Mode & Beauty alle pijlers

BH maten..

25-07-2016 11:34 113 berichten
Ben ik de enige die de kluts kwijt is qua BH maten? Ik ben van 98 kg afgevallen naar 60 kg, en heb een hele regenboog aan maten gehad ondertussen. Van 85DD naar 75B en gister heb ik dus een BH in maat 75D gekocht, die past. Maar als ik naar beneden kijk, zie ik helemaal geen 75D. Verschilt dat dan echt zoveel per merk? Of heb ik een vertekend beeld van maten. Voor mijn gevoel heb ik niet zoveel meer namelijk, maar 75D kun je ook weer niet niks noemen. En als ik nou een keer wil laten meten, waar zou ik dat dan het beste kunnen doen? Ik heb in ieder geval geen 50 euro voor een BH, en bij de Hunkemöller heb ik het een tijdje terug laten doen. Maar die gaf me vervolgens een BH waar ik recht in naar binnen kon kijken en dat noemde ze "goed".



Hebben jullie verder nog goede tips qua BH's voor een leuk prijsje? Ik voel me hier zo'n kluns in. Mijn moeder nam me als puber mee naar ze Hema, kocht een BH voor me op de gok. En dat was het zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 25 juli 2016 @ 11:38:

Meet zelf. Meet over het volste stuk van je borsten (zonder bh), en meet je omtrek vlak onder je borsten, op je borstkas. Stel die is 77cm, dan neem je een 75, stel die is 78 cm, dan neem je een 80. Het verschil tussen borstmaat en borstkasmaat is je cupmaat.



10 - 12 cm Cup AA

12 - 14 cm Cup A

14 - 16 cm Cup B

16 - 18 cm Cup C

18 - 20 cm Cup D

20 - 22 cm Cup DD

22 - 24 cm Cup E

24 - 26 cm Cup F

26 - 28 cm Cup G

28 - 30 cm Cup H

30 - 32 cm Cup I

32 - 34 cm Cup J

34 - 36 cm Cup K

36 - 38 cm Cup L



Dan weet je om en nabij je cupmaat. En stel het is idd 75D dan neem je 80C, 75D en 70E en kijk je welke het lekkerst zit.



Volgens dit schemaatje heb ik een 70AA nodig. 70 omvang klopt wel (68cm), maar AA? Daar passen mijn boobies echt niet in.



Ik heb verschillende maten in mijn kast liggen: vaak 70B, deze zitten niet perfect, maar beter dan de 70A/75A (te klein) en de 65C/70C (te groot). Ik heb denk ik rare borsten
quote:Robyn89 schreef op 25 juli 2016 @ 15:45:

[...]





Volgens dit schemaatje heb ik een 70AA nodig. 70 omvang klopt wel (68cm), maar AA? Daar passen mijn boobies echt niet in.



Ik heb verschillende maten in mijn kast liggen: vaak 70B, deze zitten niet perfect, maar beter dan de 70A/75A (te klein) en de 65C/70C (te groot). Ik heb denk ik rare borsten Het verschilt ook per merk hè. Het is meer bedoeld als indicatie in welke matenrange je moet gaan zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Heh, nu krijg ik weer zin om behas te shoppen. Heb een kast vol, maar om nou te zeggen dat er goed passende tussen zitten... Zucht. Volgens de berekening van die site 'je doethetverkeerd' wat hier eerder al is geplaatst zou ik 80 F of 75 G moeten hebben, maar de F's die ik heb krijg ik tochnet een beetje een duoboob, en bij de G die ik heb zit er aan de bovenkant van de cup veel ruimte. Nu zijn mijn borsten aan de bovenkant ook vrij plat en het volume zit onderin (model theezakje, Helaas). De 80 D vie ik bij de zeeman heb gehaald zit wel aardig, tot ik veel ga bewegen, bukken e.d. Dan piept ineens mijn tepel er uit. Charmant.



Bovendien gaan bij zowat al mijn beha's na een paar maanden de beugels erui, prikt er ineens zo'n ijzeren ding in je oksel of, zoals vanochtend bij het hardlopen, zowat in je kin



Zal het nog eens opmeten op de manier die lux beschreef.
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
quote:groenebroek schreef op 25 juli 2016 @ 15:16:

[...]





Excuse moi?!

Was niet vet en had toch echt op mijn dertiende al 70E.



In dat soort winkels wat jij noemt kan ik met mijn cup 75H of 70I niet terecht.



TO de eerste keren bh's kopen ben ik met mijn moeder naar een speciaalzaak geweest. Op gegeven moment wist ik waar ik op moest letten en ben ik zelf bh's gaan kopen.

Hunkemoller vind ik niets. Grotere maten bh die ze daar hebben geven mij meestal 2 aparte punttieten die allebei eigenwijs een andere kant op prikken.Maar dat was in de jaren tachtig wel een uitzondering, nu is dat een veel normalere maat. Borsten zijn gewoon voor een deel vet, daarom val je daar ook af. Veel jonge meiden zijn gewoon te dik tegenwoordig. Wat natuurlijk weer een voordeel is voor degenen die slank zijn en over een grote cupmaat beschikken.
Alle reacties Link kopieren
80B komt er uit... Dat gaat toch niet passen als bij 75F ik al een dubbele tiet heb?
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
quote:lux. schreef op 25 juli 2016 @ 15:55:

[...]





Het verschilt ook per merk hè. Het is meer bedoeld als indicatie in welke matenrange je moet gaan zoeken.

zelfs dan klopt het niet. Ik kom uit op een 100D terwijl ik in werkelijkheid 80H draag en dat is écht niet te groot of te klein.



Het is hier al eerder genoemd, de tips van leesvoer. http://www.leesvoer.net/je-doet-het-fout/
quote:jurkmetstipjes schreef op 25 juli 2016 @ 16:19:

[...]



zelfs dan klopt het niet. Ik kom uit op een 100D terwijl ik in werkelijkheid 80H draag en dat is écht niet te groot of te klein.



Het is hier al eerder genoemd, de tips van leesvoer. Echt niet gaan meten!Gek. Bij mij komt er min of meer hetzelfde uit als die matenberekenaar op 'je doet het fout' of hoe dat ook heet (32G-GG/75G).
Laat hier al geadviseerd is, ga naar een speciaalzaak en zoek wat moois uit in een goede maat.



Totaal off-topic maar wat knap dat je zoveel bent afgevallen! Petje af!



Succes!
Laat = wat
Alle reacties Link kopieren
quote:PattyJupiter schreef op 25 juli 2016 @ 15:59:

[...]





Maar dat was in de jaren tachtig wel een uitzondering, nu is dat een veel normalere maat. Borsten zijn gewoon voor een deel vet, daarom val je daar ook af. Veel jonge meiden zijn gewoon te dik tegenwoordig. Wat natuurlijk weer een voordeel is voor degenen die slank zijn en over een grote cupmaat beschikken.Voordeel? Ik heb er met mijn 70G niet zo heel veel aan dat er steeds meer vrouwen met een 85E zijn...
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Lekker om te zeggen dat iemand met grote borsten veel vet heeft. Ik heb 65 E maar een vetpercentage van 18 dus hoezo te veel vet

Op mijn leeftijd is een vp van 23 tot 35 normaal.
Borsten bestaan gewoon grotendeels uit vet. Waar je vet opslaat is genetisch bepaald.

-----------

De vrouw heeft twee borsten. Deze bevatten melkklieren, vetweefsel en bindweefsel. De borst wordt bedekt door de huid en elke borst heeft een tepel. Beide borsten hebben bovendien een uitloper van het borstweefsel richting de oksel, die de uitloper van Spence genoemd wordt. De grootte van de borsten hangt af van de hoeveelheid vetweefsel. De grootte van de borsten varieert daarom tussen vrouwen onderling.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Borst
Nou mijn borsten zijn zo slap als de nete na 2x2 jaar borstvoeding dus waar dat vet zit???

Ik hoef ze nog net niet van m'n knie in mijn bh te duwen maar dat scheelt niet veel
quote:PattyJupiter schreef op 25 juli 2016 @ 17:24:

Borsten bestaan gewoon grotendeels uit vet. Waar je vet opslaat is genetisch bepaald.

-----------

De vrouw heeft twee borsten. Deze bevatten melkklieren, vetweefsel en bindweefsel. De borst wordt bedekt door de huid en elke borst heeft een tepel. Beide borsten hebben bovendien een uitloper van het borstweefsel richting de oksel, die de uitloper van Spence genoemd wordt. De grootte van de borsten hangt af van de hoeveelheid vetweefsel. De grootte van de borsten varieert daarom tussen vrouwen onderling.

https://nl.wikipedia.org/wiki/BorstOh maar mijn borsten zijn ook vet hoor. Maar waarom betekent dat dat IK vet ben?
Naron schijnt inderdaad een goede bhwinkel te zijn, maar vind ik duur. Gelukkig is er tegenwoordig meer keuze in moeilijke maten. Als puber bestond mijn maat gewoon niet. Inmiddels is er meer en ik bestel of in Engeland of bij Lace Lingerie. Laatstgenoemde heeft allerlei maten en merken en hebben vaak acties, dus ik ben echt geen 80 euro voor een bh kwijt. Ja, als je merken wilt wel ja, maar er zijn ook meer merken met lastige maten, 35 euro lukt vaak wel bij mij. Ik heb zelf nog nooit een bh gekocht bij een Hunkemoller, Hema, etc. Ik heb geen idee hoe dat nu is, maar lang geleden hadden ze daar 75A t/m 90C, en dat was het.



TO, je kunt je omvang gewoon opmeten, zoals lux zegt. En de cup is een kwestie van gewoon passen, dan merk je wat goed zit, en inderdaad, vor iedereen is een ander model weer geschikter. Als puber heb ik het gewoon zelf uitgevogeld en me jaren beholpen met niet goed passende bh's om toch maar iets aan te hebben. Gelukkig is er tegenwoordig veel meer en zijn er betaalbaardere modellen gekomen.
quote:PattyJupiter schreef op 25 juli 2016 @ 17:24:

Borsten bestaan gewoon grotendeels uit vet. Waar je vet opslaat is genetisch bepaald.

-----------

De vrouw heeft twee borsten. Deze bevatten melkklieren, vetweefsel en bindweefsel. De borst wordt bedekt door de huid en elke borst heeft een tepel. Beide borsten hebben bovendien een uitloper van het borstweefsel richting de oksel, die de uitloper van Spence genoemd wordt. De grootte van de borsten hangt af van de hoeveelheid vetweefsel. De grootte van de borsten varieert daarom tussen vrouwen onderling.

https://nl.wikipedia.org/wiki/BorstWat heeft dit met mijn vraag te maken?
Mijn 70E klopt niet met het overzichtje. Dat kan ook komen doordat ze alleen pront vooruit staan als ik een bh aan heb
quote:MinkeDeWit schreef op 25 juli 2016 @ 18:25:

Mijn 70E klopt niet met het overzichtje. Dat kan ook komen doordat ze alleen pront vooruit staan als ik een bh aan heb Misschien aan het punt waar je meet ofzo? Mijn borsten zijn ook vooroverhangend, staand en liggend dezelfde omtrek, dus kreeg gewoon dezelfde maat bij die van die 'goede' website eruit, maar misschien zijn mijn borsten gewoon raar. Ik zit bovenaan 75G en volgens dat ding 32G-GG, dus ik heb altijd aangenomen dat (aangezien het bij mij gewoon klopt), het klopt. Maar blijkbaar niet dus. Vaag hè?
quote:lux. schreef op 25 juli 2016 @ 18:31:

[...]





Misschien aan het punt waar je meet ofzo? Mijn borsten zijn ook vooroverhangend, staand en liggend dezelfde omtrek, dus kreeg gewoon dezelfde maat bij die van die 'goede' website eruit, maar misschien zijn mijn borsten gewoon raar. Ik zit bovenaan 75G en volgens dat ding 32G-GG, dus ik heb altijd aangenomen dat (aangezien het bij mij gewoon klopt), het klopt. Maar blijkbaar niet dus. Vaag hè?Als ik lig zijn ze weg Zijn die van jou wel echt?
quote:MinkeDeWit schreef op 25 juli 2016 @ 18:56:

[...]



Als ik lig zijn ze weg Zijn die van jou wel echt?100% mother nature's gift
Alle reacties Link kopieren
Pas van alles en kijk heel kritisch, en neem ook iemand mee om te keuren.

Vallen je borsten goed in de cups, niet te groot, puilen ze er niet overheen?

Snijden de bandjes niet, de beugels niet?

Kruipt de achterkant niet omhoog?

Trek er een t shirt over aan, bevalt je wat je ziet?



Die leesvoer website heeft wel een hele nare toon trouwens.

Ik ging een tijdje terug van 75b naar 80a. Vond ik helemaal niet leuk want klinkt van gemiddeld naar dik zonder borsten. Maar dat krijg je als een kilo of 5 aankomt. Het zat echt veel beter, ik paste de 75b en het was direct ja euhm het lijkt zo raar, snel wat anders passen.
Nog even over "dure" bh's



Ik draag zelf de padded van freya, standaard model, elk seizoen nieuwe kleurtjes, standaard €50. Gemiddeld blijven ze 2-3 JAAR goed qua pasvorm(!) en kwaliteit.



Als je dat afzet tegenover een bh van hunkemoller, waar je laten we zeggen 20-25€ betaald en 6 maanden gemiddeld plezier aan beleefd, valt een "dure" bh dus erg mee..
quote:lux. schreef op 25 juli 2016 @ 17:55:

[...]

Oh maar mijn borsten zijn ook vet hoor. Maar waarom betekent dat dat IK vet ben?Ik zeg toch niet dat specifiek jij vet bent. Dat de jeugd tegenwoordig gemiddeld gezien te vet is, is alom bekend.
quote:YellowLemon schreef op 25 juli 2016 @ 18:08:

[...]





Wat heeft dit met mijn vraag te maken?Niks, ik reageerde op een vraag van een ander.
Alle reacties Link kopieren
Nog een interessante link voor een ieder hier:

http://www.leesvoer.net/het-hema-bh-mee ... een-farce/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven