Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen deel 3

26-05-2016 19:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcoholgebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!



We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.



Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!

En 2.
Hatsjikideee...
LD ik bedoel dat roepen van mij. Nieuwe klanten werven hier op t topic Hihi.



Gaeta je dringt niet in. Ik vind t Zooo fijn als iemand herkenning hier heeft. Of steun eraan. En ik evt kan helpen
Het is fijn te weten dat jullie er allemaal zijn en herkennen, zonder schaamte. Alleen dat helpt al.

Nu twijfel ik weer over wel of geen opname. Omdat de eigen bijdrage hoog is en ik geld moet lenen. Dat kan, van iemand waar ik eigenlijk van weg moet blijven. Op zich een prima mens, wel een drankverschaffer, zeg maar. Dat moet ik eigenlijk niet willen.
Alle reacties Link kopieren
Gaeta, donder op zeg. Juist fijn en leuk en goed etc. etc. dat je hier mee schrijft.

Drinkt je geliefde ook? Maakt dat het moeilijk?

Ha Pin, got it!!!!!!
Nee, hij drinkt niet. Wel een keer in het weekend, beschaafd en prettig maar zeker geen issue met drank. En ik zal niet meer zeiken over inbreken enzo

Ga nu werken, fijne dag allemaal.
Ja Gaeta we vinden het allemaal altijd fijn als er iemand mee komt schrijven. Ik herken het wel, van alles willen maar er niet toe komen daar ook van alles voor te doen. Laatste tijd heb wel erg veel gedaan en daardoor een hoop voor elkaar gekregen moet ik zeggen.



Andere opties poes, ik moet er inderdaad niet aan denken, maar in het ergste geval zal ik er eentje moeten herplaatsen en mijn maag draait om als ik daaraan denk. Soms zit ik er zo doorheen dat ik er helemaal mee wil stoppen.



Maar goed, weer een nieuwe tip gehad die ik nu aan het uitproberen ben en het lijkt te werken. (maar ik durf zeker niet te vroeg te juichen...)
Alle reacties Link kopieren
Ik duim mee Bella!
Hatsjikideee...
Dankjewel lieve Pausini
Alle reacties Link kopieren
Hatsjikideee...
Ben aan t schoonmaken in huis. Zeer terecht.



Bella ik duim duim duim dat t werkt wat je nu aan t doen bent.

Knuffel voor jou.



Knuffel voor allen die t nodig hebben.

Dus ook ikzelf haha
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor Doppie, kom hier!

Heel lief dat je me attendeerde.



Sorry Bel, pc ligt er al een tijdje uit, op tablet volg ik het minimaal.



Gaeta, vind het juist ook heel leuk als anderen aansluiten. Hoop dat je een fijne avond hebt en niet te moe bent (16km toch).



LD, vertel nog eens hoe de keuken, slaapkamer etc bevalt.

Of moet je voor je gevoel een grote stap terug doen?



Poes, toppertje. Jij houdt wel van uitdagingen he
Hatsjikideee...
Pausini ik heb het verhaal in een pb naar je geplakt.
Alle reacties Link kopieren
Thx.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Bella, ook naar mij graag!?
Heb het gestuurd Marjolein.
Alle reacties Link kopieren
Ik zwaai vanaf ons vakantie adres! Ben echt bijna internet loos en dat bevalt prima! We drinken wel elke dag hier. Niet belachelijk veel, maar ook zeker niet weinig. Fles bij het eten met zijn twee en dan nog vaak een biertje of nog een glas wijn als we terug zijn van eten. En soms zelfs twee.



Nieuwe medeschrijvers zijn we juist heel blij mee! Vooral blijven schrijven!



Bella ik hoop dat het lukt, sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:bettyboef schreef op 26 juli 2016 @ 08:54:

Ik zwaai vanaf ons vakantie adres! Ben echt bijna internet loos en dat bevalt prima! We drinken wel elke dag hier. Niet belachelijk veel, maar ook zeker niet weinig. Fles bij het eten met zijn twee en dan nog vaak een biertje of nog een glas wijn als we terug zijn van eten. En soms zelfs twee.



Nieuwe medeschrijvers zijn we juist heel blij mee! Vooral blijven schrijven!



Bella ik hoop dat het lukt, sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Nou ik snap niet wat ik nou deed maar ik quote mezelf en krijg het niet weg.
Betty

Geniet lekker van je vakantie
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt relaxt Betty, hoop dat je lekker bijtankt (op elk vlak)
Hatsjikideee...
pausini



Betty geniet ervan!
Voorheen hielp het mij vaker als ik hier loop te klagen. Dus een klaagzang. Je kunt nu nog stoppen met lezen ;)

Het valt me zwaar. Veranderingen brengen onrust. Ik heb onrust. Ben geïrriteerd. Boos. Ach uiteindelijk zit er verdriet onder. Steeds bijna huilen. Ben er duizelig van. Impact. Slapen gaat niet zo goed. Ik ga straks bij Ikea een klamboe halen. M'n slaapkamer maar es opruimen. Dikke bende. En vanavond vroeg in bed.

Ik moet nog veel doen en het is me allemaal teveeheeeellllllll!!!!!!!!!!

Klaag klaag mauw mauw

Als ik nog dronk was ik vanmiddag begonnen. Verdoven. Janken. Krokodillentranen omdat ik zielig ben. Vind mezelf ook echt wel een beetje zielig. Maar goed. Geen drank voor mij. Zoooo geen zin ook in de nadelen. Kater nog meer onrust hartkloppingen stres gevoel angst onzeker. Gallig in de balg.



Klachten nu : oprecht verdriet duizelig en moe.

Ach komt ook wel goed. Maar eigenlijk wil ik wel een deur intrappen. Schreeuwen. Weet ik veel. Bah.

Pms speelt volgens mij ook mee.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is even schreeuwen wel een goed idee. Lucht even op. En huilen is niks mis mee. Heb de afgelopen tijd ook constant de tranen gezien bij mezelf. Terwijl ik normaal geen huilebalk ben. Het lucht op om het gewoon te laten gaan en daarna gaf ik mezelf weer een schop onder mijn kont. Omdat ik bang was om er te veel in te blijven hangen en dat werkt ook niet echt. Leven is soms k. en daarna schijnt de zon weer gewoon. Ook voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Pin ik reageer even snel op jou. Huil maar gewoon, en vanavond een oxa. Je hoort van me. XXX
Ja misschien doe ik dat wel LD. Halfje ofzo. Liever niks. Nu maar Ff "leukedingendoen"

Miss vrolijkt dat wat op

Anke miss moet ik dat ook wel doen. Of iig oopschrijven ofzo. Schreeuwen op papier.
Alle reacties Link kopieren
Zo ben ik weer. Heb een week niet gesnoept. -3 kg......Is nodig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven