Zie ik spoken door eigen onzekerheid?

26-06-2016 20:02 1077 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik hier mijn verhaal neergezet. Wegens anonimiteit heb ik de intro verwijderd enige tijd terug.

Korte samenvatting; ik was zwanger, oudcollega van man plaatste een uitdagende foto als reactie op zijn (totaal niet uitdagende) status op fb, ik ben gaan speuren en kreeg een naar gevoel. Hem ermee geconfronteerd maar hij had voor alles een logische verklaring. Althans voor hem heel logisch, voor mij nog steeds beetje dubieus.

Maar goed, ik heb hem het voordeel van de twijfel gegeven: het verweten aan zwangerschapshormonen en zijn onwetendheid en besloten hem te vertrouwen.



Nu zit ik toch weer met een dilemma en vraag me af wat ik hiermee moet.



Hij heeft een nieuwe baan.

Vorig weekend zaten we in de auto met kinderen en moest ik wederzijdse kennis appen,vroeg of dat even met zijn telefoon kon (mijne lag achterin). Ik weet niet meer waarom maar hij legde de telefoon even op zijn schoot (hadden geparkeerd) en toen hij zijn app opende zag ik dat hij had geappt met een vrouw waarvan ik vermoed dat ze een collega is.

Ondanks voorgaande info vond ik dat niet vreemd, hij mag gerust appen met vrouwelijke collega's. Hij rommelde iets met zijn telefoon en zei opeens: ach ik kan net zo goed zelf even appen nu.

Toen hij weer de app opende zag ik dat hij het gesprek had verwijderd. Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik spoken zie, misschien de naam niet goed gezien,of vergist want de eerste letters lijken op die van een vriend etc.

Toen ik vanmorgen op fb keek had deze collega (een geheel onschuldige!) reactie op hem gegeven. Nog steeds prima, maar ik heb het dus toch goed gezien, de naam 'bestaat' wel degelijk in zijn kennissenkring.

Voor de duidelijkheid: het wantrouwen komt voort uit het vermoeden van het wissen van het gesprek, als het gesprek er nog gewoon in had gestaan was ik niet ongerust geweest.

Maar goed, het gelaten voor wat het was, we gingen immers een weekend weg en ik zal wel spoken zien.



De afgelopen dagen hebben we ruzie, de kinderen vragen veel negatieve aandacht,we zijn moe en zien elkaar weinig. Hij wil dat ik meer aandacht heb voor hem, en voor ons samen. Maar ik vind dat hij daar de afgelopen dagen weinig moeite voor deed nadat hij een feestje met collega's heeft gehad, anderhalf later thuis kwam midden in de nacht omdat hij was verdwaald (dit trek ik niet echt in twijfel) maar onze enige vrije avond samen dan wel om 20.00 in bed ligt en ik alleen op de bank.

Ik ben vandaag erg boos, boos om alles, boos om niets. Ik weet niet zo goed of het onderliggende probleem eigenlijk mijn wantrouwen is. En ligt dat wantrouwen bij mij? Ik ben erg onzeker over mijn uiterlijk na mijn zwangerschappen.

Moet ik dit voorval (WEER) gaan aankaarten? Ik vrees dat hij alles zal ontkennen en ik me weer een muts voel. En ik wil ook niet voor ongemakkelijke situaties gaan zorgen bij een bedrijfsfeestje..



Wat te doen?
Alle reacties Link kopieren
Ai dat is pijnlijk om terug te lezen. Maar je hebt wel gelijk.

Ik lamme herinneren dat hij jaren geleden een keer zei naar aanleiding van een programma dat je weet dat het nooit meer goed kan komen als dat eenmaal uitkomt. Heel pijnlijk maar het is gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk vertelde hij het niet eerlijk. Dat begrijp ik wel. Net zoals ik ook begrijp hoe boos jij daarover bent.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Hij is inmiddels boven de kinderen naar bed aan het brengen. Hij wilde een hand op mijn schouder leggen...Jezus,ik moet duidelijk op mijn hoede zijn. Meteen gezegd dat ik dat niet wil. Kinderen zijn erg dwars hoor ik, hij redt zich er maar mee.

Toen ik net naar hem keek leek het wel een vreemde, voel ik überhaupt nog wel liefde voor hem? Zou dat ooit weer terugkomen?

Niet nu aan de orde om over na te denken, maar het gevoel overvalt me een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Wacht nou even rustig tot je boosheid een beetje gezakt is. Neem de tijd en beslis pas als je weer rustig bent. Uit elkaar kan altijd nog.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 25 juli 2016 @ 17:07:

[...]





Hoe weet je dat mensen meestal vreemdgaan zonder reden? Is daar onderzoek naar gedaan?

Ik geloof dat niet. Anders zouden relaties wel heel onstabiel zijn, als er elk moment vreemd gegaan kan worden zonder aanleiding. Althans ik hoop niet dat het zo willekeurig gaat, dat vind ik een enge gedachte.

Ik ben zelf ook vaak genoeg in de gelegenheid geweest om vreemd te gaan. Tijdens uitgaan. Niet gedaan omdat ik niet met het schuldgevoel kan leven.

Maar stel mijn relatie is slecht, dan kan ik me voorstellen dat het sneller gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Ik beslis nu zeker niks.. geen goede emotionele staat om beslissingen te nemen.

Maar het verbaasde me wel. Had verwacht in zijn armen te willen vallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jean_grey schreef op 25 juli 2016 @ 16:50:

Ik vind hem zwak, een onverantwoordelijke vader,een leugenaar en grote klootzak.



Omdat hij een collega gezoend heeft is hij een onverantwoordelijke vader?

Je kan ook overdrijven he? Maar goed ik zie zijn zwakkere menselijke kant wel en maar de jouwe ook.



Weet je in dat topic van Zeeland en haar 'hoerenloper' werd ik soms niet helemaal lekker van het overgeanalyseer.

Maarrrr zij was echter niet bang ook haar eigen handelen onder de loep te nemen. Wees erop voorbereid dat als jullie in relatietherapie gaan dat het niet alleen om zijn misstap gaat he?



O zie nu dat je dat al even aangehaald hebt. Deed kennelijk iets te lang over mijn reactie . Nou ja ik post het toch maar.

Sterkte ermee.Tuurlijk is ook zo, en het is juist fijn om het ook over je eigen handelen te hebben in therapie, want dat geeft je tenminste meer controle.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grafitti schreef op 25 juli 2016 @ 18:27:

Hij is inmiddels boven de kinderen naar bed aan het brengen. Hij wilde een hand op mijn schouder leggen...Jezus,ik moet duidelijk op mijn hoede zijn. Meteen gezegd dat ik dat niet wil. Kinderen zijn erg dwars hoor ik, hij redt zich er maar mee.

Toen ik net naar hem keek leek het wel een vreemde, voel ik überhaupt nog wel liefde voor hem? Zou dat ooit weer terugkomen?

Niet nu aan de orde om over na te denken, maar het gevoel overvalt me een beetje.



Ik hou nu veel meer van mijn man dan toen ik deed toen ik hem leerde kennen.

Dat schijnt hij ook te hebben.

In de loop der jaren ga je van een binnenkant houden, óf minder houden. Je maakt samen dingen mee en bent boos geweest, teleurgesteld, gekwetst. Allemaal gevoelens die, in mijn ogen, in ieder huwelijk aan de orde komen en zéker als er kinderen zijn.

Daarbij telt ook de bagage mee die je van thuis uit mee kreeg.

Ik hou van mijn man omdat ik op hem kan bouwen, vertrouwen, mezelf kan zijn.

Misschien ben jij je nu aan het afvragen van wie je houdt want je kent die man helemaal niet die je dacht te kennen.



Hij snapt ook totaal niet wat er met jou aan de hand is. Hij zegt het wel maar hij snapt het niet.

Die hand op je schouder zegt genoeg. Hoe kun je denken dat je in deze fase fysiek contact kan zoeken.

Dan heb je er weinig van begrepen.

Hij denkt echt dat je makkelijk te paaien bent. Jouw grenzen zijn niet goed vastgeketend. Of misschien moet ik zeggen waren niet goed vastgeketend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grafitti schreef op 25 juli 2016 @ 16:22:

Linda: toen hij en zijn ex uit elkaar gingen na vele jaren heeft hij alles gedaan om haar goed achter te laten. Meer dan nodig was. Dit weet ik ook van zijn ouders dus niet alleen uit zijn mond.

Ik heb hem gezegd, en dat meen ik,dat ik alles eraan zal doen om de band tussen hem als vader en onze kinderen goed te houden. Daar kent hij me ook goed genoeg voor.

Niet voor hem,voor hen. En daar sta ik achter,tenzij hij dingen zou doen die ik slecht vind voor hen.Ik vind zijn ouders niet zo n goede graadmeter moet ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je hem ooit terugnemen wanneer hij dat bij jou ook niet zou doen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 25 juli 2016 @ 19:29:

Waarom zou je hem ooit terugnemen wanneer hij dat bij jou ook niet zou doen?



Voor de kinderen!

Ik snap best dat je voor je kinderen bij elkaar wil blijven maar ik vraag me af of jouw kinderen dat ook echt zouden willen.

Dit kun je voor je kinderen niet verborgen houden want er is niemand die jou zo goed kent en aanvoelt als je kinderen.

Zij zullen de verhouding tussen jullie opmerken, voelen en zien. Dat kun je niet verborgen houden.

Dat denk je maar het is niet zo.



Volgens mij is dit een relatie waar je kapot aan gaat. Misschien niet eens door het gedoe maar doordat je geen keus kunt maken, nu.

Op het moment dat je kiest dan zal er een last van je af vallen.



Ik wacht rustig af tot hij zijn andere gezicht laat zien. Op het moment dat hij beseft dat er niks meer te halen valt zal hij als een blad aan de boom omslaan. En dán zal je horen hoe hij denkt.

Ik heb echt met je te doen want je lijkt me een ongelooflijk lieve vrouw en moeder.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eerst eens naar je eigen gevoelens, ga daar naar toe. Waar ben je bang voor? Bespreek dat met hem. Dat stiekeme gedoe is toch best kinderachtig van beide kanten. Als alles open is ( jou gevoel, en zijn gevoel en gedrag ). Is het aan hem wat hij er verder mee wilt doen. Als je hem dingen gaat verbieden, is t des te spannender. Zeg gewoon eerlijk hoe jij erbij voelt, zonder hem dingen te verbieden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zen28 schreef op 25 juli 2016 @ 19:41:

Kijk eerst eens naar je eigen gevoelens, ga daar naar toe. Waar ben je bang voor? Bespreek dat met hem. Dat stiekeme gedoe is toch best kinderachtig van beide kanten. Als alles open is ( jou gevoel, en zijn gevoel en gedrag ). Is het aan hem wat hij er verder mee wilt doen. Als je hem dingen gaat verbieden, is t des te spannender. Zeg gewoon eerlijk hoe jij erbij voelt, zonder hem dingen te verbieden.



Dat is toch allang bekend bij hem?

Ik zou tegen deze man mijn ware gevoelens niet meer tonen, denk ik.

Ik zou flink wat afstand nemen en bij mezelf blijven. En kijken hoe ik een mooi verder leven kan gaan opbouwen.

Op de één of andere manier zou ik deze manipulerende man niet meer vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
We hebben gisteren nog over de app een gesprek gehad,ik kan het nog niet opbrengen om dit met hem in real life te doen.

Maar heb wel veel vragen. Het is pijnlijk en kwetsend om sommige dingen te horen maar ik krijg niet het gevoel dat hij dingen achter houdt. Waarmee ik niet zeg dat dat het geval is. Mijn verstand zegt dat ik er niet op kan vertrouwen natuurlijk, maar mijn gevoel zegt dat hij eerlijk antwoord geeft.

Ik heb aangegeven dat we afspraken moeten maken over zijn omgang met mij. Geen fysiek contact bijvoorbeeld.

Er waren wel wat dingen die mij verbaasden, hij zegt niet door te hebben gehad dat ik vermoedens had. Dat vond ik heel vreemd.

Ik vroeg hoe lang dit nog door was gegaan als hij niet was betrapt, hij zegt dat hij dat niet weet maar dat hij het had gestopt omdat hij wist dat het niet klopte. Ook wilde ik weten waar ze het over hebben gehad en hoe hij haar aansprak. Vandaag ziet hij haar voor het eerst weer, ik ben benieuwd hoe dat gaat en hoe zij zich op stelt. Als ik daar de waarheid al over zou horen.

We hebben afgesproken snel afspraken te zullen maken over hoe we zorgen dat de komende tijd zo goed mogelijk verloopt voor de kinderen en dat ik rust krijg.

Daarnaast ook dat we aan onze relatie als ouders gaan werken, maar dat een relatie als man en vrouw nu totaal niet onderwerp van gesprek is.

Hij lijkt de grenzen te accepteren, probeerde geen discussie aan te gaan.
quote:viva-amber schreef op 25 juli 2016 @ 19:29:

Waarom zou je hem ooit terugnemen wanneer hij dat bij jou ook niet zou doen?Omdat hij dat toen zei. Ik zei dat ook altijd. En toen overkwam het mij daadwerkelijk en besloot ik ons nog een kans te geven.
quote:Grafitti schreef op 26 juli 2016 @ 07:17:

Maar heb wel veel vragen. Het is pijnlijk en kwetsend om sommige dingen te horen maar ik krijg niet het gevoel dat hij dingen achter houdt. Waarmee ik niet zeg dat dat het geval is. Mijn verstand zegt dat ik er niet op kan vertrouwen natuurlijk, maar mijn gevoel zegt dat hij eerlijk antwoord geeft.

Iok wilde ik weten waar ze het over hebben gehad en hoe hij haar aansprak. Vandaag ziet hij haar voor het eerst weer, ik ben benieuwd hoe dat gaat en hoe zij zich op stelt. Als ik daar de waarheid al over zou horen.Hij lijkt de grenzen te accepteren, probeerde geen discussie aan te gaan.



Zo zit ik ook elkaar. Antwoorden willen hoewel het niet leuk is om te horen. Ik voelde mijn maag echt rondjes draaien, maar had heel sterk het gevoel dat ik alles wilde weten. Ik wilde niet dat zij nog iets deelden waar ik niets van wist. Nu was het bij mij natuurlijk ook een korte periode van drie weken waarin het allemaal gebeurde, ongeveer net zo lang als bij jou, dus het was geen maandenlange affaire waarin al ontzettend veel was gebeurd tussen die twee, maar tóch had ik daar behoefte aan. Ik denk dat deze man zich rotgeschrokken is wat betreft de consequenties. Hij zat in een bubbel zonder zich écht te realiseren dat hij jou wel eens kwijt kon raken. Daar zat mijn man ook in. Toen hij zich realiseerde dat ik overwoog weg te gaan, kwam de paniek.



Het is fijn dat hij jouw grenzen accepteert en niet in discussie gaat. Hij wéét dat je gelijk hebt. Dat hij stom bezig is geweest. Je moet je wel realiseren dat je hem sommige dingen niet kunt verwijten wat betreft het contact op het werk. Zo lang hij daar werkt, en stel voor dat hij wekelijks overleg met haar moet hebben, zal hij dat toch moeten blijven doen. Het is aan hem hoe hij dit communiceert naar jou.
quote:lindaatje1960 schreef op 25 juli 2016 @ 20:21:

[...]





Dat is toch allang bekend bij hem?

Ik zou tegen deze man mijn ware gevoelens niet meer tonen, denk ik.

Ik zou flink wat afstand nemen en bij mezelf blijven. En kijken hoe ik een mooi verder leven kan gaan opbouwen.

Op de één of andere manier zou ik deze manipulerende man niet meer vertrouwen.Juist deze periode is een tijd van eerlijk zijn. Naar elkaar toe. Als TO niet eerlijk zou zijn over haar gevoelens, weet je zeker dat het niet meer goed komt (en als dit nog tot de opties behoort zou dit zonde zijn). Dan komen die gevoelens later, op een moment dat het weer goed lijkt te gaan. Dit is de tijd om alles open te gooien. Haar onvrede over sommige zaken. Zijn vreemdgaan. Alleen als je nu deze vervelende situatie aangrijpt om jullie relatie onder de loep te nemen, eerlijk naar elkaar te zijn, kan er wellicht nog iets moois uit komen. En anders is het de basis voor jullie verdere leven waarin jullie toch aan elkaar verbonden zijn door de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grafitti schreef op 26 juli 2016 @ 07:17:

We hebben gisteren nog over de app een gesprek gehad,ik kan het nog niet opbrengen om dit met hem in real life te doen.

Maar heb wel veel vragen. Het is pijnlijk en kwetsend om sommige dingen te horen maar ik krijg niet het gevoel dat hij dingen achter houdt. Waarmee ik niet zeg dat dat het geval is. Mijn verstand zegt dat ik er niet op kan vertrouwen natuurlijk, maar mijn gevoel zegt dat hij eerlijk antwoord geeft.

Ik heb aangegeven dat we afspraken moeten maken over zijn omgang met mij. Geen fysiek contact bijvoorbeeld.

Er waren wel wat dingen die mij verbaasden, hij zegt niet door te hebben gehad dat ik vermoedens had. Dat vond ik heel vreemd.

Ik vroeg hoe lang dit nog door was gegaan als hij niet was betrapt, hij zegt dat hij dat niet weet maar dat hij het had gestopt omdat hij wist dat het niet klopte. Ook wilde ik weten waar ze het over hebben gehad en hoe hij haar aansprak. Vandaag ziet hij haar voor het eerst weer, ik ben benieuwd hoe dat gaat en hoe zij zich op stelt. Als ik daar de waarheid al over zou horen.

We hebben afgesproken snel afspraken te zullen maken over hoe we zorgen dat de komende tijd zo goed mogelijk verloopt voor de kinderen en dat ik rust krijg.

Daarnaast ook dat we aan onze relatie als ouders gaan werken, maar dat een relatie als man en vrouw nu totaal niet onderwerp van gesprek is.

Hij lijkt de grenzen te accepteren, probeerde geen discussie aan te gaan.



Eerlijk antwoord geeft? Hij zou het gestopt hebben omdat hij vond dat het niet kon?

Meid geloof je dat echt?



I
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk gelooft ie dat nu zelf.



Maar als ie dat echt vond, was ie ermee gekapt de ochtend na die verdwaalpartij. Want toen echt over de lijn. Dat kan nog gebeuren in the heat of the moment, maar dag daarna komt dan besef en dan schluss. Als ie het idd niet echt vond kunnen.
Ik zou inderdaad niet te veel vertrouwen op zijn morele kompas.
Alle reacties Link kopieren
Dit speelt nu maar to heeft een jaar daarvoor al met hetzelfde bijltje moeten hakken. Als je echt schoon schip wilt maken moet alles maar dan ook echt alles op tafel komen anders blijft dat knagen en kun je de relatie wat gebadderd moet zijn op vertrouwen geen tweede kans meer geven lijkt mij
Geniet van het leven!
Alle reacties Link kopieren
Gebaseerd
Geniet van het leven!
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 26 juli 2016 @ 09:13:

Ik zou inderdaad niet te veel vertrouwen op zijn morele kompas.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat ik geloof,maar zoals Clubmedfan zegt; ik wil graag weten hoe het zit,wat er is gezegd. Ik krijg daar nooit hard bewijs voor. Dat wil niet zeggen dat ik geloof wat hij zegt. Maar ik wil het horen,uit zijn mond.

Hij zegt dat zij hem in een bericht op de werkmail liet weten dat ze hem leuk vond, hij voelde zich overvallen en zei dat dat niet kon want hij heeft een gezin. Hij vond haar aardig voor dit voorval maar door de aandacht die zij hem gaf begon hij haar leuker te vinden.

Hij wist dat het niet kon en het verkeerd was,maar vond de blijkbaar leuker. Hij heeft een paar keer gezegd dat dit niet kon,maar heeft hierin niet gehandeld. Hij is blijven reageren op haar en dat had hij niet moeten doen,daarmee gaf hij haar de ruimte om contact te blijven zoeken. De kus was haar initiatief, en was kort. Hij is geschrokken en verward weg gelopen. Maar hij werd wel weer gevleid door de aandacht. Ik heb gezegd dat hij aanleiding moet hebben gegeven dat zij durfde mede te delen dat ze hem leuk vond. Hij zegt dat hij normaal heeft gedaan, hij heeft niet de indruk dat hij iets heeft gezegd of gedaan. Ze hadden wel een klik.

Ik heb gezegd dat hij veel eerder had moeten ingrijpen, mij op de hoogte stellen.

Hij zegt dat hij dat nu ziet maar dat hij niet durfde,laf was.

Gevraagd of hij in zijn verliefdheid overwoog mij te verlaten,dit is niet aan de orde geweest zegt hij.

Hij vraagt zich af of hij echt verliefd was, hij zou zich dan nu anders voelen denkt hij. Dan zou hij bij haar willen zijn terwijl zijn gedachten nu alleen maar bij mij en onze kinderen zijn.



Ik geef hem geen instructies over hoe hij zich moet gedragen op zijn werk, hij zegt uit zichzelf haar te negeren waar dat kan. Ik heb hem gevraagd als zij contact opneemt om het mij te laten zien. Omdat ik het wil zien met eigen ogen. Het zegt niets over of ik hem wel of niet geloof. Ik wil gewoon graag iets tastbaars hebben om te zien.
Alle reacties Link kopieren
Deze man gaat echt niet de waarheid vertellen... no way.. zij heeft in een werkmail gezegd dat ze hem.leuk.vond? Tuurlijk

..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven