Zo Heet in de woonkamer

18-07-2016 11:20 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Misschien heeft iemand van jullie ervaring.

Ik woon in een goedkope huurwoning, waar niks aan mankeert,

Behalve dat de woonkamer echt te heet is.

Ik heb veel gekeken op internet, en het enige wat ik zie is echt schrikbarend duur! (Of veel geld)

Warmtewerende rolgordijnen lijken pas echt te werken vanaf een prijs v 375 euro per raam van 130 bij 160.

Ik heb een goedkopere versie en die doet niks.



Nu lees ik dus over gewone plakfolie, die spiegelt, maar ook zonwerende plakfolie (maar die kan er dus 's zomers niet even af...)

Ben wel benieuwd naar die plakfolie.

Of goedkopere rolgordijnen. Het kan hier oplopen tot 29 graden (vorig jaar)

Denk je dat je goedkoop woont....



Iemand hetzelfde probleem?



Groet van Zjeentje
Alle reacties Link kopieren
quote:Aardbei-banaan schreef op 18 juli 2016 @ 16:34:

Wij wonen in een appartement waar heel de dag de zon op de woonkamer staat, en onze slaapkamer is boven, onder het dak. Op onze slaapkamer is het met dit weer al snel boven de 30 graden. Daar hebben we een rolluik wat met dit weer heel de dag dicht zit en een ventilator hangen die aan gaat als we gaan slapen, daar krijgen we helaas nooit de warmte helemaal weg.



Sinds enige tijd hebben we in de woonkamer gordijben hangen (verduisterend, geen zonwerend) en dit werkt best prima. De ergste warmte blijft er in ieder geval uit. Voor 2 grote ramen en 1 wat kleiner raam waren we ongeveer €700 kwijt inclusief rails. Ik adviseer je echt om gordijnen aan te schaffen dus, het is even wat geld maar je hebt er echt profijt van.Ja, net zei iemand dat ook tegen me, bij de rolgordijn die er nu hangt, goeie echte gordijnen hangen.
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 18 juli 2016 @ 14:24:

[...]



O ja! Dat is niet leuk.



Nee, ik heb geen overburen en woon op 1 hoog.

Geen balkon bij de hete kamer.



Rolluik is ook optie, maar zo paradoxaal : Een kleine goedkope woning en dan zo iets duurs, maar ja....alles voor je beestje.



Ik keek nog naar mobiele airco : Deze zijn zo groot, en ik heb nu al geen bergruimte meer.

Woning is in zijn geheel 35 vierkante meter en heb nergens een kast, alleen voor de stofzuiger...:(



Dus nu zit ik op

* rolluik (toch maar)

* gordijn erbij, of

* Dat met aluminium folie



Thanks voor meedenken!
Ik heb 10 jaar op een flat gewoond onder het platte dak. Op de kamer van onze oudste dochter werd het als het buiten 30 graden was wel 38 graden. Een mobiele airco werkt echt goed. Gelukkig is het nooit meer dan 2 weken heet geweest in die 10 jaar dat wij er woonden.
Alle reacties Link kopieren
TO, begrijp ik goed dat je in een koopappartement woont? Dan heb je voor een rolluik toestemming van de VvE nodig.
Power to the people
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben airconditioning in de woonkamer, keuken en slaapkamers.

Toen we ons huis bouwde meteen erbij gedaan. Heerlijk!



Je hebt ook mobiele airco's, daar kan je ook eens voor kijken.
Al woon je heel erg klein een mobiele airco is zijn investering zeker waard en het koelt zo heerlijk af. Ik heb er 1 uit het jaar 0 waarbij er nog een slang naar buiten moet en er moet een blok ijs in maar zonder die airco is het hier niet uit te houden. Woon in een eensgezinswoning uit de jaren 90 en zogenaamd goed geïsoleerd maar het is nu 28 graden binnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:zjeentje schreef op 18 juli 2016 @ 11:38:

Interessant Halleki!

En wat Catootje zegt ook.

Ik weet niet hoe het werkt om iemand te antwoorden ONDER het bericht, of is dat niet zo,

Zit ik facebook achtig te denken?

De quote knop (aanhalingstekens bij het betr. bericht) gebruiken.



En met de wijzigings knop kan ik dan aan dit bericht toevoegen dat je die quoteknop allang gevonden hebt.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Zoek een plek in de schaduw buiten. Best te doen hoor.

Ik snap dat gepiep nooit na een mooie dag in weken!
Alle reacties Link kopieren
quote:Galileo schreef op 19 juli 2016 @ 10:54:

TO, begrijp ik goed dat je in een koopappartement woont? Dan heb je voor een rolluik toestemming van de VvE nodig.Nee, het is huur.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nicotientje schreef op 19 juli 2016 @ 13:31:

Zoek een plek in de schaduw buiten. Best te doen hoor.

Ik snap dat gepiep nooit na een mooie dag in weken!



Pffff, pardon?

Weet jij veel of ik een reden heb om thuis te zijn?

Weet jij uberhaupt iets over mij?

En wat denk je, dat ik een hele dag buiten vol kan houden, ook al is het in de schaduw?

En voor iedereen is een "mooie dag" niet altijd een hete dag hoor.

Geef mij bv maar lekker 18 graden ofzo.

Dan "piepen" weer anderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven