Adviezen voor rondreis west amerika

25-06-2016 12:23 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komende zomer gaan wij (gezin bestaande uit 2 vw en dochter 18 / zoon 13) naar de West USA! Om onze droomreis zo goed mogelijk te kunnen voorbereiden ben ik op zoek naar tips/adviezen van (bij voorkeur) ervaringsdeskundigen. De reis op zich is al geboekt (auto rondreis). Ik denk aan tips als; wat zeker mee meenemen, navigatiesysteem, USAsim ja of nee, do's en don't's, etc.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Boarn schreef op 10 juli 2016 @ 12:26:

Wow, dat zou mij dus echt niet overkomen. Ik begin maanden van te voren al met plannen en inlezen op het AA forum over wat er leuk is om te zien. Ik kan echt niet onvoorbereid naar Amerika hoor. En qua auto gaat er ook wel een avondje overheen om te bekijken wat de goedkoopste oplossing voor de beste auto. De hele voorbereiding vind ik juist zn voorpret. Heb ik extra zin om heen te gaan en kijk ik echt uit naar dingen die we willen bekijken.

Ja ik heb precies hetzelfde. Grappig dat dat voor iedereen anders werkt. Ik zou me niet eens kunnen inhouden om me in te lezen e.d.



Wij hadden dus de hele reis al uitgestippeld en op een rijtje gezet wat we in welk park wilden gaan doen. Sommige dingen lopen dan anders maar dat kan ik makkelijk accepteren
Haha, ja iedereen doet het op een andere manier. Wij hadden helemaal niets gepland of geboekt op de autohuur en het vliegticket na. Ik vind het juist heerlijk om me te laten verrassen door een land en 's ochtends te besluiten waar we heen zullen rijden. Of gewoon de hele dag roadtrippen en maar zien waar je uitkomt. Ik lees me dan wel weer in van tevoren, zodat ik wel weet wat alle opties zijn. Maar die opties leg ik dan niet vast
Alle reacties Link kopieren
Bij de wallmart n koelbox halen en dagelijks n zak ijsblokjes kopen. Overal, bij tankstations, supermarkten en generalstores verkopen ze dat.



Tweede reis kocht ik ook n grilltoaster zodat ik s ochtends n panini kon maken en geen tijd verloor met buiten de deur ontbijten. Wel lekker af en toe hoor, die gebakken eieren en pancakes, maar hoeft voor mij niet iedere dag.



In de nationale parken is accommodatie vaak al maanden vooraf volgeboekt. Boek dus op tijd of leg je erbij neer dat je s avonds nog 50 mile door moet rijden voor je n motel met plaats tegen komt.
Shoot first, ask questions later!
quote:fiona2012 schreef op 10 juli 2016 @ 14:15:

Haha, ja iedereen doet het op een andere manier. Wij hadden helemaal niets gepland of geboekt op de autohuur en het vliegticket na. Ik vind het juist heerlijk om me te laten verrassen door een land en 's ochtends te besluiten waar we heen zullen rijden. Of gewoon de hele dag roadtrippen en maar zien waar je uitkomt. Ik lees me dan wel weer in van tevoren, zodat ik wel weet wat alle opties zijn. Maar die opties leg ik dan niet vast Zo deed ik dat ook toen we nog geen kinderen hadden en niet in het hoogseizoen hoefden. Maar nu in de zomervakantie met twee kinderen in het drukste gedeelte van de VS reserveer ik liever wel.
Goede tip die grilltoaster!
Alle reacties Link kopieren
Haaa Redbulletje . Ik twijfel ook nog over een toaster idd.
Alle reacties Link kopieren
Nog maar een week en dan gaan we! Veel zin in en best spannend allemaal. Een grilltoaster , wat een idee. Wij doen trouwens niet de West kust maar gaan na Seattle naar Port Angeles (walvissen spotten!) dan noord Cascades, Wintrhop, Coeur d Alene, Kalispel (glacier NP),Great Falls, Yellowstone NP, Salmon, Sun Valley, dan nog iets en dan weer Seattle.



Auto gehuurd, slaapaccomodaties geboekt, route uitgestippeld, verzekeringen, geld, etc geregeld. Kanniewachtuh
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel geld heb je gehaald? Wij halen meestal in het land zelf.
Alle reacties Link kopieren
De parken.

Las Vegas: neem daar echt genoeg tijd voor! Ik ben er maar 1,5 dag geweest....

San Francisco. Alcatraz boeken. Echt de moeite waard!



Eigenlijk.... Alles is leuk aan de westkust! Dus geniet ervan!
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Alcatraz is vol tot en met eind augustus las ik toevallig van de week dus als dat nog niet geboekt is gaat dat niet meer lukken voor to.
Alle reacties Link kopieren
Tvp

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven