Ik zie het leven niet meer zitten

25-07-2016 10:16 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo depressief geraakt door mijn familie, ik heb gewoon geen zin meer om verder te leven. Heel mijn leven lang heb ik opmerkingen gehoord die kwetsend waren, over mijn uiterlijk (terwijl ik modellenwerk heb gedaan), over mijn liefdesleven heb nooit een vriend gehad op mijn 24ste...afgunst, jaloezie etc. Ik voel alsof niemand om mij geeft en voel mij vaak alleen en verdrietig, ik raak ziek van de misselijkheid als ik zie hoe mijn leven wel had kunnen zijn als ik een sterk persoonlijkheid had, maar ik ben zwak. Zo vaak gekwetst en alleen gevoeld dat ik er gewoon denk om er een einde aan te maken....niemand gaat mij toch missen...dat is wat ik meestal denk. Ik voel mij Ik ben gewoon te zwak voor het leven en vind mijzelf triest. Als ik gelukkig ben raken zij jaloers, maar als ik niks doe raken zij boos. Ik zit zo in de knoop met mijzelf en vind mijzelf echt triest. Ik wilde dat ik eerder van mijzelf had gehouden. Ik vind gewoon dat ik mij leven heb verpest. Ik heb geen leuke herinneringen gemaakt, ik ben niet egoistisch geweest, ik heb niet voor mijn geluk gekozen. Ik voel mij een loser. Nu voel ik mij oud en depressief. Ik zit al in therapie, ik zit ook aan de ad, maar nog steeds wil ik niet verder. Kan iemand mij vertellen hoe mooi het leven kan zijn?
Blijf doorgaan met je therapie en je ad. Kun je deze week nog een afspraak maken met je therapeut voor een extra consult?



Het leven is niet mooi en het leven is niet leuk. Deal with it...



Maak er het beste van.
Alle reacties Link kopieren
Er is pas ongeveer een kwart van je leven voorbij. Beetje voorbarig dus om nu al te zeggen dat je je leven verpest hebt.
Het leven is verukkeluk



Doe ff normaal!



Het is nooit te laat om het roer om te gooien. Je bent pas 24.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst: Wat rot dat je je zo voelt. Maar hé, je bent pas 24. Je hoeft nog helemaal niet van alles bereikt te hebben, je kunt nog alle kanten op! En ja, het leven is soms zwaar klote. Dat je denkt: als dit het is.... Maar wat dat betreft is het leven net als het weer: de ene dag zwaar klote, de andere dag stralend en sommige dagen gewoon grijs en saai. Je bent goed bezig, met therapie en ad, maar dat heeft wel tijd nodig. Het zijn geen wondermiddelen waardoor *poef* je zorgen weg zijn... Hou vol en dan komt er een dag dat je je niet meer kunt voorstellen dat je je ooit zo hebt gevoeld.
Alle reacties Link kopieren
Kappen met mijn familie is de beste stap die ik ooit heb gezet!
Alle reacties Link kopieren
ik snap wel dat je het leven niet ziet zitten na wat er allemaal gebeurd is
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Flikker iedereen die je naar beneden haalt je leven uit. Dat schept ruimte voor iets nieuws, iets beters.
Alle reacties Link kopieren
Hoelang neem je die ad nu?



Je zegt dat je een leuk leven had kunnen hebben als je een sterke persoonlijkheid was geweest. Dat kan je nog worden!
quote:Steampunkcat88 schreef op 25 juli 2016 @ 10:42:

Flikker iedereen die je naar beneden haalt je leven uit. Dat schept ruimte voor iets nieuws, iets beters.

Dit

Het is echt niet goed voor je als je elke keer zoveel negatiefs hoort. Voor nu, afscheid nemen van zeikerds. Dat scheelt al een bak ellende.

En van daaruit je eigen leven op gaan bouwen.
Loeperdepoep
Alle reacties Link kopieren
quote:toxic666 schreef op 25 juli 2016 @ 10:58:

LoeperdepoepHeel verhelderend


Zal eem kiekn
Alle reacties Link kopieren
Zoek eens naar Ralph Smart op youtube, en volg al zijn 'lessen' Misschien dat je er veel aan kan hebben!



Veel succes gewenst
Alle reacties Link kopieren
Je zult toch zelf de slingers op moeten hangen voor je eigen feestje. Ga niet zitten treuren om het leven wat je niet hebt en wat misschien niet eens haalbaar is, maar zet je schouders onder wat je nu kunt doen.

Er is vast iedere dag wel iets waar je blij van wordt ; De zon schijnt (of voor de zomerhaters, de zon schijnt niet)

en het is nooit te laat om van jezelf te gaan houden. Ik weet niet van wie de spreuk was die ik ooit las: "Ik heb lang moeten wennen aan mezelf, nu kan ik niet meer zonder". Hoop dat jij dat ook een keer kunt zeggen.

En met 24 heb je je leven nog niet verpest, sommige mensen zijn laatbloeiers,en kunnen dan nog jaren plezier hebben met zichzelf, als je ouder wordt trek je je minder aan van hoe anderen over je denken. Anderen denken dat hun leven voorbij is als ze boven de 30 komen, en die ga jij misschien fluitend voorbij. Maar je moet het zelf inzien en willen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Jaloezie moet je verdienen, medelijden krijg je gratis.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doppinda schreef op 25 juli 2016 @ 11:09:



Zal eem kiekn
Lieve meid, hier ieman van 27. Een paar jaar terug voelde ik me ook zo waardeloos. Nu, veel therapie later, voel ik me vele malen beter. Dat gun ik iedereen. Daarom een lijstje met dingen die mij geholpen hebben en nog steeds helpen:

- sporten. Bij het sporten maak je endorfine aan. Endorfine maakt je vrolijk en zorgt dat je beter in je vel komt te zitten. (Voor de kritische mensen: het is onderdeel van de oplossing, nooit de oplossing op zich).

- goed slapen. Zorg dat je zo goed mogelijk slaapt. Als dat niet lukt, ga dan naar de huisarts of de psychiater die je de ad heeft gegeven. Er zijn ook niet-verslavende middelen.

- iets waarin je jezelf kunt 'verliezen'. Dat kan een boek zijn, kleuren, haken, breien, een serie een goed boek. Als het maar even genoeg afleiding biedt van je sores. Even pauze.

- iets waar jij goed in bent. Dit zorgt voor positieve bevestiging. En of dat nou koken, je werk of muziek maken is, dat maakt niet uit.

- een boekje waarin je positieve dingen opschrijft. Je kunt ook anderen vragen om positieve dingen te schrijven.

- ctg en zelfbeeld-therapie.
Alle reacties Link kopieren
To, sta je al ingeschreven voor een huurwoning? of anders zoek je een kamer. Het wordt tijd dat je op jezelf gaat wonen en zo je eigen leven kan gaan creëren. En als je niet weet hoe je dat allemaal moet doen vraag dan hulp via een maatschappelijk werker zodat die je op weg kan helpen met het zelfstandig wonen, het lijkt moeilijker dan het is maar je hebt gewoon wat praktische hulp nodig. Zo lang je thuis blijft wonen bij die negatieve mensen kan je nooit je leven gaan opbouwen maar zal je alleen maar meer afbreken. Dus neem die stap nu eens! Als je dat op een rijtje hebt werk je aan een sociaal leven, dus ga op een teamsport of een hobbyclub om mensen te leren kennen, en je kan hier ook een oproepje plaatsen om vrienden te maken en schrijf je in op een datingsite. Gewoon lekker gaan doorpakken dan haal je je achterstand zo weer in;-)
~Energy flows where attention goes~
Alle reacties Link kopieren
hoi nicole.



mischien werkt je ad niet meer goed. En moet je eens een afspraak maken met je psychiater om dat te bespreken. ik worstel er zelf ook heel erg mee. heel veel sterkte en echt als je goed bent ingesteld op je medicatie dan voel je je stukken beter.
Alle reacties Link kopieren
Het leven kan zeker wel mooi zijn!

Ook voor jou.



Er zijn wel een paar dingen die ik uit je topic haal, die daar niet bij zullen helpen:



- Je druk maken over dingen uit het verleden.

Je kunt je energie daarin steken.

Maar je kunt er ook voor kiezen om dat niet te doen.

Wat kan helpen is, als merkt dat je daar vervelende gedachten over hebt, iets anders gaan doen.

Iets waardoor je gedachten ergens anders op gericht worden.

Door piekeren ga je je rot voelen. En als je je rot voelt, ga je piekeren. En dan blijf je in dat cirkeltje hangen.

Je kunt er beter voor zorgen dat je dat doorbreekt.



- Jezelf zielig vinden.

Dat helpt echt niet.

Eigenlijk geldt daarbij hetzelfde als bij mijn vorige punt.



- Een begin-twintiger zijn.

Daar kunt je weinig aan doen, maar het gaat vanzelf over

Mijn eigen ervaring is tenminste dat ik mezelf toen erg zielig kon vinden en soms ook behoorlijk negatieve gevoelens kon hebben.

Inmiddels is dat een heel stuk minder geworden.





Ik kan je vooral aanraden vanaf nu je energie te steken in wél wat van je leven te gaan maken.

Dat kan echt nog prima; 24 is nog jong.



Zet eerst eens duidelijk voor jezelf op een rij welke dingen in je leven je anders zou willen.

Met welke dingen ben je nu niet gelukkig?



Begin dan met 1 of 2 van die dingen aan te pakken.

Alles tegelijk wordt te veel.

Ga op zoek naar manieren waardoor je kunt veranderen waar je niet tevreden mee bent.

Iets aanpakken heeft veel meer nut dan je alleen maar druk maken over datgene.





Je kunt er echt iets mooiers van maken en het is zo zonde om dat niet te doen...

Laat je leven niet verpesten door vervelende gedachten en door mensen die je niet leuk behandelen.





Ik bedenk net nog een tip de je misschien nog kunt gebruiken:

Noteer eens een paar dingen die jou wel blij maken. Dat kunnen kleine en grote dingen zijn.

En kijk daar regelmatig naar.

Dié dingen maken het leven de moeite waard!

(Volgens mij is er ergens op dit forum een topic waar mensen zulke dingen kunnen/konden posten. Zoek het eens op, ter inspiratie. Hopelijk draait het je gedachten in een wat positievere richting).
quote:toxic666 schreef op 25 juli 2016 @ 10:58:

LoeperdepoepOw ja, nu weet ik het weer
Je bent al begonnen met therapie maar dat heeft tijd nodig. Dat jij besluit het roer om te gooien betekent niet dat morgen alles beter is. Was het maar zo. Je zult hard moeten werken maar je was sterk genoeg om A te zeggen, zeg nu ook B. Ga door, bespreek de hobbels en medicatie met je psychiater en geef vooral niet op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven