Maleisië Topic

18-04-2012 06:12 1319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die geïnteresseerd is in, op vakantie gaat naar, vragen heeft over of woont in dit mooie land (en Singapore hoort daar natuurlijk ook bij )
Alle reacties Link kopieren
Het zit er bijna op, morgen vlieg ik naar Singapore en vlieg donderdagnacht vanaf Bangkok naar huis. Zó bizar dat 7 maanden zo om kunnen vliegen. Voor paar dagen niksen in de buurt van Kuching kan ik The Village House trouwens aanraden. Kleinschalig resort met zwembad en heel lief personeel. Ze hebben gewoon double rooms en één dorm met 6 bedden, maar aangezien ik hier zit met alleen maar stelletjes, heb ik de dorm voor mezelf alleen Heb me prima vermaakt met lezen, luieren en beetje zwemmen en ga zo naar Sarawak Cultural Village, is hier 5 minuten rijden vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Gaaf filmpje!



Goeie reis terug naar Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Even snelle vraag. Waar kan je het beste shoppen in Singapore? Ik zie door alle malls het bos niet meer haha.

Ik hoef geen dure merken zoals chanel of louis vuitton. Gewoon normaal.. ;)
Sensotouch: fijn dat je dusdanig opgeknapt bent dat je kunt gaan shoppen :-)

Geen tips voor je helaas, maar die zullen vast zo wel komen.



Dali: hebben jullie de binnenlandse vluchten met AirAsia gedaan? Ik kan nergens vinden wat het inchecken van bagage kost. Weet jij dat? De prijzen die ik vind (spotgoedkoop) zullen wel zonder bagage zijn. Reizen jullie trouwens met koffers of van die grote tassen?
Alle reacties Link kopieren
Bij AirAsia komt idd de bagage er nog bij, is meestal zo'n €10 voor 20kg. Er zitten echt spotgoedkope vluchten bij! Voor vluchten op Borneo is Maswings ook fijn en goedkoop!
quote:fromfebruary schreef op 26 juli 2016 @ 09:19:

Bij AirAsia komt idd de bagage er nog bij, is meestal zo'n €10 voor 20kg. Er zitten echt spotgoedkope vluchten bij! Voor vluchten op Borneo is Maswings ook fijn en goedkoop!



Dank je! Ja, die prijzen zijn echt heel laag. 10 euro voor 20kg is ook mooi :-)



Heeft iemand ook ervaring met reizen met de bus van KL naar CH? Mogen daar koffers van 20 kg mee als bagage?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van CH naar KL gegaan en dat was met backpack van 15kg geen probleem, grote bagage gaat gewoon onderin het ruim.
Alle reacties Link kopieren
Nou dat shoppen viel erg tegen. Hoe ik mij voelde dan want mogelijkheden genoeg hier ;)

Wel wat rondgelopen bij Orchard road en Marina bay maar de hele middag verder in bed gelegen met een film.

Nu net wat Gegeten maar viel niet zo lekker. Zo zonde! Al die lekkere dingen. En als ik het zie denk ik ja daar heb ik zin in en vervolgens na 2 happen vol en misselijk. Maar veel kopen om mee te nemen dan haha.



@bloesem: voor 15 kilo bagage betaalde ik bij airasia geloof ik iets van 6 kilo.

Bij de bus van KL naar CH ( of eigenlijk gewoon alle bussen ) is bagage gewoon gratis en gaan koffers en backpacks onderin de bagageruimte.
Ik breek even in vanwege het filmpje van fromfebruary, je bent door je youtube account wel heel herkenbaar en makkelijk terug te vinden. Maar wat een prachtige beelden heb je gemaakt, ook van die duiken! Ik heb even andere posts van je gelezen en ik zie dat je ook je PADI hebt gehaald bij Turtle Bay Divers, net als ik jaren geleden. Ik had toen zo'n zelfde paniekaanval vlak onder water en ze hebben mij toen ook super begeleid. Welke instructeur had je?



Wat betreft grote bagage in de bus: dat is eigenlijk altijd gratis. Ik heb in elk geval nooit extra hoeven betalen en ik heb heel veel bussen genomen in heel veel verschillende landen. Air Asia rekent inderdaad wel extra.
Alle reacties Link kopieren
Air asia is gewoon een low cost airline waar je voor alles moet betalen, baggage, eten drinken, alles. Maar ze zijn prima. Wel regelmatig vertraging, maar dat is met iedere airline hier. Firefly is ook goed, zij het iets duurder. Malindo vind ik echt een shitairline die ik zo veel mogelijk probeer te vermijden.



Met de bus reizen is geen enkel probleem. Iedereen doet het. De bussen zijn goedkoop en comfortabel en je ziet nog eens wat. Ik ga regelmatig met de bus naar KL, puntje bij paaltje doe je er net zo lang over als met het vliegtuig (van deur tot deur). Je had me moeten zien toen ik bij de Ikea in KL geweest was. Geloof dat ik 5 tassen bij me had, allemaal onderin, prima!



Sensotouch, ik ben geen shopper dus kan je niet van dienst zijn. Nooit verder gekomen dan Far East Plaza en Takashimaya op Orchard Road.
Alle reacties Link kopieren
Dankje Fiona, ik had daar niet zo 1,2,3 bij stil gestaan en haal de link daarom weg. De eer wat de beelden onder water betreft gaan geheel naar m´n duikbuddy hoor, die had een prachtige onderwatercamera en heeft alles op m´n laptop gezet en ik mocht het naar believen gebruiken zei hij



Wat leuk om te lezen dat jij ´m ook bij Turtle Bay gehaald hebt en dat ze jou toen ook zo goed begeleid hebben! Ik had Crian als instructeur, maar die werkte er nog maar voor het 2e seizoen. Ik vond het echt een fijne duikshop en zo merk je dat je meteen verwend bent, ik vond Billabong op Mabul bijv. meteen een stuk minder. Supervriendelijk hoor, maar materiaal verouderd en wat lakser qua veiligheid. Turtle Bay is wat dat betreft wel heel scherp en draagt wel echt zorg voor z´n spullen vind ik!



Vandaag in Sarawak Cultural Village geweest. Vond het niet veel bijzonders, zeker niet voor het bedrag wat je betaald voor de toegang (60 RM) De show is best leuk, maar de longhouses zelf zijn niet heel speciaal. Het hielp ook niet mee dat het werkelijk met bakken uit de hemel kwam, dan zijn er leukere dingen dan over glibberige paden lopen van longhouse naar longhouse
Krijg steeds meer zin in onze reis als ik alle verhalen hier zo lees :-)

Hoe zit het met het prijsniveau op de Perhentians? Wat zou je daar kwijt zijn per dag aan eten voor 4 personen? Hoeft niet luxe, maar ook niet heel basic.



Op het schiereiland zullen we veelal ontbijt hebben inbegrepen in de hotels. Lunch zal wel met een broodje van 7eleven of iets dergelijks gebeuren en in de avond een restaurantje (hoop voor de kinderen ook af en toe patat haha) Neem aan dat uiteten gaan echt goedkoper is dan in Europa.
Alle reacties Link kopieren
Hangt er vanaf waar je gaat zitten, op Kecil of Besar. Wij aten op Besar meestal bij Coral View of Mama's en dat is echt niet duur. Prijzen weet ik niet meer.



Zonde dat je in je hotel gaat ontbijten en een broodje bij de 7eleven eet (niet te nassen trouwens!). In Maleisië bestaat een enorme eetcultuur, de meeste mensen eten 3x per dag op straat. Uit eten gaan is anders dan in NL, natuurlijk zijn er chique restaurants, maar het merendeel eet in resto's met plasic tafeltjes, stoelen en borden, of op straat bij de diverse eetkraampjes. De ene helft van de bevolking kookt voor de andere helft. En ja er is ook de Mac, KFC, Pizzahut en Burgerking
Alle reacties Link kopieren
Uit eten gaan bij een stalletje of simpele resto kost je tussen de 2 en 5 euro pp per maaltijd, incl drankje. Chiquere restaurants zijn duurder maar nog altijd een stuk goedkoper dan in NL.
Wat Mayou zegt, je kunt heerlijk eten in Maleisië, wat zonde om dan bij de 7eleven te gaan lunchen. Je kunt overal heerlijk bij straatstalletjes of kleine eettentjes eten vanaf €1 of €2 per maaltijd, voor een lunch is dat prima (en veel lekkerder dan de 7eleven).
quote:mayou schreef op 26 juli 2016 @ 17:28:

Hangt er vanaf waar je gaat zitten, op Kecil of Besar. Wij aten op Besar meestal bij Coral View of Mama's en dat is echt niet duur. Prijzen weet ik niet meer.



Zonde dat je in je hotel gaat ontbijten en een broodje bij de 7eleven eet (niet te nassen trouwens!). In Maleisië bestaat een enorme eetcultuur, de meeste mensen eten 3x per dag op straat. Uit eten gaan is anders dan in NL, natuurlijk zijn er chique restaurants, maar het merendeel eet in resto's met plasic tafeltjes, stoelen en borden, of op straat bij de diverse eetkraampjes. De ene helft van de bevolking kookt voor de andere helft. En ja er is ook de Mac, KFC, Pizzahut en BurgerkingKlopt, zonde, maar zijn in Mexico zo ziek geworden van het eten aan zo'n kraampje op straat dat we daar echt huiverig voor zijn geworden. Maar in Maleisie kan dat dus wel?
Als je gewoon goed oplet of er veel andere mensen zitten is het geen probleem. Ik kies altijd het drukste tentje uit, dan weet je zeker dat het voedsel nooit lang heeft gelegen. En normale dingen bestellen die iedereen eet, niet zoals mijn man gehaktballen bestellen in Maleisië. Dan vraag je er om
quote:bloesem1977 schreef op 26 juli 2016 @ 16:20:

Krijg steeds meer zin in onze reis als ik alle verhalen hier zo lees :-)

Hoe zit het met het prijsniveau op de Perhentians? Wat zou je daar kwijt zijn per dag aan eten voor 4 personen? Hoeft niet luxe, maar ook niet heel basic.



Op het schiereiland zullen we veelal ontbijt hebben inbegrepen in de hotels. Lunch zal wel met een broodje van 7eleven of iets dergelijks gebeuren en in de avond een restaurantje (hoop voor de kinderen ook af en toe patat haha) Neem aan dat uiteten gaan echt goedkoper is dan in Europa.



Ik moet er een beetje van janken, sorry



Zoveel goed en lekker en goedkoop eten te krijgen en dan wil je dit gaan eten?
quote:eva-luna schreef op 26 juli 2016 @ 21:02:

[...]





Ik moet er een beetje van janken, sorry



Zoveel goed en lekker en goedkoop eten te krijgen en dan wil je dit gaan eten? Wij zijn er nooit geweest he, dus......daarnaast erg ziek geworden in Mexico van het eten bij een kraampje. Dus nu wat voorzichtiger. Maar dat is blijkbaar niet nodig
Nee, ga lekker genieten van het eten
quote:eva-luna schreef op 26 juli 2016 @ 21:50:

Nee, ga lekker genieten van het eten



Gaan we doen <3

(hoop ik; zijn niet zo'n rijst liefhebbers haha)
Alle reacties Link kopieren
quote:bloesem1977 schreef op 26 juli 2016 @ 20:01:

[...]





Klopt, zonde, maar zijn in Mexico zo ziek geworden van het eten aan zo'n kraampje op straat dat we daar echt huiverig voor zijn geworden. Maar in Maleisie kan dat dus wel?Hier staan mensen achter zo'n kraampje die dag in dag uit de hele dag hetzelfde gerecht maken. Alles is vers en blijft nooit lang liggen. Ik eet vrijwel iedere dag streetfood en nog nooit ziek geworden.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig voor jullie kun je ook overal noodles krijgen (gebakken of in de soep) en kun je bij bijvoorbeeld resto's met diverse bakken groente, vlees, vis, kip, curries, ei of bij een Nasi Kandar (op you tube staan filmpjes wat dat is) ook een bord pakken zonder rijst. In Maleisië wordt veel met noodles (Chinees: kuay teow soup, char kuay teow, char hor fun, curry mee, singapore noodles etc) rijst (Maleis: fried rice (onze nasi dus), nasi lemak, ricesoup) of roti (Indiaas: roti canai, roti tissue, roti telur etc) ontbeten, met een overheerlijke Teh Tarik erbij (thee met gecondenseerde melk die van hoog naar laag wordt ingeschonken). Zonde om dat niet te proberen en in plaats daarvan een geroosterde boterham met jam en nescafe te nemen in je hotel (standaard ontbijt in de meeste guesthouses).
Alle reacties Link kopieren
Aaah nee geen broodje bij de 7-eleven. Zo vies! Denk dat als je ze ziet liggen je ook meteen zegt Nee. Ziet er niet lekker uit namelijk ;)



Het is natuurlijk veel rijst hier maar ook veel noodles. En verder roti's, naanbrood etc.

Ontbijten met een Roti Canai is heerlijk! Zijn er ook in zoete varianten met bijv. Banaan en chocola. Smullen de kids zeker van!



Ooh en ik ben waarschijnlijk ziek geworden van eten uit een restaurant en niet van streetfood.

Moet ik daar wel bij zeggen dat ik een afweerstoornis heb en dus veel sneller iets op loop.

Maleisie is qua hygienische standaard volgens mij vrij hoog in vergelijking met andere omringende landen. Zo wordt er ook geen buiktyfus vaccinatie meer aangeraden. Zelfs niet aan mij met afweerstoornis en dus risico groep.
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven