Zou mijn vriend vreemdgaan?

25-07-2016 03:46 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Int het verleden ben ik vaak de dupe geweest van overspel.

Nu heb ik een vriend, lat-relatie, die soms laat op de avond doordeweeks weggaat. Nu slaap ik er doordeweeks niet want hij wil persé vroeg op bed. Maar we wonen in dezelfde straat, vandaar dat ik dat weet.

En het is echt zo'n buurt waar iedereen op elkaar let.

Ik heb hem wel eens vaker gevraagd waar hij dan heen gaat, maar ik krijg dan geen reactie of het antwoord dat ie me "nergens verantwoording voor hoeft af te leggen".

Of dat het mij niet betreft of aangaat. Ik vind dit nogal vreemd.

Waarom die geheimzinnigheid? Ik maak toch deel uit van hem?

Little white lies? Of heeft ie meer te verbergen? Zie ik spoken?



Ik weet dat jullie ook geen antwoorden hebben, maar ik hoor graag jullie mening.

En misschien tips ofzo.



Alvast bedankt!
Quod Me Nutruit, Destruit Me ?
Alle reacties Link kopieren
quote:fluttershy schreef op 25 juli 2016 @ 10:13:

[...]



Ik word dan weer stapelgek van Waar ga je naar toe? Met wie? Wat ga je daar doen? Wanneer ben je terug?

Maw, ik snap zo'n antwoord wel. Je LAT juist omdat je een stuk eigen leven wil.

Op basis van dit verhaal zou ik niet direct concluderen dat hij vreemdgaat, wel dat jullie andere verwachtingen hebben over de invulling van een relatie.

Zo sta ik er ook in

Sterker nog, ik woon nu samen en wij vertellen nog niet altijd met wie we waar om hoe laat zijn



Het gaat hier meer van: Schatje, ik ben vanavond wat later thuis, ik ga met vrienden nog even borrelen

Ok, zie je later, veel plezier
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Een man die niet wil dat zijn vriendin blijft slapen omdat hij vroeg naar bed wil, maar vervolgens 's avonds laat de deur uit gaat en niet wil zeggen waar naar toe....

Nee, mijn ding zou het niet zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 25 juli 2016 @ 10:28:

[...]



Zo sta ik er ook in

Sterker nog, ik woon nu samen en wij vertellen nog niet altijd met wie we waar om hoe laat zijn



Het gaat hier meer van: Schatje, ik ben vanavond wat later thuis, ik ga met vrienden nog even borrelen

Ok, zie je later, veel plezierDat is toch wel anders dan niet bij elkaar slapen omdat hij vroeg op bed wil, vervolgens regelmatig nog laat weg gaat en als ze daar naar vraagt, te horen krijgen dat hij haar geen verantwoording verschuldigd is. Ze stelt de vraag omdat zijn gedrag niet overeenkomt met zijn bewering. En niet eenmalig maar vaker. Als zij niks over de invulling van zijn leven mag weten, wat doet hij dan in een relatie?
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 25 juli 2016 @ 10:28:

[...]



Zo sta ik er ook in

Sterker nog, ik woon nu samen en wij vertellen nog niet altijd met wie we waar om hoe laat zijn



Het gaat hier meer van: Schatje, ik ben vanavond wat later thuis, ik ga met vrienden nog even borrelen

Ok, zie je later, veel plezier



Dat vind ik toch anders hoor. Je geeft aan dat je later thuis bent en dat je gaat borrelen met vrienden. Dat is op zich toch ook genoeg info? Voegt niet zo heel veel toe of je nu in stad of cafe X of Y gaat borrelen.

Bij TO vind ik het toch vreemder. Ze vraagt waar hij 's avonds nog heen gaat. Als het iets normaals zou zijn kan hij dat toch zeggen. als hij zou zeggen: 'borrelen met vrienden', dan is het toch ok in principe? Juist omdat hij niks wil zeggen verwacht je dat er iets niet helemaal in de haak is.
Ben je wel zijn vriendin? Of ben je meer een neukertje voor hem?
quote:Summerdance schreef op 25 juli 2016 @ 10:28:

[...]



Zo sta ik er ook in

Sterker nog, ik woon nu samen en wij vertellen nog niet altijd met wie we waar om hoe laat zijn



Het gaat hier meer van: Schatje, ik ben vanavond wat later thuis, ik ga met vrienden nog even borrelen

Ok, zie je later, veel plezierAppels en peren.
quote:Socra schreef op 25 juli 2016 @ 10:49:

[...]





Dat is toch wel anders dan niet bij elkaar slapen omdat hij vroeg op bed wil, vervolgens regelmatig nog laat weg gaat en als ze daar naar vraagt, te horen krijgen dat hij haar geen verantwoording verschuldigd is. Ze stelt de vraag omdat zijn gedrag niet overeenkomt met zijn bewering. En niet eenmalig maar vaker. Als zij niks over de invulling van zijn leven mag weten, wat doet hij dan in een relatie?

Hij mag toch van gedachten veranderen en alsnog iets willen gaan doen? Hij moet toch geen whereabouts afgeven mag ik hopen?



(samenwonend bleef het bij ik ben zaterdag weg. Oké, veel plezier, eet je mee? Neuh, denk van niet.

Nu ben ik wat dat betreft vermoedelijk helemaal een horror voor de wantrouwende man want ik vertel alleen als ik echt wat leuks ga doen)
Dan zegt ie toch 'o ik had ineens zin om nog wat te drinken bij pietje'. Of whatever. No problemo.



Zeggen dat ze er niks mee te maken heeft: daar zouden mijn nekharen ook overeind van gaan staan.
quote:MarindaH schreef op 25 juli 2016 @ 11:39:

Dan zegt ie toch 'o ik had ineens zin om nog wat te drinken bij pietje'. Of whatever. No problemo.



Zeggen dat ze er niks mee te maken heeft: daar zouden mijn nekharen ook overeind van gaan staan.Dat is juist een reactie op teveel vragen. Ik antwoord dat ook wel eens en ik doe niks spannends. Ik wil gewoon niet verplicht moeten vertellen waar ik naartoe ga.
quote:fluttershy schreef op 25 juli 2016 @ 11:41:

[...]



Dat is juist een reactie op teveel vragen. Ik antwoord dat ook wel eens en ik doe niks spannends. Ik wil gewoon niet verplicht moeten vertellen waar ik naartoe ga.Dat weet je toch niet?
Alle reacties Link kopieren
Ligt er natuurlijk ook aan hoe je vraagt waar hij heen gaat. Als jij het op een hele vervelende toon vraagt en het heel erg controlerend overkomt, kan ik zijn reactie begrijpen. Als je gewoon luchtig vraagt of het gisteravond nog gezellig was, vertelt hij misschien eerder waar hij heen is geweest. Ik zou gewoon een open gesprek met hem aangaan. Dat je ziet dat hij nog weggaat, dat het je niet uitmaakt dat hij weggaat, dat hij geen verantwoording hoeft af te leggen, maar dat je gewoon geïnteresseerd in hem bent en wat hij doet.
quote:MarindaH schreef op 25 juli 2016 @ 11:44:

[...]





Dat weet je toch niet?TS begint al over dat haar vroegere lovers vreemdgingen en ik herken het mechanisme
Alle reacties Link kopieren
quote:emmetje2 schreef op 25 juli 2016 @ 11:28:

Ben je wel zijn vriendin? Of ben je meer een neukertje voor hem?Ook dat heb ik hem gevraagd. En volgens hem niet. Ik hoef niet tot in detail te weten.waar hij heengaat of zo, maar er blijft dan niet heel veel om over te praten. Beetje eenzijdig.
Quod Me Nutruit, Destruit Me ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tasuya schreef op 25 juli 2016 @ 17:31:

[...]





Ook dat heb ik hem gevraagd. En volgens hem niet. Ik hoef niet tot in detail te weten.waar hij heengaat of zo, maar er blijft dan niet heel veel om over te praten. Beetje eenzijdig.





Ookal voel ik me soms meer de persoonlijke loosdoos.. als ik m vanavond zie, heb ik het er met m over (tenzij zn tienerdochter er is).

*fingers crossed*
Quod Me Nutruit, Destruit Me ?
Alle reacties Link kopieren
quote:One-Love1896 schreef op 25 juli 2016 @ 05:32:

Voor een voldongen feit zetten. Ofwel ben je open en eerlijk naar me toe... ofwel hoef je inderdaad geen verantwoording af te leggen maar is er geen relatie meer.



Als je kiest voor een relatie.. in welke vorm ook.. LAT, samenwonend... wees eerlijk tov elkaar.

Wanneer men niets te verbergen heeft hoeven zulke antwoorden die jij krijgt niet.



Eis duidelijkheid en geef je grenzen aan. Laat ze niet overschrijden.. Want na één keer komt er een tweede en derde... dit mag je niet tolereren.





Het vervelende is dat ie al zn derde tweede kans heeft gehad. Ik blijf terugkomen. En hij zet mij er net zo makkelijk weer uit. Nogal radicaal is ie afentoe.

Misschien ben ik een masochist.. wil hem niet kwijt.
Quod Me Nutruit, Destruit Me ?
quote:Tasuya schreef op 25 juli 2016 @ 17:55:

[...]Het vervelende is dat ie al zn derde tweede kans heeft gehad. Ik blijf terugkomen. En hij zet mij er net zo makkelijk weer uit. Nogal radicaal is ie afentoe.

Misschien ben ik een masochist.. wil hem niet kwijt.Tja, dan moet je niet zeuren. Je vindt het blijkbaar wel prima, zo'n relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:MRengine schreef op 25 juli 2016 @ 08:20:

Doet hij dit op vaste avonden? Zit er regelmaat in hoe vaak hij weggaat?



Vreemd dat je er niet met hem gewoon over kunt praten of ernaar kunt vragen. Zou hem dan een keertje volgen! Reken maar dat de waarheid boven tafel moet komen, je wilt toch weten waar je aan toe bent.



Daarnaast zou ik aan je eigenwaarde gaan werken, als je regelmatig bedrogen bent/wordt door mannen ligt het vaak aan hoe en wie je uitkiest. Kies dus een ander soort man.





Nee, ik wil hem niet volgen. Hoop stiekem dat ie toch wel te vertrouwen is. Ik let er ook niet echt op of het vaste avonden zijn.. maar hoor van de buurt dat ie vaak rond tienen weggaat.

En hij kan zo extreem reageren. Ik heb ook zoiets van.. "je kan elkaar toch alles vertellen?" Zijn reactie: "Als je me vertrouwt (en dat ben ik) hoef ik je niet alles te vertellen."



Vanaf nu ga ik dat ook proberen. Kijken hoe ie reageert.

Denk niet dat ie het leuk gaat vinden... xD



Hij weet het zo mooi om te keren. Ik zal wel anderds ongevoed zijn, denk ik.
Quod Me Nutruit, Destruit Me ?
Alle reacties Link kopieren
quote:eva-luna schreef op 25 juli 2016 @ 19:14:

[...]





Tja, dan moet je niet zeuren. Je vindt het blijkbaar wel prima, zo'n relatie.Pardon? Ik sta er zelf ook van te kijken hoor! Weet me serieus geen raad. Had ook wel even vriendelijker gekund, nietwaar? Vraag om jullie mening. En niet hierom.
Quod Me Nutruit, Destruit Me ?
Alle reacties Link kopieren
quote:fluttershy schreef op 25 juli 2016 @ 11:36:

[...]



Hij mag toch van gedachten veranderen en alsnog iets willen gaan doen? Hij moet toch geen whereabouts afgeven mag ik hopen?



(samenwonend bleef het bij ik ben zaterdag weg. Oké, veel plezier, eet je mee? Neuh, denk van niet.

Nu ben ik wat dat betreft vermoedelijk helemaal een horror voor de wantrouwende man want ik vertel alleen als ik echt wat leuks ga doen)



Tuurlijk mag hij van gedachten veranderen maar daar gaat het in dit verhaal duidelijk niet om.

In geval je een relatie hebt met iemand die er precies zo instaat, is het geen probleem. Maar To vindt het kennelijk toch wel een probleem en dan is een antwoord dat hij haar geen enkele verantwoording verschuldigd is eerder olie op het vuur. Ze krijgt nu de indruk dat ie onbetrouwbaar is. Afgaand op haar reacties gaat ze hem er voorlopig niet voor verlaten maar de relatie wordt er niet beter door.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tasuya schreef op 25 juli 2016 @ 21:04:

[...]





Nee, ik wil hem niet volgen. Hoop stiekem dat ie toch wel te vertrouwen is. Ik let er ook niet echt op of het vaste avonden zijn.. maar hoor van de buurt dat ie vaak rond tienen weggaat.

En hij kan zo extreem reageren. Ik heb ook zoiets van.. "je kan elkaar toch alles vertellen?" Zijn reactie: "Als je me vertrouwt (en dat ben ik) hoef ik je niet alles te vertellen."



Vanaf nu ga ik dat ook proberen. Kijken hoe ie reageert.

Denk niet dat ie het leuk gaat vinden... xD



Hij weet het zo mooi om te keren. Ik zal wel anderds ongevoed zijn, denk ik.





Het hoeft niet maar het maakt de relatie er niet beter op. Je voelt je minder verbonden met hem daardoor en wordt onzeker en/of achterdochtig.

Ik snap niet zo goed waarom je in een relatie wilt blijven waar je niet gelukkig van wordt.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond heeft hij afgezegd. Of eigenlijk hele dag nix laten horen. Ja, toen ik m per ongeluk belde kreeg ik een snauw, daarna nix. Ook online zijn maar niet op mij reageren. (Last van zn schouders, dus ff vragen hoe het ging). Nog nix. Nu is ie zojuist tegen me uitgevallen op whatsapp, heeft me geblokkeerd en ik moest maar wachten tot ie weer contact met me op zou nemen..

Ik wilde even snel een kus en knuffel halen.. in plaats daarvan heeft ie me bijna drie kwartier lopen preken.

Dus ik de opmerking maken :"ik had allang een knuffel en kus kunnen halen en weer thuis kunnen zijn", viel niet in goede aarde. En toen was is de zeikerd. *block*



Waardeloos dus.

Hopeloos.



En toch.. als het goed is, is het ook echt goed.

Yin/Yang dat idee. Maar hij heeft de broek aan en ik "moet" (wil?) weer wachten. Het is echt ingewikkeld. Of zou hij genieten van zijn "machtspositie"? Of vanalles een beetje.



Naslagwerk wordt nog gemaakt ????



Fucked is het.
Quod Me Nutruit, Destruit Me ?
Alle reacties Link kopieren
Je laat je zelf zo behandelen. Je houdt dus zelf zo de situatie in stand. Je kan ook zeggen exit griezel, ik ben leuker dan me zo te laten behandelen en zoek een vent die mij waardeert.
Alle reacties Link kopieren
quote:somana schreef op 26 juli 2016 @ 04:24:

Je laat je zelf zo behandelen. Je houdt dus zelf zo de situatie in stand. Je kan ook zeggen exit griezel, ik ben leuker dan me zo te laten behandelen en zoek een vent die mij waardeert.Daar heb je zeker een punt. Zoals ik al typte.. als is het terug lees, is het waanzin dat ik dit door blijf zetten. Tis gewoon enorm lastig. Zodra ik van hem hoor, zet ik m meteen voor het blok. Ik verdien beter. Althans.. toch?
Quod Me Nutruit, Destruit Me ?
Alle reacties Link kopieren
Blokkeren en negeren, geen seconde meer tijd aan verspillen aan een dergelijke gast.

Die zou er bij mij letterlijk en figuurlijk niet meer in komen....
Alle reacties Link kopieren
quote:Poosje81 schreef op 26 juli 2016 @ 06:35:

Blokkeren en negeren, geen seconde meer tijd aan verspillen aan een dergelijke gast.

Die zou er bij mij letterlijk en figuurlijk niet meer in komen....Ik zou willen dat ik dat kon. Serieus. Maar ben te zwak, filantropisch of whatever ingesteld. Ik zou wat egoïstischer moeten zijn. Kom zelf nooit op de eerrste plek. Iemand daar nog goede tips voor? XD
Quod Me Nutruit, Destruit Me ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven