Café Save Haven / neutral territory

15-07-2016 14:19 262 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naast (al dan niet felle ) discussies op deze pijler, is er bij veel mensen ook behoefte om hun afschuw en / medeleven te betuigen wanneer er weer eens iets afshuwelijks gebeurd in de wereld. De bloedige aanslagen overal ter wereld, de oorlogen die mensen verdrijven van huis en haard daar wil je soms gewoon over praten, zonder te vervallen in discussies, op de man spelen, (bijna) racistische opmerkingen, zuigen etc.

Daarom (in overleg met de mods) dit topic. Waar discussies zoals op de andere topics gewoon geen plaats hebben. Daar heb je de rest van de pijler voor. Waar je gewoon kan zeggen hoe afschuwelijk je een aanslag vindt zonder meteen voor links gitmensch te worden uitgemaakt. Waar over een foto van een verdronken jochie géén opmerkingen als 'gelukkig weer eentje minder' worden gemaakt.

Kortom, gewoon neutraal terrein, een 'safe haven' tussen al het verbale geweld hier. Net als het Stamcafé op overig

Zuigen, rellen, racisme, discussies, zoek daar een ander topic voor aub



Aanvulling: er staat een knal van een fout in de OP. Dat is hartstikke expres. Daar zit weinig anders achter dan dat ik een sucker ben voor taalfouten op uithangborden, reclames etc.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk zou je het volledig moeten negeren, blond. Maar ja....dat is ook nogal een stap.........
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
In de tijd dat sociale media nog niet bestonden, gebeurde het af en toe dat alle printmedia, tv en radio afspraken om bepaalde dingen niet naar buiten te brengen (vaak op vraag van de politie of de regering om de veiligheid te waarborgen). Serieuze berichtgeving gebeurde dan later gebaseerd gefundeerd journalistiek werk. Dat kan niet meer nu iedereen met een camera rondloopt en alles binnen de seconde de lucht in kan gooien. Probleem is dat dan de media dit willen overtreffen en dat de berichtgeving ook niet meer gebaseerd is op hoor en wederhoor. Slordig, slecht en vaak opruiend. Maar alles voor het aantal kijkers/lezers... *Lees : advertentie inkomsten*
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang voor wat er allemaal in Duitsland gebeurt. Gelukkig mocht de man gisteren et het festivalterrein op.
geneet van 't laeve
Ik las gisteren een uiterst interessant stuk over de tijd waaron we leven. Niet rooskleurig, maar damn:

https://medium.com/@theonlytoby/history ... .3h8za7e2k
quote:Hayek schreef op 22 juli 2016 @ 19:05:

Eigenlijk zou je het volledig moeten negeren, blond. Maar ja....dat is ook nogal een stap.........Dat blijf ik een lastige vinden. Het is rustiger om niet meer op de actuele pijler te komen, uitgezonderd van dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Wat een drama in Japan
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 26 juli 2016 @ 00:46:

Wat een drama in Japan Vreselijk. Zelfs in zo'n (ogenschijnlijk) rustige, gestructureerde maatschappij gebeuren zulke dingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:gaya76 schreef op 25 juli 2016 @ 18:21:

[...]



Dat blijf ik een lastige vinden. Het is rustiger om niet meer op de actuele pijler te komen, uitgezonderd van dit topic.Ik heb al een paar keer sinds het begin van de vluchtelingendiscussies de actueelpijler geboycot. En toch kan ik niet laten om dan tóch te kijken en mee te discussieren.
Haha, ik weet het Amarna. Het is ook best leuk om te discussiëren. Zelf hou ik ervan om te nuanceren, terwijl anderen dat wellicht weer als slap zien. Dan is dat maar zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:gaya76 schreef op 26 juli 2016 @ 10:50:

Haha, ik weet het Amarna. Het is ook best leuk om te discussiëren. Zelf hou ik ervan om te nuanceren, terwijl anderen dat wellicht weer als slap zien. Dan is dat maar zo.Ik ben al vele malen voor naïef, dom, Gutmensch, linkse wegkijker en zelfs voor debiel uitgemaakt.
En ondertussen is er weer een gijzeling in een kerk in Frankrijk gaande.

Het houdt maar niet op..



http://nos.nl/artikel/2119684-gijzeling ... andie.html



In Normandië houden twee mannen een aantal mensen in gijzeling in een kerk. De twee, die zeker één mes bij zich hebben, zouden zo'n vier tot zes mensen vasthouden in de kerk van Saint-Etienne-du-Rouvray, vlak bij Rouen.



Onder de gegijzelden zijn een priester, twee nonnen en een aantal kerkgangers. De politie heeft de omgeving afgezet. Meer informatie ontbreekt nog.
Je vergeet D66 muts, die zag ik ook ergens op het forum



En weer een gijzeling in Frankrijk......
quote:gaya76 schreef op 26 juli 2016 @ 11:08:

Je vergeet D66 muts, die zag ik ook ergens op het forum



En weer een gijzeling in Frankrijk......

En tokkie,fascist,racist etc.. het gaat over en weer..

Nuance is er van beide kanten maar weinig.
quote:YellowDiamond schreef op 26 juli 2016 @ 11:10:

[...]



En tokkie,fascist,racist etc.. het gaat over een weer..

Nuance is er van beide kanten maar weinig.Klopt helemaal hoewel ik de woorden tokkie, fascist en rascist op dit forum maar weinig voorbij zie komen. Op nu.jij zie ik dat weer meer. Schiet niet op. PVV'ers worden vaak weer beschuldigd van laag opgeleid, terwijl ik ook hoogopgeleiden ken.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 26 juli 2016 @ 11:07:

En ondertussen is er weer een gijzeling in een kerk in Frankrijk gaande.

Het houdt maar niet op..



http://nos.nl/artikel/2119684-gijzeling ... andie.html



In Normandië houden twee mannen een aantal mensen in gijzeling in een kerk. De twee, die zeker één mes bij zich hebben, zouden zo'n vier tot zes mensen vasthouden in de kerk van Saint-Etienne-du-Rouvray, vlak bij Rouen.



Onder de gegijzelden zijn een priester, twee nonnen en een aantal kerkgangers. De politie heeft de omgeving afgezet. Meer informatie ontbreekt nog.



Gijzelnemers zijn geneutraliseerd. Minstens 1 dode )als mijn frans tenminste goed genoeg is....)



http://www.francetvinfo.fr/faits-divers ... tatc=INT-6
Alle reacties Link kopieren
quote:gaya76 schreef op 26 juli 2016 @ 11:14:

[...]



Klopt helemaal hoewel ik de woorden tokkie, fascist en rascist op dit forum maar weinig voorbij zie komen. Op nu.jij zie ik dat weer meer. Schiet niet op. PVV'ers worden vaak weer beschuldigd van laag opgeleid, terwijl ik ook hoogopgeleiden ken.nu.jij is wat dat betreft altijd feest, dan zijn de discussies en verwijten hier het toppunt van nuance en beschaving
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 26 juli 2016 @ 11:24:

[...]





Gijzelnemers zijn geneutraliseerd. Minstens 1 dode )als mijn frans tenminste goed genoeg is....)



http://www.francetvinfo.fr/faits-divers ... c=INT-6Van nu.nl:

In de Franse stad Saint-Étienne-du-Rouvray zijn dinsdag vier tot zes mensen gegijzeld. Een van hen zou zijn gedood. De gijzelnemers zijn uitgeschakeld.

Dat melden diverse media en persbureaus.



De gijzeling zou plaats hebben gevonden in een kerk in de stad in Noord-Normandië. De gijzelnemers waren twee mannen bewapend met messen.



Volgens France 3 werden onder andere een priester, twee nonnen en kerkgangers gegijzeld.



Een van de gijzelaars zou zijn gedood. Franse media berichten dat het om de priester gaat, zijn keel zou zijn doorgesneden. De Franse politie bevestigt dat één persoon is gedood met een mes.



Saint-Étienne-du-Rouvray ligt in het arrondissement Rouen op ongeveer 130 kilometer ten noordwesten van Parijs. Het motief voor de gijzeling is nog onduidelijk.



Dit bericht wordt aangevuld
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 15 juli 2016 @ 22:30:

Ik herinner me aanslagen in Noord Ierland, Israel, Spanje. Maar sat was 'locaal' en 'voorspelbaar' als je begrijpt wat ik bedoel. Dit is zo grillig en wereldwijd....



Nu geruchten over n coupe in Turkije...Ik reageer wat laat, maar toen was het ook niet allemaal locaal. Een vriend van ons ontsnapte aan een aanslag op een klein station in Frankrijk, niet in de buurt van Baskenland, doordat z'n geld op was en hij een dag eerder naar huis kwam. Tegenwoordig krijg je veel meer mee. Toen las je het in de krant en zag je het 8 uur journaal, nu kun je de gevolgen bijna live meemaken.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 16 juli 2016 @ 22:11:

[...]



Ik ook en Pietje Bel, Reis door de nacht van Anne de Vries en Bob Everts



Bob Everts heb ik laatst weer een paar van gelezen en fronste toch wel een aantal keren mijn wenkbrauwen..



Ik wil niet bang worden van die aanslagen, en gelukkig zijn ze nog 'ver weg', maar mijn dochter gaat naar Gay Pride Amsterdam en ik zal blij zijn als ze weer thuis is, moet ik zeggen. Liever ging ik zelf of mee, maarja.. dat wil ze natuurlijk niet.
Later is nu
quote:Dormouse schreef op 26 juli 2016 @ 11:36:

[...]





nu.jij is wat dat betreft altijd feest, dan zijn de discussies en verwijten hier het toppunt van nuance en beschaving Over het algemeen zijn viva forummers beschaafd. Ik heb meer respect voor iemand die zijn/haar standpunt verdedigd met argumenten of zienswijze, of ik het er nou mee eens ben of niet, dan dat je iemand wegzet als gutmensch, tokkie, debiel, fascist etc,
Alle reacties Link kopieren
quote:gaya76 schreef op 26 juli 2016 @ 11:46:

[...]



Over het algemeen zijn viva forummers beschaafd. Ik heb meer respect voor iemand die zijn/haar standpunt verdedigd met argumenten of zienswijze, of ik het er nou mee eens ben of niet, dan dat je iemand wegzet als gutmensch, tokkie, debiel, fascist etc,



Klopt al vliegen de "gutmenshen" en dergelijke hier ook regelmatig rond (zo in het weekend na 11en haha). Maar an sich is de discussie hier nog best vruchtbaar en vriendelijk helemaal in vergelijking met nu.jij.

En ben het zeker met je eens dat het fijner is om ook te lezen hoe iemand zijn zienswijze toelicht etc. ipv. de ander voor struisvogel of onopgeleid uitmaken omdat ze het er niet direct mee eens zijn. Veel leerzamer en intressanter.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 18 juli 2016 @ 11:31:

[...]





Och ja, die heb ik ook gelezen.

Ik heb nog een bescheiden stapel jeugd boek.

Als ik mijn dochters nu zie, smartphone, smartphone en nog eens smartphoneMijne leest wel YA. Divergent en dergelijke. Op e-reader, ook een schermpje, scheelt weer
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 26 juli 2016 @ 11:38:

[...]





Ik reageer wat laat, maar toen was het ook niet allemaal locaal. Een vriend van ons ontsnapte aan een aanslag op een klein station in Frankrijk, niet in de buurt van Baskenland, doordat z'n geld op was en hij een dag eerder naar huis kwam. Tegenwoordig krijg je veel meer mee. Toen las je het in de krant en zag je het 8 uur journaal, nu kun je de gevolgen bijna live meemaken.



En het gevolg daarvan is, is dat er veel "nieuws" onzorgvuldig naar buiten wordt gebracht. Eigenlijk is er niet veel mis met 1 krant en 1 nieuwsuitzending per dag waardoor journalisten de tijd krijgen om de boel te duiden en te fact checken. Dan krijg je toch een stuk genuanceerder wereldbeeld.



En inderdaad: het was helemaal niet altijd lokaal. De IRA is hier actief geweest maar ook diverse andere terroristsiche organisaties. Hier staat wel een aardig overzicht.
Alle reacties Link kopieren
Ja, eens. Maar je houdt het niet meer tegen, ben ik bang. Waar in geïnvesteerd zou moeten worden is mensen te leren niet direct in de reactiestand te schieten. Eerst het onderzoek en dan pas reageren op wie de dader is, in plaats van er maar van uit te gaan wie of wat iets doet.



Tot nu toe zijn de meeste aanslagen in Europa niet door Moslims gedaan, maar het maakt op zich niet uit. Elke aanslag is er één te veel
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En mensen reageren raar. Na de aanslag in Apeldoorn werden eigenaars van zwarte suzukis hierop aangekeken. Dat is toch bizar? Iedereen wist dat de man dood was, en tóch was je ineens verdacht in een zwarte suzuki.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven