Gezondheid alle pijlers

Moe en sloom van brood

23-07-2016 16:30 66 berichten
Als ik tussen de middag brood eet ben ik daarna vaak moe en sloom. Op mijn werk merk ik dat heel duidelijk, dan ben ik niet voorruit te branden. En als ik vrij ben vallen mijn ogen haast dicht en doe ik vaak een middagslaapje. Ik vind het maar raar want van brood hoor je juist energie te krijgen dacht ik.

Hebben andere mensen dat ook wel?
Alle reacties Link kopieren
Laat de kaas eens achterwege (lactose en verzadigde vetten) of probeer eens spelt brood
Gluten en koolhydraten zijn het nieuwe gif, jeweettoch.
quote:Goede-Fee schreef op 23 juli 2016 @ 17:48:

Als jij een lunch eet met volkoren bulger of quinoa en bonen, linzen ect kip of zalm en een goede portie neemt lijkt me dat heel stug. Nee, ik eet 3 of 4 boterhammen (2 dubbele zegmaar). Waarom zou ik dan tussendoor nog weer moeilijk gaan doen met yoghurt als ik met brood gewoon genoeg heb tot het avondeten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Airecolette1 schreef op 23 juli 2016 @ 17:38:

Hoe kook je gluten?Je mengt gluten met water of bouillon en kruiden totdat je een elastisch deeg hebt, daar snijd je stukken van en maak je gaar in bouillon, of je frituurt ze (zeg ik uit mijn hoofd)..

https://www.youtube.com/watch?v=txVBFO7nu9o

https://www.youtube.com/watch?v=kBMNoJMcgPw
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:starbright schreef op 23 juli 2016 @ 18:03:

[...]





Nee, ik eet 3 of 4 boterhammen (2 dubbele zegmaar). Waarom zou ik dan tussendoor nog weer moeilijk gaan doen met yoghurt als ik met brood gewoon genoeg heb tot het avondeten?Jij blijkbaar niks. Maar TO misschien wel. Die word moe van brood eten.
Ik vind het dus raar dat TO moe wordt van brood eten en vraag me ernstig af of dat dan wel aan het brood ligt. Tegenwoordig moet alles maar met voeding opgelost worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 23 juli 2016 @ 18:04:

[...]



Je mengt gluten met water of bouillon en kruiden totdat je een elastisch deeg hebt, daar snijd je stukken van en maak je gaar in bouillon, of je frituurt ze (zeg ik uit mijn hoofd)..

https://www.youtube.com/watch?v=txVBFO7nu9o

https://www.youtube.com/watch?v=kBMNoJMcgPwBizar!
Kan prima een (suiker)dipje zijn, maar ook iets anders. Ik ben bijv allergisch voor tarwe en ben na het eten ook erg moe (naast darmklachten). Als je er alleen in de middag last van hebt, zou ik richting het eerste denken en (tijdelijk) geen brood mee eten tijdens de lunch. Zijn meer dan voldoende alternatieven.
Alle reacties Link kopieren
Dat heb je je hele leven al?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Een middagdipje kan je prima voorkomen. Laat eens de gluten weg, of de kaas door de melksuikers. Dan kijk je of je van je klachten af bent.

Ik zou persoonlijk sowieso niet elke dag kaas eten!
Als ze niet tegen gluten kan, moet ze de hele dag door klachten hebben. Dus waarschijnlijk is dit gewoon een suiker dipje
Alle reacties Link kopieren
quote:Viva95 schreef op 24 juli 2016 @ 20:29:

Ik zou persoonlijk sowieso niet elke dag kaas eten!Waarom niet? Ik eet elke dag kaas en heb geen probleem door voeding. Behalve dat ik teveel van alles eet.
Alle reacties Link kopieren
Kaas zit vol met verzadigde vetten en die zijn echt niet goed voor je lichaam. Verder zorgen de melksuikers (lactose) voor schommelingen in je bloedsuikerspiegel en dit heeft invloed op je energieniveau. Eerst meer energie, en dan weer een dipje.

Ik zou gaan voor humus, groentespread, pindakaas of iets dergelijks.

Verder zitten er in kaas erg veel calorieën, maar dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn als je niet af hoeft te vallen.
Alle reacties Link kopieren
Even een vraag, ik wil wat minder brood eten ivm de koolhydraten en de suikers, zijn speltcrackers, volkorencrackers of speltbrood dan een goed alternatief?
quote:salandermillenium schreef op 25 juli 2016 @ 10:56:

Even een vraag, ik wil wat minder brood eten ivm de koolhydraten en de suikers, zijn speltcrackers, volkorencrackers of speltbrood dan een goed alternatief?



Speltcrackers 56 gram koolhydraten per 100 gram

Volkorencrackers 60 gram koolhydraten per 100 gram

Speltbrood 44 gram koolhydraten per 100 gram



Volkorenbrood 41 gram koolhydraten per 100 gram



Lijkt me vrij duidelijk........
quote:salandermillenium schreef op 25 juli 2016 @ 10:56:

Even een vraag, ik wil wat minder brood eten ivm de koolhydraten en de suikers, zijn speltcrackers, volkorencrackers of speltbrood dan een goed alternatief?daar zitten net zo god koolhydraten in. Wat goed is want die heb je nodig voor energie
quote:Viva95 schreef op 25 juli 2016 @ 10:16:

Kaas zit vol met verzadigde vetten en die zijn echt niet goed voor je lichaam. Verder zorgen de melksuikers (lactose) voor schommelingen in je bloedsuikerspiegel en dit heeft invloed op je energieniveau. Eerst meer energie, en dan weer een dipje.

Ik zou gaan voor humus, groentespread, pindakaas of iets dergelijks.

Verder zitten er in kaas erg veel calorieën, maar dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn als je niet af hoeft te vallen.wat een onzin weer. als je geen diabtes hebt is een schommelende bloedsuikerspiegel een normaal gegeven. Een teken dat je gezond bent. in kaas zit verder amper lactose
ik vind het raar om te denken aan brood als oorzaak voor je vermoeidheid. ik zou eerst eens kijken naar slaap en waakritme en algehele conditie. daarna of je voldoende zuurstof in je kantoor hebt. is dat allemaal in orde dan eens stoppen met cafeine
Alle reacties Link kopieren
Het zijn dus niet de gluten of tarwe (Want je kan wel quinoa en pasta eten) heb je al eens op het ingrediëntenlijstje gekeken? Soms zit er wat extra in zoals sojameel of veldbonenmeel. Zelf ben ik allergisch voor soja dus dat meid ik dan ook, juist de goedkoopste (supermarkt)broden bevatten de minste rotzooi. Misschien ander merk brood?
Ik heb het ook met brood heel sterk. Ik eet het al jaren niet meer (diabetes hier, overigens)

Ik eet bulger, volkoren rijst of quinoa met restjes van de avond ervoor met bladgroen en kip of vette vis. Dan heb ik echt geen trek meer de rest van de dag.

Wat Goede Fee zegt dus



Het is heel simpel, als je je er niet goed bij voelt moet je het niet eten. Dat is toch niet iets waar je "over na moet denken"? Gewoon schrappen, klaar.
quote:Dragisa schreef op 25 juli 2016 @ 14:14:

Ik heb het ook met brood heel sterk. Ik eet het al jaren niet meer (diabetes hier, overigens)

Ik eet bulger, volkoren rijst of quinoa met restjes van de avond ervoor met bladgroen en kip of vette vis. Dan heb ik echt geen trek meer de rest van de dag.

Wat Goede Fee zegt dus



Het is heel simpel, als je je er niet goed bij voelt moet je het niet eten. Dat is toch niet iets waar je "over na moet denken"? Gewoon schrappen, klaar.Brood is een essentieel voedingsmiddel. voedingsroducten schrappen zonder dat daar medische noodzask voor is is dom. Er is geen enkele aanleidong om te denken dat je moe wordtvan brood. Er liggen andere redenen veel meer voor de hand.
quote:S-Meds schreef op 25 juli 2016 @ 14:25:

[...]



Brood is een essentieel voedingsmiddel. voedingsroducten schrappen zonder dat daar medische noodzask voor is is dom. Er is geen enkele aanleidong om te denken dat je moe wordtvan brood. Er liggen andere redenen veel meer voor de hand.



Wat er zo vreselijk aan de ene bron van koolhydraten ( brood ) te vervangen voor een ander ( rijst,pasta,bulgur,havermout ) ?

Je stort niet neer als je geen brood eet, als je maar een goede vervanging hebt. Waar ik vandaan kom wordt er helemaal geen brood gegeten, in heel Azië amper trouwens. Zijn die allemaal dom?

Ik vond, en vind, brood veel te zwaar op de maag liggen, daar word ik lamlendig van. Maar volgens mij jou kan dat dus niet?
quote:Dragisa schreef op 25 juli 2016 @ 14:29:

[...]





Wat er zo vreselijk aan de ene bron van koolhydraten ( brood ) te vervangen voor een ander ( rijst,pasta,bulgur,havermout ) ?

Je stort niet neer als je geen brood eet, als je maar een goede vervanging hebt. Waar ik vandaan kom wordt er helemaal geen brood gegeten, in heel Azië amper trouwens. Zijn die allemaal dom?

Ik vond, en vind, brood veel te zwaar op de maag liggen, daar word ik lamlendig van. Maar volgens mij jou kan dat dus niet?Omdat aan brood jodiun en foliumzuur wordt toegevoegd. voedingsdeskundigen waarschuwen voor de broodfobie omdat dit gevolgen kan hebben voor de gezondheid
Jij weet net zo goed als ik dat jodium en foliumzuur ook op andere manieren binnen te krijgen zijn. Ik weet dat je veel over voeding weet, maar ik vind je een tikje te zwart/wit in dit verhaal.



Ik ben echt geen fan van al die dieethypes, en koolhydraten en gluten zomaar schrappen is absoluut niet verstandig. Maar TO krijgt echt niet ineens een gillend jodium tekort als ze die twee boterhammen schrapt en vervangt voor een ander koolhydraatrijk product.
Alle reacties Link kopieren
quote:AndijvieViva schreef op 23 juli 2016 @ 16:48:



Maar goed, ik zal van de week nog eens een weekje salades eten ipv koolhydraaten, dan merk ik misschien weer verschil.

wedden dat het gaat werken?

Je kunt jezelf namelijk heel goed voor de gek houden

als jij verwacht de komende tijd niet meer moe te zijn na je salade-lunch, ben je dat dus ook niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven