Hoe heftig is R'dam Unlimited (Zomercarnaval)?

24-07-2016 12:46 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was van plan twee daagjes Rotterdam te doen, vooral naar musea, rondbanjeren en fietsen, shoppen, koffie en biertjes drinken op leuke plekken. (Heb er gestudeerd en kom er nog vaak. Hotel is al geboekt en kan ik eventueel nog gratis annuleren.)



En het leek me ook wel leuk om wat 'mee te pikken' van het zomercarnaval (tegenwoordig Rotterdam Unlimited). Dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt.



Nou lees ik op hun site dat er 900.000 mensen op af komen! Dat is meer dan er op een zonnige Koningsdag naar Amsterdam komen! Is tijdens die vrijdag en zaterdag het hele centrum (bv. Witte de With, Nieuwe Binnenweg) en Katendrecht onbegaanbaar per fiets of te voet? Moet je over de hoofden lopen? Of valt het allemaal wel mee?



En hoe makkelijk is het om 'even te gaan kijken' naar de battle of the drums? Aanrader voor goeie plek en of je er al van tevoren moet zijn, of gewoon op laatste moment kan aan komen lopen?



Voor de parade op zaterdag: kans op goed zicht als ik even een kwartiertje ofzo wil kijken? Kan je de parade-route oversteken op sommige punten of is dat helemaal afgesloten?



Zijn Kunsthal en Fotomuseum dan extra druk, of juist lekker rustig omdat iedereen naar het carnaval gaat?



Hopelijk kunnen jullie uit eigen ervaring wat meer vertellen, bedankt!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er nog nooit geweest, nu heb ik er tijd voor, ik ben vrij, zou er best heen gaan, maar het eerste wat ik me afvroeg is, of het er wel veilig is met zo'n massa mensen.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo?

Er is meer kans om te overlijden in een verkeersongeluk.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een ander weekend gaan. Het is echt heel erg druk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Daaromniet schreef op 24 juli 2016 @ 15:25:

Ik zou een ander weekend gaan. Het is echt heel erg druk.



Oh jee... ik heb nog tot morgen om gratis te annuleren... dus ook andere straten zijn heel druk? Waar de parade niet gaat?

Nog andermans/-vrouws ervaringen?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch aan de hand van de cijfers die je noemt bepalen of je gaat of niet?

Ik snap je vraag eigenlijk niet helemaal.

Ja, het wordt heel druk en bij mooi weer nog drukker.

Aan jou de vraag of je dat wil.
Alle reacties Link kopieren
Houd er rekening mee dat het nog weleens extra druk kan zijn, aangezien het zomercarnaval vorig jaar gecancelled is ivm code rood. Anyway, als je niet achter de karavaan aanloopt en niet met de auto komt, is het echt wel te doen. Nadeel van Rotterdam is dat alle leuke stukken verspreid zijn over de hele stad. Alleen met het carnaval is dat een groot voordeel. Lekker gaan, dus, is echt een hele leuke sfeer.
Alle reacties Link kopieren
vwb de vergelijking met koningsdag in Amsterdam, die meute loopt via de dam naar Leidse Plein / Rembrandtsplein. Is dus niet te vergelijken met t zomercarnaval
Alle reacties Link kopieren
Het is echt niet te vergelijken met Koningsdag in Amsterdam. Ja. Het is druk in de stad. Maar die drukte wordt over een groot gedeelte van het centrum verspreid.



De dag van de optocht is het druk. De vrijdag er voor is het prima. Ik weet niet of de route over de Witte de With loopt, nee toch? Dan kun je in die straat gewoon prima terecht. Katendrecht komt de route volgens mij helemaal niet.

Ik ga zelf elk jaar wel even kijken, dit jaar mis ik het helaas. Ik ga zelf vaak op de kruising Binnenweg/Mathenesserlaan staan, aan de overkant van het Westerpaviljoen. Daar maakt de route een bocht, en is altijd wel een plekje te vinden waar je wat kunt zien.



Veel plezier! Gewoon gaan!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kun je wel gaan. Ik geloof die cijfers nooit zo. Ja, het is druk, maar je kan de drukte vermijden. Ga anders vrijdag het centrum in en zaterdag naar de Wilhelminapier en Katendrecht. Als je de tocht toch wil zien ben je zo de Erasmusbrug over. Veel plezier!
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel allemaal! Dat is denk ik nog wel te doen. En nee ik ga niet met de auto maar de trein.



Ook bedankt voor de tip van de hoek tegenover Westerpaviljoen (m'n ouwe stamkroeg uit studententijd, zucht). Op videobeelden van 2014 zag ik helemaal niet rijen dik publiek staan (zoals bv. bij gay pride Amsterdam, 5 rijen dik, kilometers lang... 200.000 extra bezoekers schijnen dat te zijn), dus die 900.000 verbaasde me eigenlijk ten opzichte van die videobeelden. Maar op foto's van Hofplein ziet het er wel weer kneiterdruk uit (maar daar hoef ik niet perse te zijn).



En ik denk dat ik inderdaad vrijdag het centrum in ga, Kunsthal, 's avonds battle of the drums als het lukt, en zaterdag (even parade kijken misschien en dan) Katendrecht / Fotomuseum / FFF etc. En misschien ook noord.



Ik geloof dat de paraderoute wel over de Witte de With loopt, daar heb ik een hotel. Maar ik ga met amper bagage en na het ontbijt gewoon op pad. Ik neem aan dat ik gewoon wel de deur uit kan. :-)



De OV-fietsen zullen wel hard gaan vermoed ik. Of vrijdagochtend nog niet? Misschien toch m'n eigen vouwfiets mee. Iets meer gedoe.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Hotel Bazar? :-) Fantastisch ontbijt daar!
't Is al met al een heel gedoe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven