Gezondheid alle pijlers

Pepermunt olie, waar te koop?

25-07-2016 18:58 22 berichten
Ik wil graag een flesje pepermunt olie kopen en zag dat ze het bij de tuinen hebben maar daar vind ik zo'n flesje nogal duur dus ik vroeg me af of je het ook bij de kruidvat, etos of andere wat goedkopere drogist zou kunnen kopen? Ja ik kan bij alle winkels langs gaan om het te vragen maar ik dacht wellicht weet iemand op viva het?
Alle reacties Link kopieren
Als je niet te gek ver van de grens woont, dan bij de Duitse DM. Kost hier een paar euro (ik dacht rond de vier maar is alweer een tijdje geleden dus durf het niet met zekerheid te zeggen, kan net zo goed drie euro zijn).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
TocoTholin is geloof ik bij de drogist te koop.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
toco tholin
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Erica kun je ook nog kijken.



Overigens heeft De Tuinen vaak een 2=1 actie, dus je zou ook even de acties kunnen afwachten. Of een andere goede actie, want die zijn er best vaak daar
Xenos verkoopt ook oliën, maar of ze pepermunt hebben durf ik niet te zeggen.
TO, waar wil je het voor gebruiken? Dat maakt nogal uit voor welke kwaliteit je nodig hebt.



Xenos heeft meer parfumolie, wat geschikt is om in een brandertje te doen, maar niet om bijvoorbeeld beautyproducten mee te maken of om mee te stomen. Als je dat wil, of bijvoorbeeld snel last hebt van je luchtwegen, zou ik toch voor De Tuinen, Erica oid gaan.



En over het algemeen doe je best lang met zo'n flesje, aangezien je meestal maar een paar druppels nodig hebt voor een 'toepassing' (stomen, DIY, verdampen in brandertje).
Ik wil het gebruiken in een brandertje, om mee te stomen als ik verkouden ben, tegen vermoeide voeten en eventueel drinken.
Alle reacties Link kopieren
Die van de Tuinen is niet zo duur, afgezet tegen de kwaliteit. Goedkopere oliën zijn vaak minder geconcentreerd en alleen geschikt voor geurbranders oid.



Kijk even op het etiket (of internet) voor de concentratie. Je kan dan vergelijken met online shops, maar dan zit je vaak weer met verzendkosten.
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 25 juli 2016 @ 19:27:

Ik wil het gebruiken in een brandertje, om mee te stomen als ik verkouden ben, tegen vermoeide voeten en eventueel drinken.Dan zou ik gaan voor Toco Tholin
Alle reacties Link kopieren
Wiezel, is die toco tholin ook echt sterk? Ik heb hééél lang geleden ooit bij de Aldi of Lidl (kan ze niet goed uit elkaar houden ) muntolie gekocht die voor van alles gebruikt kon worden. Ik heb 'm vooral veel gebruikt als ik hoofdpijn had, smeerde de olie dan op mijn voorhoofd. Die werd echt zo heet dat ik dan vervolgens mijn ogen dicht moest doen, anders stroomden de tranen over mijn wangen. Vond dat altijd heel fijn, de hoofdpijn werd er echt minder door. Ben nu onderhand bijna door m'n voorraad heen en moet dus ook weer op zoek naar nieuwe muntolie, maar wil wel graag weer zo'n hele sterke.

Alle reacties Link kopieren
quote:JeMappelle schreef op 25 juli 2016 @ 20:53:

Wiezel, is die toco tholin ook echt sterk? Ik heb hééél lang geleden ooit bij de Aldi of Lidl (kan ze niet goed uit elkaar houden ) muntolie gekocht die voor van alles gebruikt kon worden. Ik heb 'm vooral veel gebruikt als ik hoofdpijn had, smeerde de olie dan op mijn voorhoofd. Die werd echt zo heet dat ik dan vervolgens mijn ogen dicht moest doen, anders stroomden de tranen over mijn wangen. Vond dat altijd heel fijn, de hoofdpijn werd er echt minder door. Ben nu onderhand bijna door m'n voorraad heen en moet dus ook weer op zoek naar nieuwe muntolie, maar wil wel graag weer zo'n hele sterke.Je vroeg het niet aan mij, maar om toch antwoord te geven: ja, is erg sterk! Echt handen wassen daarna, je wilt dat spul niet in/bij je ogen in de buurt krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:apiejapie schreef op 25 juli 2016 @ 20:58:

[...]



Je vroeg het niet aan mij, maar om toch antwoord te geven: ja, is erg sterk! Echt handen wassen daarna, je wilt dat spul niet in/bij je ogen in de buurt krijgen.Thanks! Dan ga ik die halen!

Alle reacties Link kopieren
Inderdaad retesterk. Ik doe ook altijd een paar druppels Door mijn dweilwater, ruikt het huis lekker.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
quote:wiezel schreef op 25 juli 2016 @ 22:00:

Inderdaad retesterk. Ik doe ook altijd een paar druppels Door mijn dweilwater, ruikt het huis lekker.Goed idee!!
Zo'n topic is toch wel handig... nooit op gekomen om bij de geneesmiddelen te kijken bij kruidvat. Zal morgen eens bij zowel de Tuinen als Kruidvat langsgaan om te kijken hoe de samenstelling is. Als die Toco Tholin echt heel sterk is vraag ik mij af of die wel geschikt is om mee te stomen want ik vind vicks vaporub en die dampo balletjes al vrij sterk dat mijn ogen ervan gaan tranen.
Alle reacties Link kopieren
Closednote, ik denk dat die toco toholin misschien toch wel een goede voor jou kan zijn. Ik heb 'm vandaag gekocht maar hij is toch aanzienlijk minder sterk dan mijn oude muntolie. Heb even op de verpakkingen van beide gekeken en in toco toholin zitten ook andere oliën, in mijn oude muntolie zit echt alleen muntolie (menta arvensis, Japanse muntolie)

Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-04-2018 21:28
Reden: spam
97.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spamt het fijn, Adam00 ?

Closed Note, kijk wel uit wat je koopt wanneer je wilt gaan dampen of smeren, niet alle kwaliteit die geschikt is als geurstof in een schoonmaakmiddel is ook geschikt om te smeren op je huid, of diep in je longen te komen tijdens het dampen.
Toco tholin is een samenstelling van 7 etherische oliën, zag ik, en er is menthol toegevoegd. Menthol is ook te koop als kristallen en is wat anders dan pepermuntolie.
In pepermuntolie zit menthol, van nature, maar olie met toegevoegde menthol is nog geen pepermuntolie.

Ken je kajapoet/kajeput-olie ? Is dat misschien wat voor je ? Het is erg sterk spul, lichtjes te vergelijken met tijgerbalsem.
Chi is een erg goed merk, voor wat ik ervan weet, maar niet goedkoop.
Kajapoet zullen ze vast ook wel bij de Tuinen hebben, kan je er daar aan snuffelen :)
https://www.chi.nl/kajeput-etherische-olie-wild.html#
nounou
Om schoon te maken is er een Ajax Eucalyptus. Bij de Action en elders gezien.
Heeft dezelfde uitwerking. Is veel goedkoper.
Jammer om zulke dure olie daarvoor te gebruiken.

Deze ken ik niet, maar bij mij staat die verdund in een fles naast de borstel.
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-multi- ... /p/2271928
https://www.kruidvat.nl/ajax-eucalyptus ... /p/1665077
https://www.blokker.nl/p/ajax-allesrein ... ml/1121841
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 29-04-2018 20:03
Reden: 3 verschillende verkoopadressen.
46.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2018 14:34
Reden: Dit bericht is verwijderd i.v.m. spam.
95.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oud, omhoog-gehengeld topic :facepalm: Laat maar.
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven