Wat vind jij "belachelijk"? ;-)

03-07-2016 17:32 1334 berichten
Ik doel voornamelijk op sociale situaties, dat is mijn voorbeeld denk ik wel. Maar andere situaties mogen natuurlijk ook.



Ik vind het dus belachelijk dat als er bijv toastjes op tafel staan (op een verjaardag) - met smeersels - dat als je een toastje wil smeren voor jezelf je ook voor alle anderen moet smeren.



Ik wil dat helemaal niet doen , ze pakken zelf maar.



(Ik doe het overigens wel braaf hoor.)
anoniem_284079 wijzigde dit bericht op 11-07-2016 19:31
Reden: Edit
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:abstract schreef op 25 juli 2016 @ 15:19:

[...]



Mijn punt was juist dat knijpen voor veel mensen als "gewoon normaal" wordt gezien. Ferm, noemen ze dat dan ook. Maar dat is natuurlijk helemaal niet nodig. En jij overdrijft zelf ook nogal. Ultiem goor zweterig vleeslapje? Kom op, het is maar een hand hè ;)



Maar vertel eens; waarom zou jij "slappehandjesvolk" niet aannemen?Als ik even voor detoekomst mag spreken: omdat ik nog nooit een medewerker heb gehad die binnen kwam met een slap handje, maar tóch een hardwerkende autonome aanpakker bleek te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Airecolette1 schreef op 25 juli 2016 @ 16:34:

[...]



Als ik even voor detoekomst mag spreken: omdat ik nog nooit een medewerker heb gehad die binnen kwam met een slap handje, maar tóch een hardwerkende autonome aanpakker bleek te zijn.

Dat is ook niet zo gek, dat je die niet had... als je ze niet aanneemt...



Ik selecteer mensen liever op andere dingen dan hun handdruk, maar ieder z'n ding!
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard heb ik het in het verleden een kans gegeven. Op basis van goed cv, of op basis van 'och, zet je vooroordeel eens aan de kant'. Dat heeft nog nooit goed uitgepakt en daarom neem ik 'slappe handjes' nú niet meer aan.
quote:abstract schreef op 25 juli 2016 @ 15:19:

[...]



Mijn punt was juist dat knijpen voor veel mensen als "gewoon normaal" wordt gezien. Ferm, noemen ze dat dan ook. Maar dat is natuurlijk helemaal niet nodig. En jij overdrijft zelf ook nogal. Ultiem goor zweterig vleeslapje? Kom op, het is maar een hand hè ;)



Maar vertel eens; waarom zou jij "slappehandjesvolk" niet aannemen?



Dezelfde reden waarom ik sloom ogende (qua motoriek) of sloom pratende mensen niet zou aannemen. Als zo iemand een presentatie voor je bedrijf moet geven of je bedrijf op wat voor manier dan ook moet representeren, geeft het gewoon geen pas.



Die persoon is misschien intrinsiek wel gemotiveerd, maar als iemand zo over komt, gaan een klant liever voor de enthousiaste concurrent.



Bij een handje is het misschien een beetje overdreven om iemand puur daarop niet aan te nemen en dat zal ik dan ook niet zo snel doen, maar het geeft geen goede indruk. Knijpen is weer het andere uiterste, maar ik merk juist vaak dat mensen zich al snel aanpassen naar de hoeveelheid kracht die je zelf in een handdruk brengt.



Maar gewoon echt een slap handje blijft voor mij een no-go. Als je al niet eens de energie hebt om een goede hand te geven vraag ik me af of je wel echt werk kunt verzetten.
Ik vind de maffiose praktijken in de glazenwasserswereld belachelijk. Net bijna een knokpartij in mijn voortuin gehad!



De woonkamer is in mijn huis op de eerste verdieping dus ik had het niet meteen in de gaten, pas toen de hond grommend naar beneden keek ging ik uit het raam kijken. Mijn glazenwasser (magere kleine vent, quasi-stoer gekleed maar als je boe roept valt 'ie van schrik van z'n ladder) en z'n vrouw werden in mijn tuin belaagd door een grote kale brede aso terwijl diens mattie bij de poort van mijn tuin op de uitkijk stond. Schelden en met de borstkas tegen mijn glazenwassertje duwen.

Mijn man belt de politie terwijl ik, als een zure viva-visgleuf, uit het raam blèr dat ze op moeten rotten uit mijn tuin (ik geef grif toe dat ik zojuist niet mijn finest hour heb beleefd), gevolgd door een vriendelijk "jullie niet hoor" tegen glazenwassertje & vrouw.

Vlieg de trap af naar beneden, lijn mijn (überlieve) hond aan die het van schrik op een grommen en grauwen zet en trek de voordeur open. Hond gunt glazenwassertje geen blik waardig en toont aso z'n strakke blinkende gebit. Aso verlaat m'n tuin en gaat aan de andere kant van de poort verder staan te schelden. Ben met de hond bij de poort gaan staan. "Hij pikt m'n klanten in! Ik zal het u vertellen mevrouw" Hoeft niet, glazenwassertje is al 20 jaar m'n glazenwasser dus ik hoef jouw verhaal niet te horen, wegwezen jij!



Ik wist al dat er twee glazenwassers op deze wijk azen en dat glazenwassertje soms onder politiebegeleiding zijn werk moet doen, vandaar ook mijn reactie.



Overigens hebben we de politie na een half uur maar weer afgebeld. Glazenwassertje & vrouw waren van de schrik bekomen en hadden de koffie op inmiddels. En aso en z'n mattie waren ook al weer 25 minuten nergens te bekennen. Glazenwassertje gaat nog wel weer melding doen (4e keer inmiddels) bij de politie.



En dat vind ik dus belachelijk, dat die wereld dus zo in elkaar zit. Glazenwassertje werkt al 20 jaar keurig netjes met kvk, belastingaangifte, alles wit, de hele rataplan. En dan wordt zó je business kapot gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bij_Zonder schreef op 25 juli 2016 @ 19:19:

Ik vind de maffiose praktijken in de glazenwasserswereld belachelijk. Net bijna een knokpartij in mijn voortuin gehad!



De woonkamer is in mijn huis op de eerste verdieping dus ik had het niet meteen in de gaten, pas toen de hond grommend naar beneden keek ging ik uit het raam kijken. Mijn glazenwasser (magere kleine vent, quasi-stoer gekleed maar als je boe roept valt 'ie van schrik van z'n ladder) en z'n vrouw werden in mijn tuin belaagd door een grote kale brede aso terwijl diens mattie bij de poort van mijn tuin op de uitkijk stond. Schelden en met de borstkas tegen mijn glazenwassertje duwen.

Mijn man belt de politie terwijl ik, als een zure viva-visgleuf, uit het raam blèr dat ze op moeten rotten uit mijn tuin (ik geef grif toe dat ik zojuist niet mijn finest hour heb beleefd), gevolgd door een vriendelijk "jullie niet hoor" tegen glazenwassertje & vrouw.

Vlieg de trap af naar beneden, lijn mijn (überlieve) hond aan die het van schrik op een grommen en grauwen zet en trek de voordeur open. Hond gunt glazenwassertje geen blik waardig en toont aso z'n strakke blinkende gebit. Aso verlaat m'n tuin en gaat aan de andere kant van de poort verder staan te schelden. Ben met de hond bij de poort gaan staan. "Hij pikt m'n klanten in! Ik zal het u vertellen mevrouw" Hoeft niet, glazenwassertje is al 20 jaar m'n glazenwasser dus ik hoef jouw verhaal niet te horen, wegwezen jij!



Ik wist al dat er twee glazenwassers op deze wijk azen en dat glazenwassertje soms onder politiebegeleiding zijn werk moet doen, vandaar ook mijn reactie.



Overigens hebben we de politie na een half uur maar weer afgebeld. Glazenwassertje & vrouw waren van de schrik bekomen en hadden de koffie op inmiddels. En aso en z'n mattie waren ook al weer 25 minuten nergens te bekennen. Glazenwassertje gaat nog wel weer melding doen (4e keer inmiddels) bij de politie.



En dat vind ik dus belachelijk, dat die wereld dus zo in elkaar zit. Glazenwassertje werkt al 20 jaar keurig netjes met kvk, belastingaangifte, alles wit, de hele rataplan. En dan wordt zó je business kapot gemaakt.



Nou ja zeg! In wat voor een wereld leven we toch in. Je weet dat het gebeurt, maar zo op klaarlichte dag, vol in het zicht en dan ook nog de klant aanspreken. Onvoorstelbaar!
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
woehoee, you go Bijtje!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 25 juli 2016 @ 19:32:

woehoee, you go Bijtje! En dit!
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:-Kia-Ora- schreef op 25 juli 2016 @ 19:28:

[...]





Nou ja zeg! In wat voor een wereld leven we toch in. Je weet dat het gebeurt, maar zo op klaarlichte dag, vol in het zicht en dan ook nog de klant aanspreken. Onvoorstelbaar!

Bizar hè? En glazenwassertje kwam ons vragen om morgen het zonnescherm dicht te doen zodat hij er bij kan. Terwijl zijn vrouw bij wat andere buren langs ging voor hetzelfde. Waanzinnig lieve mensen en een meer dan kundige glazenwasser, nooit iets mee aan de hand gehad, altijd netjes. Toen we krap zaten en een tijdje de ramen niet konden laten doen had hij ze met kerst als verrassing gratis gedaan. Omdat hij wel eens koffie van ons kreeg.

Het is niet allemaal tuig van de richel, maar de rotte appels zijn wel door en door verrot.
quote:rosanna08 schreef op 25 juli 2016 @ 19:32:

woehoee, you go Bijtje!



Ik schrok wel een beetje van mezelf hoor...
quote:Bij_Zonder schreef op 25 juli 2016 @ 19:19:

Ik vind de maffiose praktijken in de glazenwasserswereld belachelijk. Net bijna een knokpartij in mijn voortuin gehad!



De woonkamer is in mijn huis op de eerste verdieping dus ik had het niet meteen in de gaten, pas toen de hond grommend naar beneden keek ging ik uit het raam kijken. Mijn glazenwasser (magere kleine vent, quasi-stoer gekleed maar als je boe roept valt 'ie van schrik van z'n ladder) en z'n vrouw werden in mijn tuin belaagd door een grote kale brede aso terwijl diens mattie bij de poort van mijn tuin op de uitkijk stond. Schelden en met de borstkas tegen mijn glazenwassertje duwen.

Mijn man belt de politie terwijl ik, als een zure viva-visgleuf, uit het raam blèr dat ze op moeten rotten uit mijn tuin (ik geef grif toe dat ik zojuist niet mijn finest hour heb beleefd), gevolgd door een vriendelijk "jullie niet hoor" tegen glazenwassertje & vrouw.

Vlieg de trap af naar beneden, lijn mijn (überlieve) hond aan die het van schrik op een grommen en grauwen zet en trek de voordeur open. Hond gunt glazenwassertje geen blik waardig en toont aso z'n strakke blinkende gebit. Aso verlaat m'n tuin en gaat aan de andere kant van de poort verder staan te schelden. Ben met de hond bij de poort gaan staan. "Hij pikt m'n klanten in! Ik zal het u vertellen mevrouw" Hoeft niet, glazenwassertje is al 20 jaar m'n glazenwasser dus ik hoef jouw verhaal niet te horen, wegwezen jij!



Ik wist al dat er twee glazenwassers op deze wijk azen en dat glazenwassertje soms onder politiebegeleiding zijn werk moet doen, vandaar ook mijn reactie.



Overigens hebben we de politie na een half uur maar weer afgebeld. Glazenwassertje & vrouw waren van de schrik bekomen en hadden de koffie op inmiddels. En aso en z'n mattie waren ook al weer 25 minuten nergens te bekennen. Glazenwassertje gaat nog wel weer melding doen (4e keer inmiddels) bij de politie.



En dat vind ik dus belachelijk, dat die wereld dus zo in elkaar zit. Glazenwassertje werkt al 20 jaar keurig netjes met kvk, belastingaangifte, alles wit, de hele rataplan. En dan wordt zó je business kapot gemaakt.you go girl
Alle reacties Link kopieren
quote:Bij_Zonder schreef op 25 juli 2016 @ 19:41:

[...]





Ik schrok wel een beetje van mezelf hoor... snap ik hoor
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:Bij_Zonder schreef op 25 juli 2016 @ 19:40:

[...]



Bizar hè? En glazenwassertje kwam ons vragen om morgen het zonnescherm dicht te doen zodat hij er bij kan. Terwijl zijn vrouw bij wat andere buren langs ging voor hetzelfde. Waanzinnig lieve mensen en een meer dan kundige glazenwasser, nooit iets mee aan de hand gehad, altijd netjes. Toen we krap zaten en een tijdje de ramen niet konden laten doen had hij ze met kerst als verrassing gratis gedaan. Omdat hij wel eens koffie van ons kreeg.

Het is niet allemaal tuig van de richel, maar de rotte appels zijn wel door en door verrot.

Ik had ook een lieverd, doe vertelde hier ook weleens over. Zelfs dat ze de hoogwerker terwijl er iemand opstond in beweging brachten. Echt nul gevoel voor gevaar waar ze mensen in brengen. Maar gelukkig zijn er een hoop lieve en goeie wassers.

En jij bent hartstikke stoer! En logisch toch dat je geschrokken bent, denk dat iedereen (behalve die mafkezen) zou schrikken. Daarom behalve het applaus ook een .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Sorry, moet het echt ff kwijt.

Ik word stapeldebiel van dat gezeik overal over dat kl*te Pokemon.

Ajb zeg, get a live!

In het verkeer alleen nog maar met dat rotspel bezig, das toch niet normaal...

Ik zie gewoon volwassen niet dom uitziende vrouwen die het enkel daarover hebben, zucht.



Zo, dat moest ik ff kwijt.

Ave, een anti-pokemon go-er
Alle reacties Link kopieren
Heftig Bij-zonder! Wel een goede actie van jou.



In onze wijk schijnt dat ook zo'n gedoe te zijn. We hebben vorig jaar een Pipo gehad die beweerde alle ramen te hebben gelapt en nu 35,- wilde vangen. Nog grof in de mond ook. Buurvrouw heeft betaald om maar van die creep af te zijn (terwijl de vaste glazenwasser de week ervoor al was geweest). Ik heb semi stoer met mijn mobiel lopen zwaaien dat ik de politie zou bellen als hij niet snel maakte dat hij weg kwam. Gelukkig ging hij ook weg. Aangezien de buurtapp (buurtpreventie) zowat explodeerde is hij de hele wijk af gegaan.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:DeToekomst schreef op 25 juli 2016 @ 15:10:

[...]





Sommige mensen leggen zo'n ultiem goor slap (soms ook nog zweterig) vleeslapje in je hand als ze je een hand geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bij_Zonder schreef op 25 juli 2016 @ 19:19:

Ik vind de maffiose praktijken in de glazenwasserswereld belachelijk. Net bijna een knokpartij in mijn voortuin gehad!



De woonkamer is in mijn huis op de eerste verdieping dus ik had het niet meteen in de gaten, pas toen de hond grommend naar beneden keek ging ik uit het raam kijken. Mijn glazenwasser (magere kleine vent, quasi-stoer gekleed maar als je boe roept valt 'ie van schrik van z'n ladder) en z'n vrouw werden in mijn tuin belaagd door een grote kale brede aso terwijl diens mattie bij de poort van mijn tuin op de uitkijk stond. Schelden en met de borstkas tegen mijn glazenwassertje duwen.

Mijn man belt de politie terwijl ik, als een zure viva-visgleuf, uit het raam blèr dat ze op moeten rotten uit mijn tuin (ik geef grif toe dat ik zojuist niet mijn finest hour heb beleefd), gevolgd door een vriendelijk "jullie niet hoor" tegen glazenwassertje & vrouw.

Vlieg de trap af naar beneden, lijn mijn (überlieve) hond aan die het van schrik op een grommen en grauwen zet en trek de voordeur open. Hond gunt glazenwassertje geen blik waardig en toont aso z'n strakke blinkende gebit. Aso verlaat m'n tuin en gaat aan de andere kant van de poort verder staan te schelden. Ben met de hond bij de poort gaan staan. "Hij pikt m'n klanten in! Ik zal het u vertellen mevrouw" Hoeft niet, glazenwassertje is al 20 jaar m'n glazenwasser dus ik hoef jouw verhaal niet te horen, wegwezen jij!



Ik wist al dat er twee glazenwassers op deze wijk azen en dat glazenwassertje soms onder politiebegeleiding zijn werk moet doen, vandaar ook mijn reactie.



Overigens hebben we de politie na een half uur maar weer afgebeld. Glazenwassertje & vrouw waren van de schrik bekomen en hadden de koffie op inmiddels. En aso en z'n mattie waren ook al weer 25 minuten nergens te bekennen. Glazenwassertje gaat nog wel weer melding doen (4e keer inmiddels) bij de politie.



En dat vind ik dus belachelijk, dat die wereld dus zo in elkaar zit. Glazenwassertje werkt al 20 jaar keurig netjes met kvk, belastingaangifte, alles wit, de hele rataplan. En dan wordt zó je business kapot gemaakt.



Oh zeker wel je finest hour! Soms is viswijf-gedrag precies wat nodig is, en dan is het alleen maar goed dat je dat gewoon doet ipv met de gordijnen dicht televisie gaan zitten kijken.

Go viswijf-gedrag
Alle reacties Link kopieren
Buurkinderen hebben van de ouders een mini-quad en een mini-motor gekregen. Die dingen hebben een echt motortje en maken net zoveel herrie als een gemiddelde brommer (met name het quadje). Onze straat loopt rond, dus gisteren kwamen ze zo'n beetje elke 3 minuten langs, minimaal 1 uur lang. Ik heb absoluut geen problemen met spelende kinderen en het geluid dat ze maken (klinkt altijd wel gezellig/levendig), maar dit was echt heul irritant. Eerder hadden ze ook zo'n autootje met een elektrische motor, maar die hoorde je bijna niet en die ging stapvoets.



Ik snap niet dat je als ouder je kind zoiets geeft, die krengen gaan vrij hard en de kinderen zijn hoogstens 6-7 jaar oud.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:Alicemorgan82 schreef op 26 juli 2016 @ 00:16:

Sorry, moet het echt ff kwijt.

Ik word stapeldebiel van dat gezeik overal over dat kl*te Pokemon.

Ajb zeg, get a live!

In het verkeer alleen nog maar met dat rotspel bezig, das toch niet normaal...

Ik zie gewoon volwassen niet dom uitziende vrouwen die het enkel daarover hebben, zucht.



Zo, dat moest ik ff kwijt.

Ave, een anti-pokemon go-er









Alle reacties Link kopieren
quote:dianaf schreef op 26 juli 2016 @ 11:49:

Buurkinderen hebben van de ouders een mini-quad en een mini-motor gekregen. Die dingen hebben een echt motortje en maken net zoveel herrie als een gemiddelde brommer (met name het quadje). Onze straat loopt rond, dus gisteren kwamen ze zo'n beetje elke 3 minuten langs, minimaal 1 uur lang. Ik heb absoluut geen problemen met spelende kinderen en het geluid dat ze maken (klinkt altijd wel gezellig/levendig), maar dit was echt heul irritant. Eerder hadden ze ook zo'n autootje met een elektrische motor, maar die hoorde je bijna niet en die ging stapvoets.



Ik snap niet dat je als ouder je kind zoiets geeft, die krengen gaan vrij hard en de kinderen zijn hoogstens 6-7 jaar oud.



Die kinderen zijn kleiner dan jij, toch? Gewoon afpakken en zeggen dat ze hem terug kunnen krijgen als ze je de demper kunnen laten zien die ze erop gaan bouwen. Zijn ze nou helemaal ?



Mijn overbuurman heeft van zijn vrouw ook een soort quad, maar dan met maaimessen, gekregen. En die komt iedere minuut langs. Altijd in het weekend of na werktijd, als ik ook wel eens in de tuin wil zitten. Maar de buurman is groter dan ik
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ik vind die kinderschoenen met wieltjes in de hiel belachelijk!

Ben in de supermarkt en winkelcentra al een paar keer bijna ondersteboven gereden door van die "wegpiraten".

vorige week was er zo'n stelletje aan het crossen door de hal in het ziekenhuis waar ik werk. Tussen rolstoelen, rollators en niet stevig op hun been staande patienten en bezoekers door .

Heb ze met zeer boze blik gemaand onmiddellijk op te houden. De ouders namen het me niet in dank af, trouwens.

Ondingen, die schoenen!
quote:nijntje021 schreef op 26 juli 2016 @ 11:56:

[...]











[img]http://s-media-cache-ak0.pinimg.com/ori ... 6b1a93.jpg[/img]





Diana: begrijpelijk dat je dat irritant vind, is er toevallig geen sloot of rivier in de buurt? Hint .

Belachelijk dat zulke jonge kinderen dat krijgen, je kunt er vanuit gaan dat dat een x fout gaat en ze ergens tegenaan knallen...
Wheelys heten die dingen, bloedirritant.

Mn nichtje wil ze ook maar gelukkig mag ze dat niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 26 juli 2016 @ 14:07:

[...]

Die kinderen zijn kleiner dan jij, toch? Gewoon afpakken en zeggen dat ze hem terug kunnen krijgen als ze je de demper kunnen laten zien die ze erop gaan bouwen. Zijn ze nou helemmaal ?







quote:Alicemorgan82 schreef op 26 juli 2016 @ 15:01:

[...]



Diana: begrijpelijk dat je dat irritant vind, is er toevallig geen sloot of rivier in de buurt? Hint .

Belachelijk dat zulke jonge kinderen dat krijgen, je kunt er vanuit gaan dat dat een x fout gaat en ze ergens tegenaan knallen...

Fijn om te lezen dat er in ieder geval mensen zijn die het met mij eens zijn. Vriend vond dat ik overdreef (maar ja die was op dat moment ergens aan het fietsen), mijn moeder: die kinderen mogen toch lekker spelen.



Ik was al zo geirriteerd, dat ik zelfs al gecontroleerd heb of die dingen wel legaal zijn. Het slechte nieuws is dat ze wel legaal zijn , maar het goede nieuws is dat ze niet op de openbare weg mogen, alleen op eigen terrein.

Mooie zaak voor bureau HALT. Ik zie het al voor me dat zo'n ventje een boete krijgt.



Nee hoor, hoe verleidelijk het ook was om 0900-TUIG te bellen, dat vond ik ook wel flauw van mezelf. Als ik er echt veel last van ga hebben, praat ik wel even met de ouders. Is wel zo netjes.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:dianaf schreef op 26 juli 2016 @ 11:49:

Onze straat loopt rond, dus gisteren kwamen ze zo'n beetje elke 3 minuten langs, minimaal 1 uur lang.

Moet je je voorstellen dat ik hier vorige week een complete KERMIS om de hoek heb gehad!

Het was feestweek, en ik woon in het centrum. Dat bevalt me goed hoor, behalve tijdens deze week.



- Zes soorten muziek door elkaar: check.

- Kerel met een microfoon die dwars door die zes soorten muziek staat heen te blaten: check.

- Gillende kinderen in attracties, continu: check.

- Een bel die steeds rinkelt, dwars door de zes soorten muziek, blatende vent en gillende kinderen heen: check.



Mochten je buurkinderen weer een uurtje gaan scheuren, denk dan aan mij
You don't have to fit into the format

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven