Exact vertellen wat je gegeten hebt-deel 4

16-04-2016 20:00 3009 berichten
En hier kletsen we weer verder, deel 4 alweer! We plaatsen natuurlijk nog onze eerlijke eetlijsten maar daaromheen wordt lekker veel gekletst over van alles en nog wat. Wees welkom iedereen!
Een ruggenprik heeft ook wel wat, jaren geleden ook eens 1 gehad. Tijdens de operatie lag ik gezellig te kletsen en mee te kijken op het scherm wat ze allemaal aan het doen waren

Dat was ook een knie-operatie.
Alle reacties Link kopieren
Gizzmo: Niet echt een super serieuze theorie, waarschijnlijk wordt hij de volgende aflevering alweer onderuit gehaald, maar was gewoon ff een brainstorm tijdens episode 5, hier in het wit:





Eerst zag je dat Ezra's "dode" ex belde. Raar ding deel 1.

Emily kreeg ineens een 92% voor haar test, waarvoor ze niet op tijd was, op Hollis. Wie werkte er ook op Hollis en had easy access? Ezra

De nieuwe A heet A.D. Wat dacht je van: ezrA fitzgeralD

Bij de meeste boeken die op dit genre lijken is het altijd degene die totaal onschuldig lijkt.



Haha.. Zou wel mooi zijn als hij na al die tijd de master mind blijkt te zijn, maar dat geloof ik eigenlijk niet. Zou ik ook niet leuk vinden, want Ezria is zo schattig!!
Gebruikersnaam, zit wel wat in inderdaad. En hij was al eens erg vreemd. Volgende week maar weer zien !
Alle reacties Link kopieren




Ijsjes weer. Dit was een paar weken geleden mijn lunch.
Heerlijke lunch!
Ha, heerlijk leighton. Ik kon vandaag de verleiding ook weer niet weerstaan. Was in de stad en het zonnetje kwam er net door... Reden genoeg voor ijs.

Een bolletje monchou ijs en een bolletje cheesecake mjam mjam
Alle reacties Link kopieren
Gember ik had vandaag de chocolademousse van avocado en banaan gemaakt (en dadels die ik nog had) die jij een tijd terug had gepost. Ik vond de banaan qua smaak iets te overheersend maar was verder echt positief verrast, vooral over de textuur. Volgende keer proberen met wat meer avocado en minder banaan. Ik had ook echt niet het idee dat ik een groente/fruithapje zat te eten haha
hoi iedereen! Lees hier af en toe eens mee en ik denk dan vaak dat ik toch wat veel eet als ik jullie menu dan zie, haha :D

Lijkt me fijn om af en toe mee te kletsen als ik mag! Wij zijn vandaag een dagje gaan shoppen in Maastricht, nog beetje de laatste koopjes meepikken en intussen kuieren door de straten met ons hondje, gezellig!

Het was ook ideaal weer hiervoor: niet te warm en niet te koud!



Menu van vandaag:

O: optimel yoghurt passievrucht perzik met verse aardbeien en blauwe besjes en muesli. Ook een caramelcappuccino

L: op een terrasje: broodje molenaar (meergranen) met mozarella, parmaham en tomatentapenade. At ook wat frietjes mee van men man :D

T: Limburgse vlaai met abrikoos

A: 3 sneden brood met kalkoenfilet en rauwkost, een perzik en een hazelnootcappuccino.

T: er zal straks nog wel wat volgen maar weet nog niet wat ;)
Alle reacties Link kopieren
Welkom fiee. Mooi lijstje! Leuk dagje!



Vanmorgen lang in bed blijven liggen, ontbeten, boodschappen gedaan, gegeten en naar speelpleintje met zand geweest. Wij lekker chillen terwijl de kids spelen (er was een klasgenootje van jongste dus zij was helemaal blij). Heerlijk!



O: 2 crackers met avocado en gekookt ei

T: fruitsalade

L: slaatje met tonijn en perzik

T: paar koekjes

D: mosselen met juliennegroentjes en frietjes

T: wrsch mini magnum weer
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Hoi Fiee, gezellig dat je mee komt schrijven. Maastricht is echt by far mijn meest favoriete stad om te gaan shoppen. Zo gezellig daar.

Lekker eetlijstje heb je.



Finjie, wat lekker zo'n relaxt dagje.



Ik was vandaag even naar de Ikea, verder niet veel gedaan. Beetje thuis aanrommelen.
Hoi Fiee, Welkom!



Gisteren zo lekker gegeten, tapas op het terras in de stad. Was echt heerlijk en zo fijn lekker buiten eten met veel blije mensen om je heen, ultieme zomergevoel!
Dat is zeker het ultieme zomergevoel. Wij gaan zo na de Formule1 eens even het centrum in, terrasje doen en misschien een hapje eten daar.
Alle reacties Link kopieren
Ook ultiem zomer: dadelijk bbq bij mijn ouders. Mijn vader kookt graag en goed en heeft alles zelfgemaakt (incl sausjes, kruidenboter, etc. En incl limoncello )

Hij heeft een bbq kookcursus gevolgd dit voorjaar en dat gaan we proeven
Alle reacties Link kopieren
Welkom fiee!
Ik ben benieuwd hoe het hem lukt Elko. Limoncello Zo lekker... Eet smakelijk alvast
Alle reacties Link kopieren
Was heerlijk! Eerst gazpacho van avocado, komkommer en gember.

Toen couscoussalade met paprika en bosui, nieuwe aardappelsalade met knapperige bacon, bosui en mosterddressing. Spareribs, lamskoteletjes, lamshaasjes van de keurslager. Zelf gemarineerde kip en zelfgemaakte hamburgers. Zelfgemaakte mango/gember/jalapeno saus en een bbq-saus. En Turks brood met kruidenboter en aioli (ook homemade)

En daarna meloensoep met rood fruit erin. Heeeeeeerlijk allemaal. Voorlopig durven we niet te bbq-en omdat het contrast met de kant en klare supermarkt versie dan te groot is hahaha.
Dat klinkt echt heel erg lekker Elko, dat heeft je vader goed gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Elko wat klinkt dat ontzettend lekker allemaal!



Welkom Fiie!



Hoe gaat het vandaag met jullie?



Ik heb een week alles gegeten wat los en vast zat.. tja ongesteld. Dan heb ik geen zin om te koken of überhaupt om iets te doen. Nu komen er weer echte lijstjes, m'n inspiratie is weer terug (en ik heb een nieuw kookboek!).



O: geroosterde boterham met gezouten lurpak. Halve honingmeloen.

L: salty coconut rice en met tijm geroosterde worteltjes

D: spaghetti cacio e pepe

T: mango sticky rice
Ik maak even een nieuwe nick, het wordt weer eens tijd. Ben zo weer terug.
Hoi iedereen, wat fijn om je letterlijk zo welkom te voelen hier!

Elko dat klinkt echt heerlijk allemaal! Het water komt al in men mond!



Was het leuk bij de formule 1 , IsaBela?
Leighton, wat een lekker lijstje!



Lurpak is boter, toch?



En die sticky Rice......is dat "gewone" rijst echter dan zoet bereid?



Ik ben eigenlijk ook benieuwd naar je lijstje de afgelopen week. Dat is toch juist interessant, iemand eens de bocht uit zien vliegen die daar zelf voor kiest. Hihihi. Of heb ik die lijstjes gemist? Niet alles bijgehouden deze afgelopen dagen.



Ik heb zojuist met dochter verse, net gebakken, nog smeuïge, rijstevla met heerlijke slagroom en melkchocoladebrokken gegeten. Beiden 1 eigen punt van de bakker en lekker dat het is! Beiden zaten we te smullen.



En ja, ik weet dat jullie niet zomaar gebak kopen en eten. Eigenlijk hoort dat speciaal te zijn. Voor mij is dit heel speciaal. En de keuzes mbt lekkers die ik maak neem ik me dan ook voor om echt te luisteren naar waar ik zin in heb. En blijkbaar is dat zo nu en dan gebak. Hoewel.......zou het ieder dag wel lusten! Tussen lusten en daadwerkelijk eten moet echter wel een scheidslijn zitten, dat begrijp ik.



En ondanks gebak ga ik niet compenseren bij de lunch! Voornemen om de lunch dadelijk tot mij te nemen zoals ik dat hoor te doen. Want compenseren na het gebak door bijvoorbeeld het brood over te slaan.......daarmee bespaar ik calorieen echter dat is dan ihkv mijn voornemen geen juiste keuze.



Dagelijks bezig met die weegschaal/waagschaal rondom keuzes. Het is en blijft echt heel moeilijk.

Pannekoekje schreef ooit eens over exposure. Blootstelling. Dat is wat ik nu doe. Mezelf blootstellen aan eten, keuzes, angsten, onzekerheden.........het levert veel spanningen op. Maar de bedoeling is dat het uiteindelijk veel rust oplevert en ik weer kan en mag en wil gaan leven waarbij ik kan en durf en wil genieten van alles dat mijn leven mij kan bieden!
Alle reacties Link kopieren
Ja lurpak is boter. De rijst is gemaakt met suiker, zout, kokosmelk en water. Lekker, gisteren stiekem een lepel of 4 "geproefd".



Je hebt de lijstjes niet gemist hoor, ik heb ze niet gepost haha. Maar speciaal voor jou (van wat ik me nog kan herinneren):



M:



O: chunky monkey havermout

L: salade met tomaat, avocado, olijven, ui, paprika

D: runderreepjes met rijst

T: handje katja snoepjes, 2 bastogne koekjes



D:



O: yoghurt met banaan

L: salade met tomaat, avocado, olijven, ui, paprika

D: pittige knoflook kip met rijst

T: 2 bastogne koekjes, halve zak napoleon zachte snoepjes, handje katja snoepjes, ehhmmm pistache ijsje. Toen was ik het zat (en een beetje misselijk) dus de snoepjes en koekjes weggegooid. Smaakten toch niet zo lekker als ik verwacht had.



W:



O: yoghurt met banaan

L: 2 bolletjes filet americain en sla

D: spaghetti met basilicum en tomaat

T: pistache ijsje



D:



O: yoghurt met banaan

L: 2 bolletjes filet americain en sla

D: pasta salade met kip

T: magnum double caramel



V:



O: yoghurt met banaan

L: 1,5 bolletjes filet americain en sla, cracker met kaas

D: mijn favoriete pasta

T: laatste pistache ijsje, blokjes kaas



Z:



O: banaan en yoghurt

L: 2 broodjes pompoenpitten en kaas, met hummus en lurpak

T: handje engelse drop

D: dorade en ovenfrietjes met sriracha mayo en chipotle mayo

T: mars salted caramel ijsje



Z:



O: scrambled egg (2 eieren) met knoflook pancetta

T: zakje kettle chips zeezout, handje engelse drop

D: lamsrack en ovenfrietjes met chipotle mayo

T: pots & co lemon en lime toetje



Troeteltje wat ga je goed, trouwens! Echt heel knap, komt dit ook door de hulp die je krijgt? Compenseren is natuurlijk niet zo goed, maar je gaat steeds een stap vooruit!



Dat gebak klinkt ontzettend lekker.
Alle reacties Link kopieren
@troetel: wat doe je t goed!

@leighton: die sticky rice intrigeert me ook. Heb je toevallig een receptje?



Man weer naar ziekenhuis. Heeft dagtherapie aangevraagd. Wil zeggen dat hij daar moet zijn van 8u tot 17u en ernaast thuis is. Gaat in vanaf volgende week. Het gaat nu goed in het ziekenhuis en hij wil het thuis proberen. Volgende week zijn de kinderen er niet (ivm mijn operatie) dus het is iig rustig beginnen.



O: chiapudding

T: fruitsalade met kiwi gold, appelsien, banaan en aardbeitjes

L: bth met lunchworst, sla, tomaat en gekookt eitje

T: tomaat garnaal

D: worst met appelmoes en puree

T: ijs i guess
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Lekker lijstje!!



Ja, is mede een opdracht waarmee ik aan de slag ben. Deels eigen maatwerk, daar ikzelf het plan van aanpak dien te schrijven, echter we hebben samen stappen besproken die ik stapsgewijs ga invoeren/naleven.



Is niet elke dag easy. Het levert veel gepieker en spanning op. Uit mijn "comfortzone" treden is eng.
Ben ik weer.



Fiee, nee ik verveelde me kapot tijdens het Formule1 kijken. Het is ook meer dat vriend dat leuk vind, ik doe ondertussen andere dingen en kijk met een half oog.



Troetel, rijstevlaai Een van mijn favorieten hoor. Wat ben je ontzettend goed bezig! Ik hoop dat je op het punt komt waarbij je gewoon kunt genieten zonder schuldgevoel. Ik kan me goed voorstellen dat het een heel moeilijk proces is waar je nu in zit. Maar ik ben trots op je, je bent heel goed bezig zo te lezen.



Leighton, wat een lijst Ik zie een heleboel ijsjes en snoep. Een nieuw kookboek is leuk, ik ben benieuwd wat je daar allemaal uit gaat koken en hier neer gaat zetten.



Finjie, wat fijn voor je man dat hij al in dagbehandeling mag. Het lijkt me dan weer wennen dat hij elke avond thuis is, maar dat is ook wel gezelliger natuurlijk.



Gisteren even op een terrasje een roseetje gedronken, maar toch maar thuis gaan eten. We hadden nog voldoende spullen voor de bbq, dus dat toch maar gedaan. Vanaf vandaag weer even streng aan het lijnen hoor, ik heb een enorm opgeblazen buik van al dat minder gezonde eten. Dat schiet niet op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven