Lijf & Lijn alle pijlers

Ik moest iets ondernemen #3 gastric bypass!

13-05-2016 10:14 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat we het vorige topic vol gekletst hebben gaan we hier verder.



Over leven met een gastric bypass.

Oorspronkelijk opende ik dit topic bijna een jaar geleden. Bijna 130 kilo en gefrustreerd omdat het me met geen mogelijkheid lukte om definitief af te vallen.

Ik overwoog de keuze te maken voor een gastric bypass, een operatie die hopelijk definitief het tij zou keren.

Omdat ik wist dat ik op deze manier, met dit gewicht, de honderd niet zou halen. En dat was ik wel van plan.



Inmiddels is het bijna vijf maanden geleden dat ik geopereerd ben. 16 december 2015 kreeg ik mijn gastric bypass.

Inmiddels ben ik bijna 30 kilo lichter en verbaas ik me nog elke dag over hoeveel meer ik kan, dan toen.

Ik ben er nog niet, nog lang niet, maar ik ben op de goede weg.



Inmiddels groeide dit topic niet alleen uit tot een soort virtueel dagboek voor mij, maar wisselden we van gedachten met nog veel meer mensen in hetzelfde schuitje.

Ik hoop dat we daar hier mee verder kunnen gaan.



En omdat ik niet wil vergeten waar ik vandaan kom, hieronder mijn oorspronkelijke OP van het vorige topic, die ik schreef op 15 augustus 2015;



Oorspronkelijk had ik mijn topic van een jaar geleden geupdate, maar omdat er telkens reacties komen op de -niet meer zo relevante- OP is het misschien handiger toch een nieuw topic te openen.



De korte samenvatting; ik ben veel te dik. Morbide obesitas.

En ja, dat brengt klachten met zich mee. Ik ben net 30 geworden en ik slik pillen voor mijn hoge bloeddruk. Ik voel me slap en lusteloos. Ik heb een belachelijk slechte conditie, ik heb last van mijn gewrichten. En ik beweer altijd dat ik geen last heb van mijn overgewicht, maar dat is wel zo.



Dus, er moet iets gebeuren. En iets drastisch, iets dat werkt.

Want 39231 dieetpogingen later ben ik nog altijd gewoon veel te dik. Ik heb het met diëtistes geprobeerd, op eigen kracht, meer bewegen, gewoon gezond eten, maffe diëten.... Ik heb zelfs een paar maanden geleden dieetpillen gekocht. Wat uiteraard voor geen meter werkt, behalve dat je er stinkende scheten van laat.

Mijn huisarts heeft me doorgestuurd naar het ziekenhuis, naar de obesitaskliniek. Mijn huisarts denkt dat een gastric bypass de enige echte blijvende oplossing gaat zijn voor mij, dus we gaan het eens bekijken.



De laatste weken heb ik heel, heel veel na gedacht. Over mijn leven nu, over de impact van zo'n operatie, over hoe mijn leven er na de operatie uit zal zien.... Ik kan het me eigenlijk niet helemaal voorstellen.

Ik weet dat het geen wondermiddel is. Ik weet dat het slechts een hulpmiddel is. Ik weet dat ik nog steeds mijn levensstijl om moet gooien maar zoals ik het begrijp van mensen die een gastric bypass gehad hebben gaat dat na de operatie zoveel makkelijker zijn...



Anyhow, 24 augustus heb ik een informatiebijeenkomst in het ziekenhuis. Als ik dan door durf te zetten volgt een screeningsochtend en daarna een eventueel akkoord voor de operatie.



Wat ik dus in mijn vorige topic ook vroeg, waren ervaringen van mensen die eventueel een gastric bypass ondergaan hebben.

Zouden jullie het me aanraden of absoluut niet? In hoeverre heeft het je geholpen? En misschien zijn er ook mensen met een negatieve ervaring? Ook die zijn uiteraard welkom.



In het vorige topic heb ik al heel veel lieve, leuke fijne reacties gehad.

De reden dat ik dit topic toch opnieuw open is omdat ik zo heerlijk van me af kan schrijven, en ik heel veel heb aan de input van mensen die het traject al doorlopen hebben.

Dus bij deze gewoon een nieuw topic dat voortborduurt op het zelfde, omdat de OP van het vorige topic totaal niet up to date meer is.

Wat ik dus vooral wil met dit topic is ervaringen uitwisselen, en misschien gewoon af en toe een schop onder mijn kont of hart onder de riem
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
http://www.gastric.nl/
Alle reacties Link kopieren
De obesitaspoli waar ik heen wilde is failliet zie:

https://www.obesitaspoli.com/



Er staat dat alle activiteiten vooralsnog doorgaan, maar ik overweeg sterk om mijn intake van komende vrijdag af te zeggen. Vind het gewoon geen goed teken.

Hè gatsie, had ik net te knoop doorgehakt en inmiddels toch iets van 2 maanden op deze afspraak zitten wachten, kan ik weer overnieuw beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je er op tijd achter bent gekomen. Met een failliete onderneming moet je niet in zee gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pikkie22 schreef op 26 juli 2016 @ 05:53:

http://www.gastric.nl/



Die kende ik nog niet, ik ga dat eens goed bekijken.



Ik ben vanmorgen voor een oriënterend gesprek geweest in Nieuwegein (Ned. Obesitaskliniek). Een presentatie gehad, er werden wat dingetjes verduidelijkt maar het meeste wist ik al doordat ik de website van de NOK al diverse malen had gespeld.

Ik heb me aangemeld voor de multidisciplinaire screening, volgende week dinsdag. Ben benieuwd wat daar uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
Tsssk ik moet alsnog naar de afspraak. Anders is hij binnen een week geannuleerd en wordt hij in rekening gebracht.

Ook zonde, want ik ga dan wel aangeven dat ik niet verder wil. Vind het gewoon echt geen goed idee om bij een failliete toko in behandeling te gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 25 juli 2016 @ 22:05:

Plateau blijft.

Ik word er zo langzamerhand agressief van. Wie vertelt me even dat het normaal is om een maand stil te staan en dat de rest van de kilo's er echt nog wel af gaan?



Ben nu nogal aan het vechten tegen een gevoel van, nou ja, dit was het dan, jammer maar helaas.



Pleur die weegschaal in de hoek, die heb je niet nodig.

En nou niet gelijk 'ja maren'.

Je hebt hem niet nodig en het frustreert je alleen maar.

Dus kappen daarmee. Afvallen komt vanzelf wel weer. Gun je lijf tijd.
Alle reacties Link kopieren
Veel succes Noekie
Alle reacties Link kopieren
Ik weeeeeeeeet het Ploes.

Volgende week ga ik op vakantie, sowieso twee weken weegschaalloos dan. Dan komt t afkicken wel goed en mis ik het ook totaal niet om mijn gewicht bij te houden.



Zana, wat een raar verhaal van die kliniek. Ik snap wel dat je dat niet ziet zitten!

Misschien bij die intake vragen wat het faillissement wil zeggen en wat de consequenties zijn qua behandeling?

Volgende afspraken kan je dan gewoon niet meer maken.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik had gehoopt voor de vakantie onder de 90 te komen, maar helaas. Ach, als ik er uiteindelijk maar kom hé.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Liefjes, jullie pillen zijn op de post. Sorry voor de vertraging, ik had last van een echt leven.



Morgen weer op de weegschaal en eens kijken wat dan de stand van zaken is. Heb iig hard genoeg gesport vanavond
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Pfff....verhuizing achter de rug.

Door de stress wel behoefte om te snaaien, maar heb me kunnen beperken tot snack a jacks.

Morgenochtend maar weer eens op de weegschaal.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Snack a jacks is rotzooi, kreeg ik van de diëtiste voor op mijn sodemieter.

Zit blijkbaar totaal niks nuttigs in

Eiwitten moeten het zijn. Dus liever iets meer kcal maar nuttig, dan die dingen.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Aldus de diëtiste he, ik vind die met kaas geweldig, stiekem
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Echt?



Dus liever een Mars dan een Snack a back?



Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoeveel eiwitten er in een Mars zitten

Maar je kunt dus wel volgens de diëtiste beter een stukje kaas eten dan een snack a jack, vanwege de eiwitten.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Aha, zit wat in
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Wat er eigenlijk op neer komt dat ik dus nog best wel snoep, maar dat ik wel bekijk wát ik eet en dat ik zorg dat het naast snackwaardig ook nog een beetje nuttig is. Dus dat er iig nog eiwitten in zitten ook.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Wat 'snoep' jij dan?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Kaas, nootjes, vlees. Droge worstjes bijvoorbeeld. Of een stukje salami, rolletje goede rauwe ham. Dat soort werk.

En fruit, ben ik ook gek op.



En soms heus nog wel eens wat chips of iets anders slecht-slechts hoor. Maar ik koop tegenwoordig eerder bij de weekendboodschappen een stuk goeie oude kaas (waar ik dan gerust drie weken mee doe) of inderdaad een fijne rauwe of gedroogde ham. En droge worstjes van de slager, dat soort dingen. Die koop ik eerder dan chips en snoep.

Werkt perfect want ik ben net zo blij met een stukje kaas of iets van vlees.



Oh, en nieuwe ontdekking; knabbelspek. Megaveel eiwitten. Wel veel kcal ook, maar je zit er heel snel vol van dus je krijgt nooit teveel kcal binnen, op zich.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
91,3!

Het lijkt weer op gang te komen, eindelijk!
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 28 juli 2016 @ 08:17:

91,3!

Het lijkt weer op gang te komen, eindelijk!Fijn Marels! Wat is eigenlijk je streefgewicht?
Alle reacties Link kopieren
Sowieso onder de 79.

Dan ben ik nog te zwaar maar zit mijn bmi onder de 30, dan zou ik al tevreden zijn. Daarna kan ik altijd nog verder zien.



Voor een bmi onder de 25 zou ik 65 kilo moeten wegen, ik geloof nooit dat dat haalbaar is.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Oh dan ben je ongeveer even lang als ik (1,63)

Nog zo'n 12 kilo om wat je minimaal wilt bereiken. Dat gaat zeker lukken je bent zo goed bezig. En zeg nooit nooit, ik heb een kennisje die met een gbp van 150 naar 79 is gegaan.

Zelf zit ik nu op 64 en val ook nog steeds af. Broekmaat 38, had ook nooit gedacht dat ik daarin zou passen. Ben heel benieuwd waar ik uiteindelijk op uit kom.
Alle reacties Link kopieren
In mijn facebookgroep zit een jonge vrouw die 130 kilo is afgevallen. Bizar veel.

Ze was ook wel over de 200 kilo. De voor en nafotos zijn onherkenbaar.
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 28 juli 2016 @ 14:29:

In mijn facebookgroep zit een jonge vrouw die 130 kilo is afgevallen. Bizar veel.

Ze was ook wel over de 200 kilo. De voor en nafotos zijn onherkenbaar.Wat geweldig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven