Werk & Studie alle pijlers

Dat stomme solliciteren (klaagtopic) 2

14-04-2016 09:44 893 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mede-klagers



Hier kan je terecht met al je vragen, verwardheid, somberheid en boosheid die je ondervind bij het solliciteren.



Omdat samen klagen leuker is dan je alleen voelen in dit hele proces
Alle reacties Link kopieren
quote:CherokeeRose1977 schreef op 19 juli 2016 @ 16:13:

Alles gaat prima olivia



Wel nog een beetje wennen aan het werkritme maar gaat steeds beter.



Ahh ja, dat ze je cv door zo'n filter halen waardoor je dan al uitvalt voordat ze überhaupt je brief hebben gelezen.Fijn om te horen dat het goed gaat met je
Lach, leef..
quote:agenda1978 schreef op 20 juli 2016 @ 22:58:

[...]





Fijn om te horen dat het goed gaat met je



Dank je wel! en gefeliciteerd met je nieuwe baan!



Joni,succes met je gesprekken!



Kreeg net nog een mail met een afwijzing. Rare is dat ik voor die functie was uitgenodigd voor een gesprek maar die had ik afgezegd omdat ik was aangenomen voor mijn huidige baan.



En nu kreeg ik een mail dat ik niet ben uitgenodigd voor een gesprek omdat ik niet voldeed aan de eisen.



Hoe raar is dat!
Hoe zijn je gesprekken gegaan Joni?
Ik weet het niet, ik hoor het komende week. Zelf heb ik achteraf het idee dat ik meer vragen had moeten stellen en overtuigender over had moeten komen. Maar ik heb ook geleerd dat het raar kan lopen allemaal, ik wacht het af en laat het open, ben er ook gelaten onder merk ik. Ondertussen ben ik ook nog gebeld door een recruiter van een landelijke supermarkt waar ik laatst op gesprek ben geweest. Ik ben het toen net niet geworden maar hij heeft me nog in het bestand. Hij had een vacature voor op de slagerij afdeling, maar die supermarkt was 30 km van mijn adres af, dat vind ik nogal veel voor een baantje op de slagerij afdeling. Hij zei dat er een vestiging kwam op een 20 km verderop en ik heb gezegd dat ik daar zeker interesse in heb. Dat is in het najaar, en hij gaat me daar dan nog voor benaderen zei hij. Dus dat is fijn. Zeker omdat ik haast zeker weet dat mijn contract niet verlengd gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,



Na 30 brieven te hebben verstuurd en NOOIT te zijn uitgenodigd, heb ik raak geschoten. Heb twee sollicitatie gesprekken gehad bij hetzelfde bedrijf en ik begin maandag al!!! In eerste instantie een contract voor 6 maanden,met de intentie het daarna om te zetten naar onbepaalde tijd!



Het kan dus, dus geef nooit op!
Alle reacties Link kopieren
net afgewezen vanwege te weinig werkervaring.



in die jaren ben ik goed ziek geweest en stages naast mijn studie



in de tussentijd wel gesolliciteerd, maar vaak kreeg toen geen reactie terug
Alle reacties Link kopieren
quote:Daenerys73 schreef op 25 juli 2016 @ 11:50:

Hallo Allemaal,



Na 30 brieven te hebben verstuurd en NOOIT te zijn uitgenodigd, heb ik raak geschoten. Heb twee sollicitatie gesprekken gehad bij hetzelfde bedrijf en ik begin maandag al!!! In eerste instantie een contract voor 6 maanden,met de intentie het daarna om te zetten naar onbepaalde tijd!



Het kan dus, dus geef nooit op!



Sportief dat je het nog even hier komt delen! Goede berichten zijn er nooit genoeg... Meeste mensen hoor je niets meer van hier zodra ze die baan eenmaal gevonden hebben.



Het is wel een aanslag op mijn zelfvertrouwen zeg. Volgende week ga ik op vakantie met mijn vriendinnen, en de laatste vriendin kwam afgelopen vrijdag met het bericht dat ze een fulltime baan heeft gevonden.



Daarmee zijn we dus na ons afstuderen nu allemaal fulltime aan het werk, behalve....... ik. Natuurlijk gun ik het mijn vriendinnen, maar ik ga er wel enorm door aan mijzelf twijfelen. Heb besloten tot mijn vakantie even niets te doen aan solliciteren. Ben een weekje op vakantie, dus als ik terug kom hebben alle vacatures twee weken kunnen ''verversen'' en ik hoop dat er dan iets leuks tussen staat.



Heb zelf met rechten misschien niet de meest florissante studie, maar om mij heen hebben mensen met Media Management, geschiedenis, commerciële economie, Nederlandse taal en cultuur en dat soort studies ook allemaal een (leuke) baan. Aan de ene kant maakt dat me juist onzeker, aan de andere kant denk ik : dan zal er voor mij toch ook wel ergens iets tussen zitten?



Over twee weken horen jullie opnieuw van me, heb nogal de neiging om mijzelf minderwaardig te gaan voelen vooral straks met l die meiden met banen om mij heen. Zelfvertrouwen is echter zo belangrijk, dat moet ik koste wat kost blijven vasthouden.



Jullie succes allemaal, gelukkig komt september er ook alweer bijna aan en dat schijnt de maand te zijn waarin de meeste nieuwe vacatures online komen. Groetjes.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal.



Afgelopen week begonnen met mijn nieuwe job. Het is lekker pittig en ben druk bezig. Heerlijk gewoon.

Gisteren een ff een gesprek gehad, en ze waren verbaasd over mij inzicht en de vooruitgang in mijn werk.



Ze hebben te kennen gegeven dat ik per 1 sept de buitendienst mag gaan doen

En ze willen ook uitbreiding van mijn uren.

Helemaal happy eigenlijk. Toen ik de job kreeg had ik geen volle vertrouwen in mijn werkgever.



Ik had zoiets van, achh werk en ik krijg salaris en ben van de straat.



Maar ik heb zoveel vrijheid, en word gewoon geluisterd naar mij. Stukje erkenning en waardering is wel fijn.



Soms moet je gewoon out of the box denken en iets anders doen.



Tot zover, succes allemaal.



Fijn weekend
Lach, leef..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net terug van vakantie dus moet nog even bijlezen.



Ik kreeg zomaar een mail en een contract aangeboden (samen met een mede -student) om het onderzoek te runnen terwijl onze begeleider op vakantie is. Ik had altijd al aangegeven dat ik best wil helpen enzo vooral voor ervaring. Maar nu krijg ik er dus ook betaald voor en reiskosten vergoeding en heel veel verantwoordelijkheid, tot oktober. De mede-student en ik zijn hiervoor beide aangesteld omdat dit fijner zou zijn ivm onze andere werkzaamheden en studies ernaast. Super fijn! Daarentegen heb ik wat meer moeite met mijn afstudeerscriptie dan verwacht. Zwaar onderschat. Maar ik wilde verlaat afstuderen dus daar kan ik nog goed aan gaan trekken



Joni ik hoop echt dat je positieve uitslag krijgt met die gesprekken.



Daeneryss ; goedzo! Hoop dat het werk en het team bevalt.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rust hier!



Inmiddels terug van vakantie, en kreeg tijdens mijn vakantie via mijn netwerk een telefoontje en werd aan een mailwisseling toegevoegd van een bedrijf die nog iemand zoekt.



Dat was een flinke opsteker, want zat nogal met kramp in mijn maag omdat ik na terugkomst van mijn vakantie geen werk meer had. Had ook niet zoveel zin om weer voor de zoveelste keer bij het uitzendbureau te moeten aankloppen voor het zoveelste hersenloze baantje.



Aankomende donderdag nu dus een gesprek bij een bedrijf. Ga niet te hoge verwachtingen hebben van de vacature, maar hiervoor werkte ik voor 400 euro per maand en ongeacht de inhoud van het werk ga ik hier gewoon fulltime aan de slag dus in ieder geval een ''normaal'' salaris (voor het eerst in mijn leven eigenlijk).. Moet natuurlijk nog wel ''even'' aangenomen worden, maar het klonk positief.



@ agenda : gefeliciteerd, klinkt goed! hoop dat het bij mij ook een beetje zo zal lopen. Zo fijn, een werkgever waar je echt een persoon bent in plaats van een nummer.
Zo, terug van vakantie. En op vakantie nog gereageerd op een sollicitatie voor in de bediening, in mijn eigen woonplaats. Ik dacht ach, ik solliciteer maar verwacht niks. En nou mag ik donderdag op gesprek. De andere sollicitatie is niets geworden, maar het valt me wel op dat ik tegenwoordig eerder op gesprek mag komen. Misschien de tijd van het jaar? Hoe dan ook, het zou mooi zijn. Hoewel ik het ook eng vind, weer nieuw op de werkvloer, bang om fouten te maken. Hier veel positieve berichten, wat fijn. Agenda, de energie spat van je post af, super zeg!
Alle reacties Link kopieren
Joni, dat snap ik wel dat je dat weer eng vindt. Dat heb ik ook wel.

Maar super positief dat je op gesprek mag komen. Zou mooi zijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook in dit topic. Inmiddels 4 gerichte sollicitaties gestuurd deze week. Het kan me niet snel genoeg gaan aangezien ik het thuis zitten wel zat begin te worden.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk die afwijzingen (NOT):

Wij moeten u helaas meedelen, dat bij de brievenselectie de keuze niet op u is gevallen.



Kort, maar krachtig!



Zucht, op naar de volgende uitdaging.....
Ja Zelus, zo gaat dat. Maar de aanhouder wint, op een dag is het raak. Daar moet je in blijven geloven, doe ik ook.



Mini, bij mij spelen wel wat dingetjes op het moment. Ik heb erg veel last van angsten en spanningen op de werkvloer.. Ik hoop echt op een werkplek waar ik op mijn plaats ben en waar ze me mogen, dan komt het wel goed. Ik ben wel echt benieuwd donderdag, ik hoop dat ik het er goed vanaf breng tijdens het gesprek.
Nou, daar ben ik weer! Ik heb net een sollicitatiegesprek van 1,5 uur achter de rug, en zondag mag ik proefdraaien! Ik ben echt heel blij, de eigenaar was een hele leuke gewone man, we hebben een ongedwongen gesprek gehad en ik had het gevoel dat het klikte. Dus ik kijk uit naar zondag en hoop dat ik van daaruit een nieuwe baan krijg. Had ik al gezegd dat ik blij ben?
quote:Joni_de_tweede schreef op 11 augustus 2016 @ 13:04:

Nou, daar ben ik weer! Ik heb net een sollicitatiegesprek van 1,5 uur achter de rug, en zondag mag ik proefdraaien! Ik ben echt heel blij, de eigenaar was een hele leuke gewone man, we hebben een ongedwongen gesprek gehad en ik had het gevoel dat het klikte. Dus ik kijk uit naar zondag en hoop dat ik van daaruit een nieuwe baan krijg. Had ik al gezegd dat ik blij ben?
Gefeliciteerd Joni!
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat een heerlijk nieuws Joni.
Alle reacties Link kopieren
Joni, wat een super goed nieuws! Je kunt vaak zelf al aanvoelen of het klikt inderdaad. Ik hoop echt dat je hier vindt wat je zoekt qua werkplek. Heel spannend, geef je na het weekend een update?
Dank je wel allemaal, en zal ik doen Minni!
Alle reacties Link kopieren
Net afgewezen voor functie waar iemand contact met opnam en ik ook nog aan de functie-eisen voldoe. Word ik afgewezen dat ik niet het profiel pas. zucht
Alle reacties Link kopieren
Wat irritant betoverend. Heb je erop doorgevraagd wat ze dan precies bedoelen?



Ik heb nog geen reacties binnen, ik hoop de eerste reacties volgende week te krijgen. Krijgen jullie hulp bij het solliciteren? Ik merk dat hoe meer brieven ik stuur hoe beter ik word in het schrijven ervan.
Jammer betoverend.. Je wilt niet weten hoe vaak ik die reactie heb gehad, terwijl ik wel degelijk aan eisen voldeed.



Ik heb mijn brief samengesteld met behulp van forummers. En die brief kan ik makkelijk aanpassen dus ik heb zo een brief klaar. Mijn cv heb ik ook naar mijn zin met behulp van internet.
Alle reacties Link kopieren
Heb jouw CV ook met een moderne lay-out? Doen jullie een foto bij je CV? Ik heb recent een nieuw CV laten maken met een professionele foto erbij. Ik lees overal dat je je netwerk het beste kunt gebruiken voor een baan. Maar in mijn sector is dat niet heel gebruikelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven