Gestrand in Vancouver XD

25-07-2016 10:32 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok ik ben een beetje dom. Ben momenteel op vakantie in Canada en wilde daar rondreizen zoals ik dat altijd overl gedaan heb; terplekke beslissen hoelang ikergens blijf en dus niet vn t voren boeken. Maar dat blijkt hier niet te werken! Of misschien in het hoogseizoen niet (ben nu voor t eerst door mn werk in t hoogseizoen op vakantie).

Ben dus vanavond (voor jullie gisterenavond) aangekomen in vancouver en zou hier zo graag tot de 28ste blijven, maar kon alleen iets vinden voor vannacht. Ben al sinds eergister aan t zoeken en weet nu dat mijn verwachtingen gewoon niet realistisch waren, dus mijn grenzen schuiven steeds meer op.

Heb wel van mn fouten geleerd en heb jn de tussentijd de rest van mn trip alvast vooruit gepland.



Maar. Nu dus.

Wat zouden jullie doen? De opties zijn zo ongeveer:

- vancouver overslaan en doorreizen (dit lijkt me de minst aantrekkelijke optie)

- schreeuwend duur en luxe verblijven

- extreem goedkoop en dodgy verblijven



Of heeft iemand nog een geheime hotel/b&b/hostel tip?



Heb nu 6 airbnb verzoeken uitstaan dus wie weet komt morgenochtend het verlossende bericht!
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
Is dit ook nog te duur: http://www.booking.com/ho ... .nl.html?aid=304142;label=gen173nr-1DCAEoggJCAlhYSDNiBW5vcmVmaKkBiAEBmAEcuAEIyAEM2AED6AEBqAID;sid=a02488b3d06fcb7232b431eaf1528423;dcid=12;all_sr_blocks=168350001_91446824_0_0_0;checkin=2016-07-25;checkout=2016-07-28;dest_id=-575268;dest_type=city;dist=0;group_adults=1;group_children=0;highlighted_blocks=168350001_91446824_0_0_0;no_rooms=1;room1=A;sb_price_type=total;srfid=8fb64c105e0034d37f2dd581522cb242292a3293X4;type=total;ucfs=1&
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 25 juli 2016 @ 11:07:

Is dit ook nog te duur: http://www.booking.com/ho ... .nl.html?aid=304142;label=gen173nr-1DCAEoggJCAlhYSDNiBW5vcmVmaKkBiAEBmAEcuAEIyAEM2AED6AEBqAID;sid=a02488b3d06fcb7232b431eaf1528423;dcid=12;all_sr_blocks=168350001_91446824_0_0_0;checkin=2016-07-25;checkout=2016-07-28;dest_id=-575268;dest_type=city;dist=0;group_adults=1;group_children=0;highlighted_blocks=168350001_91446824_0_0_0;no_rooms=1;room1=A;sb_price_type=total;srfid=8fb64c105e0034d37f2dd581522cb242292a3293X4;type=total;ucfs=1&De linkdoet t niet :( welk hotel bedoel je?
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
apartment on 6th avenue via Booking.com http://www.booking.com/ho ... .nl.html?aid=304142;label
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Canada is heel lastig op de bonnefooi in het hoogseizoen. Maar dat heb je dus al gemerkt ;) Zelfs campings lopen vanaf dat het boekingsseizoen van start gaat helemaal vol. Ik hoop dat je niet van plan was hierna te gaan kamperen? Wel gaaf, Canada Succes !
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer reist momenteel ook in zn eentje door Canada. Slaapt bij mensen die hij tegen komt of is hostels voor een tegenprestatie. Verder heeft hij een tent mee zodat hij altijd nog ergens op een plek bij iemand in de tuin of ergens op een camping kan staan. Hij heeft in het half jaar dat hij er nu bijna zit een paar keer een motel gedaan en de rest op de bonnefooi. En hier en daar op huizen gepast (van mensen die hij niet kende, maar via vrienden die hij daar heeft leren kennen). Volgens mij kan het dus prima, backpacken in Canada.
Alle reacties Link kopieren
quote:Boarn schreef op 25 juli 2016 @ 14:29:

Mijn broer reist momenteel ook in zn eentje door Canada. Slaapt bij mensen die hij tegen komt of is hostels voor een tegenprestatie. Verder heeft hij een tent mee zodat hij altijd nog ergens op een plek bij iemand in de tuin of ergens op een camping kan staan. Hij heeft in het half jaar dat hij er nu bijna zit een paar keer een motel gedaan en de rest op de bonnefooi. En hier en daar op huizen gepast (van mensen die hij niet kende, maar via vrienden die hij daar heeft leren kennen). Volgens mij kan het dus prima, backpacken in Canada.Maar in een grote stad zet je niet zomaar even je tentje op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in Vancouver hier overnacht:

www.sylviahotel.com (vlak bij Stanley park met inpandige parkeergarage)

en in http://www.lightheartinn.ca/ (kleinschalige b&b buiten 't centrum, gratis parkeren op straat)
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 25 juli 2016 @ 11:23:

apartment on 6th avenue via Booking.com http://www.booking.com/ho ... .nl.html?aid=304142;label

Dit is t geworden! Had deze ook al via airbnb gevonden maar daar reageerden ze niet, bedankt voor het meedenken en zoeken allemaal!



Heb nog goed nagedacht over cheap & dodgy maar kon bijvoorbeeld een hotel vinden in downtown eastside en denk dat ik dat echt niet fijn zou vinden...



Ga nu iets goedkoper zitten op vancouver island en dan iets duurder hier
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
Leuk. Het is volgens mij best een groot appartement. Veel plezier daar. Laat weten hoe de locatie is. Ik ben nieuwsgierig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Leuk. Het is volgens mij best een groot appartement. Veel plezier daar. Laat weten hoe de locatie is. Ik ben nieuwsgierig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het is groot! Groter dan mijn appartement thuis

De locatie is heerlijk, echt een heel fijne wijk. Vanaf het balkon prachtig uitzicht op downtown en de drukte op wandelafstand maar niet voor de deur



Ben per ongeluk een stukje de 'cheap & dodgy' wijk downtown eastside (waar nog wel een redelijk hotel voor redelijke prijs was) ingelopen vandaag en ik ben écht niet snel angstig maar daar had ik niet graag verbleven!
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
Commercial en Downtown Eastside is niet aan te raden, zeker niet voordat de daklozen hun geld uitkering krijgen, 1 keer per 2 weken. Niet naar commercial en east Hastings gaan en ook niet verblijven, is het niet waard!

Fijn dat je iets hebt gevonden en geniet van Vancouver! Ik kom er regelmatig, woon er 4 uurtjes vandaan maar af en toe moet ik de stad (en Ikea) even zien.....
Alle reacties Link kopieren
quote:grootepan schreef op 26 juli 2016 @ 22:05:

Commercial en Downtown Eastside is niet aan te raden, zeker niet voordat de daklozen hun geld uitkering krijgen, 1 keer per 2 weken. Niet naar commercial en east Hastings gaan en ook niet verblijven, is het niet waard!

Fijn dat je iets hebt gevonden en geniet van Vancouver! Ik kom er regelmatig, woon er 4 uurtjes vandaan maar af en toe moet ik de stad (en Ikea) even zien.....

Oh het is hier zo prachtig! Heel jammer dat ik voor het weekend weg moet, volgens mij houdt deze stad wel van een feestje ;) Maar tja, de bergen roepen en dat kan ikniet weerstaan!

Wat heerlijk dat je hier woont, wat een overweldigende omgeving! Zomaar nieuwsgierig: hoe ben je hier terecht gekomen?



DTES fascineert me wel nu ik er een stukje van heb gezien en over gelezen heb. Is er een 'veilige' manier om het te zien dat jij weet? Vanuit een bus ofzo? Het contrast is zo onmogelijk groot met de rest van de stad!
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
Vancouver is leuk maar ook ik ben liever in de bergen. Wij wilden gewoon een verandering van ons leven en zijn hier terecht gekomen en genieten er nog iedere dag van, over 1.5 week zijn we hier intussen 10 jaar. Jammergenoeg niet aan zee, maar we wonen aan een groot meer van 105 km lang, ook fijn.



Wij zijn wel gewoon door Downtown Eastside gelopen en ik denk dat er weinig kan gebeuren overdag als er ook "gewone" mensen op pad zijn. Het lijkt denk ik meer bedreigend dan het daadwerkelijk is en er zijn veel agenten op de been om alles in de gaten te houden. De politie wil juist dat ze op 1 plek zijn en niet overal door de stad heen.

Het is gewoon een contrast voor Nederlandse ogen. Je moet je voorstellen dat, als je al een uitkering hebt, je hier $650 per maand krijgt en als je afgekeurd bent, ontvang je rond de $920 per maand. De huurprijzen (en ook huizenprijzen) zijn zo ontzettend hoog, dat heel veel mensen het niet kunnen betalen. Een kamer hure kost minimaal $500 per maand, dus er blijft weinig over, of helemaal niets.

Ik moet altijd aan die plek denken wanneer ik mensen in Nederland hoor klagen dat het zo slecht gaat. Wanneer je Eastside in Vancouver ziet, in een ontwikkeld westers land, dan zie je alles in een ander perspectief.



Waar ga je hierna naartoe?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat had ik gelezen en de rekensom hadden wij ook al gedaan. Ik wilde er wel doorheen lopen maar mijn vriend (die canadees is) kreeg ik met geen stok meer hastings str na main in ;)

Misschien heeft hij ook wel gelijk en hebben we er niets te zoeken. De delen die we wel gezien hebben waren erg genoeg.



Morgen gaan we klimmen in squamish,daarna surfen in tofino en over ruim een week alweer nar huis :(
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
En ja 'naar huis'; hier zo rondreizend hebben we veel gesprekken over wat thuis eigenlijk is en of we hier zouden willen wonen.

Maar amai; emigratie. Ik zou niet weten waar te beginnen!
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier nog daar!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Schaap_Veronica schreef op 28 juli 2016 @ 09:07:

En ja 'naar huis'; hier zo rondreizend hebben we veel gesprekken over wat thuis eigenlijk is en of we hier zouden willen wonen.

Maar amai; emigratie. Ik zou niet weten waar te beginnen!

Volgens mij is emigreren naar canada ook ontzettend lastig. Ik ken iemand die daarmee bezig was, maar als ik alle eisen hoorden en het papierwerk enz. Poeh, daar zijn ook echt jaren overheen gegaan. Geen idee eigenlijk of het ooit gelukt is



Veel plezier nog daar! Ik wil die kant ook wel een keer op. Heb er wat familie wonen (verre familie, kinderen van zus oma enz), dus misschien dat ik er ooit nog wel kom via hen
Alle reacties Link kopieren
quote:Schaap_Veronica schreef op 28 juli 2016 @ 09:07:

En ja 'naar huis'; hier zo rondreizend hebben we veel gesprekken over wat thuis eigenlijk is en of we hier zouden willen wonen.

Maar amai; emigratie. Ik zou niet weten waar te beginnen!



Dat zijn nog hele leuke dingen die je in het vooruitzicht hebt, moet ik ook eens gaan doen!

W.b. emigratie kan het inderdaad lastig zijn en stukken lastiger dan 10-15 jaar geleden. Maar als je nog onder de 30 bent dan kun je een visum voor een jaar aanvragen zonder veel problemen en het een jaar proberen. En als je serieus bent met je Canadese vriend dan kan dat ook een optie zijn voor emigratie. Ik weet eigenlijk niet of je nu echt getrouwd moet zijn of dat common law voldoende is, maar daar kun je eens naar kijken als je dat zou willen.



Veel plezier, Tofino is prachtig!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Schaap_Veronica schreef op 28 juli 2016 @ 09:07:

En ja 'naar huis'; hier zo rondreizend hebben we veel gesprekken over wat thuis eigenlijk is en of we hier zouden willen wonen.

Maar amai; emigratie. Ik zou niet weten waar te beginnen!Over "thuis" gesproken, ik ben nu 10 jaar hier in Canada maar ik voel me nog niet echt thuis zeg maar. Wel superblij en tevreden om hier te zijn en ik wil niet terug naar Nederland, maar het is zo anders allemaal dat ik er soms nog niet echt aan gewend ben. Ik voel me nog steeds tussen 2 werelden in, ook al neig ik de laatste 3-4 jaar meer naar Canada toe. Sommige mensen voelen zich direct thuis, ik denk dat het voor mij een langer proces is. Ik gan in augustus naar Nederland na er 6 jaar niet meer geweest te zijn, ik ben benieuwd of ik er weer een thuis gevoel krijg of juist niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven