Wat niemand je vertelt over zwanger zijn. DEEL 2

23-07-2016 17:14 536 berichten
Deel 1 is vol gekletst en geklaagt, tijd voor deel 2!



Hier kunnen wij weer verder verzusteren in de zware, onverwachte en bizarre tijden van onze zwangerschappen. Maar hier vertellen wij vooral wat men jou niet vertelt over het zwanger zijn.



Hier kan je deel 1 vinden: wat niemand je vertelt over zwanger zijn



Fysio helpt ook goed maar ben 36 weken alles wordt zwaarder en spieren moeten giga hard werken. Ze protesteren enorm , midalgan op mijn kontspieren helpt om in iedergeval redelijk normaal te lopen rondom huis en tuin.

Ben t af en toe dikke zat. Vraagt dochter uurtje geleden mama zullen we even voetballen? Kind ik wil zo graag maar kan t niet

Nu maar gezellig vliegtuigjes ah vouwen knippen en plakken.

Zegt ze ook nog : mama als broertje geboren is kan jij alles weer he ?

Ja kind als t net zo gaat als toen jij baby was wel.
Bij 1e (meisje) veel wildvleesjes die waren zo weer weg. Nu geen last van.



Bij 1e ook enorme bruine verticale streep van vagina navel en daarboven. Zwangerdchapsstreep.

Nu bij 2e (jongen)ook geen last van. Misschien dat er per geslacht verschil in zit
Niemand vertelt je hoe blij je kan worden van de eerste baby aankopen voor de baby uitzet.

En dan zijn het maar hydrofiele luiers, spuugdoekjes, badcapes en kruiken. Maar het geeft wel vorm aan de zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
superwijf! Jouw post had ik kunnen schrijven. Ik wist echt niet dat het zo veel pijn kon doen. Mijn dochter zegt steeds 'mama kan niet, mama pijn in de rug, mama niet spelen' echt zo zielig om te horen :(

Ik hoop zo dat wanneer deze kleine mam eruit is alles weer snel hersteld.
Nooit gedacht dat de tijd soms zo snel en soms zo traag kon gaan tijdens een zwangerschap.



Nog vijf... hele... weken...
quote:PSYCH0 schreef op 25 juli 2016 @ 19:01:

Nooit gedacht dat de tijd soms zo snel en soms zo traag kon gaan tijdens een zwangerschap.



Nog vijf... hele... weken...Terwijl ik met 13,5 weken nu echt denk 'jeetje wat gaat het snel' voor mijn gevoel had ik 2 weken geleden een positieve test in handen.
Alle reacties Link kopieren
Wat niemand vertelt is dat klossen onder het bed eigenlijk ook heel fijn kunnen zijn. Precies de goede hoogte om de was op te vouwen, het bed op te maken en eens goed onder het bed te stofzuigen. Ook man vindt het wel prettig (is lang). Als we ooit weer een nieuw bed kopen, kopen we een hoog bed
Alle reacties Link kopieren
Dat je continu het gevoel hebt als je opstaat alsof je een marathon gelopen hebt.

Je alleen maar moe bent en wanneer je dan eindelijk in bed ligt, klaar wakker bent.

Of het dan wel wordt door je plas neigingen.



Nog 4 weken....
Zoals de poes thuis miauwt, miauwt zij nergens.
quote:Crazycatlady082016 schreef op 25 juli 2016 @ 23:23:

Dat je continu het gevoel hebt als je opstaat alsof je een marathon gelopen hebt.

Je alleen maar moe bent en wanneer je dan eindelijk in bed ligt, klaar wakker bent.

Of het dan wel wordt door je plas neigingen.



Nog 4 weken.... Check !
Alle reacties Link kopieren
Sterkte hoor Superwijf!!

Dat gevoel is verschikkelijk
Zoals de poes thuis miauwt, miauwt zij nergens.
Alle reacties Link kopieren
Dat je met 24 weken dus ook al last van bekkeninstabiliteit kan hebben

Ik ben hypermobiel dus ik lette al goed op mijn lijf, alleen de laatste week gaat lopen moeilijker en doet het sneller pijn. Pijn is ook anders dan dat ik normaal voelde. Voel me net een oud wijf. Ministapjes nemen, rustig aan. Nu maar begonnen met oefeningen (van internet) om het te verhelpen, als het ondraaglijk wordt maar naar de bekkenfysio.. De volgende keer zorg ik dat ik topfit en gspierd ben voor ik zwanger wordt, want dit is niet leuk.

En dan zie ik vrouwen met nog veel grotere buiken gewoon fluitend en op flink tempo doorlopen. Voel me dan echt een watje.
Idd Beschuitje en Superwijf, niemand vertelt dat je je enorm schuldig kan voelen naar de oudste als je steeds nee moet zeggen, omdat je zelf niet meer goed kan wandelen/fietsen/voetballen/spelen op de grond.



Slagroom-met-dip, waarom wachten met fysio? Ik heb al fysio sinds m'n positieve test.
Hier ook hypermobiel en rugklachten sinds m'n 18e, en ik heb bekkenoefentherapie vanaf 10 weken. Het gaat hier wonderbaarlijk goed (vaak zelfs beter dan voor mijn zwangerschap) en volgens mij en m'n therapeut komt dat vooral omdat we de klachten vóór zijn, in plaats van dat we achter de klachten aanlopen. Ga dus alsjeblieft gewoon zo snel mogelijk naar de fysio of oefentherapeut, daar heb je de rest van je zwangerschap (en daarna) plezier van!
Ik heb idd minder last van m'n bekken dan bij m'n eerste zwangerschap. Ik heb nu preventief veel oefeningen gekregen om de boel te verstevigen. Zo op het eind zijn de klachten weer heftig, maar dat vind ik ook niet gek.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt direct naar de bekkenbodem fysio gaan hoor hoe eerder hoe beter. Ik loop daar vanaf 17 weken maar ik zou willen dat ik met 12 weken al heen was gegaan. Nu 37 weken en verga nog steeds van de pijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik verging ook van de pijn kon niet veel meer en loop dus nu ook al een tijdje bij een therapeut. En ik moet zeggen het helpt echt. Het feit dat ik ook echt alles veel rustiger aan doe en veel minder doe helpt ook. Moest accepteren dat ik niet veel meer kan werken en thuis minder kan doen. Ik weet wat bij mij pijn triggert dus die dingen doe ik niet meer of anders rustiger aan. Je kan natuurlijk niet alles uit de weg gaan er moet nog steeds stofgezogen worden enzo maar ik weet nu heel goed mijn grenzen en ik leer nog steeds haha.

Moet ook wel zeggen mijn therapeut is heel streng en ook echt bezorgd. Toen ik abnormaal veel harde buiken had, had ik dat met haar besproken en zij belde toch ff mijn vk om te overleggen.



Conclusie: maak maar gewoon een afspraak en wacht niet te lang. Kan je een hoop pijn besparen.
Alle reacties Link kopieren
quote:PSYCH0 schreef op 23 juli 2016 @ 22:18:

Nou wat raar is dat ik geen opzwollen voeten heb (wat ik verwacht had) maar alleen zeer pijnlijk. Het lijkt net of ik elke dag een city trip heb gehad. Dat al vanaf dat ik uit bed stap. Herkent iemand dit ?



Beetje late reactie misschien, maar ik heb dat ook. Omschreef het gister bij de VK alsof ik 3 dagen carnaval heb gevierd of de 4-daagse heb gelopen, tintelende voetzolen en pijn aan mijn voeten na 10 minuten staan. (Gelukkig zittend werk voor mij )



VK zei dat het een veel voorkomende, onderschatte zwangerschapskwaal is, blijkbaar zakken je voeten een beetje door. Heb een doorverwijzing gekregen voor de podotherapie. Heb ook weinig zin om de komende 10 weken nog met die pijn rond te lopen, wilde nog ergens een festivalletje meepikken. Dus ik ga daar maar eens snel naar toe volgende week
Heb lief, leef en lach. Als dat niet werkt: laden en schieten
Haha nou ik zit het toch maar uit de komende 5 weekjes.. wat een ander lid al zei: Het wordt minder naar verloop van de dag gek genoeg!
Nesteldrang... wie heeft dat bedacht ?



Mijn hemel ik wordt niet goed van mij zelf.

Box naar beneden gehaald en hele volksverhuizing hier in de woonkamer. Kasten omgewisseld , hondenmand 10x verplaatst.

Conclusie : of de honden weg incl hondenmand of 1 grote stoel de deur uit. Heb maar voor t laatste gekozen haha

Stoel op de foto gezet en te koop gezet op MP. Partner schudde met zijn hoofd en zei: Je doet maar , er iets van zeggen heeft toch geen zin bij jou hahahaha
Hahaha! Ben sowieso wel van de nesteldrang bij grote gebeurtenissen (een lange vakantie, verhuizen, etc.) dus merk niet echt veel verschil met nu. Ik heb alle kasten opgeruimd en geordend. Mij resteert voornamelijk het schoonmaakwerk wat een beetje last minute moet gebeuren (koelkast/vriezer schoonmaken, keukenapparatuur etc.) omdat het snel vies wordt. En oja.. wil de gordijnen nog even goed wassen. Hebben jullie een lijstje? Ik gooi trouwens ook zoooo veel weg superwijf.
Alle reacties Link kopieren
Die bekkenpijn is verschrikkelijk ja... Gaat dat snel weg na de bevalling?
Alle reacties Link kopieren
zo, ik heb ook door dat er een deel 2 is hoor!



Wat niemand je verteld: ik vind het lastig om met de verwachtingen van anderen om te gaan. Ze willen dat je over je gevoelens praat, waar je mee zit, waar je vragen over hebt. En dat weet ik allemaal niet.

Mijn moeder vraagt zich af wat ik wil weten over haar zwangerschappen. Maar ik weet dat echt niet. Ik ga naar mn controles, alles gaat goed, ja wat klachten, maargoed. Ben veel meer benieuwd naar de periode na de bevalling.

(gelukkig was dat ook goed, want dan kon ze daar op inhaken)
Alle reacties Link kopieren
(mijn moeder is trouwens heel lief hoor, daar niet van. Ik vind het meer lastig van mezelf. of ik iets mis te vragen of misschien niet goed voorbereid?)
quote:tampax schreef op 26 juli 2016 @ 12:54:

Die bekkenpijn is verschrikkelijk ja... Gaat dat snel weg na de bevalling?Verschilt per persoon. Bij mij is het nooit helemaal weggegaan.
Alle reacties Link kopieren
En dat mensen bij 25 weken al vragen of het nog gaat allemaal en of ik nog overeind kom.

Uhm... ik ga nog veel dikker worden dan dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven