Mode & Beauty alle pijlers

Kleine borsten en truitjes probleem

25-07-2016 18:38 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik geen borsten heb draag ik altijd te grote bh´s met veel vulling er in. Als ik een truitje of jurk zonder bh aan heb ziet het er heel vreemd uit. Dus daarom draag ik wel te grote bh´s. Al zit het eigenlijk niet lekker. Daarom wil ik met bh´s dragen stoppen. Alleen ik kan nergens truitjes/jurken vinden die wel mooi staan zonder bh. Ben al bij veel winkels geweest.

H&M, Primarkt, New Yorker, Vero moda en veel meer. Misschien moet ik eens online bestellen. Maar ik weet veder geen merk met truitjes/jurkjes wat ik kan proberen. Misschien weten jullie wel een merk wat ik kan proberen?
Weleens in een echt goede lingeriezaak geweest? Is echt anders dan Hunkemöller enzo.
Ik heb ook moeite met het vinden van passende bh's. Ik ben slank, maar heb een vrij brede borstkas met kleine borsten. En de cups lijken altijd te dicht bij elkaar te zitten voor mijn specifieke lichaamstype. Lastig dus. Ik draag soms een bh zonder beugel, als ik er even niet meer tegen kan. Leuk zwart kant, type driehoekjes. Staat best sexy. En beter dan zonder bh in mijn geval.
Alle reacties Link kopieren
Esprit heeft veel leuke modellen zonder beugel, en niet kinderlijk. Ik heb er een paar en ben er heel blij mee. En waar ik blij mee ben, ook beugelloze modellen met zo een dun laagje padding, zodat je tepels er niet doorheen piepen. H&M idem.



http://www.esprit.be/dame ... ding/filter-zonder-beugel

http://www2.hm.com/nl_be/ ... lingerie/bhs/soft-bh.html



Verder ben ik ook fan van dit model sportbh/top van H&M. Heeft ook dunne padding, zodat je toch iets van vorm hebt, maar toch niet het gevoel van een ongemakkelijke bh:

quote:SallySpectra schreef op 25 juli 2016 @ 20:23:

Weleens in een echt goede lingeriezaak geweest? Is echt anders dan Hunkemöller enzo.+1 Het maakt echt een groot verschil of je in een goede lingeriezaak komt of bij een van de grote ketens of een warenhuis. Als je wil vertellen in welke omgeving je een zaak zou zoeken kunnen we je vast helpen, die vraag heb ik vaker gezien en veel behulpzame antwoorden gelezen. Het zou best kunnen dat je bh's zo rot vindt zitten omdat ze te groot zijn en dus ook gewoon niet goed zitten. Als je eenmaal goed de maat weet en vooral ook hoe het hoort te zitten (maten zeggen in mijn ervaring niet alles, het is vooral een goede richtlijn) lukt het misschien ook makkelijker om ergens anders een bh te vinden. Anders zou ik zo een sporttopje met padding proberen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 25 juli 2016 @ 20:00:

Hier tips.



http://youresopretty.com/ ... r-women-with-small-boobs/



Maar: Wat is je kledingmaat?

Ik vraag me bij veel kleding altijd af waar vrouwen hun bh laten onder de kleding.

Maar als je net als ik maat 44 hebt zit er vaak al wel een vorm in.

En de getoonde vrouwen zijn wel allemaal erg slank.



Zou dat stukjes eens rustig door lezen.



Ik heb zelf maat 36
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 25 juli 2016 @ 20:23:

Weleens in een echt goede lingeriezaak geweest? Is echt anders dan Hunkemöller enzo.



Wat zijn volgens jou goede lingeriewinkels?

Ik ben bij winkels als Hunkermoller geweest. Maar ook bij andere
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 25 juli 2016 @ 20:34:

Esprit heeft veel leuke modellen zonder beugel, en niet kinderlijk. Ik heb er een paar en ben er heel blij mee. En waar ik blij mee ben, ook beugelloze modellen met zo een dun laagje padding, zodat je tepels er niet doorheen piepen. H&M idem.



http://www.esprit.be/dame ... ding/filter-zonder-beugel

http://www2.hm.com/nl_be/ ... lingerie/bhs/soft-bh.html



Verder ben ik ook fan van dit model sportbh/top van H&M. Heeft ook dunne padding, zodat je toch iets van vorm hebt, maar toch niet het gevoel van een ongemakkelijke bh:

[img]http://lp2.hm.com/hmprod?set=source[/model/2015/C00%200346505%20004%2043%200692.jpg],type[STILLLIFE_FRONT]&hmver=3&call=url[file:/product/main][/img]Die sportbh heb ik nog nooit gepast. Maar wel andere soft bh´s van de H&M. Maar daar moet als nog vulling in. Anders ziet het er nog vreemd uit.
Ik heb vroeger toen ik nog vrij tenger was, inmiddels ben ik meer aangekomen en is mijn borstmaat dientengevolge ook groter geworden, uiteindelijk alleen op internet 2 sites kunnen vinden die bh's in de AA en AAA klasse verkochten. Daar waren ook nooit push-ups in te vinden dus zat je altijd met ruimte er onder. Ook bij álle bekende en duurdere lingeriewinkels.



Er waren later overigens wel bh's met een ander soort los instopbare vulling, die moest je er uit halen voor het wassen. Het voelde een beetje als fijne rijst en was uiteindelijk een push-up effect, maar weet niet of dat ook in AA was of al in een grotere maat.



Zonder bh kun je het beste inderdaad V-hals shirtjes kopen met halfkorte schuine mouwen bijvoorbeeld. Dus vrij smalle modellen shirts, beste is vaak tricot of iets dergelijks, iets rekbaars, en dan met een niet al te brede en niet al te laag uitgesneden hals.



Soms kan het ook zijn dat je borsten meer breeduit lopen en je dus bredere banden aan de zijkant nodig hebt. Veel bh's zijn aan de zijkant te smal dan.



Vaak klopt de verhouding van bh's niet meer bij kleinere borsten. Wellicht een afdruk laten maken van de borsten en dan ofwel zelf maken (of laten maken) heb ik ook wel eens overwogen.



Wat al sneller goed zit zijn bikini's, van die standaard 3-hoek bikini's met vulling, maar dan moet je iets anders verzinnen voor de vaak wat dikkere bandjes.



Succes met het zoeken naar passende kleding. Vaak gaat het echt om de hals en breedte. Moet zeggen dat nu met een ietwat grotere maat kleding inderdaad veel makkelijker zoeken is. Kleding wordt er vaak niet echt op gemaakt helaas. Daar waar grote maten juist volop eigen winkels hebben. Misschien het buitenland, zoals Frankrijk e.d., daar zijn vrouwen van zichzelf al vaker tenger en vallen de maten kleiner uit, echter dan zat ik vaak met de lengte van de shirts.
Ik kan mij nog herinneren hoe een verkoopster van een bekende dure lingeriezaak tegen mij zei dat ze nog wel zouden groeien als ik ouder werd. Ik was 30 of zo.



En ik hoefde inderdaad ook niet specifiek een bh te dragen, dat zat toch niet echt, maar kleding was eigenlijk toch best wel een ramp met vinden. Daar word je handiger in, maar blijft zeker lastig.
Ik heb wel eens een jurkje gepast van één of andere giga dure ontwerper, zo eentje die alleen anorexia modellen op de catwalk wil, dat was een heel smal model jurkje, maar mijn armen pasten niet in de armsgaten, ik had er te gespierde armen voor.



Ik ben nu heel hard aan het verzinnen wat voor ontwerper dat was. Bij de bijenkorf of zo was dat denk ik, overigens ook buiten mijn budget.



Maar in het algemeen dus rekbare stof past vaak het mooist, met kleine hals.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Diva schreef op 27 juli 2016 @ 22:09:

[...]





Die sportbh heb ik nog nooit gepast. Maar wel andere soft bh´s van de H&M. Maar daar moet als nog vulling in. Anders ziet het er nog vreemd uit.Misschien ziet het er helemaal niet vreemd uit, maar vind jij dat gewoon. Heb je geen vriendin die je wat eerlijk advies kan geven?
Ik zou denken zoiets als dit, nauwsluitend, hoge hals, maar geef er even geen garantie op, vroeger kocht ik nog niet op internet...





https://www.zalando.nl/on ... elange-on321c0av-c11.html
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 27 juli 2016 @ 22:21:

Ik heb wel eens een jurkje gepast van één of andere giga dure ontwerper, zo eentje die alleen anorexia modellen op de catwalk wil, dat was een heel smal model jurkje, maar mijn armen pasten niet in de armsgaten, ik had er te gespierde armen voor.



Ik ben nu heel hard aan het verzinnen wat voor ontwerper dat was. Bij de bijenkorf of zo was dat denk ik, overigens ook buiten mijn budget.



Maar in het algemeen dus rekbare stof past vaak het mooist, met kleine hals.



Zon jurkje heb ik ook ooit eens gepast. Was best verrast dat het niet paste.

Maar het blijft gewoon een probleem om goed passende kleding te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens mijn hele jeugd nagenoeg geen borsten gehad, pas nu na mijn dertigste een kleine A-B cup, maar heb nooit problemen gehad met truitjes die vreemd zouden zitten. Zit het niet gewoon teveel in je hoofd?
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 27 juli 2016 @ 22:24:

[...]





Misschien ziet het er helemaal niet vreemd uit, maar vind jij dat gewoon. Heb je geen vriendin die je wat eerlijk advies kan geven?Ga vaak met vriendinnen te winkelen. Ze zeggen dan ook altijd eerlijk wat ze er van vinden. En ze vinden het er ook vreemd uitzien
quote:Lady-Diva schreef op 27 juli 2016 @ 22:26:

[...]





Zon jurkje heb ik ook ooit eens gepast. Was best verrast dat het niet paste.

Maar het blijft gewoon een probleem om goed passende kleding te vinden.Ha ja, ik was echt stomverbaasd, ik heb echt nog nooit niet in kleding gekund. Maar ik was "te breed".
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 27 juli 2016 @ 22:25:

Ik zou denken zoiets als dit, nauwsluitend, hoge hals, maar geef er even geen garantie op, vroeger kocht ik nog niet op internet...



[img]https://mosaic02.ztat.net/nvg/media/lar ... C11@10.jpg[/img]

https://www.zalando.nl/on ... elange-on321c0av-c11.htmlDat is wel een leuk jurkje. Dat kan ik altijd een keer proberen
Alle reacties Link kopieren
Als je gewoon beetje kijkt naar typische modellen op de website van Zara, Bershka of Asos, dan zie je dat die meiden ook vaak amper borsten hebben. Dan kun je beetje inschatten hoe ze vallen.
Of bij de jersey stoffen, deze v hals is dan al wel wat wijd, ik kon even niet zo snel de V-hals vinden die ik zocht.





https://www.zalando.nl/ka ... k-deep-ka321c04t-q11.html



Het andere jurkje is "gebreid" vaak rekt dat ook mooi als het niet "stug" gebreid is.
Vaak is een V-hals met een "randje" nog mooier omdat de nadruk dan meer ligt op het randje of kraagje, waarbij je dan daar toch iets stoers, beweeglijks of hoe noem je dat, meer "body" hebt. Maar dat kan ook met een kettinkje soms wel bereikt worden.
Alle reacties Link kopieren
De Zara webshop staat vol met jurkjes op een model zonder borst, en ik vind dat er echt niet raar uitzien ofzo.







Ah, hopelijk is zoiets iets voor jouw lichaamstype! Dit zijn in ieder geval een paar kenmerken, waar ik nog steeds wel op let eigenlijk, bij mij vallen dit soort type jurken, kragen maar ook bij dat zwarte jurkje juist die half korte schuin mouwtjes net na de schouder, vaak wel.
Met dat eerste jurkje, daarmee kon ik nooit bukken, als ik dan buk moet ik mijn arm voor me houden tegen mij aan, omdat je anders recht op mijn borsten (en ook tepels) kan kijken omdat de bh's vaak niet goed aansloten zodra je bukte. Je borsten blijven namelijk niet tegen de jurk aan zitten zoals ik nu met een net iets grotere cupmaat wel heb.



Even heel technisch omschreven... Ook werd het heel bloot en glad bovenin vind ik al snel, omdat je dan één heel groot plat vlak hebt daar, waar ook niet tegenaan te werken valt met een kettinkje. Dat vond ik zelf niet mooi.



Ook vanaf de zijkant keek je er heel makkelijk "in" of anders gezegd "onder de stof van de jurk".



Dat had, en heb ik nog wel, bij te grote kragen.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 27 juli 2016 @ 22:41:

Met dat eerste jurkje, daarmee kon ik nooit bukken, als ik dan buk moet ik mijn arm voor me houden tegen mij aan, omdat je anders recht op mijn borsten (en ook tepels) kan kijken omdat de bh's vaak niet goed aansloten zodra je bukte. Je borsten blijven namelijk niet tegen de jurk aan zitten zoals ik nu met een net iets grotere cupmaat wel heb.



Even heel technisch omschreven... Ook werd het heel bloot en glad bovenin vind ik al snel, omdat je dan één heel groot plat vlak hebt daar, waar ook niet tegenaan te werken valt met een kettinkje. Dat vond ik zelf niet mooi.Ik vind zo een diepe decolleté altijd juist mooi bij een 'platte' voorkant. En als het jurkje van goede stof en snit is, blijft het ook wel zitten. En indien niet, dan is er nog fashion tape

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven