Psz betalen in de vakanties

25-07-2016 08:21 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit toch iets geks: wij moeten de peuterspeelzaal betalen terwijl ze zes weken dicht zijn. Dat is dus €140 voor niks. Is dat overal zo?

Ik heb nu een email gestuurd met de vraag of dit wel klopt.

Herkenbaar?



Groetjes Dophertje
Bij sommigen betaal je per jaar gedeeld door 12 maanden. En bij anderen betaal je een jaar gedeeld door 11 maanden. Dan is je maandbedrag hoger maar betaald je een maand minder.



Nee vind dus niet gek.
Alle reacties Link kopieren
Ah dan zou het dat kunnen zijn ja. Nee dan vind ik het ook niet gek...al zijn ze natuurlijk alle vakanties dicht, dus zo'n 10 weken per jaar.

Tanx voor je reactie!
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is normaal.
Alle reacties Link kopieren
Is dit echt normaal ? Kind hier nooit naar psz geweest maar naar flexibele opvang en voor mij klinkt dit dus wel heel raar. Wij betalen per uur , niks meer.
Alle reacties Link kopieren
Ja idd bij de gastouder is dat ook zo, betaalt voor de uren die je gebruikt. Maar als ze de kosten verspreiden over 12 maanden ipv over de daadwerkelijke 9,5 maand dan klopt het wel.
Alle reacties Link kopieren
even aan de leidsters vragen of ze tijdens hun vakantie ook geen salaris willen ontvangen ...................
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Staat hier ook gewoon op de site van de psz.

Het jaarbedrag delen door 12. Maar er is al rekening gehouden met de vakanties.



Je krijgt zelf natuurlijk ook gewoon doorbetaald in de vakantie.
quote:rascalles schreef op 25 juli 2016 @ 08:31:

Is dit echt normaal ? Kind hier nooit naar psz geweest maar naar flexibele opvang en voor mij klinkt dit dus wel heel raar. Wij betalen per uur , niks meer.



Maar dat is geen psz die jaarkosten berekend en dan deelt.



Dus ja echt.
Hier is het wel zo dat er in de zomervakantie zes weken niks gerekend wordt. Nu betalen we maandelijks wel een aanzienlijk bedrag aan de psz, dus ik denk dat ze hier ook al wel rekening mee gehouden hebben bij de vasstelling van de prijs..
Alle reacties Link kopieren
Het totale jaarbedrag ligt vast. Of je dat nu over 12, 11, 10 of 1 termijn in rekening brengt maakt niet uit.
Hoe zit het dan als je kind er halverwege af gaat, net voor de zomervakantie bijvoorbeeld? Krijg je dan een naheffing? Ala je kind in september naar de basisschool gaat,is het anders handiger voor de zomervakantie op te zeggen?
quote:rascalles schreef op 25 juli 2016 @ 08:31:

Is dit echt normaal ? Kind hier nooit naar psz geweest maar naar flexibele opvang en voor mij klinkt dit dus wel heel raar. Wij betalen per uur , niks meer.PSZ is geen opvang.
Alle reacties Link kopieren
ik snap t inmiddels idd. Vind t ook wel logisch.

Tanx voor de reacties!
quote:Candy16 schreef op 25 juli 2016 @ 09:46:

Hoe zit het dan als je kind er halverwege af gaat, net voor de zomervakantie bijvoorbeeld? Krijg je dan een naheffing? Ala je kind in september naar de basisschool gaat,is het anders handiger voor de zomervakantie op te zeggen?ze weten wanneer je kind eraf gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Candy16 schreef op 25 juli 2016 @ 09:46:

Hoe zit het dan als je kind er halverwege af gaat, net voor de zomervakantie bijvoorbeeld? Krijg je dan een naheffing? Ala je kind in september naar de basisschool gaat,is het anders handiger voor de zomervakantie op te zeggen?Dan betaal je gewoon tot zo lang je kind gaat. Kinderen die hier in september 4 worden beginnen trouwens al direct na de zomervakantie. Die stoppen dus op de PSZ ook voor de zomervakantie. Maar mijn jongste werd begin maart 4 en ik heb betaald tot en met februari. Hij was jarig in de voorjaarsvakantie en is de week voor de voorjaarsvakantie al wezen wennen op school.
quote:PowerCube schreef op 25 juli 2016 @ 09:58:

[...]



PSZ is geen opvang.De meeste peuterspeelzalen vallen tegenwoordig onder de wet kinderopvang. Je krijgt er in dat geval ook kinderopvangtoeslag voor.
quote:Lyt schreef op 25 juli 2016 @ 10:41:

[...]





De meeste peuterspeelzalen vallen tegenwoordig onder de wet kinderopvang. Je krijgt er in dat geval ook kinderopvangtoeslag voor.Dat wist ik niet, mijn jongste is zes en destijds was dat hier niet zo. Maar aan die drie uurtjes per dag heb je qua opvang nog steeds niets lijkt me. Of zijn de dagen nu ook langer?
Qua opvang stelt PZS niets voor daar het in ons geval 2,5 uur per ochtend en dan maximaal 2 ochtenden per week kon.

Er is inderdaad sprake van kinderopvangtoeslag bij PSZ. En doorberekening in vakanties is ook normaal. Ligt aan de instantie of je per maand de vakanties " gesplitst meebetaald" het hele jaar door of dat je de vakantie "doorbetaald" in betreffende periode.



Zo hier ook met BSO. (Buiten Schoolse Opvang). Betaal je het hele jaar door, ongeacht of jij het hele jaar elke week gebruik maakt van BSO.



Van de andere kant is het heel handig dat je ook in schoolvakanties gebruik kunt maken van BSO, afhankelijk van het soort "pakket" dat je afneemt.
Alle reacties Link kopieren
Momenteel betalen wij de maanden juli en augustus niets ter compensatie voor de vakantieweken. Dus betaal echt alleen voor wat ze er heen gaat. Weet niet hoe dat volgend jaar gaat want dan veranderd alles met die nieuwe wet kinderopvang. Waar ik wel van baal want ik heb er niets aan wat betreft opvang (is ook maar 2 keer 2.5 uur per week dus wij moeten er zelfs voor thuisblijven om haar te kunnen brengen en halen) Vrees dat we volgend jaar een stuk duurder uit zijn, maar wil haar toch op de PZS houden omdat dit direct aansluit op de basisschool en voor kinderopvang moet ik haar helemaal naar een ander dorp brengen.
quote:Lyt schreef op 25 juli 2016 @ 10:41:

[...]





De meeste peuterspeelzalen vallen tegenwoordig onder de wet kinderopvang. Je krijgt er in dat geval ook kinderopvangtoeslag voor.



Nee niet de meeste.



Hier nog geen een. PZS en KVD wel onder een paraplu maar nog wel gescheiden. En in de randstad en in een grote stad. Echt nog in 70% nog niet aan de orde.



En in beide gevallen betaalde ik gewoon het hele jaar door. Ook bij de KVD waren de vakanties al verwerkt in het maand bedrag. Ik kon apart wel extra vakantie opvang afnemen.
quote:PowerCube schreef op 25 juli 2016 @ 10:51:

[...]



Dat wist ik niet, mijn jongste is zes en destijds was dat hier niet zo. Maar aan die drie uurtjes per dag heb je qua opvang nog steeds niets lijkt me. Of zijn de dagen nu ook langer?Het is ook niet als opvang bedoeld.
quote:Goede-Fee schreef op 25 juli 2016 @ 19:50:

[...]





Het is ook niet als opvang bedoeld.Nee, dat dacht ik dus ook.
Bij ons gaat het over elf maanden (enkel augustus wordt niet gefactureerd). Deze psz valt verder niet onder de wet kinderopvang, iedereen betaalt ook hetzelfde bedrag, behalve kinderen die een VVE-indicatie hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven