Ebru Umar

26-04-2016 12:18 696 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren plaatste ik een nieuwsbericht over Ebru in het topic van de Duitse cabaretier, maar op het Erdogan-topic staan ook berichten over Ebru. Ebru is zo vaak in het nieuws dat ze een 'eigen' topic verdiend. Ze werd in Turkije opgepakt, voor de rechter geleid, er is in haar woning in Nederland ingebroken en haar muur werd beklad.

Het gaat allemaal om vrijheid van meningsuiting. Dat is een groot goed, hoewel de uitlatingen van de Duitse cabaretier toch echt te ver ging, zo ook die laatste van Hans Teeuwen. Waar is de grens? Ze doen het (denk ik) omdat journalisten in Turkije worden opgesloten als ze iets schrijven wat men niet wil horen.



Mag je een cabaretier, journalist of columniste opsluiten of van bed lichten en mee nemen naar het politiebureau vanwege een kritische mening? Nee, zeker niet. Voor het beledigen? Misschien wel. Mag Turkije een oproep doen aan Nederturken om te klikken over wat Nederlanders in Nederland zeggen? NEE. Dat is haatzaaien en burgers tegen elkaar opzetten.



Is de loyaliteit aan de vrije-mening in ons vrije land in gevaar omdat er mensen zijn die de 'praktijk van onderdrukking' in ere houden?





RTL Nieuws

3 uur geleden



Eerste column sinds arrestatie: 'Gefeliciteerd met jullie totaal mislukte Nederlanderschap'



© ANP



Dat ze momenteel vastzit in Turkije lijkt voor columniste Ebru Umar geen reden om haar toon te matigen. In haar eerste column sinds ze zaterdag werd gearresteerd, heeft Umar hard uitgehaald naar de Nederlanders van Turkse komaf die er volgens haar voor hebben gezorgd dat ze het land niet mag verlaten.



"GEFELICITEERD met jullie totaal mislukte Nederlanderschap", schrijft Umar in haar column in Metro. "GEFELICITEERD met jullie loyaliteit aan een stel berggeiten uit Turkije, geitenneukers zo je wilt, die jullie volgen zodra ze oproepen tot NSB-gedrag. Enig idee wat een NSB'er was? O wacht nee, die lessen over de Tweede Wereldoorlog zijn geschrapt he? Ja, dank voor het weg met ons. Ik feliciteer jullie Nederturken met je NSB-gedrag. Jullie zijn de reden dat ik vastzit in Turkije."



Overuren



Ze dankt in haar column ook familie, vrienden en collega's voor alle steun en de hoofdredacteuren die 'overuren draaien mij naar Nederland te krijgen'. "Zij werken, zodat jullie Nederland kunnen beroven van alle vrijheden waar ook jullie ouders een leven aan gewijd hebben", besluit Umar.



Zie ook:



'De meest onderdrukkende landen ter wereld'
LOEP ME MAAR aub.
quote:Lovely7 schreef op 01 juli 2016 @ 21:55:

[...]



T is dan natuurlijk ook erg normaal om schapen te slachten op het balkon. Hoe durven wij Nederlanders daar wat van te zeggen!Ik heb jaren in een moslimrijke stad gewoond, maar die schapen werden toch echt niet zelf geslacht.
quote:Het-groepje schreef op 01 juli 2016 @ 21:33:

[...]



De omes henk die ik ken vragen me serieus of we volgende week ook zo'n last gaan krijgen van al die moslims die schapen op hun balkon slachten.

En komen daarna met nog tien sprookjes aan (oa dat mijn zevenjarige vast vaak voor hoer wordt uitgescholden door moslims want dat doen ze)

Als ik bijv iets zeg over het zwerfvuil in de straat dan weet de man (die zijn dorp niet uitkomt) mij precies uit te leggen dat de moslims dat bij mij in de straat veroorzaken.

Het is gewoon bullshit wat die mensen uitkramen en dat wordt gezien als amusant. Of nog erger: Door mensen als jij gezien als waar.

Bijzondere omes Henk ken jij..

De omes Henk die ik ken heb ik dat nog nooit horen vragen..
quote:cumulus schreef op 02 juli 2016 @ 14:04:

[...]





Ik heb jaren in een moslimrijke stad gewoond, maar die schapen werden toch echt niet zelf geslacht.Neuh dat heb ik hier in de buurt ook nog nooit gezien maar dat wil niet zeggen natuurlijk dat het elders niet gebeurt.
quote:cumulus schreef op 02 juli 2016 @ 14:04:

[...]





Ik heb jaren in een moslimrijke stad gewoond, maar die schapen werden toch echt niet zelf geslacht.Volgens mij mag dat ook niet meer vroeger en dan praat ik wel over 30 jaar geleden had ik een buurman die dat inderdaad deed. En ik woon ook in een moslim rijke stad. Trouwens een hele lieve buurman.
quote:Lovely7 schreef op 01 juli 2016 @ 21:55:

[...]



T is dan natuurlijk ook erg normaal om schapen te slachten op het balkon. Hoe durven wij Nederlanders daar wat van te zeggen!Heet jij toevallig ome henk?
quote:Het-groepje schreef op 02 juli 2016 @ 17:28:

[...]





Heet jij toevallig ome henk?Nee hoor en ik ken gelukkig ook geen ome henk
Alle reacties Link kopieren
http://www.nu.nl/binnenla ... ing-willem-alexander.html



Zou Ebrutje hierop reageren? Ben benieuwd wat ze te zeggen heeft. Of ja eigenlijk ook niet echt.
Alle reacties Link kopieren
quote:muurbloempje66 schreef op 14 juli 2016 @ 15:15:

http://www.nu.nl/binnenla ... ing-willem-alexander.html



Zou Ebrutje hierop reageren? Ben benieuwd wat ze te zeggen heeft. Of ja eigenlijk ook niet echt.Ebru'tje vindt het prima als mensen vanwege hun mening worden vastgezet. Alléén als het haar eigen onbeduidende meninkje betreft moet de meningsuiting vrij zijn.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
En wat zou Denk ervan vinden? Zou Sylvana al een mening hebben hierover? Ook wel leuk om te weten.
Ebru vind er op haar Twitter in elk geval nog niks van. Ze heeft wel een mening over AD-columniste Hanina Ajarai, die maakt ze voor talentloze, onbeduidende kopvoddenclickbait. En ze heeft het druk met online laarzen kopen. Nee, de zaak 'vrije meningsuiting' is haar na aan het hart. Soms. Als het háár uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
quote:maylina schreef op 14 juli 2016 @ 17:28:

Ebru vind er op haar Twitter in elk geval nog niks van. Ze heeft wel een mening over AD-columniste Hanina Ajarai, die maakt ze voor talentloze, onbeduidende kopvoddenclickbait. En ze heeft het druk met online laarzen kopen. Nee, de zaak 'vrije meningsuiting' is haar na aan het hart. Soms. Als het háár uitkomt.

Goh je bent er maar druk mee.

En die Hanina Ajarai heeft een schoolkrantniveau zo bedroevend. Die vergelijkt salafisten met Jehova-getuigen. Daar heb ik ook wel een mening over.

Of moet je als je Ebru heet echt werkelijk overál een mening over hebben? En het liefst binnen een uur?
Alle reacties Link kopieren
quote:muurbloempje66 schreef op 14 juli 2016 @ 15:15:

http://www.nu.nl/binnenla ... ing-willem-alexander.html



Zou Ebrutje hierop reageren? Ben benieuwd wat ze te zeggen heeft. Of ja eigenlijk ook niet echt.Hij maakte de koning op Facebook uit voor "moordenaar, verkrachter en een dief". Dat kan niet, dat is naast ernstig beledigen vooral ook vals beschuldigen en smaad. Dit zou je ook niet tegen een Nederlandse politieagent mogen zeggen want dan heb je een flinke bekeuring aan je broek hangen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 14 juli 2016 @ 18:24:

[...]





Hij maakte de koning op Facebook uit voor "moordenaar, verkrachter en een dief". Dat kan niet, dat is naast ernstig beledigen vooral ook vals beschuldigen en smaad. Dit zou je ook niet tegen een Nederlandse politieagent mogen zeggen want dan heb je een flinke bekeuring aan je broek hangen.Terecht.
quote:nessemeisje schreef op 14 juli 2016 @ 17:33:

[...]



Goh je bent er maar druk mee.

En die Hanina Ajarai heeft een schoolkrantniveau zo bedroevend. Die vergelijkt salafisten met Jehova-getuigen. Daar heb ik ook wel een mening over.

Of moet je als je Ebru heet echt werkelijk overál een mening over hebben? En het liefst binnen een uur?Nou, aangezien vrijheid van meningsuiting haar stokpaardje is, verwacht je wel iets sneller dan na 9 uur een reactie. En ook wel een inhoudelijke. Of in elk geval iets inhoudelijker dan een linkje naar een Geen Stijlartikel. Maar ja, te druk et Abba-filmpjes tweeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 14 juli 2016 @ 18:24:

[...]





Hij maakte de koning op Facebook uit voor "moordenaar, verkrachter en een dief". Dat kan niet, dat is naast ernstig beledigen vooral ook vals beschuldigen en smaad. Dit zou je ook niet tegen een Nederlandse politieagent mogen zeggen want dan heb je een flinke bekeuring aan je broek hangen.Terecht, maar tegen Erdogan mag het dan weer wel. En een typisch voorbeeld dat vrijheid van meningsuiting niet zomaar beledigen betekent.
quote:maylina schreef op 14 juli 2016 @ 17:28:

Ebru vind er op haar Twitter in elk geval nog niks van. Ze heeft wel een mening over AD-columniste Hanina Ajarai, die maakt ze voor talentloze, onbeduidende kopvoddenclickbait. En ze heeft het druk met online laarzen kopen. Nee, de zaak 'vrije meningsuiting' is haar na aan het hart. Soms. Als het háár uitkomt.Hanina ajarai is een struisvogel. Ebru umar een leeuwin.
Alle reacties Link kopieren
Niet alleen Ebru wordt bedreigd. Ongelooflijk.



AD

[foto:Nederlandse Turken betogen bij de Erasmusbrug in Rotterdam tegen de mislukte staatsgreep in Turkije/ © anp]



Kamer stelt vragen over bedreigingen Turkse Nederlanders



Update In de Tweede Kamer is om opheldering gevraagd over de bedreigingen en intimidaties aan het adres van Turkse Nederlanders na de mislukte coup in Turkije. VVD, PvdA, CDA en Groep Bontes/Van Klaveren hebben schriftelijke vragen gesteld, meldt de NOS.

Redactie 18-07-16, 12:42 Laatste update: 12:43



Turkse Nederlanders die niet achter president Erdogan staan kregen afgelopen weekend te maken met doodsbedreigingen, vernielingen en boycots. Zij werden bestempeld als aanhangers van de Turkse geestelijke Fethullah Gülen, politiek tegenstander van Erdogan. Turkse Nederlanders noemden de situatie zeer beangstigend.



Naar aanleiding van die berichten wil PvdA-Kamerlid Marcouch van minister Van der Steur van Veiligheid weten wat hij doet tegen de bedreigingen van Gülen-aanhangers in onder meer Rotterdam, Deventer en Zaandam. Hij wil dat zij beter worden beschermd. Daarnaast moet de minister meer optreden tegen intimidatie op internet, vindt Marcouch.



Groep Bontes/Van Klaveren vraagt aan Van der Steur hoe hij de ,,enorme inmenging van president Erdogan in Nederland gaat stoppen". Ook wil de partij dat Turkse Nederlanders met kritiek op Erdogan betere bescherming krijgen. Groep Bontes/Van Klaveren wil verder dat minister Asscher van Sociale Zaken toegeeft dat de gebeurtenissen het bewijs zijn van ,,de mislukte integratie van Turken in Nederland".



Aangevallen

VVD-Kamerlid Ten Broeke wil weten of er toestemming is verleend voor de demonstratie van Turkse Nederlanders in Rotterdam. Bij die betoging werd dit weekend een cameraploeg van de NOS aangevallen door agressieve jongeren. Ten Broeke wil weten wat voor ongeregeldheden er nog meer hebben plaatsgevonden.



In De Telegraaf zei de Turkse ondernemer Ahmet Taskan dat de Nederlandse regering moet ingrijpen. Hij liet weten dat er zeker twintig Turkse bedrijven in Amsterdam op de zwarte lijst staan omdat ze in verband worden gebracht met Gülen-aanhangers. ,,Ik heb hier als Nederlandse burger last van", zei Taskan. ,,Dit moet nu stoppen."
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Ebru komt uit Izmir, kusadasi. Het Izmir waar ze geen reet geven om de rest van Turkije. Wat er allemaal gaande is in land. Het interesseert ze niet. Ze hebben het goed daar in het westen van het land. Welvarend deel. Hun eigen klein staatje. Koerden b.v. worden daar niet geaccepteerd. Worden massaal buitengesloten en behandeld als derderangs burger. Religie houden ze niet van,dat zou hen belemmeren. Prima. Maar Ebru moet dan niet doen alsof de "rest" van Turkije dan allemaal verschrikkelijk is.



Ik snap ook niet waarom je een persoon moet "aanhangen" Heb je zelf geen idee dan hoe je je moet gedragen of zo? Heb je daar begeleiding bij nodig?
Alle reacties Link kopieren
quote:anochm schreef op 19 juli 2016 @ 13:45:

Ebru komt uit Izmir, kusadasi. Het Izmir waar ze geen reet geven om de rest van Turkije. Wat er allemaal gaande is in land. Het interesseert ze niet. Ze hebben het goed daar in het westen van het land. Welvarend deel. Hun eigen klein staatje. Koerden b.v. worden daar niet geaccepteerd. Worden massaal buitengesloten en behandeld als derderangs burger. Religie houden ze niet van,dat zou hen belemmeren. Prima. Maar Ebru moet dan niet doen alsof de "rest" van Turkije dan allemaal verschrikkelijk is.



Ik snap ook niet waarom je een persoon moet "aanhangen" Heb je zelf geen idee dan hoe je je moet gedragen of zo? Heb je daar begeleiding bij nodig?Volgens mij komt Ebru uit Nederland.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:anochm schreef op 19 juli 2016 @ 13:45:

Ebru komt uit Izmir, kusadasi. Het Izmir waar ze geen reet geven om de rest van Turkije. Wat er allemaal gaande is in land. Het interesseert ze niet. Ze hebben het goed daar in het westen van het land. Welvarend deel. Hun eigen klein staatje. Koerden b.v. worden daar niet geaccepteerd. Worden massaal buitengesloten en behandeld als derderangs burger. Religie houden ze niet van,dat zou hen belemmeren. Prima. Maar Ebru moet dan niet doen alsof de "rest" van Turkije dan allemaal verschrikkelijk is.



Ik snap ook niet waarom je een persoon moet "aanhangen" Heb je zelf geen idee dan hoe je je moet gedragen of zo? Heb je daar begeleiding bij nodig?Ik snap het niet, als Polen en Bulgaren gewoon naar Nederland komen om hier te werken en meer te verdienen dan thuis....waarom gaan turken dan niet gewoon in Izmir werken? Als daar wel welvaart is....wat houdt ze tegen?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 19 juli 2016 @ 20:52:

[...]





Ik snap het niet, als Polen en Bulgaren gewoon naar Nederland komen om hier te werken en meer te verdienen dan thuis....waarom gaan turken dan niet gewoon in Izmir werken? Als daar wel welvaart is....wat houdt ze tegen?Ahum, de verzorgingsstaat, sociale huurwoning, uitkering en toeslagen. Dat werkt als een magneet.
Alle reacties Link kopieren
Statushouders hebben voorrang op een sociale huurwoning. Als je als autochtoon jarenlang gewerkt maar je baan verloren hebt, mag je achteraan aansluiten door het asociale beleid van de Haagse elite. En het dan gek vinden dat mensen het zat zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 19 juli 2016 @ 20:52:

[...]





Ik snap het niet, als Polen en Bulgaren gewoon naar Nederland komen om hier te werken en meer te verdienen dan thuis....waarom gaan turken dan niet gewoon in Izmir werken? Als daar wel welvaart is....wat houdt ze tegen?Die elite troepen daar laten dat niet toe. En als je Koerdisch bent ben je al helemaal de klos.
quote:Tresmarias schreef op 19 juli 2016 @ 20:57:

Statushouders hebben voorrang op een sociale huurwoning. Als je als autochtoon jarenlang gewerkt maar je baan verloren hebt, mag je achteraan aansluiten door het asociale beleid van de Haagse elite. En het dan gek vinden dat mensen het zat zijn.+1
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk is het ook godgeklaagd als je dit zo ziet. Ik heb niet zo veel met haar, maar dit is toch wel triest als je het filmpje ziet.

http://nieuws.tpo.nl/2016 ... -schelden-ebru-umar-hoer/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven