Gezondheid alle pijlers

Moe en sloom van brood

23-07-2016 16:30 66 berichten
Als ik tussen de middag brood eet ben ik daarna vaak moe en sloom. Op mijn werk merk ik dat heel duidelijk, dan ben ik niet voorruit te branden. En als ik vrij ben vallen mijn ogen haast dicht en doe ik vaak een middagslaapje. Ik vind het maar raar want van brood hoor je juist energie te krijgen dacht ik.

Hebben andere mensen dat ook wel?
Alle reacties Link kopieren
http://www.erasmusmc.nl/perskamer/archief/2016/5575447/
quote:Dragisa schreef op 25 juli 2016 @ 14:39:

Jij weet net zo goed als ik dat jodium en foliumzuur ook op andere manieren binnen te krijgen zijn. Ik weet dat je veel over voeding weet, maar ik vind je een tikje te zwart/wit in dit verhaal.



Ik ben echt geen fan van al die dieethypes, en koolhydraten en gluten zomaar schrappen is absoluut niet verstandig. Maar TO krijgt echt niet ineens een gillend jodium tekort als ze die twee boterhammen schrapt en vervangt voor een ander koolhydraatrijk product.jodiumrijke producten zijn schaars daarom heeft de overheid besloten het extra toe te voegen aan brood. zelfde geldt voor foliumzuur. doen ze niet voor niets
quote:lilalinda schreef op 25 juli 2016 @ 15:05:

http://www.erasmusmc.nl/perskamer/archi ... 575447/dat dus
quote:S-Meds schreef op 25 juli 2016 @ 15:47:

[...]



jodiumrijke producten zijn schaars daarom heeft de overheid besloten het extra toe te voegen aan brood. zelfde geldt voor foliumzuur. doen ze niet voor niets



Oké joh. Jij wint.

Wie geen 2 sneetjes brood per dag tegen de zin in eet is hartstikke dom

Daarom gaan ze in Azië allemaal zo vroeg dood.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 25 juli 2016 @ 16:14:

[...]





Oké joh. Jij wint.

Wie geen 2 sneetjes brood per dag tegen de zin in eet is hartstikke dom

Daarom gaan ze in Azië allemaal zo vroeg dood.

Ten eerste gaan mensen daar gemiddeld inderdaad vroeger dood.

Maar gebrek aan jodium is er niet groot, bijvoorbeeld in japan komt dat door grote hoeveelheden zee'producten', vis, maar vooral ook zeewier
quote:lilalinda schreef op 25 juli 2016 @ 16:45:

[...]



Ten eerste gaan mensen daar gemiddeld inderdaad vroeger dood.

Maar gebrek aan jodium is er niet groot, bijvoorbeeld in japan komt dat door grote hoeveelheden zee'producten', vis, maar vooral ook zeewierleverkanker door rijst is daar een groot probleem
Uiteindelijk sterven we allemaal een pijnlijke dood als we niet het superieure uitgebalanceerde uber dieet van Meds volgen.



Ik ga nu heel snel een boterhammetje nemen voordat ik morgen ineens dood neerstort door een gillend jodiumtekort. Of leverkanker natuurlijk.
leverkanker door rijst is daar een groot probleem



Prachtig ook dat je rijst de schuld geeft van leverkanker

Je hebt dus blijkbaar de oorzaak van kanker gevonden?



Het ligt allemaal aan rijst jongens. Kauw gerust 6 volkoren brooden per dag weg, je krijgt pas leverkanker als je rijst eet.
In Japan is de levensverwachting juist erg hoog vanwege de gezonde eetgewoonten:



Japan's high life expectancy linked to diet, study finds
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik heb geen dipjes meer gedurende de dag! Ik krijg alleen nog maar suikers binnen via fruit.

En ik zou ook niet alle koolhydraten schrappen. Je lichaam draait vooral op glucose. Je hersens uitsluitend op glucose. Je lichaam gaat dan in ketose.



Misschien een salade met aardappel?
Hallo TO!



Ik heb hetzelfde als jij en heb de oorzaak gevonden. Er zit een stofje in tarwe en dat heet gliandine en dat is het waar we zo moe van worden.

Het beste dat je nu kunt doen is overstappen op haver, want dat stofje zit ook in spelt, rogge en en nog een graan op basis van gras.

Je kunt havermoutpap eten, maar er is tegenwoordig ook haverbrood te koop, ik weet alleen niet of dat uit puur haver bestaat, moet je even op de ingrediëntenlijst kijken.

Ik heb een tijd geleden haverbrood gegeten, maar kreeg er honger van, maar dat blijkt maar tijdelijk te zijn, omdat je lijf moet afkicken van de tarwe. Wat je het beste kunt doen om dat hongergevoel tegen te gaan is het brood te eten met vlees en eieren. Pluspunt van haver is wel dat je er van afvalt en als dat niet de bedoeling is dan moet je gewoon wat meer eten.



Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Bedankt voor alle tips en gedachtes.



Cateautje, ik eet wel muesli met rogge en daar heb ik het niet bij.



Ben in ieder geval vandaag begonnen om tussen de middag salade te eten, met quinoa de komende dagen en groenten en dan geitenkaas of een eitje erdoor.
quote:AndijvieViva schreef op 02 augustus 2016 @ 20:16:

Bedankt voor alle tips en gedachtes.



Cateautje, ik eet wel muesli met rogge en daar heb ik het niet bij.



Ben in ieder geval vandaag begonnen om tussen de middag salade te eten, met quinoa de komende dagen en groenten en dan geitenkaas of een eitje erdoor.Ik ben benieuwd hoe je dat bevalt. Houd je ons op de hoogte?
Alle reacties Link kopieren
Ik volg je topic omdat ik er ook last van heb. Ik val alleen teveel af als ik geen brood meer eet en ik krijg het er niet bijgegeten met andere voedingsmiddelen.
Alle reacties Link kopieren
Bijvoorbeeld pap kan toch evenveel calorieën leveren? Teff pap is makkelijk koud te eten en dus mee te nemen
Alle reacties Link kopieren
Ik kende Teff pap niet, dus net even gegoogled. 's Ochtend ontbijt ik al met havermout, dus ik heb niet zoveel zin om in de middag weer iets van pap te eten. Het stomme is dat ik wel lunch met genoeg calorieën, maar het lijkt of brood meer aanzet ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven