vanaf de geboorte van mn eerste kind tot de menopauze last van cystes gehad. Mastopathie. Geregeld werden deze met een holle naald leeggezogen omdat ze dan groot en erg pijnlijk werden. Kreeg en krijg nog steeds jaarlijks een mammogram in het ziekenhuis. Cystes zitten er nog maar zijn niet meer actief of pijnlijk. Zijn "ingedroogd" als het ware.
Ze is 25, maakt zich zorgen natuurlijk en ik ook(moeder he )

Over 2 weken is ze weer thuis.



Betreft prijzen ticket last minute klopt, is erg prijzig, maar dat is ook nog niet aan de orde maar wil het wel in acht nemen.

Zal voorstellen dat ze morgen haar arts belt, goede tip.
Ik heb altijd meerdere cystes in mijn borst en dat doet soms best pijn. Ik moet er niet aan denken dat ze zouden ontsteken, dat lijkt me helemaal ondraaglijk. Ik zou het proberen vol te houden met pijnstillers en antibiotica. Of anders kijken of de reis- of annuleringsverzekeraar iets zou kunnen doen.
Oke, dan is het dus niet zo raar dat ze zo'n pijn heeft.

Misschien heeft het betreft antibiotica nog even tijd nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb in beide borsten meerdere cystes zitten. In het ziekenhuis een aantal maanden terug ook de hele poppenkast gehad qua onderzoeken op de mammapoli.

Cystes kunnen inderdaad pijn doen, of nou ja. Meer de borst eigenlijk. Leegzuigen is bij mij ook een optie als de pijn teveel wordt.

Zou iig de eigen huisarts gaan bellen voor overleg.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd...
Inmiddels zitten we bij de arts

Er zit een ances en is vergeoot, ze willen dat nu weggalen

Het punt is nu laat ze dat hier doen of wachten dat ze in nederland is

Ze zeggen hier dat het wel noodzakelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik eerst de eigen arts bellen en de zorgverzekering. Maar ik ben dan ook iemand die het echt zeker wil weten.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd...
Inmiddels ook arts en verzekering gebeld, ze gaat nu naar een privekliniek om het ances te laten verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte en succes met het herstel! Niks aan om op zo'n mooi eiland te moeten herstellen.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd...
De infectie is te groot om te snijden.

Afhankelijk wat de arts vd nieuwe echo vindt het abces wel of niet weghalen

Eerst antibiotica voor 3 weken??

Ze hadden bij de eerste medical center verkeerde voorgeschreven.



Moegen hiren we de uitslag
Alle reacties Link kopieren
Poehee, daar is je dochter dus nog niet klaar mee. Ipv aan het strand of aan het zwembad liggen ben je druk met dit. Hoop dat de artsen snel duidelijkheid geven en gaan handelen. Een abces is echt niet fijn. En voor jou als moeder dan maak je je toch zorgen.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd...
Nou, nu het bizarre van alles.

De arts belde vanmorgen.

Hij kon geen infectie zien op de echo????

Het is ook onduidelijk wat het wel is.

Wss zit er iets wat ze al jarenlang heeft.

Maar wat is dat iets dan??

Ze moet 6 dagen de antibiotica door gebruiken en daarna contact opnemen met hem.



Haar verzekering heeft ook gebeld, en zij wachten het rapport en uitslagen vd echo af.

Ze gaan het ook bekijken en bellen vanavond als ze iets verontrustend zien.

We snappen er niets meer van.
Alle reacties Link kopieren
Wat een bizar verhaal zeg.. Maar de zorgverzekeraar gaat het nakijken? Dat zijn toch geen artsen? Zou hier bovenop blijven zitten als ik jou was. Straks denken ze financieel een slaatje uit jullie te slaan daar op Kreta.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd...
Ja Stonesour, idd bizar.

En betreft dat slaatje, dat hou ik zeker in mijn achterhoofd hoor, inmiddels weet ik hoe het hier werkt.

Wat ik heb begrepen vd verzekering, is dat er artsen zijn binnen hun maatschappij.

Morgen de huisarts bellen, die had afgelopen dagen vrij.

De pijn is nu wel weg, dus deze antibiotica slaat wel aan.

Maar de vraag blijft, wat is dit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven