Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties, deel V

29-04-2016 17:52 3007 berichten
Deel I, II, III en deel IV zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen



Uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten. Als je je hier niet aan kan houden, word je gestaft en dan kan je een ban krijgen.



Zo is inmiddels wel duidelijk dat er verschillend gekeken wordt naar het wel of niet betalen van de wc-dame en ook dat het wel of niet hoofdelijk omslaan van een rekening in de horeca zowel gierige als niet gierige kanten heeft. Gelieve deze oude koeien hier met rust te laten.



De link naar deel IV: KLIK, met daarin links naar de eerdere delen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 24 juli 2016 @ 18:27:

Ik vind 50 ct voor een plas diefstal, ik los het anders op.



Ik pak 30 cent en een briefje van 100euro mogen ze zelf kiezen............Ik hoop echt dat je een keer 99,50 terugkrijgt in kleine muntjes want ik vind dit lullig.
Alle reacties Link kopieren
Die mensen hebben al een rot aan en dan ga je ook nog eens te weinig geven. Kansloos... ik geef gewoon wat er staat en soms een fooitje.
Alle reacties Link kopieren
Als ik moet plassen, dan moet ik plassen en wel NU! En als ik daarvoor moet betalen vind ik dat prima, die toiletten en de toiletruimtes zijn nou eenmaal niet zelfreinigend.

Ik vind het wel apart om te moeten betalen in een restaurant waar je iets gegeten hebt. Van de week ben ik snel even de Delifrance ingeschoten om naar het toilet te gaan. Op de deur staat ook dat niet-gasten E 0.50 moeten betalen. Alleen de eigenaar was in de zaak en na het toiletgebruik had ik mijn muntje in mijn hand en vroeg waar ik dat moest laten. Toen zei ze dat het 'zo goed was'. Ze was verrast dat ik er zelf mee kwam... maakte regelmatig anders mee.
Op bijna alle pompstations langs de snelweg moet je 50 cent betalen voor de wc (met zo'n hekje). Vind het wel reuze irritant als zo'n wc dan vies is. En dat komt heel veel voor.
Dat bonnetje dat je mag besteden in de winkel van het tankstation geef ik weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 24 juli 2016 @ 18:35:

50 cent voor een schoon toilet vind ik prima.

Betalen voor toiletbezoek terwijl je ergens uitgebreid gegeten en gedronken hebt vind ik niets. Maakte het vorig jaar in Brussel mee.

Wellicht dat die vrouw daar als zelfstandige zat, maar ik vind het gewoon niet gastvrij. Dan moet zo'n tent haar maar betalen.Ja, dat doen ze in Belgie heel erg: in restaurants van betalende gasten geld vragen bij de wc's. En dan zit daar een juffrouw die in plaats van de wc's schoon te maken af en toe een spriets wc-verfrisser in de hokjes spuit. Gelukkig heeft Antwerpen tegenwoordig een 2theloo: een geweldig (Nederlands!) concept. Sorry als ik chauvinistisch klink.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder was een paar maanden geleden jarig en we gingen met z'n zessen uit eten en hadden nog wat cadeautjes. Al met al was het best prijzig, maar het was het helemaal waard. Mijn zusje is 18 en omdat ze nog thuis woont betaalt mijn moeder haar zorgverzekering en maakt mijn zusje dan iedere maand de zorgtoeslag over naar mijn moeder. Aan het eind van die maand echter, begon ze te protesteren. Of moeders het geld wilde laten staan deze maand want haar verjaardag was zo duur geweest. Dat zou dus betekenen dat moeder zelf voor een gedeelte haar eigen verjaardag zou betalen. Maar, omdat mijn zusje bekend staat als gierigaard, ging mijn moeder even navraag doen aan mij en mijn vader. Wij stonden wel even met de mond vol tanden, want zus had geen cent bijgedragen onder het mom van arm studentje. Dat vonden wij prima en begrijpelijk, dus geen probleem. Maar dat ze dan zo hard liegt tegen mijn moeder en daarom geld wil houden dat helemaal niet van haar is...
Ze zag vakantie er aan komen en bedacht dat ze het geld goed kon gebruiken voor andere zaken.

Maar dat oneerlijke is idd not done. Erg "slim" van haar, daar had ze over nagedacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 24 juli 2016 @ 18:27:

Ik vind 50 ct voor een plas diefstal, ik los het anders op.



Ik pak 30 cent en een briefje van 100euro mogen ze zelf kiezen............Verdacht dat je met 100 euro op zak loopt. Zwart geld?
quote:viva1966 schreef op 26 juli 2016 @ 09:11:

[...]





Verdacht dat je met 100 euro op zak loopt. Zwart geld?Want het is onmogelijk om met 100 euro in je zak te lopen,dan moet het wel zwart geld zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:Fayan schreef op 25 juli 2016 @ 20:47:

Mijn moeder was een paar maanden geleden jarig en we gingen met z'n zessen uit eten en hadden nog wat cadeautjes. Al met al was het best prijzig, maar het was het helemaal waard. Mijn zusje is 18 en omdat ze nog thuis woont betaalt mijn moeder haar zorgverzekering en maakt mijn zusje dan iedere maand de zorgtoeslag over naar mijn moeder. Aan het eind van die maand echter, begon ze te protesteren. Of moeders het geld wilde laten staan deze maand want haar verjaardag was zo duur geweest. Dat zou dus betekenen dat moeder zelf voor een gedeelte haar eigen verjaardag zou betalen. Maar, omdat mijn zusje bekend staat als gierigaard, ging mijn moeder even navraag doen aan mij en mijn vader. Wij stonden wel even met de mond vol tanden, want zus had geen cent bijgedragen onder het mom van arm studentje. Dat vonden wij prima en begrijpelijk, dus geen probleem. Maar dat ze dan zo hard liegt tegen mijn moeder en daarom geld wil houden dat helemaal niet van haar is... Daar kan ik dus heel slecht tegen...wat een egoïstisch mens zeg.
quote:YellowDiamond schreef op 26 juli 2016 @ 09:30:

[...]



Want het is onmogelijk om met 100 euro in je zak te lopen,dan moet het wel zwart geld zijn? Tegen de tijd dat we moeten betalen om geld op de bank te hebben staan (binnenkort) hebben we allemaal zwart geld.
Alle reacties Link kopieren
Om nog even in te haken op de WC's, in Amsterdam hadden ze een tijd (ik weet niet of dit nog steeds zo is) hele mooi WC's heette 'the loo shop' volgens mij? Daar betaalde ik graag 0,50 cent voor. Plassen terwijl je naar mooie muren kan kijken én heel schoon. Die wc's naast de snelweg zijn soms zo goor..plas ik liever in een bosje.
Alle reacties Link kopieren
2theloo, bedoel je denk ik. Heel fijn concept inderdaad.
Winter is coming...
quote:viva1966 schreef op 26 juli 2016 @ 09:11:

[...]





Verdacht dat je met 100 euro op zak loopt. Zwart geld?Ik liep laatst met ruim 1000 euro op zak... Ging ik op de bank zetten. En nee geen zwart geld, maar gespaard geld.
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal graag voor een schone wc, en of dat dan 50 cent is of een euro kan me geen reet schelen. Letterlijk dus.
quote:viva1966 schreef op 26 juli 2016 @ 09:11:

[...]





Verdacht dat je met 100 euro op zak loopt. Zwart geld?



€100 moet wel zwart zijn?



Dan had ik de belastingdienst dagelijks op bezoek. Beetje wereldvreemd?
Alle reacties Link kopieren
Ojee dat bezit ik zwart geld :O
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 03 juli 2016 @ 17:27:

[...]





Tsja, dan vind ik jou ook gierig. Ik kan me er echt niets bij voorstellen dat je liever dorst hebt dan te betalen voor een drankje, of dat je je patat vanwege 50 cent niet zo zou eten zoals je dat eigenlijk het lekkerst vindt. Toen ik heel krap leefde, sloeg ik liever helemaal over dan op zo'n manier uit te gaan. En zelf waterflesjes vullen in een gelegenheid die draait om de verkoop van eten en drinken is gewoon volstrekt ongepast.

Dit. Ik heb ook niet veel geld maar ga dus ook gewoon niet vaak ergens iets eten/drinken. Neem ik de beslissing om dat wel te doen dan ga ik ook niet op elke stuiver kijken, het is dan namelijk een beetje een feestje. Zo gaan we vanavond naar de sauna, wel met een Groupon maar dan kunnen we er ook iets eten en wat drankjes bestellen.



Mijn ouders doen dat heel anders, die gaan heel vaak ergens iets drinken en vinden dan ook vaak dat het allemaal duur is.



Wat vinden jullie trouwens van groupons, gierig? Ik voel me soms een beetje zo als ik er een gebruik maar aan de andere kant doen die bedrijven er zelf aan mee..
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me ook altijd een beetje gierig met een groupon en heb dan ook altijd de neiging om iets er buiten te bestellen.

Bij een sauna heb je dat al snel want dan ga je wat eten.

Maar als ik bijvoorbeeld een high beer ga doen (eten en drinken incl.) wil ik ook altijd nog een koffie of een extra biertje bestellen, om even te laten zien dat ik niet gierig ben
Alle reacties Link kopieren
quote:Springetje schreef op 04 juli 2016 @ 20:20:

[...]





Rare pvatting om die klant een toiletbezoekje te verbieden een volgende keer.



Oplossing: zet een schoteltje neer waar je 0,20 euro in kunt plempen.

Nog beter: sluit je tent. Immers een beetje service hoort er ook niet meer bij en volgens mij is het redelijk geaccepteerd dat je als horeca-zaak je toilet openbaar hebt. Goed, meestal voor vaste klanten, maar de meeste zaken doen er niet zo moeilijk over als er af en toe iemand gebruik van maakt die geen klant is. Hoort er zeg maar bij als je op een druk gebied zit.. net als de kans bestaat dat die spontane voorbijganger besluit een drankje te doen.Ik werk in een openbaar gebouw, mensen mogen bij ons altijd gewoon komen plassen. Vragen we niks voor en we wijzen ze ook vriendelijk de weg. Kleine moeite en ze zien ook ons werk, misschien onthouden ze wel dat we vriendelijk waren en komen ze een keer terug.
Natte tosti..
Wat leuk.... een topic over wc's en wat je daar moet betalen
quote:pruttel schreef op 26 juli 2016 @ 14:01:

Wat leuk.... een topic over wc's en wat je daar moet betalen







Ik heb zelf helaas geen gierige acties meegemaakt
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 26 juli 2016 @ 13:46:

[...]



Wat vinden jullie trouwens van groupons, gierig? Ik voel me soms een beetje zo als ik er een gebruik maar aan de andere kant doen die bedrijven er zelf aan mee..



Eens meegedaan, maar nooit weer. Je bent verplicht om meer dan 50% korting te geven op je dienst, product. En je hoopt dan als bedrijf dat er OF extra geconsumeerd gaat worden, OF dat een klant terugkomt uit tevredenheid.



Mijn ervaring is, dat er een bepaald soort volk binnen kwam lopen, die voor een duppie op de eerste rij willen zitten en er moeite mee hebben om zich aan de voorwaarden van de groupon te houden. De echte gierigaards zeg maar.



Dus, nee, niet per definitie gierig, je hebt gewoon recht op wat er op de groupon staat. En dat is allemaal ingecalculeerd.... maar dan moet je je daar ook aan houden en niet verder gaan zeuren om meer, extra of moeilijk doen buiten de lijntjes, anders ben je in mijn ogen wel degelijk gierig en een schooier
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 26 juli 2016 @ 13:46:

[...]



Wat vinden jullie trouwens van groupons, gierig? Ik voel me soms een beetje zo als ik er een gebruik maar aan de andere kant doen die bedrijven er zelf aan mee..

Ik heb met mijn bedrijfje een keer een Groupon actie gedaan. Enorm veel Groupons verkocht, aan allerlei soorten mensen. De activiteit werd gegeven in een ruimte waar ook een bar- en zitgedeelte was.



Vooral de wat "volkse types" bestelden regelmatig een drankje zoals frisdrank of een wijntje bij hun activiteit. De wat "chiquere" types kwamen vaak vragen of het drinken gratis was/ wilden niet betalen/ of vroegen aan de medewerkers van de locatie of ze hun flesje water wilden vullen als er werd gezegd dat de drankjes aan de bar niet gratis waren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven