Op huizenjacht, wie nog meer?

15-07-2015 11:22 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend willen al een tijdje een koophuis, maar door mijn ZZP-bestaan was een hypotheek de afgelopen twee jaren geen optie (te kort bezig). Onlangs hebben we een positief gesprek gehad bij de bank en dat betekent vooralsnog groen licht. We plannen wel nog een aantal gesprekken bij andere verstrekkers. Dus nu begint het serieuze Funda-struinen, ritjes maken door leuke wijken en bezichtigingen plannen.



Wie is er nog meer op huizenjacht? Lijkt me leuk om te lezen hoe jullie het ervaren, wat voor soort huis je zoekt, welke prijsklasse, welke drempels zijn er, hoe gaan de bezichtigingen. En voor de mensen die onlangs iets hebben gekocht: hoe ging de zoektocht en hoe verliep de koop van je nieuwe huis? Moeilijkheden tegengekomen?

Wij zoeken een huis in een middelgrote stad buiten de Randstad met een budget van 225 (ruimte voor verbouwen) tot 325 (helemaal af). Voorwaarden: tuin, minstens 100 vierkante meter (of mogelijkheid tot uitbouw) en op max 10 min fietsen van stadscentrum.



Voor ons is de eerste teleurstelling er al: vrijdag een bezichtiging gepland, blijkt het huis alweer te zijn verkocht.
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal, wij hebben eergisteren ook getekend voor ons nieuwe huis! Ik ben zo blij! Eindelijk weg uit dit te krappe appartement en op naar ruimte.

Bij ons gingen de huizen ook supersnel, ook onder onze neus weggekaapt, maar we hebben er nu 1 te pakken, en we waren overboden zelfs, maar wij hadden een gunstigere overdrachtsdatum. Nu hopen dat het allemaal rond komt enzo want het is net aan allemaal. Onze flat is verkocht zonder makelaar, wat nog een hoop werk was pfff. Jullie nog nieuws?
Gefeliciteerd beetjegek!
Alle reacties Link kopieren
quote:OmeHenk schreef op 23 juli 2016 @ 08:09:

Gefeliciteerd beetjegek!Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws gehad, bij ons gaat 't door. En gefeliciteerd beetjegek!
Gefeliciteerd Koettie!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd beetjegek en koettie! Heerlijk zo in de zomer, wat een geweldig nieuws



Hier nog geen nieuws... Stiekem zijn we nog niet los van het vorige huis, waarin we niet tot overeenstemming konden komen met eigenaren. Huis staat nog steeds te koop (zal ook nog wel zo blijven, gaat naar 2,5 jr te koop staan...) maar ja, ze willen niet :(



Vorige week nog een huis bezichtigd met veel grond en vrijstaand. Mooi, maar de herrie van zowel grote weg als autobaan waren echt de dooddoener.



Komende donderdag weer bezichtiging, staat sinds gisteren online... maar de afspraak die we vanochtend gemaakt hebben is toch ovb want er gaan al "meerdere partijen" kijken. Tja... ik denk dat we op zondag gewoon bijdie makelaar op de stoep moeten gaan liggen :D Vrees dus dat bezichtiging niet doorgaat. Mooi huis op geliefde locatie en zeer betaalbaar.
Alle reacties Link kopieren
Even geleden, jammer dat je het huis niet kan los laten Sjoes. Maar gelukkig gaan jullie niet over jullie grens heen heel goed!

Hopelijk vergeet je het huis straks door een ander mooi huis.



Wij krijgen bijna de sleutel wordt voor mij nog even aanpoten man gaat nog 2 weken naar het buitenland en komt de dag voor dat we de sleutel krijgen thuis. Dus proberen wat in te pakken met 2 kinderen erbij (1 altijd wakkere peuter tot een uur of 8 )
Alle reacties Link kopieren
Yes!

Wij hier ook een succesverhaal!

Binnen een week ons huis verkocht, zonder dat het op internet gestaan heeft!

Het huis wat we op het oog hadden was helaas aan ons voorbij gegaan, maar zijn daardoor bij een ander huis gaan kijken en wat denk je, veel beter en zelfs goedkoper!

Bod geaccepteerd en a.s. woensdag tekenen Yes!!
Alle reacties Link kopieren
Dat hoop ik ook, Derpina. Spannende en drukke tijd voor jou(w gezin), succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sjoes schreef op 25 juli 2016 @ 12:28:

Gefeliciteerd beetjegek en koettie! Heerlijk zo in de zomer, wat een geweldig nieuws



Hier nog geen nieuws... Stiekem zijn we nog niet los van het vorige huis, waarin we niet tot overeenstemming konden komen met eigenaren. Huis staat nog steeds te koop (zal ook nog wel zo blijven, gaat naar 2,5 jr te koop staan...) maar ja, ze willen niet :(



Vorige week nog een huis bezichtigd met veel grond en vrijstaand. Mooi, maar de herrie van zowel grote weg als autobaan waren echt de dooddoener.



Komende donderdag weer bezichtiging, staat sinds gisteren online... maar de afspraak die we vanochtend gemaakt hebben is toch ovb want er gaan al "meerdere partijen" kijken. Tja... ik denk dat we op zondag gewoon bijdie makelaar op de stoep moeten gaan liggen :D Vrees dus dat bezichtiging niet doorgaat. Mooi huis op geliefde locatie en zeer betaalbaar.tijd om zelf een aankoopmakelaar in te schakelen?
-
anoniem_300341 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 12:49
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 25 juli 2016 @ 22:57:

[...]

tijd om zelf een aankoopmakelaar in te schakelen?Waarom?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sjoes schreef op 26 juli 2016 @ 00:25:

[...]





Waarom? Omdat je dan eerder weet wanneer er interessante huizen op de markt komen....
Alle reacties Link kopieren
quote:Koettie schreef op 23 juli 2016 @ 10:11:

Goed nieuws gehad, bij ons gaat 't door. En gefeliciteerd beetjegek!Thanks! Jij ook!
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 26 juli 2016 @ 14:04:

[...]



Omdat je dan eerder weet wanneer er interessante huizen op de markt komen....



Dat weten we meestal heul snel door o.a. alle woningalerts die we hebben aanstaan bij verschillende makelaars. Zelf goed zoeken, je inschrijven bij makelaars en meermaals per dag verschillende woningsites checken brengt je al heel ver. Alleen dit huis is er blijkbaar tussendoor geschoten; want bij deze makelaar stonden we niet online ingeschreven ;)

Ben persoonlijk niet zo van de aankoopmakelaars, maar ik denk dat veel mensen er baat bij hebben dus dat is alleen maar mooi
Alle reacties Link kopieren
quote:Sjoes schreef op 26 juli 2016 @ 21:42:

[...]





Dat weten we meestal heul snel door o.a. alle woningalerts die we hebben aanstaan bij verschillende makelaars. Zelf goed zoeken, je inschrijven bij makelaars en meermaals per dag verschillende woningsites checken brengt je al heel ver. Alleen dit huis is er blijkbaar tussendoor geschoten; want bij deze makelaar stonden we niet online ingeschreven ;)

Ben persoonlijk niet zo van de aankoopmakelaars, maar ik denk dat veel mensen er baat bij hebben dus dat is alleen maar mooi Tja hier in de regio worden de huizen pas een paar dagen later op funda en de eigen site geplaatst en vis je dus altijd achter het net bij populaire huizen....
Alle reacties Link kopieren
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 07-08-2016 12:06
Reden: oproepje andere media
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen! Ik ben benieuwd wat idee hierover is, even mn verhaal doen.



Ons huis gaat in de verkoop omdat wij een ruimer huis willen. Alles is hiervoor al geregeld en zelfs de foto's zijn al gemaakt. We zijn slechts één druk op de knop verwijderd van het plaatsen op funda. Onze verkoopmakelaar echter raadde ons aan om nog drie weken te wachten met het op funda plaatsen. Dit, omdat nog ongeveer 30% van de mensen nu op vakantie is. Het eerste moment dat de woning bezichtigd kan worden is namelijk een open middag (duurt ongeveer twee uur) waarop je zoveel mogelijk mensen naar binnen wilt krijgen (zodat ze elkaar zien en zich opgejaagd gaan voelen omdat er meer kijkers zijn). Klinkt allemaal heel erg goed, MAAR:



Laat het nou zo zijn dat wij een huis te koop hebben zien staan (gaan volgende week voor de tweede bezichtiging) die wij eigenlijk PERSÉ willen. We zijn helemaal verliefd en het is perfect voor ons, hier is geen tweede van (ik treed niet teveel in detail). Echter, de plek waar het huis staat is populair en er zullen dus misschien meer kapers op de kust zijn. Iemand die zijn woning al verkocht heeft, gaat dan natuurlijk voor.



Wat zouden jullie doen? Ons huis toch nu al te koop zetten ivm dit huis, met het risico op minder kijkers? Of gewoon die drie weken nog wachten en daarmee risico lopen dat het andere huis straks verkocht gaat zijn?



Nog ter info: het type huis dat wij nu bezitten en de staat en prijs ervan zijn op dit moment vrij populair. Het is dus niet aannemelijk dat ons huis heel erg lang te koop zou staan.
Alle reacties Link kopieren
Ivm dat andere huis, zou ik zo snel mogelijk willen verkopen. Ik zou het nu online zetten en ook bezichtigingen plannen. Als je pas over 3 weken die kijkmiddag hebt, heeft het geen nut het nu al online te zetten. dan weet je zeker dat het de komende 3 weken sowieso niet verkocht is. Wil je wachten voor misschien een paar duizend euro extra en het risico lopen dat jullie droomhuis dan verkocht is?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou iemand die z'n huis al verkocht heeft 'voor gaan' bij het kopen van het andere huis? Je hoeft niet in de ontbindende voorwaarden op te nemen dat je eigen huis eerst verkocht moet zijn natuurlijk, en als je dat niet doet, hebben de verkopers van het andere huis er toch niets mee te maken of jouw huis wel of niet verkocht is?

Ik zou normaal nooit adviseren om een huis te kopen voor je eigen verkocht is hoor, maar als je zo zeker bent dat jouw huis snel verkocht gaat zijn, kan het nu net even de druk van de ketel halen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
We hebben onze hypotheekadviseur gister gebeld kver het hoe en wat, maar hij gaf aan dat je eigenlijk pas iets kunt als je eigen huis verkocht is. Bovendien gaat hij nu eerst op vakantie.



Onze aankoopmakelaar gaf aan dat mensen die hun huis al verkocht hebben vaak voor gaan, ivm de financiering.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moosey schreef op 07 augustus 2016 @ 10:13:

Waarom zou iemand die z'n huis al verkocht heeft 'voor gaan' bij het kopen van het andere huis? Je hoeft niet in de ontbindende voorwaarden op te nemen dat je eigen huis eerst verkocht moet zijn natuurlijk, en als je dat niet doet, hebben de verkopers van het andere huis er toch niets mee te maken of jouw huis wel of niet verkocht is?

Ik zou normaal nooit adviseren om een huis te kopen voor je eigen verkocht is hoor, maar als je zo zeker bent dat jouw huis snel verkocht gaat zijn, kan het nu net even de druk van de ketel halen natuurlijk.



Omdat de bank het vaak wel in de voorwaarden zet dat je huis echt (dus de termijn voor ontbindende voorwaarden zijn al verlopen) verkocht moet zijn. Voor een verkoper is het dan veiliger om voor iemand te kiezen die niet nog een huis moet verkopen.



Mijn huis was al verkocht toen we ons nieuwe huis kochten, maar nog niet definitief en daar stelde bank hele strakke eisen aan.
We hebben net een huis gekocht wat ook erg populair is en hebben ons huis echt nog niet verkocht. Nu is het bij ons wel een huis in aanbouw waarvan de huidige eigenaars gaan scheiden.

Ons huis verkopen wordt ook geen probleem de huizen die hier in de koop gaan zijn binnen een maand verkocht.

Wij wachten nu wel op de open huizen dag om ons huidige huis in de verkoop te zetten, maar buiten dat het een extra impuls geeft doen wij het voornamelijk omdat wij dan de tijd hebben om op te ruimen.



Het zal mij dadelijk een worst zijn of iemand nog een andere woning heeft zolang hij de financiering rond krijgt is het voor mij voldoende.
quote:Mevrouw75 schreef op 07 augustus 2016 @ 11:57:

[...]





Omdat de bank het vaak wel in de voorwaarden zet dat je huis echt (dus de termijn voor ontbindende voorwaarden zijn al verlopen) verkocht moet zijn. Voor een verkoper is het dan veiliger om voor iemand te kiezen die niet nog een huis moet verkopen.



Mijn huis was al verkocht toen we ons nieuwe huis kochten, maar nog niet definitief en daar stelde bank hele strakke eisen aan.Bij ons is dit dus geen voorwaarden. Ik weet niet of het komt omdat er overwaarde op zit of/en nog eigen middelen hebben, maar het verkrijgen van een hypotheek op het nieuwe huis is totaal geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moosey schreef op 07 augustus 2016 @ 10:13:

Waarom zou iemand die z'n huis al verkocht heeft 'voor gaan' bij het kopen van het andere huis? Je hoeft niet in de ontbindende voorwaarden op te nemen dat je eigen huis eerst verkocht moet zijn natuurlijk, en als je dat niet doet, hebben de verkopers van het andere huis er toch niets mee te maken of jouw huis wel of niet verkocht is?

Ik zou normaal nooit adviseren om een huis te kopen voor je eigen verkocht is hoor, maar als je zo zeker bent dat jouw huis snel verkocht gaat zijn, kan het nu net even de druk van de ketel halen natuurlijk.

Wij hebben ook eerst gekocht en toen ps verkocht, geen enkel probleem.



Maar wij hebben bij de verkoop wel opgelet wie het wilde kopen en wat hun financiële positie was. We hebben toen ook niet diegene gekozen die het hoogste bod had gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven