Succesvolle carriere en depressie

25-07-2016 22:42 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
verwijderd ivm privacy
Alle reacties Link kopieren
Denk je dat terug gaan naar het oude nivo haalbaar is?



Het ligt er natuurlijk aan misschien wat voor depressie je hebt, een tijdelijke of is depressie iets waar jij altijd gevoelig voor zult zijn?



Bij dit laatste kun je beter de lat lager gaan leggen. Genoeg rust is dan belangrijk om een terugval in de toekomst te voorkomen. Weer terug op je oude nivo is dan wellicht onrealistisch.



Mijn tip is, rustig aan opbouwen en niet té veel van jezelf vragen. Eén studie of een leerbaan voor een paar uur zijn eerst genoeg. Of een cursus dat je zelfvertrouwen vergroot. Ik zou kiezen en niet meerdere dingen, in iedergeval te veel, naast elkaar doen.



Je hebt ook nog je vrienden, familie, sport, huishouden. Rustig aan.
Lees graag met je mee, ik wil ook het roer totaal omgooien. Ik ben er nog niet overuit over welke boeg, maar ben er al wel overuit dat soms een leuke yob beter is als een saaie op niveau.
Wil je wel veel succes wensen in je keuzes, uiteindelijk komt het vast goed!
Alle reacties Link kopieren
Vindt je het nog wel echt leuk? Mijn ervaring is dat als je hart niet meer ligt bij je werk nieuwe vakinhoud gewoon niet beklijft.

Dus stap 1 is ruimte maken door afstand te nemen van t pad wat je in gedachten had voor je depressie. Dan te voelen waar je hart ligt en vervolgens daar voor te kiezen.



Dat kan nog steeds dezelfde carriere zijn maar misschien wordt je wel veel gelukkiger van ijsjes verkopen. En dan natuurlijk hopen dat hetgeen je hart aangeeft ook nog n broodje op de plank geeft. Maar beter n klein broodje tevredenheid dan n hoog salaris en n steen in je maag omdat je niet met plezier naar je werk gaat... Veel wijsheid!
denkmetjehart
Alle reacties Link kopieren
Is je depressie werk gerelateerd? Vaak is t wel als je op hoog niveau functioneert en je valt uit door een burn out of depressie je kans hebt dat je qua promotie gepasseerd gaat worden. Werkgevers denken dan vaak dat je t niet aan kan. Zoiets blijft wel een smet op je carriere.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Zonnetje,



Ik weet niet waar die depressie vandaan komt, je weet het zelf denk ik beter. Kan je jouw oorzaak van depressie oppakken en die weer rechtzetten of gaat dat moeilijk? En ik zou met iemand daarover praten met wie je vertrouwd, want je zit wellicht in je eigen depressie dat je geen uit weg ziet, terwijl de ander het wel ziet.

Sterkte iig.
Alle reacties Link kopieren
Wat jij zelf wilt, kan ik uit je verhaal niet opmaken. Wat wil je weer op je oude niveau brengen, je carrière, of je ambitie? En zit je nog bij je werkgever (niet van toepassing als je zelfstandig bent)? Dat maakt al wel een verschil. Ik ben gaan reïntegreren terwijl er tijdelijk iemand anders op mijn functie zat, dat vond ik echt waardeloos. Maar ik wist: ik kom weer terug op mijn eigen functie. En nu is het voor iedereen weer vanzelfsprekend.



Ik kan nog wel verdere toelichting geven, maar ik ben geïnteresseerd in iets meer info over de situatie waar je in zit. Als je daar iets over kwijt wilt.
Alle reacties Link kopieren
PS

ik heb in de re-integratieperiode een bepaald project gedaan, waarbij er geen tijdsdruk was en waarbij ik niet in de 'vuurlinie' acteerde. Ik vond het eigenlijk niks en heb het gewoon 'uitgezeten'. Het project is ook nooit van de grond gekomen. Wel was het een inhoudelijk project, waarbij ik lekker heb zitten grasduinen in vakliteratuur.



Heb je zelf ruimte om je re-integratie enigszins naar eigen goeddunken in te vullen?



Ik had zelf nogal haast om weer terug te komen, andere mensen begrepen daar niks van en hielden me daar in tegen. Dat vond ik enorm betuttelend. Achteraf denk ik: wat schelen die paar maanden nou op een mensenleven. Maar toen moest en zou ik me weer nuttig maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb erg goede ervaringen met een burnout coach. Hierdoor ontdekte ik van welke dingen ik energie krijg. Het heeft mij heel waardevolle inzichten in mijzelf gegeven.

En het is heel praktisch, zweverig past niet bij mij. Maar dat is voor ieder mens verschillend natuurlijk.



Het 'op een bepaald niveau komen' klinkt niet als een doel waar je de rest van je leven blij van wordt.

Kies voor jezelf en de baan die echt bij jou past, welk niveau jij of de maatschappij er ook aan hangt.

Of doel je meer op denkniveau?



Ik wens je veel sterkte en rust in je hoofd toe!
quote:toulouse74 schreef op 26 juli 2016 @ 00:03:

Ik heb erg goede ervaringen met een burnout coach. Hierdoor ontdekte ik van welke dingen ik energie krijg. Het heeft mij heel waardevolle inzichten in mijzelf gegeven.

En het is heel praktisch, zweverig past niet bij mij. Maar dat is voor ieder mens verschillend natuurlijk.



Het 'op een bepaald niveau komen' klinkt niet als een doel waar je de rest van je leven blij van wordt.

Kies voor jezelf en de baan die echt bij jou past, welk niveau jij of de maatschappij er ook aan hangt.

Of doel je meer op denkniveau?



Ik wens je veel sterkte en rust in je hoofd toe!Wat omschrijf je het mooi, het 'op een bepaald niveau komen' dat steven we na, maar is dat wel nodig?
Alle reacties Link kopieren
* zie boven
Alle reacties Link kopieren
quote:wiesekee schreef op 26 juli 2016 @ 00:44:

[...]





Wat omschrijf je het mooi, het 'op een bepaald niveau komen' dat steven we na, maar is dat wel nodig?Mee eens, ook wat ik dacht
Alle reacties Link kopieren
Ik vond je OP juist mega algemeen. Niemand die dat had herkend, want er zijn 1000den mensen in die situatie.
Als ik je OP lees vraag ik me af of je carriere weer op het oude niveau brengen wel op de goede plek staat in je prioriteiten lijstje. Je schrijft dat je depressie 'nog gaande' is. Dan is herstel het belangrijkst en daarin kijk je wat je wel en niet aan kan qua werk. Maar daarin zou ik uitgaan van wat NU goed voor jou voelt, wat kan jij NU aan en wat is te veel. Als je focust op herstel en wat jij nodig hebt voor herstel volgt je werk vanzelf. Of niet als blijkt dat dat niet meer haalbaar is of niet meer is wat je wil. Als je focust op je werk weer op het oude niveau krijgen dan ga je aan jezelf en je herstel voorbij. En dan heb je kans dat je steeds in hetzelfde cirkeltje rondgaat en je herstel minder snel of goed verloopt. Ben je iemand die hoge eisen stelt aan zichzelf? Heb je contact met een bedrijfsarts? Dat is ook een goede plek waar je dit kan bespreken, misschien is een coach op werkgebied ook wel fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven