Laatste weken zwangerschap

26-06-2016 21:22 2971 berichten
Alle reacties Link kopieren


Ik vraag me af of er meer dames zijn die in hun laatste weken van de zwangerschap zitten en het leuk zouden vinden om met anderen in deze situatie te babbelen...

Klagen, tips, ervaringen delen, "heb ik wel genoeg van het een of ander", de bevalling, leuke kleding en babykamer items showen, "Ik verveel me tijdens mijn verlof", rare hormonen, slapeloze nachten, bedenk het maar.

Ik ben nu 31 weken zwanger en heb niet veel vriendinnen om me heen die het leuk vinden om alles aan te horen/of begrijpen waar ik allemaal mee bezig ben zo op het eind van de zwangerschap. Ik mis dit nu wel een beetje, zo op het eind...

Ik hoop dat er anderen zijn die gezellig met me mee willen praten



NaamLeeftijdKind Nr.uitgerekenddochter/zoonBijzonderhedenGwen30123-08DochterLeonie33122-09ZoonSuperwijf36223-08zoonDeadpool33121-08DochterCrazyCatLady27130-08ZoonJuliejetje292 (heeft al een zoontje) 9-09zoonKittymeisje3332-10ZoonGraag thuis bevallenFog30115-08Zoonmedische indicatie voor ziekenhuis bevalling. Bamboebeer 30 2 (zoon van 3,5) 19-09 Zoonmedische indicatie voor ziekenhuis bevalling.Melbourne8828116-09ZoonHertjeHertje362 (Heeft al een Dochter)19-09 verrassingmedische indicatie voor ziekenhuis bevallingWoman1983271?ZoonBubje2512-09DochterJustLikeSnow24115-10ZoonMedische indicatie ivm lichte hersenafwijkingLys25128-9Dochter



Milnita en Poosje zijn uit de tabel omdat we niets meer van ze lazen, ik hoop dat ze ondertussen aan het genieten zijn van hun baby.



Inmiddels bevrijd van de dikke buik, maagzuur, bekkenpijn, foodcravings, dikke voeten en handen en aan het genieten van de nieuwe kleine mensjes;



NaamLeeftijdKind Nr.uitgerekenddochter/zoonBijzonderhedenTinkeltje3031119-07zoon Bevallen 12-7 Xster29123-07zoon Bevallen 18-7 Lovely292 (heeft al een zoontje)16-06Zoon Bevallen 27-06 Bianchi 23 11-08 Dochter bevallen 28-07 Chryssa343 (een zoon van 5 dochter van 3)31-07 verrassing Bevallen van dochter Flappie 25 2 (zoon van 1,5) 31-07 Zoon bevallen 30-07 ZonZonZon - 2 (heeft al een Zoon) - Dochter bevallen 5-8 Ukkie291Dochter bevallen 4-8 Kitschy3217-08Dochter Bevallen 9-8 Donkey2519-08 verrassing Bevallen van Dochter 10-08 Sandy2917-08Zoon bevallen 11-8 Beschuitje262 (dochter van 2,5)17-08zoon bevallen 12-8
Hakuna Matata
quote:Fog schreef op 25 juli 2016 @ 15:23:

[...]





Vind je? Ik vond t wel meevallen.



Ik laat iig niet in de tekst opnemen "Mortelbakken van Harry's Klusbenodigdheden"Ik doelde meer op privacy. Meende ooit gelezen te hebben dat je liever niet te herkenbaar was. Of kom je niet met je gezicht in het blad?
Alle reacties Link kopieren
Wel leuk Fog dat je in een woonmagazine komt!



Vraag mij wel altijd af of zo'n fotografie- en stylingteam niet ook zelf een en ander meeneemt om het af te stylen.
quote:ana_isabel schreef op 25 juli 2016 @ 15:26:

[...]





Ik doelde meer op privacy. Meende ooit gelezen te hebben dat je liever niet te herkenbaar was. Of kom je niet met je gezicht in het blad?Ik kom misschien wel in beeld maar dan zo'n 'spookverschijning'.. Dat je de eigenaar van het huis op de achtergrond langs ziet zweven.
quote:Fog schreef op 25 juli 2016 @ 17:19:

[...]





Ik kom misschien wel in beeld maar dan zo'n 'spookverschijning'.. Dat je de eigenaar van het huis op de achtergrond langs ziet zweven.





leuk hoor!
Leuk Fog heb je plaatje van zon bak ? En waar ga je t voor gebruiken ?
quote:Selectia schreef op 25 juli 2016 @ 15:35:

Wel leuk Fog dat je in een woonmagazine komt!



Vraag mij wel altijd af of zo'n fotografie- en stylingteam niet ook zelf een en ander meeneemt om het af te stylen.





Het is niet de eerste keer dat ons huis in een blad komt. Het is best heel leuk om terug te zien. De stylistes nemen wel veel mee maar halen vooral dingen weg. Deurmat weg, mandjes van de wasmachine, of zelfs de hele wasmachine.. etc. En waarschijnlijk wordt ons €99 sisal vloerkleed *poef* een €1999 Berber.



Wat ook wel helpt is dat ik zelf een baan heb waarbij ik veel thuis wissel van meubelen. Ik heb een beetje een Instagram huis dat er elke week anders uitziet.
quote:SuperWijf schreef op 25 juli 2016 @ 17:23:

Leuk Fog heb je plaatje van zon bak ? En waar ga je t voor gebruiken ?



Maar dan zonder tekst en 3: in het grijs, wit & pastelblauw. Ik ga ze gebruiken voor was, badje en om bijvoorbeeld vieze rompers in te laten weken. Alles moet hier in huis een dubbele functie hebben, want veel ruimte hebben we niet
Alle reacties Link kopieren
Wat grappig Fog... Ik begrijp dat je in een klein huis goed moet nadenken over wat je in huis haalt...Ben benieuwd hoe de fotoshoot eruit ziet...



Bedankt voor de tip CrazyCatLady maar ik woon in de USA... We hebben alle shelters en vets in de buurt gecontact en overal hangen flyers... Vandaag wordt het 37gr. !!!!



Ik hoop dat jullie een leuker weekend hebben gehad!! Hoe gaat het met iedereen??
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Fog!



Hier gaat het goed. Mini houdt op dit moment speelkwartier in mijn buik. Betekent vooral veel plassen voor mij haha, maar heerlijk om haar zo veel te voelen. Ik heb sinds gisteren wel enorme trek in biefstuk (zo eentje die niet tot schoenzool is doorgebakken ) Ik begin gewoon te watertanden bij het idee wat ik straks allemaal weer ga eten na de bevalling
Alle reacties Link kopieren
Maar wat naar dat de kat nog steeds zoek is en het zo warm is
Alle reacties Link kopieren
Wow Fog superleuk! Nu ben ik dus ook nog eens heel nieuwsgierig naar je huis haha.



Aaah gwen wat zielig van jullie kat! Hopelijk is ie snel terug bij jullie!!



Ik mag vanavond en morgen nog werken. Collega's laten me al heerlijk op mijn slome oma tempo werken.. Ik denk warempel dat ik vanavond alle dingen die moeten al af heb dus dat ik morgen gewoon echt nog voor de gezelligheid aanwezig kan zijn
Alle reacties Link kopieren
Hier net in het ziekenhuis geweest voor controle. Groei-echo gehad, kind is nu al 4 kilo. 2 Cm ontsluiting inmiddels, maar ze weigeren deze week in te leiden. Maandagochtend weer een afspraak om verder te kijken. Ik ben er niet blij mee, want dit wordt echt een gebed zonder einde en straks is dat kind 4.5 / 5 kilo en krijg ik het er niet uit.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Vieze rompers weken ? Die flikker ik of zo in de wasmachine of ik knip ze kapot en gaan ze de kliko in. Ik heb dat bij dochter ook braaf lopen weken 2x gedaan en toen was ik er al klaar mee. De groeten ben gekke henkie niet. Bij zeeman/Hema heb je rompers voor 1 a 2 euro.





Hier de tent op de kop staan, box naar beneden gehaald van de week, maar overschot aan knutselspullen dus de kallax/expedit kastjes bij elkaar gezet. Zodat alles mooi bij elkaar staat. Hondenmand of 1 grote stoel moet eruit. De stoel maar tekoop gezet op MP. Hupsa weg er mee staat mij in de weg haha. Enige wat nog moet is al die knutselspullen uitzoeken. Vouwblaadjes bij de blaadjes, potloden bij de potloden , stiften bij de stiften doppen bij de stift zoeken etc etc KKKKK...klus



Sinds gisteren voel ik zoonlief veel minder dan voorheen. Ik heb een doppler en dus ff naar hartje geluisterd, die doet t nog wel gelukkig. De hele ochtend nog niet gevoeld dus zal zo weer met de doppler luisteren. Enigzins maak ik mij wel ongerust. En nu je er op gaat letten helemaal grrr
Alle reacties Link kopieren
SuperWijf, bij minder leven gewoon altijd de verloskundige bellen. Het is op zich wel normaal dat het anders gaat voelen nu, maar je moet niet aarzelen om aan de bel te trekken. Mijn vk zegt: minder duidelijk voelen is oke, minder frequent voelen niet. Een ongeboren baby heeft heel erg zijn eigen bewegingspatroon en als dat verandert is dat reden voor controle.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
quote:Chryssa schreef op 26 juli 2016 @ 12:07:

Hier net in het ziekenhuis geweest voor controle. Groei-echo gehad, kind is nu al 4 kilo. 2 Cm ontsluiting inmiddels, maar ze weigeren deze week in te leiden. Maandagochtend weer een afspraak om verder te kijken. Ik ben er niet blij mee, want dit wordt echt een gebed zonder einde en straks is dat kind 4.5 / 5 kilo en krijg ik het er niet uit.Whooow 4kg !
Alle reacties Link kopieren
quote:SuperWijf schreef op 26 juli 2016 @ 12:12:

[...]

Whooow 4kg !Nou, dat dus. Kun je nagaan hoe groot hij/zij is als ik overtijd ga lopen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
quote:SuperWijf schreef op 26 juli 2016 @ 12:09:

Vieze rompers weken ? Die flikker ik of zo in de wasmachine of ik knip ze kapot en gaan ze de kliko in. Ik heb dat bij dochter ook braaf lopen weken 2x gedaan en toen was ik er al klaar mee. De groeten ben gekke henkie niet. Bij zeeman/Hema heb je rompers voor 1 a 2 euro.





Hier de tent op de kop staan, box naar beneden gehaald van de week, maar overschot aan knutselspullen dus de kallax/expedit kastjes bij elkaar gezet. Zodat alles mooi bij elkaar staat. Hondenmand of 1 grote stoel moet eruit. De stoel maar tekoop gezet op MP. Hupsa weg er mee staat mij in de weg haha. Enige wat nog moet is al die knutselspullen uitzoeken. Vouwblaadjes bij de blaadjes, potloden bij de potloden , stiften bij de stiften doppen bij de stift zoeken etc etc KKKKK...klus



Sinds gisteren voel ik zoonlief veel minder dan voorheen. Ik heb een doppler en dus ff naar hartje geluisterd, die doet t nog wel gelukkig. De hele ochtend nog niet gevoeld dus zal zo weer met de doppler luisteren. Enigzins maak ik mij wel ongerust. En nu je er op gaat letten helemaal grrrHet bah,wat een naar gevoel is dat. Soms helpt het (bij mij dan) als je wat koudst drinkt. Ze raden ook aan om op je linkerzij te gaan liggen en dan contact te maken. Wel fijn dat je het hartje kunt luisteren.
Nou Chryssa, wat vervelend dat ze er nu niks aan willen doen. Ik snap niet dat er niet wat meer aan de moeder wordt gedacht. De baby is nu al groot en zal het prima doen als het nu geboren wordt. Misschien een weeendansje doen?



Superwijf, idd even kijken of je contact kan maken en even liggen. Anders ff bellen voor de zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Iets suikerigs eten of drinken kan ook nog weleens helpen om een baby aan het spartelen te krijgen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Superwijf bel toch even! Dan kan er even ctg gemaakt worden. Alleen doppler zegt zo weinig!



Chryssa hoeveel weken ben je nu?
@Chryssa Was de echo verder goed? Alles op formaat en bewegelijk? Ik snap dat je schrikt van 4 kilo maar je kan het aan. Misschien stopt het wel even met groeien deze week. Alles kan



@Superwijf Waarom knip je ze eigenlijk kapot? Dat van het voelen herken ik momenteel goed. Ik weet niet wanneer het tijd is om te bellen.. Mijn baby was vanaf de 20 weken een heel actief bewegelijk kindje, het maakte mij soms zelfs gek. Nu voel ik hem minder en vooral als ik iets gegeten heb.



@Gwen is je poes al terug?
Ik loop nu bij de gynaecoloog. Zij drukte mij op het hart te bellen bij minder leven voelen. Dag of nacht. Op een folder die ik meekreeg staat zelfs"voel u niet opgelaten dat u iemand wakker belt" gewoon bellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 39+2. Punt is dat de ervaring leert dat ik gewoon niet 'vanzelf' beval. Bij beide andere kinderen overtijd gelopen en bij allebei was bijstimulatie nodig, omdat er gewoon geen weeën kwamen. En zij waren 3560 en 3650 gram (wat al groter is dan gemiddeld) bij 41+3 en 40+3. Deze baby zit dus al op 4000 gram vóór de uitgerekende datum. Dan wil ik echt niet weten hoe groot hij/zij is als ik straks overtijd ga.



De echo was verder goed, kind loopt dus voor op de groei, maar dat wisten we al een aantal weken. Vruchtwater nog prima en ook geen andere bijzonderheden.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
SuperWijf, hier zeggen ze ook: bij minder leven áltijd bellen. Beter een keer teveel dan te weinig.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Balen chryssa dat ze nog niet in willen leiden. Snap dat ze de baby tot 40 weken willen laten zitten maar dan is hij ook echt wel klaar. Langer geeft geen gezondheidswinst voor de baby behalve dat de bevalling vanzelf op

Gang zou kunnen komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven